Aion valmistaa tiskipöydän itse. Mitä Puuta kannattaa käyttää ja millä käsitellä jotta ei ime vettä yms. sisäänsä, mutta on ympäristöystävällinen ?
puinen tiskipöytä ?
6
1977
Vastaukset
- Rakentaja Rane
Tarkoitus on tehdä tasosta tumma, joten pelkkä puuöljyllä käsittely ei käy, ellei sitä saa sitten sävytettynä.
- puu-ukko
Periaatteessa mikä tahansa puu käy...
Puu on käsiteltävä esim. pellavaöljyllä ennen puutason asennusta molemmin puolin useaan kertaan. Neljä käsittelyä voi olla ihan sopiva. Mitä huokoisempi pinta, sitä enemmän puu imee itseensä öljyä.- Rakentaja Rane
Viitaten tuohon omaan jatkokysymykseeni: Voiko pellavaöljyä sävyttää tai voiko sitä vedellä esim. petsin päälle ?
- Nainen
Rakentaja Rane kirjoitti:
Viitaten tuohon omaan jatkokysymykseeni: Voiko pellavaöljyä sävyttää tai voiko sitä vedellä esim. petsin päälle ?
Hyvä vaihtoehto on esim. Osmo Colorin värillinen öljyvaha, värejä löytyy useita, itse laitoimme puutasoon pähkinänsävyn, ja tosi upea tuli, eikä ime vettä;-)
- puu tasossa
Nainen kirjoitti:
Hyvä vaihtoehto on esim. Osmo Colorin värillinen öljyvaha, värejä löytyy useita, itse laitoimme puutasoon pähkinänsävyn, ja tosi upea tuli, eikä ime vettä;-)
Mitä puuta tasonne on ja mistä hankitte?
- Kaikkea pitää kokeilla
Postissa tuli joku ilmaislehti. Muistaakseni Suomela tai joku. Seuraavassa numerossa on ohjeet miten voi tehdä altaatkin puusta! Luultavasti ne pitää päällystää epoksilla. Samaa ainetta käytetään veneenrakennuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179