Hyvät asiantuntiat,
Onko totta että AIS-B usein suodatetaan pois ammattilikenteen vastaanottimista? Tämä on toistuvasti esiintyvä väite. Onko se edes mahdollista?
Ammattiliikenne ja AIS
4
102
Vastaukset
- ssdfshhtdsvsd
Kahdelta ammattiperämieheltä olen asiaa kysynyt ja 1) pitivät ajatusta suodattamisesta ihan älyttömänä, eiväthän he missään nimessä halua piilottaa itseltään tuollaista informaatiota itseltään 2) eivät tienneet omissa laitteissaan olevan tuollaista mahdollisuutta. Alusten tutkissa on havaintoja voi suodattaa tietyillä kriteereillä, esim. paikallaan olevat eivät ole kiinnostavia, mutta näissäkin tapauksissa kohde jää näkyviin, se vain esitetään paljon pienemmällä ja huomaamattomalla merkilä ruudulla. Tuo väitehän on käytännössä sama kuin väittäisi, että ammattikuskit eivät välittäisi vaikka ajaisivat huviveneiden päälle, ihan noin ne eivät onneksi sentään ajattele...
- Tryben
Se riippuu täysin laite valmistajasta onko maalivaihtoehtoja suodatettavissa pois. Joka tapauksessa maali tulee esiin vaarallisen maalin criteerien täyttyessä.
Äärimmäisen hyvä toiminto väyläajossa. Esim. kesäaikaan hankoniemen kierto jolloin kiinnostavat maalit ovat vain ne joita joutuu itse huomioimaan. - mutterilaakso
Näin yleensä tehdään. Eikä toi B ole ainoa mitä suodatetaan veks. Ja onhan siinä laitteessa sekin suodatin, jossa asennot ON ja OFF. Puoli yhdeksän uutisissa kyl selviää, minkä yli tuli autopilotilla kelattua. Ihan rela vaan!
- jotai_tolkkuu
Veneilijöille sanoisin, että jättäkää ne aktiiviset AISit kaupan hyllylle.
Pienen tulee olla nöyrä. Ja ymmärtää, että jos joku huvipaatti jää keulan alle, siitä tuleva huuto on paljon pienempi kuin joku muu ratkaisu, jonka nuori perämies olisi tehnyt yrittäessään vaikka jarruttaa tai väistää. Vaikka ei tankkerista olisikaan kyse. Laivan jarrutusmatka on vähintään kilometrin luokkaa, ja missä muuten ollaan, jos
Suosittelen passiivisia AIS Radar vastaanottimia, joilla voi kuullostella missä LAIVAT kulkevat, ja suunnitella oman kulkunsa sen mukaan. Esim. sumussa ne saattavat olla aivan käyttökelpoisia. Arvatkaa, jos joka ainoa huvittelija täyttäisi AIS maailman omilla täpyköillään. Niin suurta tärkeilyä ei merelle, eiku rannikolle sentään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014