Hyvä uutinen!

chuhari

Terve crossarit!
Vein oman s crossin ensimmäiseen huoltoon tässä muutama päivä sitten. Otin puheeksi ohjauksen tunnottomuus ja auton taipumus "vaeltaa". Kaveri kertoi, että tehtaalta on tullut uusi ohjelma joka pitäisi auttaa. Muutama asiakas oli kuulema jo kerinnyt kehua. Sovittiin uudesta ohjelmasta joka menee takuuseen.
Ja muuttuihan se. Ja paremmaks. Tuntuman huomasi välittömästi. Ei ollut enään niin "höyhenkevyt" keskialueella. Vaeltaminen taas on vähän vaikeampi juttu. Siihen vaikuttaa esim. tienpinta, sää jne.
Moottoritietä on nyt tullut ajettua noin 300 km ja olen sitä mieltä, että vähemmän tarttee korjausliikkeitä tehdä. Jos siis ohjaus kiusaa niin kipin kapin auto huoltoon niin on yks murhe
vähemmän mietittävänä.

17

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettaja-

      Kirjoita viesti viellä kerran uudelleen, ja korjaa myös tässä viestissä olleet virheet.

      • papattaja

        Sinun pääkopassasi olevia virheitä ei voi korjata.


    • t69p

      Kiitos vinkistä!

      • äs_ross

        jos kyseinen ongelma olisi todellinen, se huomioitaisiin automaattisesti huollossa ja ohjauksen ollessa kyseessä, tulisi kutsu huoltoon. Auton ajettavuutta moottoritienopeuksilla ei korjata millään softan muutoksilla. Mulla ensimmäisiä maahantuotuja s crosseja edustava yksilä alla ja minkäänlaista ongelmaa en ole ohjauksessa huomannut. Ongelma saattaa olla myös joillain ratin ja penkin välissä.
        Kysyppä asiaa huollosta, niin asia selviää.


      • yksilökö
        äs_ross kirjoitti:

        jos kyseinen ongelma olisi todellinen, se huomioitaisiin automaattisesti huollossa ja ohjauksen ollessa kyseessä, tulisi kutsu huoltoon. Auton ajettavuutta moottoritienopeuksilla ei korjata millään softan muutoksilla. Mulla ensimmäisiä maahantuotuja s crosseja edustava yksilä alla ja minkäänlaista ongelmaa en ole ohjauksessa huomannut. Ongelma saattaa olla myös joillain ratin ja penkin välissä.
        Kysyppä asiaa huollosta, niin asia selviää.

        Millainen tämä yksilä on?


      • ass.ross
        äs_ross kirjoitti:

        jos kyseinen ongelma olisi todellinen, se huomioitaisiin automaattisesti huollossa ja ohjauksen ollessa kyseessä, tulisi kutsu huoltoon. Auton ajettavuutta moottoritienopeuksilla ei korjata millään softan muutoksilla. Mulla ensimmäisiä maahantuotuja s crosseja edustava yksilä alla ja minkäänlaista ongelmaa en ole ohjauksessa huomannut. Ongelma saattaa olla myös joillain ratin ja penkin välissä.
        Kysyppä asiaa huollosta, niin asia selviää.

        Vai ei korjata millään softan muutoksilla? Onhan ohjaustehostimen toiminnassa mukana elektroniikkaa, ja siis myös säätöjä.


      • mopjhgtu

        Soitto merkkihuoltoon selvittää asian, täällä jankkaamalla ei asia selviä. Faktaa vain on se, että ohjauksen ollessa kyseessä uudessa automallissa, niin mahdollinen softa korjaus tehtäisiin pikaisesti takaisin kutsuna. Joka merkkisessä autossa ohjaus on huono, jonkun perseaukisen koeajajan mielestä, joka tietää kyseisen auton olevan ikuinen unelma.


      • kfjdudujdjdjdjd

        Soitan merkkihuoltoon, onko sinulla numeroa?


      • kfjdudujdjdjdjd_mies

      • ass.ross_mies
        ass.ross kirjoitti:

        Vai ei korjata millään softan muutoksilla? Onhan ohjaustehostimen toiminnassa mukana elektroniikkaa, ja siis myös säätöjä.

        Kerroppa millä säädöllä korjataan motarinopudessa ilmenevä epätarkkuus ohjauksessa, kun auto seilaa kaistallaan, vaikka painat polvella ja kädellä rattia ja se pysyy paikoillaan. Eli ratti on milliilleen paikoillaan, mutta ajettavuus on epävakaata????? Eiköhän syytä kannattaisi etsiä pyörän tuennasta, renkaisra, rengaspaineista, alustasta... Uudessa Vitarassa on sama ohjaus softineen, kuin s crossissa, olisi outoa, että käyttäisivät huonoksi todettua konponettia edelleen?


      • kauheeta.älämölöä
        ass.ross_mies kirjoitti:

        Kerroppa millä säädöllä korjataan motarinopudessa ilmenevä epätarkkuus ohjauksessa, kun auto seilaa kaistallaan, vaikka painat polvella ja kädellä rattia ja se pysyy paikoillaan. Eli ratti on milliilleen paikoillaan, mutta ajettavuus on epävakaata????? Eiköhän syytä kannattaisi etsiä pyörän tuennasta, renkaisra, rengaspaineista, alustasta... Uudessa Vitarassa on sama ohjaus softineen, kuin s crossissa, olisi outoa, että käyttäisivät huonoksi todettua konponettia edelleen?

        Ainoa ihminen maailmassa, joka ajaa painaen koko ajan rattia polvella ja kädellä?

        Kyllä jokaista autoa pitää jonkun verran ohjata Suomen vinoilla ja uraisilla teillä. S-Crossissa on huomattava tuuliherkkyyskin ison pinta-alan takia.


      • renkaistako
        ass.ross_mies kirjoitti:

        Kerroppa millä säädöllä korjataan motarinopudessa ilmenevä epätarkkuus ohjauksessa, kun auto seilaa kaistallaan, vaikka painat polvella ja kädellä rattia ja se pysyy paikoillaan. Eli ratti on milliilleen paikoillaan, mutta ajettavuus on epävakaata????? Eiköhän syytä kannattaisi etsiä pyörän tuennasta, renkaisra, rengaspaineista, alustasta... Uudessa Vitarassa on sama ohjaus softineen, kuin s crossissa, olisi outoa, että käyttäisivät huonoksi todettua konponettia edelleen?

        Mikä on tuo renkaisra?


      • ass.ross_mies
        kauheeta.älämölöä kirjoitti:

        Ainoa ihminen maailmassa, joka ajaa painaen koko ajan rattia polvella ja kädellä?

        Kyllä jokaista autoa pitää jonkun verran ohjata Suomen vinoilla ja uraisilla teillä. S-Crossissa on huomattava tuuliherkkyyskin ison pinta-alan takia.

        Kirjoitat asiaa. Tarkoitin vain, että testasin tuota tuuliherkkyyttä tuolla polvi/käsitestillä.

        Nämä lähiön työttömät alan asiantuntijat koeajavat uusia autoja, jotta saavat sillätavoin itsetuntoa kohotettua ja unohtavat hetkeksi pahanolon tunteen ja syrjäytyneisyyden. Sitten isoin elein kirjoittelevat autoista jotain negatiivista seikkaa keskustelupalstoille ja taas tulee hyvä olo.
        Tosin s cossin kohdalla ajettavuus ei ole hyvä suurilla nopeuksilla, omistan kyseisen auton ja kirjoitan kokemuksesta.


    • t69p

      Minulla sama homma! Hullossa laitettiin uus ohjelma ja ohjaus toimii kuin unelma. Olen tyytyväinen omaan valkoiseen autooni.Vaihdoin myös syksyllä H4 polttimot 90% polttimoihin ja vau kun näkee makeesti. Ei tarvi lisävaloja.Auto on myös pienikulutuksinen, 5.7 näyttää nyt vievän ja nastat alla. Ü

      • huollossa

        mikä on tuo hullossa?


      • t69p

        Anteeksi Rakas Ystävä...tarkoitin tietysti huollossa...kaikkihan eivät osaa käyttää omia aivojaan lukiessaan.Huh, kirjoitinhan nyt oikein, jotta asia ei pääse vaivaamaan sinua. PUSI! Ü


      • mies-MIÄS

        Ei kannata murehtia tuon työttömän lähiöjuopon höpinöitä. Kaveri on lukihäiriöinen nettihäirikkö, jolle yhden kirjaimen virhe samassa vaatii liikaa ymmärrystä.
        Suomi24 säännöissä ei ole mainintaa, että kirjoitus ei saisi sisältää kirjoitusvirheitä, siis kiroitusvihetä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe