Varokaa huijareita netissä!

Minä

Sain tänään kaksi englanninkielistä sähköpostia, joissa molemmissa ilmoitettiin minun voittaneen nettilotossa miljoona dollaria. Kyse on kuulemma maailmanlaajuisesta lotosta, jossa ovat mukana ihan Microsoft ja Bill Gates. Minua pyydettiin ottamaan yhteyttä tiettyyn sähköpostiosoitteeseen. Minun olisi pitänyt ensin lähettää heille käsittelykuluja 3000 €.
Olin lukenut juuri vähän aikaa sitten lehdestä jutun, jossa varoiteltiin kyseisestä huijarista. Ihmiset ympäri maailman olivat menettäneet euronsa, eivätkä olleet enää sen jälkeen kuulleet voittorahoistaan yhtään mitään.
Onneksi en mennyt samaan ansaan.

16

5629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei myöskään tyhmä

      joka ilmoittaa että olet saattanut jo voittaa miljoona dollaria / euroa. Joten kannattaa varoa kaikkia noita tollaisia "olet voittanut/voit voittaa" viestejä. Kyllä ne lotot ja arvonnat on jossain ihan muualla kun netissä sähköpostien välityksellä...

      • Aika hölmöä kuitenkin mennä uskomaan tommosta.


      • näitä huijareita..

        Itse sain Ref. numerolla ja "arvonta lipuke numerolla" olevan WINNING NOTIFOICATIONin USD 750.000,00 voittosummalla..HAHHAa..Muistan joskus jostain lehdestä lukeneeni, että eräs ihminen on OIKEASTI voittanut näin..SURE....En usko en!!
        Tämä minun kohdallani suoritettu nettiarvonta oli suoritettu marraskuun 30. pvä...Onko joku saanut samanlaista roskaa..?
        Niinpä niin, ja 10% tuosta summasta minun tulisi lahjoittaa "merkittävälle" järjestölle...OHhoi.Voi tätä ärsytyksen määrää.....;///


    • :))

      Ai että nigerialaskirjeiden uusi versio.

      :)

      toimii edelleen - idiootteja löytyy

      • utelias

        hieman samanlainen juttu, mitä lainattiin myös paikallisessa saippuasarjassa. Parikymppinen nk. pareman perheen vesa oli kotibileissä sekoillut netissä. Reilun viikon kuluttua ukko sai ulkomailta kirjeen omalla nimellään, missä kerrottiin, että hän oli voittanut kansainvälisessä netti-lotossa voittanut suurehkon summan rahaa. Kirjeessä oli myös
        ulkomaalainen puhelin numero, mistä voi tiedustella voittoaan. No kaveri soitti numeroon ja puhelu katkesi kesken, soitti uudelleen ja virolainen keskus ilmoitti, että kyseisestä numerosta ei ole mahdollisuus soittaa puheluja, koska liimiitti on ylitetty. Se puhelu tuli maksamaan yli 7000 EEK:ta, sille virolaiselle kaverille, kun se vastapuolen numero oli nk. maksullinen numero.


    • täh?

      Olisitko tosiaan, jos et olisi lukenut sitä juttua lehdestä, uskonut ja lähettänyt eurosi?

      • Minä

        Vaikka kirje vaikuttikin kovin asialliselta ja uskottavalta, kyllä siinä silti oli jotain hämärää. Varsinkaan, kun en ole koskaan osallistunut mihinkään nettilottoon. Kyllä minun täytyy varmistua asioista ensin, ennen kuin alan lähettämään kenellekään 3000 euroa.


    • Kari Greg

      Minulle tuli samanlainen ilmoitus viikko sitten.
      Vaikutti ihan asialliselta firmalta, samalla silmän räpäyksellä pistin kolme tuhatta tonttuu firman tilelle.

      Ei mennyt kuin kolme päivää ja miljoona donaa oli tililläni.

      Jätin muijani ja neljä lasta. Nyt svengaan Pattayalla Batbong Roadilla ja kohta mennyt jo 20 ooo ekee.

      Tynmästi teit.

      • Jason

        Ainahan ansaan joku menee kun tarpeeksi monta mailia laitetaan matkaan. Sanotaan nyt vaikka satatuhatta postia liikkeelle ja jos pari kolme hölmöä löytyy niin kyllä siinä jo viikkopalkoille pääsee.

        Mutta ei sitä tarvitse merta edemmäs kalaan, kyllä kotimaastakin löytyy. Jos nyt ei ihan noin törkeitä mutta kuitenkin. Vaikka tällainen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000153&posting=22000000005565398

        Muistatteko ajan jolloin ketjumarkkinointi oli saippuanmyyntiä. Monellakon perheellä vieläkin on tuhottomia litroja saippuaa vasrastoissaan. Huh huh.


      • Jone

        Ohhoh, kuulostaa aika uskomattomalta, mutta ei voi kuin onnitella! Selvisikö sinulle, mitä kautta yritys oli ottanut nimesi mukaan arvontaan? Mites muuten kansainväliset arpajaisvoitot - maksetaanko ne puhtaana käteen, vai joudutko maksamaan veroa tuosta 1.000.000:sta eurosta?

        Aika paljon tuntuu olevan nyt liikkeellä erilaisia arpajaishuijauksia. Itse saan sähköpostiin kymmenkunta ilmoitusta viikossa - kaikissa on sama formaatti: onnitellaan arpajaisvoitosta, pyydetään ottamaan yhteyttä järjestäjään sekä maksamaan ennakkoa käsittelykulujen kattamiseksi. Mutta nähtävästi myös todellisia arpajaisia siitä joukosta löytyy - ja nähtävästi joskus sitten kolahtaa kohdalle. Onneksi olkoon vielä kerran!


      • ei usko
        Jone kirjoitti:

        Ohhoh, kuulostaa aika uskomattomalta, mutta ei voi kuin onnitella! Selvisikö sinulle, mitä kautta yritys oli ottanut nimesi mukaan arvontaan? Mites muuten kansainväliset arpajaisvoitot - maksetaanko ne puhtaana käteen, vai joudutko maksamaan veroa tuosta 1.000.000:sta eurosta?

        Aika paljon tuntuu olevan nyt liikkeellä erilaisia arpajaishuijauksia. Itse saan sähköpostiin kymmenkunta ilmoitusta viikossa - kaikissa on sama formaatti: onnitellaan arpajaisvoitosta, pyydetään ottamaan yhteyttä järjestäjään sekä maksamaan ennakkoa käsittelykulujen kattamiseksi. Mutta nähtävästi myös todellisia arpajaisia siitä joukosta löytyy - ja nähtävästi joskus sitten kolahtaa kohdalle. Onneksi olkoon vielä kerran!

        koko touhu narutusta ja sinä uskot


      • Jone
        ei usko kirjoitti:

        koko touhu narutusta ja sinä uskot

        Hei!

        Kiitos kommentista! Aika uskomattomalta tuo Kari Greg -nimimerkin kirjoitus kuulosti - mutta toisaalta miksi kukaan vaivautuisi käyttämään aikaansa, ainoaa uusiutumatonta voimavaraamme, kirjoittaakseen täyttä puuta heinää julkiselle foorumille, jota lukevat täysin tuntemattomat, kasvottomat ihmiset?


    • jotenkin niin

      että sähköpostilla kysytään tilisi numero ja tunnusluku. Niitä tarvitaan kuulemma, että kortti voidaan päivittää, ettei se mene vanhaksi.

      Kai joku tollo nekin menee netissä antamaan....

      • internet-cafe

        http://www.youtube.com/watch?v=5HXMmyVqp8k
        kyse voi olla esim. tietojenkalastelusta, jos ei ole osallistunut mihinkään, ei kyllä voi voittaakaan mitään


    • No, mie.

      No hyvä, ettet mennyt lankaan.

      • Kerran voittanut.

        Mitä ikinä tuntuu hyvältä,ilmaiselta,no ainakin melkein,ja liian hyvältä olla totta,niin se ei ole. Kuka voi olla niin tyhmä että avaa ylipäätänsä mitään mikä ei ole tuttua tai tilattua. Nettiarpajaisia varmaan on,mutta miten voi kuvitella että joku ylläpitää miljoona nimeä ja arpoo pois rahoja. Jos joku myy arvan vaikka 10€ niin se voi olla totta,ja jos häviät,se on sama kun lotto,mutta jos sulle LAHJOITETAAN miljoona euroa vaikka et ole mitään ostanut,niin mistä luulet että ylipäätänsä voitto-potti on kertynyt? Ei Veikkauskaan ANNA pois rahoja,ensin potti pitää kerätä MYYMÄLLÄ arpoja jne. ja sitten siitä muodostuu voittosumma. Eli siis: a)ostat arvan,b)arvonta ja c)ehkä voitat. Mutta ilmaiseksi et saa mitään. Joten oli tarjous miten hyvä tahansa,niis jos se maksaa yli 20E,joudut siirtämään rahaa netin avulla,et ole kuullut arpajaisfirmasta ennen,niin ÄLÄ TEE YHTÄÄN MITÄÄN MUUTA KUN OLET VASTAAMATTA. Ja jos on pakko heittää rahoja hukkaan,OK,aina joku voittaa,niin Suomessa käytä Veikkaus Oy:tä tai mikä se nyt on,kunhan se on julkinen ja oikeasti olemassa oleva juttu,ja muiden maiden lottoihin jne.ym. et koske. Ei tule paha mieli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      414
      4252
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2851
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1978
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1312
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1278
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1041
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe