sikalauma, en ole aikoihin niitä nähnytkään.
Eenetissä metsäkamerassa
92
212
Vastaukset
- kurkistellut
http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad
Niinpäs näytti olevan. Häipyivät juuri juosten metsikköön niinkuin joku olisi niitä ajanut.- jakolasku
Niitä sikoja olikin ennennäkemätön lauma..mutta laumoja olikin kaksi. Parhaimmalla paikalla söi tämä vakiolauma josta ilmeisesti karju kävi välillä toista laumaa hätistelemässä pois metsään.Toisessa laumassa oli nuoria yksilöitä, saivat pysytellä kauempana, hierarkia se on sioillakin.
- kaapo_g
Possulaumala kuten kesyilläkin sioilla on laumassa arvojärjestyksensä. syömäänkin saa tulla ensimmäisenä johtaja.
Tuli mieleen vanha venäläinen luontoelokuva, jossa selviteltiin tätä possujen arvojärjestystä. Oli lauma keskenkasvuisia sikoja, joilla oli selvä arvojärjestys. Joku oli ensimmäinen, joku oli viimeinen.
Tehtiin koe: annettiin tuolle viimeiselle ennen ruokintaa tujaus viinaa. Täytettiin ruokakaukalo. Ykköspossu tallusteli sille luonnollisesti ensimmäisenä. Silloin ryntäsi myös kaukalolle tuo viinaa saanut viiimeiseksi luokiteltu possu.
Ykköspossu oli niin hölmistyhyt, ettei osannut tehdä mitään tulokkaalle. Viinaa saanut possu esti kaverin tulon kaukalolle, söi itse ja päälle päätteeksi kaatoi vielä kaukalon, ettei muille, johtajapossu mukaan lukien, jäänyt mitään.
Sanotaan että ihminen on kuin sika. Ehkä se on ihan oikein. Kuten näkyy, osaa sikakin olla kuin ihminen. - jakolasku
Sika fiksumpi ihmistä tekee yleensä tarpeensakin vakiopaikallensa. Ihmiset sotkee joka paikan varsinkin kun on suuria festivaaleja.
Lehmätkin tietää kenen vuoro on ensin käydä lypsykoneella.
Nyt oli Komeasarvisia hirvieläimiä Monella oli komeat sarvet -
Kiitos taas kun saatiin tänne nämä metsäneläimet -- ja linnut pöntöllä syömässä --voi päivälläkin katsella --vaikka merenkäyntiä -- Kukkahame
Kolme komeaa kruunupäätä ruokailee hämyisessä valossa, kyllä ne on kauniita ja ylväitä eläimiä.
Tuuli ulvoo rajusti Eestin malla, ja lunta on maan peitteenä saman verrankuin täällä meidän rannikolla. - jakolasku
Siat lähes 20 kappaletta on jälleen syömässä, sitten kun kaikki aikuistuvat niin luodikosta nuppiin ja sitten uuniin.
- katselemaan
24 sikaa sain lasketuksi ja metsästä näytti tulevan lisää. Kovin ovat liikkuvaisia ja riitelevät.
- Lorena
Maalaistalon tyttärenä sain oikein nähdä miten lisääntymiskykyisiä siat ovat. Yhdellä kerralla possut sekä maatias-, että villisiat tekevät yli 10 pikkupossua. Tietysti metsäolosuhteissa kaikkin porsaiden eloon jäänti ei ole itsestään selvyys.
Hauska seurata metsäkameraa, huomaan on siellä hirville ja peuroille heinähäkki oikealla ja possujen syöttöpaikalla vasemmalla on suolan nuolu pylväs kruunupäille. Possut sitten tonkivat maasta einettä johon lopuksi pyrähtävät linnut aterialle.
Kiitos luonnossa eläinten ruokkapuolesta huolen pitäjille..
- majavientavat
Kohta on tuo tolppa kaluttu juuresta niin että mahtanee kaatua. Lieneeköhän tuolle tolpan lähellä olevalle sattunut jotakin vakavampaa kuin kököttää tuolla maassa? Kuollut?
- pullaulla
Yölläkö olet katsellut "majavientavat" nimmari ---- kun en saa sellaista ollenkaan missä olis majavia -- laitappa linkki niin me muutkin nähdään sinne .
Vai kuollut -- no ei majava niin tyhmä ole että kaataisi puun ,isonkaan omaan niskaansa .. ne on hyviä rakennusinsinöösiö ,ja tekevät itselleen padot ja kaikki - majavanjäljiltä
Eikös majava sitten kalua puita juuresta kaataakseen? Ei siellä majavia näkynyt, ainoastaan sikalauma joka kalusi ärhennellen toisillee tolppaa juuresta. Sikoja oli tosi paljon, varmaan yli kahden kymmenen.
Kyllä minä sen verran olen majavia katsellut ja niiden jälkiä tänä talvenakin että heidän tapansa tiedän. Puita on ollut nurin harmittavan paljon. Kaitpa ne ovat siinä käsityksessä ettei meillä tänä talvena ole polttopuita tarpeeksi.
- nöfnöf
Villisian liha on tosi hyvää, mutta myös kallista. Olen maistanut kun sukmanni tarhasi niitä. Mutta vain yhden kesäkauden. Porsaat lystikkään viiruisia aluksi.
- katsellut
Hirvikamerassa 4 sarvipäätä ja yksi sarveton. Metsäkamerassa riiteleviä villisikoja.
Minä olen maistanut villisian lihaa säilykkeenä purkissa. - nisupulla
On tosi mukavaa katsella näitä luonto kuvia nyt kun on mahdollisuus oikein elävää kuvaa katsoa. Meille ikäihmisille hyvin rattosaa ajan vietettä tämä . Nytkin katselin kotvan pikkulintuja ---hyvin aina täytetään ruokapaikka ,vaikka ne isot naakat tyhjentää ne pallot kyllä hetkessä. Ommeksi on niitä siemeniä siinä siilossa . ja niitä pikkulinnut tykkääkin käyttää Olen tullut kirjattuna nyt ja nimeni on siinä alhaalla mutta punaisella on että en ole kirjautunut , ehkä se vaikuttaa kun katsoin niin kauan lintuja . Ennen ei tällasta koskaan sattunut -- niitä Sääksiäkin katselin tuntitolkulla tai ainakin oli kuvaruutu auki sinne, Ei kiva
- katsellut
Pari sarvipäätä tällä hetkellä. Eri hirvet kuin 3-4 tuntia sitten, silloin oli kolme, toisen sarvensa katkaissut mukana. Eilen illalla kurkkasin. Silloinkin oli yksi, jolla oli vasta sarvenalut, kovin yritti puskeutua sarvipuolen kanssa.
Villiskoja 12 - katsellut
Komeita sarvipäitä kolme kappaletta. Oikean puolimmaisella komeimmat sarvet, vaikka näyttää kuvassa pienemmältä kuin keskimmäinen. Taitaa keskimmäinen olla vaan kuvassa lähimpänä.
Päivällä ei siat ja hirvet ole syömässä -- Mutta pikkulinnut oli --sitä pidänkin aikapaljon näin päivällä .
minulla on näyttä tässä pöytäkoneessa isi --ja ne linnut on montakertaa minulla ihanana huoneen tauluna --kun laittan sen kuvankin isolle -- kurkistellut
Vähän huono niitä lintuja on illalla katsella. Pimeällä näkyvät vain hirvet tai possut, tai kumpaisetkin tai vain niinkuin nytkin pelkästään possut.
Eilen illalla katselin komeita sarvipäitä, parhaillaan oli viisikin ruokapaikalla. Yksisarvinen koetteli voimiaan oikein komeasarvisen kanssa. En viitsinyt enää kirjoitella enempää. kurkistellut kirjoitti:
Vähän huono niitä lintuja on illalla katsella. Pimeällä näkyvät vain hirvet tai possut, tai kumpaisetkin tai vain niinkuin nytkin pelkästään possut.
Eilen illalla katselin komeita sarvipäitä, parhaillaan oli viisikin ruokapaikalla. Yksisarvinen koetteli voimiaan oikein komeasarvisen kanssa. En viitsinyt enää kirjoitella enempää.Nyt oli ainakin 20 sikaa syömässä --ja aika massutus olikin käynnissä --mitä jotkut karjut välillä näytti rivijärjesyksen Lintuja katsen koska itselläni ei täälä kaupunkiasunnossa ole mahdollista muuten -- vein kyllä ruokaa linnuille paritalvea sitten mutta se on aika kova homma .--kun alottaa ruokinnan on sitä pidettävä koko talvi
- kurkistellut
Nyt oli vaan possuemo 7 pienemmän possun kanssa.
Ihana ilma -- Pikkulintuja paljon ,naakat oli saaneet talipallot kaikki loppuun . Onneksi pikkulinnuilla on se siemen siilo.
Minulla on Pöytäkone ja iso -- Littee --on linnuistakin hieno taulu nytkin -- Laitan kuvan siittä oikeasta alareunasta isommaksi --koko ruutu on lintulautaa ---!
- kurkistellut
Possujoukko etsii syötäväänsä lumen seasta
- kurkistellut
4 hirveä ruokailemassa. Etualalla olevalla vasemmanpuoleisella hirvellä tosi komeat sarvet.
Possujoukkokin oli tullut ruokailemaan. Pari karjua riiteli nuolukivitolpan järsimisestä. Yhtä äkkiä kaikki juoksivat vasemmalle metsän suojaan.- kurkistellut
Niitä hirviä oli kuusi.
- jakolasku
Rouske käy hirvillä neljä niitä on.
- kurkistellut
Oli niitä välillä kuusikin ja tuohon aikaan kurkatessani oli neljä. Äskenpä oli peräti 9 hirveä. joku niitä säikytteli, mikä lie ollutkin.
- nisupulla
Lintulauta on melkotyhjä - Kyllä ne linnut tarvitsee vielä kauan ruokintaa varsinkin kun ne on opetettu johonkin ruokapaikkaan .
- jakolasku
Elukoille on ollut onnekasta ainakin meillä päin kun sää on leutoa, heikot sortuu luonnossa jos eivät ole päässeet kunnolla syksyllä tankkaamaan ja lihomaan. Talvella kärvistellään kylmässä vähäisellä ruualla ja keväällä kuollaan.
Avasin parituntia sitten lintulaudan -- oli kotihommia ja vilkasin aina sillonlällön . Ja sitten lähdettiin Jerrynkanssa ulos , lintulauta jäi auki , --muistin vast ulkona .
Hienosti oli linnut olleet minun olkkarissa senaikaa 2 tuntia oli Internetti päällä -- nyt kun sivu oli Wep-kamera se ei sammuttanut ,mitä kyllä ajattelin että näin on . Kun on internetti jäänyt päälle on muistettava vaan avata kuvaruutu --- Lorena
SEurasin eilen torstaina ruokailupaikkaa,iltapäivällä miestuli 2 sangon kanssa heittelemään suoraa metsän eläimille. Vasta illan hämärän laskeutuessa maille parikin villisikalaumaa oli ateioimassa, tosin eri aikaan ja aivan pimeä llä ilmalla. Onneksi syöttöpaikalla palaa valo possukoiden ja meidän katselijoiden iloksi.
- kurkistellut
7 sarvipäätä syömässä. Minäkin kurkistin eilen illalla, oli vaan yksi hirvi hirvikamerassa ja possulauma toisessa. Kovasti kuulostaa tuulevan.
- katsellut
Taaskin oli 7 hirveä paikalla. Possuja ei näkynyt.
Olen lintulaudasta saanut kivan taulun huoneeseeni --- Kauniita lintuja --en kokoaikaa katsele --mutta pidän kuvaruutua auki .. Tänäänkin oli vaan pulut ja narislinnut syömässä , naakkoja taisi olla.
- katsellut
Tulipahan vilkaistua lintulaudalle päivälläkin lohilaatikon paistumista odotellessani.
Lintulaudalla oli varpusia ja talitintti, närhiä possujen ruokia napsimassa.
Ikkunani takana olevalla lintulaudalla tällä hetkellä tali-, sini-, hömötiaisia, viherpeippoja, punatulkkuja, närhiä, oravia, pähkinänakkeli. Käyvät ottamassa auringonkukan siemeniä nokkaansa ja lentävät puiden oksille niitä nokkimaan. Pähkinänakkeli nokkii puun runkoa vasten, välillä pää alaspäinkin.
Oravilla yleensä taistelu kuka saa olla lintulaudalla, toiset karkoitetaan kauemmaksi. - nisupulla
Katsoin hirvikameran ja possujakaan ei näin päivännäöllä ole -- linnut oli saaneet taasen ruokaa -
Mutta hidas on tämä suomi 24 70 ainakin minulla -- ei saa vaidettua --on odotettava ikuisuus että jokin kirjoitus lähtee . Jos ne tekee töitä ja se hidastaa koko sivua-- tiedähäntä toivotaan että saavat kuntoon --kaikki jo hermostuu tähän .- kurkistellut
Sain illalla sen verran sivua auki että katsoin hirvikameraa. Yksi hirvi oli porkkanoita syömässä. Yritin laittaa kommenttia mutta ei lähtenyt.
Nyt katsoessani hirvikamerassa kuului vaan kova tuuli, possujen ruokintapaikalla paljon korppeja, muutamia variksia ja harakoita, pikkulintuja, kait varpusia, en saanut selvää.
Lintulaudalla pari talitiaista.
- Lorena
15.2 puolen yön maissa oli villisikalauma tönkimässä ruokakasaa, välillä siinä nahisteluksi meni kun pomo jakoi ruokailupaikkoja.
Nyt aamulla oli vain korppilauma ruokapaikan kimpussa, krääk, krääk kiiri ilmoilla. Tässä Anki laulelee vanhan korpin varjosta, sopinee tähän ketjuun koska korpeista ei niin monia lauluja ole,
https://www.youtube.com/watch?v=wDqjGxM0BRc - katsellut
Joukko pienempiä possuja ruokailemassa. Välillä pakenevat metsän suojaan.
- katsellut
Mikähän se noita possuja oikein säikyttelee? Taaskin juoksivat kaikki metsään.
- kurkistellut
7 hirveä syömässä. Possuja ei näkynyt.
- katsellut
Mikähän takkuinen otus on nyt metsäkamerassa? Ei tuo possultakaan näytä. Supikoira?
- katsellut
Omituisen näköiseltä näyttävät possut matsäkamerassa. Pitäisi käydä vähän kameraa liikuttelemassa.
- katsellut
4 hirveä katselee koivikon seasta. Lieneekö vielä liian valoisaa kun eivät uskalla tulla syömään?
Hirvikamerassa oli hova tuuleltavaikuttava ääni . Hirvistä ei näkynyt jälkeäkään ,sen paremmin kun ei possuistakaan .
Voi kun näkin niitä uusia tulokkaita ,koska niitä alkaa syntyyn ,olis tarkistettava luontokirjasta .- tuulista
9 sarvipäätä ruokapaikalla. Kovasti tuulee.
- peurat
Parhaillaan on peuroja syömässä porkkanoita.
- isokauris
Saksanhirviä, eli isokauriita tällä hetkellä.
Meillä elävä hirvi on isompi kuin nämä hirvieläimet.
Valkohäntäpeuroja on tälläkin syöttöpaikalla usein.
- kurkistellut
Oli 6 hirveä paikalla. Pari niistä häipyi jo metsikkoon.
- mene-ja-tiedä
Miksikähän tuo metsäkamera on käännetty noin huonoon asentoon?
Paljon possuja pahnoilla. - katsellut
4 hirveä heinäpaalilla. porkkanat ovat hävinneet, lumi sulanut.
- Lorena
Hauska seurata metsäkameran välityksellä syöttöpaikkojen elämää. Pari kertaa keskipäivällä olen nähnyt kun mies ajaa komealla maasturilla pöyhimään ruokailupaikkaa uusilla pahnoilla, lisäämään murkinaametsän eläimille.
Eläinsuojelutyöstä pitäville henkilöille varsin antoisa harraste. - kurkistellut
Hirvikamerassa iso possu pikkupossujen kanssa.
- Kukkahame
Merikotkan pesällä on vahvistettu seiniä ja vihreä matto lattialla.
Selvästi siellä kunnostus käynnissä muutaman viikon päästä siellä käy tosi vilske, toivotaan että pesintä onnistuu.
Ruokintapaikat olivat tyhjiä. - kurkistellut
Possulauma näyttää nykyisin hirvikamerassa porkkanoita syövän. Eilen illalla oli yksi valkoinen hirvi possujen kanssa syömässä. Hirvi yritti käyttää sarviaan possujen karkoittamiseen, mutta possut kävivät hakemassa porkkanoita ja kiireesti juoksivat sivustalle niitä syömään. Lopulta hirvi poistui metsän suojaan.
Mahtaako merikotka jo hautoa, makaa niin sennäköisenä pesällään tällä hetkellä. Haukkaa en ole vielä pesällään onnistunut näkemään, onko joku muu?
Katileija
Voi, kumpa olisi vain yksi seurattava aloitus tähän kameroiden maailmaan, koska nyt jutut menevät hieman ristiin.
Olen aamulla katsellut merikotkan ja hiirihaukan/pöllön? pesää ja "hiirelle" on ilmestynyt tuoreita havuja, siis tulee oikein vihreät koristeet, kuten meidän Pirtissä.
Ounastelit, että Merikotka hautoo, mutta onnistuin näkemään, että ei siellä munaa ollut. Ehkä se lämmittää pesää, sillä kukas "äiti" kylmään lapsosen alun laittaisi? Ainahan saunakin lämmitettiin varuilta, jos uusi tulokas oli tiedossa;-)
Kerran näin Merikotkan syömässä saalistaan, siis kalaa, mutta puoliso ei ollut mukana! Miksi?
Usein olen myös nähnyt molemmat pesällä ja voi sitä yhteisymmärrystä? Niille ei taida tulla koskaan avioeroja, koska perheriitoja en ole nähnyt koskaan?;-)
Hiirihaukan pesässä ovat vihreät havut edelleen odottamassa "asennusta".
- Kukkahame
Myrsky mylvii hyljerannallakin siellä ovat kylki kyljessä kivikolla ja kuuttejakin useampi,
myrsky jatkuu merikotkan pesäpuun kimpussa edelleen. - katsellut
4 hirveä liikuskelee hirvikamerassa, välillä kalisuttelevat sarviaan toistensa kanssa, välillä pakenevat metsään. Näyttävät olevan varuillaan jostakin oikealla olevasta, mikä sitten lieneekin.
- katsellut
Ei näkynyt possuja. Pari supikoiraa metsäkamerassa. Eilen oli joku takkuturkki siellä juoksentelemassa, osa turkista oli musta, osa valkoinen. Lieneekö ollut turkinvaihtoaika?
- kurkistellut
4 sarvipäätä ruokaa etsimässä ja yksi possukin oli heidän joukossaan.
- Kukkahame
Katselin hyljerantaa ja aalloista nousu luulisin merikotka en saanut selvää oliko saalista mukana. Pesällä häärää toinen yhden munan kanssa odotettavissa on ainakin yksi poikanen.
- katsellut
Yksi possu pahnoilla metsäkamerassa. Autiolta näyttää muuten. Hirvillekään ei ole porkkanoita tuotu.
- viisiviisiviisi
Vilkaisin olkipatjoille ja siellä oli supipariskunta ja yksi iso musta possu., sulassa sovussa
pienen välimatkan päästä toisistaan.Heräsin aamulla aikaisin ja katselin Merikotkan pesää...aluksi pimeässä. Sitten alkoi ihana auringon nousu ja lintukin heräsi, nousi pesästään ja edelleen siellä oli vain yksi muna.
Eilen tuijotin kauan linnun peppua, jos näkisin munan ilmestyvän, kun oli niin pörhöllään, mutta ei vielä.
Nyt onkin kiva aamulla herätä katsomaan auringon nousua.- mettäkamera
Täällä on puhetta METSÄkamerasta! Niin sanoo otsikko.
mettäkamera kirjoitti:
Täällä on puhetta METSÄkamerasta! Niin sanoo otsikko.
Siis missä?
Nyt pitäisi Ullamirjami saada esiin, joka jaksaisi katsoa, koska se toinen muna tulee? ullalla taitaa olla kuitenkin suruaika Jerryn kuolemasta?
Itse olen yhden koiran vienyt lopetettavaksi. Yhden "tappoi" ilmeisesti naapurini myrkyllä?
Nyt Ulla Haloo! Katso Merikotkia ja kerro koskas toinen muna tulee?Kristiina23 kirjoitti:
Siis missä?
Nyt pitäisi Ullamirjami saada esiin, joka jaksaisi katsoa, koska se toinen muna tulee? ullalla taitaa olla kuitenkin suruaika Jerryn kuolemasta?
Itse olen yhden koiran vienyt lopetettavaksi. Yhden "tappoi" ilmeisesti naapurini myrkyllä?
Nyt Ulla Haloo! Katso Merikotkia ja kerro koskas toinen muna tulee?Tuo ullamirjamin Jerryn kuolema on minulle uusi uutinen, voi sentään. Se on UM:llekova paikka, sure rauhassa ja palaa palstalle kun jaksat. Ainakin silloin kun kalasääkset palaa iloksemme. Niille avataan ihan ikioma ketju.
- katsellut
Yksinäinen supikoira metsäkamerassa liikuskelee. Possuja ja hirviä ei näy.
- kurkistellut
Nyt on possuja enemmältikin liikkeellä. Osa makoilee pahnoilla, osa ärisee toisilleen. Pari supikoiraakin sivustalla aran näköisinä, joku possuista käy ajamassa niitä muualle. Ei onnistu. Supikoirat palaavat takaisin.
Merikotkalla edelleen vain kaksi munaa. Tuleekohan tänään lisää? Aamulla, heti auringon noustessa se lähtee pesästää, ehkä kakalle?
Eilen noin klo 12 tuli uros vahtivuoroon ja emo oli pois yli tunnin. No, aika tylsää seurattavaa.- possuillallinen
On niillä possuilla oma aikataulu, koskaan en näe ennen klo20 ensimmäistäkään possua pahnoilla vasta klo 23 sattumoisin voi nähdä lauman.
Ensin mietin miksi mies levittelee pahnoja syöttöpaikalle, syykin selvisi pitää alue possujen jätöksistä puhtaana. Kovin ovat hyvin syöneen näköisiä, isoista possuista tuliisi kyllä aimo annos särvintä ruokapöytään. Olen Saarenmaalla visitoidessa syönyt villisika päivällisen monien lisukkeiden kanssa, mutta lihan syönti otti luonnolle ja monta lasia kyytipoikaa meni aterian aikana kun sappiilmoitteli olemassa olostaan. Olin taas yhtä kokemusta rikkaampana so what !
- kiinnostaisi
On tainneet nuo havunoksat pudonneet puusta eivätkä olekaan haukan tuomia, vai onko joku onnistunut haukkaa näkemään.
Olen nähnyt haukan muutaman kerran, mutta lyhyen aikaa on pesällään. Kahta en ole koskaan nähnyt yhdessä, joten olisiko puoliso vielä löytymättä. Havujen paikkojakin vaihtelee.
Kristiina23 kirjoitti:
Olen nähnyt haukan muutaman kerran, mutta lyhyen aikaa on pesällään. Kahta en ole koskaan nähnyt yhdessä, joten olisiko puoliso vielä löytymättä. Havujen paikkojakin vaihtelee.
Ahaa, nyt vaan toivotaan että toinen puolisko löytyy. Ei muuten tule munia poikasista puhumattakaan.
Taas oli havut siirtyneet haukan pesällä, mutta on vieläkin sotkuinen "koti", melkein, kuin minulla. Minäkin siirtelen vain tavaroita nurkasta nurkkaan.
Aamulla oli Merikotkalla edelleen ne kaksi munaa. Odottelen niin sitä kolmatta, joten pelailen kirjanlukuni välillä usein pasianssia ja linnut näkyy alalaidassa.
On tämäkin elämää! Kytätä linnun peppua, pelata pasianssia ja lukea kirjaa siinä välillä? Mitä tästäkin tulisi, jos olisi toinen sähläämässä siinä vierellä, tai edes samassa asunnossa?
Siskoni, joka asuu myös yksin ja aina (joskus) valittelee yksinäisyyttään, ...nauroi pas..sen naurun, kun kerroin, miten aikaani kulutan. Hänellä ei ole nettiä, eikä mukamas hanki koskaan, mutta niin hän vannoi kännykästäkin?
Siitä meinasi tulla riita, kun hän sanoi, että pakastin on täynä marjoja ja ei muka tiedä, mitä niillä tekisi? Sanoin tulevani tyhjentämään sen ilomielin, mutta ei kelvannut, jos ei ole muuta asiaa?
- katsellut
Eipä ole hirviä näkynyt. Pitkästä aikaa on porkkanoita ilmestynyt ruokintapaikalle.
Yksinäinen kettu repolainen liikuskeli metsäkamerassa. - kurkistellut
7 hirveä oli paikalla. Yksi sarvipää meinaa omistella koko porkkanakasan ajamalla toisia pois.
Aamulla katselin taas Merikotkan pesää ja huomasin, kun toinen toi kalan, siis molemmat oli pesällä. Valitettavasti koneeni on niin hidas, että se jää välillä pyörimään, joten seuraavaksi toinen lintu oli kadonnut, mutta niin oli kalakin!
Harmi sittenkin, että yksi muna on vain pariskunnalla. Olin näkevinäni sen variksen vierailun jälkeen kaksi, mutta ilmeisesti koneeni avasi ensin vanhan kuvan?
Tänään en ehdikkään lintuja katsella, sillä edessä on "työpäivä", sillä lähden silittämään ja pupu pukua ompelemaan.
- katsellut
Possut tainneet syödä kaikki hirvien porkkanat. Ei näkynyt hirviä, vaan possuja hirvikamerassa.
- Kukkahame
Lunta sataa Latviassa ja Virossa.
Lehtopöllö pyörii kovasti pesässä jokohan siellä alkaa pienet pöllö-pallerot olla emon siipien alla kuoriutuneena. - Missävika
Merikotka jo hylännyt pesänsä ja yhden ainokaisen munansa? Pesä tyhjä kylmässä ja kovassa tuulessa jo pitkään. Ei hyvää seuraa tuosta.
http://pontu.eenet.ee/player/juras-erglis.html- Missävika
Nyt pölähti takaisin sentään mutta ympärilleen pälyillen ja syyllisen näköisenä. Vai olisko ollut vain vatsa kovalla??
Missävika kirjoitti:
Nyt pölähti takaisin sentään mutta ympärilleen pälyillen ja syyllisen näköisenä. Vai olisko ollut vain vatsa kovalla??
Seurasin samaa, oli tunnin pois ja oli pakko katsoa, ehtiikö varis "illalliselle? Onneksi ei.
- katsellut
Kovasti tuulee merikotkan pesäalueella. Mahtaneekohan pesä pysyä puussa?
- jakolasku
Joka tapauksessa kiitokset kirjoittajille! Ketju venyy ja vanuu. Aloittakaa uusi. Älypuhelin hidastelee ja kuvat ei aina ilmesty koneeseeni joten jatkakaapa te.
- kertolasku
jakolasku kirjoitti:
Joka tapauksessa kiitokset kirjoittajille! Ketju venyy ja vanuu. Aloittakaa uusi. Älypuhelin hidastelee ja kuvat ei aina ilmesty koneeseeni joten jatkakaapa te.
Ketjuunhan mahtuu ainakin vanhan systeemin mukaan 500 viestiä, joten ei kiirettä kirkkoon. (?) Eikö se ole ihan sama, haetko viestejä yhdestä ketjusta tai useiden ketjujen joukosta?? Eikä tällä sivulla edes kuvia ole. Järkevintä kun lisää aina uuden viestin viimeiseksi, eikä jonnekin keskelle, mistä sitä kukaan ei löydä.
- 987654321
Merikotkan pesälle on ilmestynyt valtava heinäkasa. Havun oksat ovat sen alla. En ole onnistunut huomaamaan, että lintu olisi pois pesältään, mutta vähän olen katsellutkin.
Kristiina23....tuli tuo laskutehtävä - katsellut
987654321 kirjoitti:
Merikotkan pesälle on ilmestynyt valtava heinäkasa. Havun oksat ovat sen alla. En ole onnistunut huomaamaan, että lintu olisi pois pesältään, mutta vähän olen katsellutkin.
Kristiina23....tuli tuo laskutehtäväEi sitä heinäkasaa ainakaan tänä aamuna näkynyt ennen klo 7:ää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain3159681Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve112892Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim2762219Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha1212052SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,911598- 1441497
Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1341477Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U321234Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin491211Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko931036