Itsenäisyyspäivä

Dessu

Miten sinä aiot viettää itsenäisyyspäivää? Sytytätkö kynttilöitä, katsotko linnan juhlia? Tai osallistutko juhlaan? Mikä on paras tapa viettää itsenäisyyspäivää?

25

3438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juh

      Sytytän tietenkin kynttilän sankareillemme.

      Päivällä katson tietenkin tuntemattoman sotilaan.Todennäköisesti syön myös hyvää ruokaa ystävieni kanssa ja nostamme muutaman maljan.Linnan juhlia vilkaisen mutten aktiivisesti seuraile :)

      Paras tapa viettää juhlia? jaa-a. jokainen toimikoon tyylillään, kunhan muistavat kunnioittaa itsenäisyyspää sen vaatimalla arvokkuudella.Kynttilän soisin monen edelleen sytyttävän.kuten näin käykin varmasti.Erittäin kaunis perinne ja näyttää upealta kun kävelee ulkona..

      • nepa2

        Tos on tyylii!!! Miks suomalaiset ei kunniota enää kunnolla suomen itsenäisyyttä??? Muo ärsyttää ku kaikki on nii negatiivisia...

        Mä kävin kesällä Hamina Tattoossa (tosi siisti sotilas/musiikki "juhla") Mä oon ollu siellä joka kerta.. (Eli joka toinen kesä...) Mä voisin sanoo että rakastan joka ikistä niistä, jotka on taistellu meidän kotimaan puolesta... Ja niitä jotka taistelisi(tulevaisuudessa)... Ja erityisesti niitä nuoria miehiä, jotka aikoo sotilasuralle...!!!

        Mäkin sytytän kaks itsenäisyyspäivä kynttilää... Mun omalle ikkunalle... Ja menen kattoo itsenäisyyspäivä marssia...

        Sit meille tulee mun kummit...

        Eli hauskaa luvassa...!!!

        (P.S Terkkui kaikille reserviläisille...)


    • Nimimerkki

      En juhli mokomaa mitenkään. Typerää hössötystä kaikki.

      • VoeVoe

        Mikä ihmeen itsenäisyyspäivä? Kysynpähän vaan. Suomihan antoi itsenäisyyden pois liittyessään EU:hun!!! Ettekö sitä tienneet!!! EU:sta ne lait määrätään mitä saa tehdä ja mitä ei kyllä näin on juttu.

        Viholliselle toivotetaan "tervetuloa vaan" jalkaväkimiinojen poiston myötä koska vihollisen jalka voi tulla pipiks kun se tyhmyydessään siihen astuu!!!

        Että tälleen itsenäistytään.


      • agency

        Yks vaihtoehto olis tietenkin vetää lärvit, siis kunnon kalsarikänni, ja marssimusiikki kaapeista täysille: "Alte Kameraden" - ja niin edelleen.


    • Langdon

      Kavereiden kanssa kokoonnumme syömään ja katsomaan linnan juhlia televisiosta - näin on ollut tapana jo parina viime vuonna. Hautausmaalle en vie kynttilöitä, mutta ikkunalle ajattelin muutaman kynttilän sytyttää.

    • jeesus

      Aattelin tempasta EU lipun salkoon ja kattoa ranskalaisia ja saksalaisia elokuvia.
      Sekä valmistautua unohtamaan koko Suomen itsenäisyyspäivän ja alkaa jo miettimään uutta "itsenäisyyspäivän"päivämäärää ja mitä silloin tapahtuu.
      Kohta se viettäminen kielletään Suomessa koska se on vastoin jotain vitun EU normeja.

    • Rauha

      Mennään mökille, syödään ja juodaan ja nautitaan luonnon rauhasta, sekä katsellaan tv:stä linnan juhlia.

    • antza

      ......itsenäisyyspäivää työn merkeissä.

      Tuli tuossa mieleen Suomalaisen Työn Juhla.

      Takavuosina isännät tähtäsivät sonnan-ajon
      pelloillensa juuri Vapun päiväksi. Ei siinä
      kysymys ollut viljelymielessä sopivasta ajan-
      kohdasta,se oli eräänlainen kannan-otto palkka-
      työläisille.

      Tulipahan vain mieleeni. Suomen itsenäisyyttä
      puolustaneille valtiovallan toimet sotiemme
      veteraaneja kohtaan tuntuvat samansuuntaisilta,
      kuin isäntien mielenilmaus takavuosina.
      Itsenäisyys niin suuri asia meille Suomalaisille, että nämä nykyherratkin voisi ajatella ja vielä enemmän toimia vielä elävien
      veteraanien hyväksi.
      Ei olisi liikaa yhtään, vaikka Heille taattaisiin kaikki yht.kunnan palvelut maksuttomiksi,aina asumista myöten.

    • kapasiteettiyksikön

      levyä "itsenäisyyspäivä"...

      • pippalot

        soitatethan suomikoopeetä ja emmoja ja muita vanhoi levyj
        pystykorva kaivethan aina sinä päivänä ylös ja tarkistetaan kunto sekä tarkkuus
        illalla sit hiihtolenkki rajan pintaan umpihangessa lumipuku päällä
        ja ennen nukkkumaan menoa kattelis lukis jotain muistelmia kuten "sallasta itään"
        mie sanosin viel että aseilla ontärkee rooli rauhan aikanaki niillä se pidettiin ja pidetään tää ittenäissyys...


    • Sten

      Suomalainen itsekäs itsekehu on saanut järjettömät mittasuhteet viime aikoina. Omia sotasankareita nostetaan jalustalle, talvisotaa eletään taistelu taistelulta uudestaan, maakuntajoukkoja perustetaan, suojeluskunta-aate kytee keski-ikäisten mielessä. Sotamarsalkasta tehdään Suurinta Suomalaista: täysin väärä valinta. Jos joku sodassa oli sankari, se oli rintamalla etulinjaan heitetty duunariperheen poika, joka olisi saanut kuulan kalloonsa omilta, jos olisi perääntynyt. Aateliskreivi Mannerheim oli linjojen takana suojassa ja jos tilanne olisi tullut tukalaksi, hän olisi lähtenyt Sveitsiin pakoon ja elellyt siellä mukavasti köyhän kansan kituessa.
      Linnan juhlat ovat pöyhkeitä raharikkaiden ja muiden vastenmielisten olentojen näyttäytymisjuhlia, jotka pilaavat itsenäisyytemme arvon. Koko touhu on mennyt mauttomuuksiin hurskastelun ja sotavimman takia.
      Itse vietän itsenäisyyspäivän menemällä metsään töihin risuja keräämään. Tv on kiinni koko päivän.

    • dokaaja

      Pää täyteen.

      Jos Tuntemattoman sotilaan tullessa tv:stä olen vielä tajuissani, katson sen.

      Sitten ZZZZZZZZZZZZZZZ.

    • realisti

      viettää sellaista, mitä ei enää ole. Turhaa vanhojen muistelua.
      Katse tulevaisuuteen ja eteenpäin positiivislla asenteella. Olemme jo osa Euroopan yhdysvaltoja, parempi mukana kuin ulkona...

    • vastarintaliike

      Seuraan täältä eetteristä kuinka maamme nuorisojoukot piirittävät presidentin linnaa ja huutavat "eliitti ulos, kansa sisään".

    • blondnation

      Olen aito pasifisti,joten en todellakaan aio juhlistaa itsenäisyyspäivää.En voi kunnioittaa maata jossa hyväksytään tappaminen edes maanrajojen tai sen kansalaisten suojelemiseksi.Kukaan meistä ei päätä mihin maahan syntyy,eli on todella älytöntä tälläinen itsenäisyysvöyhötys.Jos jokainen ihminen ottaisi henkilökohtaisen vastuun ettei koskaan tapa ketään,moni sota olisi varmaan jäänyt käymättä.

    • Sami

      Normaalit itsenäisyyspäivän traditiot, soihtukulkue hautausmaalle, vien kynttilän erään 19-vuotiaana jatkosodassa kuolleen haudalle. Toisaalta sotavainajista kertovalla nettisivulla hänet on ilmoitettu kadonneeksi, joten varmasta kohtalosta ei ole tietoa. Rukoilen ja toivon.

      mietin erästä profetiaa, jossa Venäjälle tulisi jossain vaiheessa päättäjä, joka yrittäisi marssituttaa joukkonsa Suomen kautta. Mietin, että Jumala ompi linnamme sekä kehotan yhdistymään sekä rukoustaisteluun armeijassa kärsivien venäläissotilaiden puolesta että kertaamaan omia sota-ajan tehtäviä omatoimisesti.

      Sami S.

      • Sami S.

        Profetian alkuperäinen saaja Michael Howard Etelä-Afrikasta, oli Martin kirkossa Turussa syksyllä puhumassa. Luotettava lähde ja Jumala punnitsee ihmisten sydämiä sekä tarkkailee juuri nyt oliko jälkipolvi uhrautumisen arvoinen v. 1939-1944 45.

        Ei nyt peljästyä kannata vaan tuoda ittensä Jumalan eteen sekä ripittäytyä Hänelle, uskoa että Jeesus antaa täysin toisenlaisen ja jännittävän elämän ilman korvikkeitakin (päihteet, huumeet, tupakka)

        Minä ehkä pystyn auttamaan ihmisiä joilla on ollut vaikeuksia juomisen tai tupakoinnin kanssa, koska niistä olen Jumalan avulla pyristelly irti. Jätän toisille nuo huumeista vapauttamiset, niille henkilöille, jotka ovat sen ongelman kanssa painineet ja voittaneet. Ymmärtävät sitte paremmin sekä löytävät oikeat sanat. Ei aina yksin pysty mutta kun rukoilet avuksi Jumalaa, pystyt kaikkeen, mitä Hän haluaa sinun tekevän ja mikä on Hänen mielensä mukaista.Ok.

        Voipi ottaa yhteyttä, jos halluu. osote on [email protected]

        Sami S.


    • coach83

      armeijataustaisesta perheestä tulevana täytyy sanoa että päivän perinteisiin kuuluu katsoa telkusta itsenäisyyspäivän paraati ja tuntematon sotilas-leffa. Linnanjuhlatkin katson. Ohjelmien aikana tulee herkuteltua kaikella mukavalla.,

    • puer86

      No, ainakin ajattelin kuunnella vain kotimaista musiikkia, suomipoppia. Ehkäpä vähän Hanna Pakarista ym. Koko päivänä en kuuntele ainuttakaan ulkomaista biisiä.
      Jospa kävisin vähän ulkonakin nauttimassa Suomen talvisäästä ja ehkä katson tuntemattoman sotilaan. Siitä en tiedä, jaksanko taas uudestaan katsoa, mutta eniwei...

    • miä vaan

      katon telkkuu kotona (mahdolisesti välillä juhlia) ja mässään popparii tai jotaan.. sitte illasta meen ulos.. eli en mitenkää ihmeellisesti

    • .Kaisa.

      Minä ainakin vien sukulaisten haudalle kynttilän jotka on ollut sodassa.. Tietty syödä torttuja ja katso linnan juhlat!

    • Aivan ulalla

      Haluaisin vastauksen kysymykseeni. Mikä on itsenäisyyspäivä kerro minulle mikä se on olen joskus kuulut tuon sanan mutta olen unhoittanut sen onko se jonkun maan kansallis ruoka vai mikä olen munelta kysynyt mutta kukaan ei osaa antaa vastausta minulle jos olisit niin kiltti ja sanoisit mikä se on niin sasin minäkin vastata siihen että miten vietän itsenäisyyspäivän . tai kuule nyt minulla on sellainen hämärä muisti kuva että eikös suomi ollut kerran itsenäinen mutta eihän se ole enään vaan kuulumme nyt prysseliin etkö olisi voinut kysyä että miten vietät prysselin päivää olisin heti antanut vastauksen sinulle Tervesin Tietämätön

    • Niin, että mitä sitä enää juhlitaan? Vaiks onhan se kiva ett on vapaapäivä, mut ei me itsenäisiä olla. Näin on käynyt.

    • aneleh

      paras tapa viettää itsenäisyyspäivää on sytyttää kynttilä ja katsella TV:stä linnan juhlia. Oli mahtavaa aikoinaan kun Suomi sai itsenäisyytensä, kiitos siitä sotaveteraaneille! Mutta onko Suomi enää itsenäinen, sanan täydessä merkityksessä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2275
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      70
      1914
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      152
      1618
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe