Minulla on koneessa kaksi käyttäjätiliä, toisessa olen jv:na ,mutta sitten onneton kirjauduin siltä tililtä pois ja menin toiselle tilille "noutaakseni sieltä yhden kansion sijoittamalla sen tämän eijärjestelmänvalvojan tilin D:asemalle. Sen jälkeen kirjauduin taas takaisin toiselle tilille mutta se ei enää ollutkaan järjestelmänvalvojan tili, koska en pääse enää muuttamaan mitään kun tulee vaan teksti "pääset kirjautumalla järjestelmän valvojana", mutta ei ole mitään kohtaa mihin kirjoittaa.
Oisko kellää tietoo.
Miten kirjaudun järjestelmän valvojana ?
21
3729
Vastaukset
Samalla tavalla kuin ennen.
- Hermoraunio
kyllä, mutta en ole enää sillä tilillä järjestelmän valvoja.
Aktivoi pääkäyttäjän tili vikasietotilan komentokehoitteessa komennolla
net user administrator /active:yes
ja käynnistä kone sen jälkeen uudestaan.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/- Hermoraunio
Ei pääse vikasietotilaa f8 nappulalla, vaan menee johonkin (boot sivulle sininen pohja)
- Hermoraunio
Joo sulla on hyvä ohje linkissä mutta ongelma on juuri siinä ettei pääse komentoriville järjestelmän valvojana kuten ohjeessa neuvotaa, jos pääsisin niin en tarvis koko tätä paskahommaa yrittää tehdä.
- viiiirus
Hermoraunio kirjoitti:
Joo sulla on hyvä ohje linkissä mutta ongelma on juuri siinä ettei pääse komentoriville järjestelmän valvojana kuten ohjeessa neuvotaa, jos pääsisin niin en tarvis koko tätä paskahommaa yrittää tehdä.
Sinulla on edessä käyttiksen uudelleen asennus.
Ensin pelastat tärkeät tiedostot, kuvat, videot ym. joko toisella koneella tai vielä helpommin live linux levyllä. - dww
Hermoraunio kirjoitti:
Ilmeisesti käytössäsi on windows 8 palikkakäyttis, jossa vikasietotilaan pääsee kirjautumisruudusta kun painaa shift-näppäintä samanaikaisesti kun hiirellä klikkaa restart kuvaketta.
- huonologiikka
Vaihda kunnon käyttöjärjestelmään. Unixeissa ja linuxdistroissa ei ole tuollaista windowsmaista sekoilua käyttäjätilien hallinnassa. Itsellä on kaksi tietokonetta, toisessa on Windows Vista ja toisessa eräs linuxdistro.
Ja kumma kyllä, Windows koneessa on jatkuvaa sotkua UAC:n kanssa. Se UAC on jokin "käyttäjätilien hallinta" mutta se sekoilee jatkuvasti.
Linuxdistrossa tämä toiminto EI koskaan sekoile vaan eri käyttäjätilen välillä voidaan siirtyä uloskirjautumisen kautta eli "vaihtamalla" käyttäjä. Itse en koskaan "sudottele" tavallisena käyttäjänä.
En ole koskaan oppinut ymmärtämään Windowsin logiikkaa tässä.
Käyttöjärjestelmillä näyttää olevan selvä ero käytettävyydessä.- Minimerkki
Vista on kymmenen vuotta vanha paska joten sillä rehvastelu osoittaa tyhmyyttä
- Hermoraunio
Hieno huomio,,,,,,,,,tässä vaiheessa
- fdsafdsa
Ei minulla kyllä ole ollut ongelmia Windowsin käyttäjätilien tai oikeuksien kanssa. Olisiko vika sittenkin tuolin ja monitorin välissä...
Jos Windowsiin ei luo mitään tilejä, idea on että perustili jonka Windows luo ei ole kuitenkaan JV-tili koska sen käyttö jatkuvasti olisi tietoturvauhka. Koska ihmiset eivät kuitenkaan halua kirjautumisia, eivätkä salasanoja, homma on toteutettu niin että oletustili on melkein kuin jv-tili, mutta vaatii erillisen hyväksymisklikkauksen ennen muutoksia tai asennuksia. MS kun joutuu huomioimaan myös asiakkaiden mieltymykset ja toiveet toisin kuin eräät käyttöjärjestelmät.
Jos haluaa käyttää konetta "oikein", luodaan oikea JV-tili ja muutetaan esimerkiksi oletustili peruskäyttäjätason tiliksi. Todennäköisimmin ongelmia ei sen jälkeen ole, tai ei ainakaan minulle ole koskaan tullut. - viiiirus
fdsafdsa kirjoitti:
Ei minulla kyllä ole ollut ongelmia Windowsin käyttäjätilien tai oikeuksien kanssa. Olisiko vika sittenkin tuolin ja monitorin välissä...
Jos Windowsiin ei luo mitään tilejä, idea on että perustili jonka Windows luo ei ole kuitenkaan JV-tili koska sen käyttö jatkuvasti olisi tietoturvauhka. Koska ihmiset eivät kuitenkaan halua kirjautumisia, eivätkä salasanoja, homma on toteutettu niin että oletustili on melkein kuin jv-tili, mutta vaatii erillisen hyväksymisklikkauksen ennen muutoksia tai asennuksia. MS kun joutuu huomioimaan myös asiakkaiden mieltymykset ja toiveet toisin kuin eräät käyttöjärjestelmät.
Jos haluaa käyttää konetta "oikein", luodaan oikea JV-tili ja muutetaan esimerkiksi oletustili peruskäyttäjätason tiliksi. Todennäköisimmin ongelmia ei sen jälkeen ole, tai ei ainakaan minulle ole koskaan tullut.Noinhan se asia on, mutta neuvot sinulla jäi pois.
- fdsafdsa
viiiirus kirjoitti:
Noinhan se asia on, mutta neuvot sinulla jäi pois.
"Noinhan se asia on, mutta neuvot sinulla jäi pois."
Alkuperäinen vastaukseni:
"Jos haluaa käyttää konetta "oikein", luodaan oikea JV-tili ja muutetaan esimerkiksi oletustili peruskäyttäjätason tiliksi."
Siinä on perustason neuvot. Googlella löytyy useita linkkejä siitä, miten tuo käytännössä tehdään ja ohjeet löytyvät myös Windowsista.
Tässä yksi: https://www.youtube.com/watch?v=ic1Blm4a5OU
- Fdsafdsa
Järjestelmänvalvoja olet edelleenkin jos olit aiemminkin. Olet todennäköisesti erehdyksessä kirjautunut edelleen sillä rajoittuneella tilillä. Jos olet siirtänyt tiedostoja toiselta tililtä, sinne pitää ehkä ottaa ne ensin omistukseen saadaksesi ne auki. Se tapahtuu tiedoston/kansion käyttöoikeus asetuksista. Kannattaa muuten tarkistaa mitkä oikeudet milläkin käyttäjätunnuksella koneessa tällä hetkellä on. Tiedostojen siirtäminen tai toiselle tilille kirjautuminen ei ole tilien oikeuksia voinut muuttaa.
- charliewhite
Vaan kun eipä mene näin.
Olen itsekin kirjautunut aikoinaan aivan oikein järjestelmän valvojana ja sitten windows ilmoittaa että tarvitset järjestelmän valvojan oikeudet.
Eli windows bugailee. Siinä se oikea syy - Fdsafdsa
charliewhite kirjoitti:
Vaan kun eipä mene näin.
Olen itsekin kirjautunut aikoinaan aivan oikein järjestelmän valvojana ja sitten windows ilmoittaa että tarvitset järjestelmän valvojan oikeudet.
Eli windows bugailee. Siinä se oikea syyOlitko luonut oikean jv tilin vai käytitkö oletustiliä?
- kummakymysys
Fdsafdsa kirjoitti:
Olitko luonut oikean jv tilin vai käytitkö oletustiliä?
En minä sitä tiedä, mutta jos kirjaudun järjestelmän valvojana niin kaiken järjen ja tolkun mukaan pitäisi silloin olla järjestelmän valvojan oikeudet. Eikö niin?
Mistä ihmeestä minä sitä voin tietää että se onkin leikkijärjestelmän valvoja?
Silloin vika on windowsissa. Jos kirjautuu järjestelmän valvojana niin silloin täytyy myöskin olla järjestelmän valvoja. Ei se sen vaikeampaa ole. - 3Timo
charliewhite kirjoitti:
Vaan kun eipä mene näin.
Eli windows bugailee. Siinä se oikea syyTarvitsee järjestelmänvalvojaoikeudet MIHIN!?
Ai sen toisen käyttäjätilin tiedostokansion avaamiseen vai!?
No niin tarvitsee, koska käyttäjätiedostot on käyttäjätilikohtaisia Windowseissa! Jos sä haluut päästä sinne kansioon, ja oot kirjautunu järjestelmänvalvojana, niin sun tarttee ensteks lisätä se järjestelmänvalvojan tili sinne sen kansion käyttäjätileihin. Tai ottaa vaan haltuun koko kansio. Sit sinne pääsee suoraan resuhallinnasta.
- helppoaperuskauraa
Kirjaudu järjestelmänvalvojan oikeudet omaavalla käyttäjätilille sen kysiesen käyttäjätilin käyttäjänimellä ja salasanalla.
- Hermoraunio
JOOO
- WinLinTrol
"MS kun joutuu huomioimaan myös asiakkaiden mieltymykset ja toiveet toisin kuin eräät käyttöjärjestelmät"
Päivä vitsin kertoi tänään @ fdsafdsa ,
siis eilen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk582093Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911428Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll681227- 1151115
- 67936
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72909Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍73805