Juankosken osaajat

alanmies

JuanKoskisen sivuston pitäjät ovat korottaneet itsensä osaajiksi. Aikamoista itsekehua 0-Saamattomilta. Itsekehujat eivät kestä arvostelua eivätkä toisten itsekehua. Esimerkkinä olkoon eilen poistettu irvailuni:

Hyvät osaajat, täytyy aivan pääministerimme tapaan todeta, että olette a) osaamattomia ja b) saamattomia, kun ette ole pystyneet osoittamaan usein luetteloimianne raskaampia rikoksia a) Kangasperkon tai b) puuhamiesten toimissa.

Olen jo kauan sitten sanonut, että he eivät joudu mitään isompaa korvaamaan, vaan kaupunki eli te veronmaksajat. Yleensähän minulla on tapana olla oikeassa. Sitä paitsi jos joutuisivatkin korvaamaan, niin virallinen ääni on jo todennut, että kepu maksaa. Suomihan on oikeusvaltio.

30

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huuhaaukkojajaakkoja

      Kyllähän jokainen juankoskelainen tuntee sivuston ylläpitäjät ja hänen pisnekset jo -70 luvulta alkaen.

    • alanmies

      Spekuloin JuanKoskisen palstalla seuraavaan tapaan ja heti poistettiin:

      Kyllä se on niin, että kaikella toiminnalla on motiivi. Valittajien ja kantelijoiden motiivi on se, että he ovat menettäneet jonkin hyödyn ja lain rikkojat joutuvat tämän hyödyn korvaamaan. Jos oletetaan, että Juankosken kaupunki on menettänyt jonkin hyödyn, niin mikä se on sitten ollut. Pitäisi voida osoittaa.

      Jos nyt sitten Juankosken kaupunki on saanut takkiinsa mennessään takaamaan yrittäjän lainaa, niin sehän on vain silloisen lainsäädännön mukaista kaupungin riskinottoa. Kun nyt lakia muutetaan, niin siinähän lainsäätäjä jo myöntää, että se laki on ollut huono, kun sen puitteissa on voitu näin menetellä. Ei voida siis tuomita ketään korvauksiin.

      Olen yrittänyt painottaa sitä, että pitää keskittyä korruptioon eli pitää voida osoittaa, että joku on hyötynyt viranomaisten toiminnasta. Tällä logiikalla ei toistaiseksi kukaan ole lähtenyt virallista tietä liikkeelle. Toisaalta ei ole voitu osoittaa, että joku viranomainen olisi hyötynyt toiminnastaan.

      Sitten on vielä se logiikka, että kilpaileva yritys New Stroms Oy on kärsinyt haittaa, kun ei ole päässyt näyttämään taitojaan. Mutta toisaalta voidaan väittää, että PBF:n esimerkki vain todistaa, että New Stroms Oy säästyi suurilta menetyksiltä.

      Viimeinen motiivi on se, että PBF:n johto ja omistajat ovat hyötyneet rikkomalla lakia. Todennäköisin syin on syytä näin olettaa. Kuitenkin hyväksymällä PBF:n saneeraukseen ja yrityskiinnityksen toteutuksen välimiesoikeuteen ovat velkojat menettäneet jo mahdollisuutensa asioiden tutkimiseen.

    • alanmies

      Nyt on JuanKoskisen sivusto heikoissa kantimissa. Jokainen kriittinen kirjoitus poistetaan, kuten tämä (ja paljon muita):

      Minä olen nyt todennut, että Juankoskella esiintyy normaalia enemmän paranoiaa, jopa enemmän kuin ikärakenne selittäisi. Tähän tulokseen olen tullut analysoimalla Pena T:n luonnehdintaa minusta:

      "Alan mies on korruptioporukkaa, joka ei osaa arvostaa veronmaksajien puolustajia, kun on ilmeisesti oma tai kavereitten lehmälauma ojassa."

      Tällaiset reaktiot selittävät, miksi Juankoskella käytetään Suomessa toiseksi eniten Kaavin jälkeen mielialalääkkeitä. Tämä kaivannee hiukan selitystä nimenomaan vainoharhaisesta harhaluuloisuushäiriöstä. Sehän on myöhäisemmällä aikuisiällä, tyypillisesti yli 40-vuotiaana puhkeava psykoosi, jossa henkilö kärsii vainoharhaisuudesta, mutta ei esiinny skitsofrenian oireita. Tyypillinen puhkeamisikä on selvästi myöhempi kuin paranoidisen skitsofrenian puhkeamisikä.

      Minähän nimenomaan osaan arvostaa veronmaksajien puolustajia. Olen monta kertaa toistanut, mikä on minun motiivini Juankosken asioiden kuntoon saamisessa. Ja se on tietysti olla esimerkkinä kaikenkarvaisten valtion apujen minimoinnissa, jotka siis osaltaan vaikuttavat minunkin verotukseen valtion älyttöminä veroina. Pena T aina puhuu korruptiosta Juankoskella. Voisi nyt sitten viimein paljastaa sen.

      Voisi helposti piirtää korrelaation Juankosken osaajien toiminnan ja Juankosken alijäämän kasvun välillä. Erityisesti osaajien saamaton toiminta on ollut vilkasta vuosina 2013 ja 2014, jolloin vajeet ovat saaneet hermeettisiä mittasuhteita. Minä olen vain ennustanut, miten tulee käymään eri asioissa ja nehän ovat menneet nappiin. On aivan eri asia mitä mieltä minä olen, mutta yleisesti ottaenhan olen arvostellut kaikkia juankoskisia ja se on oikein, koska itsehän olette johtaneet itsenne tuohon jamaan. Turha on osaajien jossitella, kun eivät ole saaneet mitään aikaan Juankosken hyväksi.

      Miten minulla voisi olla oma tai kavereitten lehmä ojassa, kun en tunne kuin yhden eläkkeellä olevan juankoskisen insinöörin, joka ei ole alan kolmas mies. Yhtä hyvin minä voisin esittää absurdin väitteen, ettei alan kolmas mies edes ole Pöyryllä työskennellyt insinööri, kun minä olen ollut tekemisissä Pöyryn kanssa yli 30 vuotta, enkä ole koskaan kuullut mitään alan kolmannesta miehestä. Tai sitten hän osaa olla niin näkymätön.

    • alanmies

      Nämä milipiteet osaajat poistivat:

      "Tuossa toisessa ketjussa Pekka V antaa ymmärtää, että hän on tärkeiden ylläpidon kannanottojen takana eli siis tämänkin toisten toimittajien tekemien juttujen kopiointimahdollisuuden takana.

      Tämähän jälleen osoittaa, että linkkejä käyttämään osaamaton osaaja ei tunne Suomen lakeja. Lisäksi väitetään, että jos uutinen on ilmeisen mielenkiintoinen ja tärkeä, sen saa kopioida. Tämähän on naurettavaa ja lapsellista etten sanoisi idioottimaista.

      Näitä ohjeitahan on pilvin pimein, jos viitsii lukea. Lähteen kopiointi on mielestäni turhaa, kun panee linkin. Ehkäpä linkki säilyy sivustolla kauemmin kuin pelkkä viesti. Eli laitanpa tästäkin asiasta linkin, niin ei tarvitse jankuttaa:"

      http://www.jsn.fi/periaatelausumat/lainaaminen/

    • ymmälläänoleva

      Mikä tarve Juankoskinen ylläpidolla on vääristellä jopa Aluehallintoviraston antamaa päätöstä.

      Ja tähän liittyen ainakin yhden Juankoskelaisen puheenjohtajistoon kuuluvan valtuutetun moraali on kateissa kun väittää kaupunginkansliasta löytyvän papererita,joita siellä ei ole.

    • alanmies

      Seuraava viesti häipyi JuanKoskisen sivustolta alta aikayksikön:

      Pekka V väittää edellisessä viestissä, ettei uskonut alussa PB:n tulevaisuuteen. Haluan hänen lukemattomien positiivisten viestiensä joukosta lainata seuraavassa paria yli kolme vuotta vanhaa viestiä:

      Pekka V Re: Premium Board lomauttaa henkilöstöään 140 29.1.2012 15:25

      Myös on nähtävissä, että tehtaalla toiminta jatkuu, laanilla on puita ja savua nousee piipusta. Ja se näky voi hirvittää vihreitä, mutta mielestäni siinä on kaunis luontokuva kauniissa säässä ja kauniissa ympäristössä. Tuo näky tuo hyvinvointia Koillis-Savoon, siis työntekijöille, asukkaille ja varsinkin se tuo kaivattuja veroeuroja kunnan kassaan suoraan ja välillisesti.

      Raha ei haise, sanoi kuuluisa roomalainen johtaja aikoinaan ja tarkoittikohan metsäteollisuutta, kartonkiteollisuutta, vai miten se meni.

      Otetaan nyt rauhallisesti, nautitaan kauniista luonnosta ja seuraillaan tilannetta, sillä kyllä kaikki vielä järjestyy. Rauhallisesti.

      Pekka V Re: Premium Board lomauttaa henkilöstöään 140 8.2.2012 16:44

      Tehdas pyörii ja laanille ajoi rekat puuta. Joten homma hanskassa.

    • alanmies

      Myös seuraavat vastaukset poistettiin ja jäljelle jäivät vain toisten kommentit minusta. Ei sallita kritiikkiä eikä edes keskustelua JuanKoskisen sivustolla:

      "Kaivellaanpa sitten uusia googlauksia. Miten on mahdollista, että Pekka V:n puoluetoveri esti asiallisen ehdotuksen tarkastuslautakunnassa äänestämällä tyhjää PB:n ja kaupungin rahaliikenteen erityistilintarkastuksesta. Taitavat olla puheet ja teot ristiriidassa myös uudemmissa asioissa.

      Kepuhan pettää aina. Sen tietävät kaikki ja sitä on turha toistella. Mutta se on ihmeellistä, että takiaispuolue kristilliset pettää Säyneisissä estämällä erityistilintarkastuksen kaupungin rahaliikenteestä.

      Olisiko niin, että olisi kunnia mennyt niin paljon parjatuille sossuille eikä kristillisille.
      Tulepa MK tarkastamaan, onko minulla munasarja vai sarjamuna, jos uskallat."

    • alanmies

      Seuraava viesti poistettiin JuanKoskisen sivustolta hyvin nopeasti:

      Kaupunginhallituksen kokouspoytakirjassa on seuraava paatos Sayneisen koulun lakkauttamisesta:

      "Päätös
      Esittelijän esitys hyväksyttiin lisäyksellä, että kaupunginvaltuustolla on ollut toimivalta päättää asiasta."

      Miksi ei siis valtuusto osannut kayttaa toimivaltaansa, vaan on salytetty vieraspaikkakuntalaiset valittajan rooliin.

      Demokratia on sita, etta kaytetaan normaaleja paatosmenettelyja.

      Miksi esimerkiksi kristilliset estivat tarkastuslautakunnassa esityksen kaupungin ja PBF:n valisen maksuliikenteen erityistilintarkastuksesta.

    • alanosaaja

      Tällaisia viestejä poistettiin JuanKoskisen sivustolta tänään:

      Nykytiedon mukaan kaivoksen ja rikastamon toiminta loppuu kuudessa tai yhdeksässä vuodessa. Saa siinä tuleva kunnanjohtaja paiskia töitä, että saa korvaavaa toimintaa.

      Nykyinen johtajahan hakee jokaista vapautuvaa paikkaa eli voi varmaan muutamassa vuodessa saadakin jonkun.

      On tämä kumma sivusto. Jos joku sattuu tietämään, missä kukin rikastamon työntekijä on verotettu, niin tämä tieto poistetaan sivustolta.

      Kun katsoo karttaa, missä Luikonlahti sijaitsee, niin on luonnollista, että työntekijät ovat muista kunnista kuin Kaavilta. Firmaa taas verotetaan Polvijärvellä. Jää siis mahdollisuudeksi muutama alihankkija, joka olisi Kaavilla verotettu.
      Varmaan työntekijät tuovat omat eväät muista kunnista, kun ovat vuorotyössä. Toisin sanoen, ei Kaaville ole juuri hyötyä koko rikastamosta.

      Vai onko pääasiassa haittaa. Katsokaa vaikka lupahakemuksia, kuinka paljon on ympäristövalituksia kaivoksen ja rikastamon 6-9 vuoden jatkosta.
      Tuo tonni kultaa on rikastettu tähän mennessä koko rikastamon elinajalta ja se on kaivettu Polvijärven puolelta. Tuntuu, että tällä sivustolla luetaan vain harhauttavat otsikot.

      En ole missään nähnyt niin yksioikoista tiedonvälitystä kuin tällä sivustolla.

    • huijarikooot

      ompa pekka poloinen sapustanut taas hyviä juttuja, pysy pelle siellä vapaa juankoski sivuillasi, idiootti

    • alanmies

      Seuraavassa eräs poistettu viesti JuanKoskisen sivustolta:

      alan mies Re: Kansanedustaja Immosen kirjoitus 27.7.2015 10:20
      PV tuossa yllä puhuu perustuslaillisesta julkaisuvapaudesta. Itse on kuitenkin ensimmäisenä poistamassa eriäviä mielipiteitä tältä sivustolta.

      Täytyy sanoa, että ihmisellä on terve mieli silloin, kun hän toimii omien periaatteidensa mukaan. Jos ihmisellä on eri käsitys itsestään kuin hänet tuntevilla ihmisillä, niin jotain on pahasti pielessä.

    • alanmies

      Tässäpä kirjoitus, jota Vartiaisen sensuuri ei kestänyt:

      alan mies Re: Kaaville saattaa tulevaisuudessa tulla vastaanottokeskus 22.8.2015 8:10
      Kaavi juhlii 140-vuotista taaperrustaan. Tässä yhteydessä kehutaan teollisia työpaikkoja seuraavasti:

      "Kunnassamme on n. 300 teollista työpaikkaa, joista merkittävimmät yritykset/työpaikat."

      Laitanpa kunkin työpaikan perään kommentin työpaikkojen pysyyydestä.

      Stera Technologies Oy/83 - Loistava tulos viime vuonna
      Bong Suomi Oy/55 ? lopettaa pian
      Boliden Kylylahti/70 ? lopettaa ehkä viidessä vuodessa
      Kaavin Kivi Oy/35 ? tasaista tulosta
      M-Plast Oy/20 ? hyvää kasvua viime vuonna
      Lamituote Oy/20 - konkurssissa
      Elemenco Oy/10 ? bisnes as usual
      Alutiimi Oy/5 ? omavaraisuus -200%

      Yhteenvetona totean, että yhteensä listassa on 278 työpaikka, joista pysyvämmiltä vaikuttaa 128 kpl eli alle puolet.

      Ei ole ihme, että kunnanjohtaja hakee jokaista parempaa kunnanjohtajan paikkaa, muttei ole vielä saanut.

    • alanmies

      Tämäkin häipyi alta aikayksikön. Sananvapauden puolustajat sensuroivat.

      alan mies Re: Kaaville saattaa tulevaisuudessa tulla vastaanottokeskus 22.8.2015 7:06
      Lainaanpa tässä Olli Immosen hyvää kirjoitusta vastaanottokeskuksista. Olen täysin samaa mieltä:

      "Valitettavasti monilta kuntapäättäjiltä tuntuu unohtuvan se tosiasia, että vastaanottokeskusten ylläpitäminen ja sen asukkaiden elättäminen kustannetaan kansalaisten (myös kuntien asukkaiden) maksamista verorahoista ja valtion ottamasta velasta.

      On vastuutonta, että eräät kunnanisät haluavat kärrätä kuntiinsa veronmaksajien elätettäväksi ihmisiä ulkomailta hetkellisten taloudellisten pikavoittojen vuoksi. Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa tällaiseen toimintaan.

      Lisäksi se, että vastaanottokeskuksia alkaa syntyä kuin sieniä sateella ympäri Suomenmaata on omiaan herättämään kyseisillä alueilla erilaisia levottomuuksia ja häiriöitä."

      Varmaan PV:kin on samaa mieltä tai muuten on munaton. Jos PV:llä on munaa, niin mennee vajaan vuoden päästä Porvooseen yksityiselle Schaumanin hautamuistomerkille seisomaan tummissa laseissaan Immosen viereen. Katsotaan sitten. Minä en mene.

    • alanmies

      Ei jaksa enaa panna kaikkia poistettuja viesteja tanne. Alan kolmannelle miehelle annan neuvon, etta panee ne muutamat hanelta poistetut viestit tanne, niin se hiukan rauhoittaa kiukunpurkauksia.

      Toinen neuvo on se, etta et rupea minun kanssa keskustelemaan, koska silloin olet vaarassa, etta viestisi poistetaan. Taisi viimeisin poistettu viestisi lahtea taivaisiin juuri minun poistetun viestin mukana.

      Onhan se hyva, etta jos joku viittaa poistettuun viestiin, niin myos tama viesti poistetaan. Yllapito on tullut loogisemmaksi, mutta ei ole sivustolla vielakaan mitaan saantoja.

    • alanmies

      alan mies Re: Juankosken uudet pelissäännöt puree 7.9.2015 15:18

      Nimimerkin "alan kolmas mies" pitkä vastine lähettämääni viestiin poistettiin ketjusta. Kolmas mies ihmetteli, kun Julkisen sanan neuvostollakin on tapana perustella tuomionsa, mutta Vapaasta puuttuvat tällaiset perustelut, kun sen sensuuri iskee.

      Vastasin siihen lyhyesti, että on mahdoton perustella, kun ei ole julkistettuja sääntöjä. Onhan toisaalta niin, että nettiketti on tiedossa aika yleisesti ja monet tuntevat myös trollin merkityksen, mutta eivät sanan alkuperää. Esimerkiksi tuo alan mies ylempänä on tosi trolli, kun esiintyy minun nimimerkillä.

      Tuohon kolmannen miehen heittoon Juankosken pelisäännöistä tuli sitten tyhjentävä vastaus nimimerkiltä P eli ei mitään omaa kunnon kommenttia muuta kuin "mistä on kyse" ja perässä oli erään tutkijan kirjoituksen kopio.

      Nettiketin mukaan kokonaisia kopioita ei ole yleensä sopivaa käyttää. On kuitenkin syytä katsoa, mitä nimimerkki P mahdollisesti tarkoitti kopioidessaan tarkemmin kommentoimatta tuota tutkimusreferaattia.

      Tutkimuksen keskeisin sanoma oli kuvaus tyypillisestä trollista ja ehkä sellaisiin liittyvänä lisäväittämänä, että he ovat sadisteja. Silloin on hyvä tietää, mikä on sadisti.

      Urbaani Sanakirja sanoo: Sadisti on ihminen, joka nauttii saada aiheuttaa kärsimystä toisille; vallanhimoinen, kiusaamisenhaluinen, alistamisenhaluinen tai öykkärimäinen ihminen.

      Nimimerkki P siis sanoo välillisesti, että alan kolmas mies on tällainen ja siksikin hänen viestinsä poistettiin.

    • alanmies

      alan mies Re: Välimiesmenettely ei sovi kunnalle 5.9.2015 9:19
      Ei kukaan järkevä ihminen - minua lukuun ottamatta - rupea keskustelemaan sellaisella sivustolla, jossa on koottu kaikki vastustajat hyökkäämään kuin Baskervillen koira toisinajattelijoiden kimppuun.

      Taitavat Heimot ja Veijot myös jo tietää, että vaaralliset mielipiteet poistetaan sivustolta.

      alan mies Re: KHO kaatoi Juankosken prosessin 4.9.2015 23:42
      Ei vauhditonta kukaan hyppää 182 cm tai ehkä Putin. Urkin vauhtiennätys taas oli 185 cm. Vauhditon oli 149 cm, joka on kova tulos sekin.

      Ei ole tainnut kolmas mies koskaan hypätä, kun tällaisen erehdyksen tekee.

      Mitä tulee hallinto-oikeuksien päätöksiin, niin ei niillä näytä olevan mitään merkitystä eikä kukaan vaadi mitään sanktioita, kun Juankoskellakin on vain munatonta porukkaa.

      alan mies Re: Maahanmuuttokeskus Rautavaaralle 4.9.2015 22:02
      Minä ymmärrän sen, jos mun kirjoitukset poistetaan, mutta nyt en löytänyt edes alan kolmannen miehen kirjoitusta. No sehän olikin ylipitkä.

      Kun kolmas mies kuitenkin on kiinnostunut lukemaan pitkiä kirjoituksia, niin suosittelen hänelle seuraavaa kirjoitusta, joka päättyy toteamukseen:

      "Kastemadolla ei ole aivoja vaan yksinkertainen tikapuuhermosto. Silti kastomadonkin on labyrinttikokeissa havaittu oppivan välttämään niitä käytäviä, joissa saa aina sähköiskun. Jos kastemato kykenee tähän, länsimaisen ihmisenkin voisi olettaa kykenevän samaan."

      http://www.halla-aho.com/scripta/somaleista_globaalisti.html


      alan mies Re: Maahanmuuttokeskus Rautavaaralle 4.9.2015 12:14
      Alan kolmas mies kirjoittaa aina niin pitkästi ja samaa toistaen myös pitkästyttävästi, että kirjoituksista ei jää ydintä mieleen.

      Nyt hän on toistellut maapalan antamista maahanmuuttajille aivan karjalaisten asuttamisen tapaan. Kysyn vain, kuka tietää yhtään somaliviljelijää Suomessa.

      Eräs julkisuuden henkilö kirjoittaa aina yhtä pitkästi kuin kolmas mies. Hän on kansan- ja euroedustajamme Halla-aho. Kehotan kuitenkin alan kolmatta lukemaan vanhan Halla-ahon kirjoituksen somaleista:

      http://halla-aho.com/scripta/lieksa_kasirysyn_partaalla.html


      alan mies Re: KHO kaatoi Juankosken prosessin 1.9.2015 23:50
      Luottamus menee, mutta maine kasvaa. Mitään ei tapahdu Juankosken umpiossa. Kaikki ovat kädettömiä ja munattomia.

    • alanmies

      Muutamia poistettuja viestejä alla:

      alan mies Re: Välimiesmenettely ei sovi kunnalle 5.9.2015 9:19
      Ei kukaan järkevä ihminen - minua lukuun ottamatta - rupea keskustelemaan sellaisella sivustolla, jossa on koottu kaikki vastustajat hyökkäämään kuin Baskervillen koira toisinajattelijoiden kimppuun.

      Taitavat Heimot ja Veijot myös jo tietää, että vaaralliset mielipiteet poistetaan sivustolta.

      alan mies Re: KHO kaatoi Juankosken prosessin 4.9.2015 23:42
      Ei vauhditonta kukaan hyppää 182 cm tai ehkä Putin. Urkin vauhtiennätys taas oli 185 cm. Vauhditon oli 149 cm, joka on kova tulos sekin.

      Ei ole tainnut kolmas mies koskaan hypätä, kun tällaisen erehdyksen tekee.

      Mitä tulee hallinto-oikeuksien päätöksiin, niin ei niillä näytä olevan mitään merkitystä eikä kukaan vaadi mitään sanktioita, kun Juankoskellakin on vain munatonta porukkaa.

      alan mies Re: Maahanmuuttokeskus Rautavaaralle 4.9.2015 22:02
      Minä ymmärrän sen, jos mun kirjoitukset poistetaan, mutta nyt en löytänyt edes alan kolmannen miehen kirjoitusta. No sehän olikin ylipitkä.

      Kun kolmas mies kuitenkin on kiinnostunut lukemaan pitkiä kirjoituksia, niin suosittelen hänelle seuraavaa kirjoitusta, joka päättyy toteamukseen:

      "Kastemadolla ei ole aivoja vaan yksinkertainen tikapuuhermosto. Silti kastomadonkin on labyrinttikokeissa havaittu oppivan välttämään niitä käytäviä, joissa saa aina sähköiskun. Jos kastemato kykenee tähän, länsimaisen ihmisenkin voisi olettaa kykenevän samaan."

      http://www.halla-aho.com/scripta/somaleista_globaalisti.html


      alan mies Re: Maahanmuuttokeskus Rautavaaralle 4.9.2015 12:14
      Alan kolmas mies kirjoittaa aina niin pitkästi ja samaa toistaen myös pitkästyttävästi, että kirjoituksista ei jää ydintä mieleen.

      Nyt hän on toistellut maapalan antamista maahanmuuttajille aivan karjalaisten asuttamisen tapaan. Kysyn vain, kuka tietää yhtään somaliviljelijää Suomessa.

      Eräs julkisuuden henkilö kirjoittaa aina yhtä pitkästi kuin kolmas mies. Hän on kansan- ja euroedustajamme Halla-aho. Kehotan kuitenkin alan kolmatta lukemaan vanhan Halla-ahon kirjoituksen somaleista:

      http://halla-aho.com/scripta/lieksa_kasirysyn_partaalla.html


      alan mies Re: KHO kaatoi Juankosken prosessin 1.9.2015 23:50
      Luottamus menee, mutta maine kasvaa. Mitään ei tapahdu Juankosken umpiossa. Kaikki ovat kädettömiä ja munattomia.

    • alanmies

      Sipilä teki Suomelle karhunpalveluksen. Kaikki maahanmuuttajat sanovat, että Suomi on hyvä maa, kun pääministerikin antaa talonsa turvapaikanhakijoitten käyttöön.

      Toinen seikka, mikä vetää nimenomaan nuoria miehiä on käsitys, että suomalaiset naiset ovat niin mukavia. Sanoisin kyllä, että he ovat sinisilmäisiä. Luulevat että mamut ovat rehellisiä.

      Ruotsiin eivät irakilaiset nuorukaiset jää, kun ovat kuulleet, kuinka vapaata on seksi Suomessa. Ruotsi ei ole enää vapaan seksin tyyssija. Kaukana ovat 1970-luvun ajat, kun minäkin kävin Tukholman Chat Noirissa katsomassa julkipanoa.

      Tällaista voimme lukea: "Yleisradion toimittaja on keskustellut muun muassa afganistanilaisten nuorten miesten kanssa. He kertovat pelottavasta kohtelusta Oulussa. Suomalaisten käytös oli niin rasistista, että afganistanilaiset eivät halua jäädä Suomeen vaan tahtovat palata Torniosta Tukholmaan."

      Tukholmaan kaipaavat myös syyrialaismiehet, joiden mielestä viikko kurjassa Torniossa riitti.”

      On se hyvä, että kotikaupunkini Oulu on täynnä Olli Immosen kannattajia ja muita nuivia ihmisiä. Olikohan juuri ne järjestäneet sen Tornion vastaanottomuurin. Se olikin todella hyvä teko, muutenhan olisimme tosi pulassa. Viime kädessä persujen vaatimuksesta tiukennettiin myös rajavalvontaa:

      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/turvapaikkaturismi-tuttua-tiukentunut-rajavalvonta-esti-katastrofin-viime-hetkella/5325608

    • alanmies

      Tutkijaksi itseään nimittävä nimimerkki PV ei ilmeisesti sietänyt ns. second opinion, kun seuraava kommentti piti poistaa:

      On aina aiheellista katsoa, mitä joku ennusti ja kuinka sitten kävikään. Koskaanhan ei käy kuin Stromsössä. Kuitenkin on mielenkiintoista lukea Heikin ennusteet vuodelta 2000 ja hiukan verrata tähän päivään.

      Heikki ennusti vuonna 2000, että sanomalehtipaperin koko maailman kysyntä on vuonna 2010 niinkin paljon kuin 45.6 Mton. Korkeimmillaan se taisi olla vajaa 40 Mton. Ensi vuonna globaali kysyntä painunee jo alle 30 miljoonaan tonniin. Se siitä Heikin ylivoimaisesta osaamisesta.

      "Newsprint faces tough competition from electronic media, but a new study reveals that the fight is a long way from being over yet.

      Gloomy forecasts about the future of newspapers and newsprint are becoming increasingly prevalent these days. Electronic media - first television, and most recently, the internet - have been cited as the catalysts for the impending downfall of the printed medium. However, the pessimistic forecasts are somewhat misleading as both newspapers and newsprint producers have shown extraordinary strength faced with increasingly tough competition from newer forms of communication. "

      http://www.risiinfo.com/db_area/archive/ppi_mag/2000/0001/ppi5.htm

    • alanmies

      Seuraavan tekstin julkaiseminen osaajien sivustolla aiheutti lisää itsekehua, mutta ei mitään vastausta. Konsultin osaaminen ratkaistaan todellakin track-rekordin perusteella eikä itsensä tai toinen toistensa kehumisella. Eli tässäpä se ja olkoon muistoksi Juankosken teollisuushistorian puolueettomaan käsittelyyn:

      On se kumma, kun nimimerkki alan kolmas mies voi vieläkin mainostaa Ekonoa sanomalla, että sen toiminta sujui hienosti, mutta päättyi sitten 1990-luvun lamaan ja Pöyry osti Ekonon.

      Hyvin menestyvän firman toiminta ei pääty koskaan lamassakaan. Se on osaamisen puute, joka lopettaa firman. Juankoskella osaamisen puutetta esiintyy laajasti.

      Minä kuitenkin voin kertoa salaisuuden, miten Pöyry kaatoi Ekonon. Äänekosken projektia varten tulivat Ekonon ja Äänekosken asiantuntijat haastattelemaan Pöyryn asiantuntijoita. He halusivat lausunnon, ovatko suunnitelmat oikean suuntaiset ja teeskentelivät, että sen perusteella valitaan lopullinen konsultti.

      Pöyryllä kuitenkin tiedettiin, että Ebbe Sommar valitsee joka tapauksessa Ekonon pääkonsultiksi. Listattiin kuitenkin satakunta puutetta heidän suunnitelmissaan, mutta paljastettiin heille vain parikymmentä vähäpätöisintä.

      Olisiko joukossa ollut jopa jokunen tietoisesti väärä mielipide. No näinhän siinä sitten kävi, että Ekono sai homman ja suunnitelma oli nimenomaan teknisesti huono. Paperitehdas ei kai koskaan saanut nenäänsä veden pinnan yläpuolelle. Teki kuitenkin todella erikoispaperia siihen aikaan.

      Wikipedia kertoo asiasta näin:

      "Vaikka Metsä-Serlan toimitusjohtaja Ebbe Sommar oli onnistunutkin saneerauksessa, Äänekosken uuden paperikoneen käyttöönotosta tuli hänen kompastuskivensä.

      Hänen työsuhdettaan ei jatkettu hänen saavutettuaan eläkeiän. Kone saatiin käyttöön vasta vuonna 1989, joka johti 300 miljoonan markan alaskirjaukseen.

      Lopulta Äänekosken paperitehtaasta tuli kaiken kaikkiaan lähes kahden miljardin erhe. Se kaatoi Ebbe Sommarin."

      Tällaisia olivat nämä Ekonon osaavat konsultit. Eivät tienneet mitä ja kuinka paljon eroa on viiran leveydellä ja trimmileveydellä. Ei sellaisella teknisellä tietämyksellä voi tuotelinjaa suunnitella.

      Osaamattomuutta kuvaa myös se, että Ekonon siirtyessä Pöyrylle otettiin osaavimmat takaisin Pöyryn palvelukseen, vaikka olivatkin lähteneet ovet paukkuen. Ei taida täällä kirjoittavissa olla näitä osaajia.

      Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, nitä Teollisuus-Ekonon toimialan kohdalla lukee netissä:

      Virallinen nimi: Teollisuus-Ekono Oy:n konkurssipesäYTJ
      Y-tunnus: 09607095YTJ
      Toimiala: Muualla luokittelematon huvi- ja virkistystoiminta (TOL: 93299) YTJ
      Yrityksen tila: lakannutYTJ
      Yhtiömuoto: KonkurssipesäYTJ

      Siis pellejähän olivat kaikki.

    • alanmies

      Tutkitaanpa hiukan Ekonon Salosen tekemää sanomalehtipaperin maailman kulutuksen ennustetta tarkemmin. Heikki kirjoitti vuonna 2000 seuraavasti:

      Global consumption of newsprint is forecast to rise to 45.6 million tons by 2010, representing an annual average growth rate of 1.9%. Worldwide, average per capita consumption should grow to 6.7 kg by 2010. However, this basic growth forecast may turn out to be a conservative one, as the global consumption potential in newsprint could well turn out to be at least 15-20 kg/capita.

      Jos ennusteesta lasketaan tämän vuoden kulutus edelleen tuon kasvuprosentin mukaan vuodesta 2010, saadaan luvuksi 50 miljoonaa tonnia. Jos taas otetaan tuo per capita kulutuksen haarukan keskiarvo 17.5 kg/henkilö, saadaan nykyisellä väkiluvulla 130 milj. tonnia.

      Heikin kapein ennustehaarukka on siis 50-130 Mton ja nykyisellä väkiluvulla 7.4 miljardia on tämän vuoden kulutus vain 30 miljoonaa tonnia. Onpa siinä aika suuri ero.

      Ekonomistit eivät yleensäkään ymmärrä sitä, että vuosittaisia kasvuprosentteja ei voi käyttää pitkillä aikaväleillä. Pitäisi hälytyskellojen soida jo kirjoitettaessa.

    • alanmies
    • alanmies

      Mitähän pahaa oli tässä 0-saamattomien poistamassa tekstissä:

      Kyllä tosiaan kyrsiintyneellä on sana hallussaan. Mielipiteistä tosin voidaan olla montaa mieltä. Kyrsiintynyt ei ole mikään Heikki vaan alias alan kolmas mies. Sen näkee mm. tekstien pituudesta, nimimerkin pituudesta ja kappalejaoista sekä etenkin muutamasta tyypillisestä oikeinkirjoitusvirheestä.

      Tuo triviaalein virhe, joka molemmilla nimimerkeillä toistuu, on sana poliitikko, jonka he kirjoittavat hiukan lyhyemmässä muodossa.

      Mitä sitten tulee Tee Ässän kehonkieleen, en lähtisi sen perusteella tulkitsemaan hänen politiikkansa onnistumista. Pikemminkin olisin huolissaan itse kehosta, joka ei terveeltä näytä.

      Tee ässän joukkojen hajanaisuudesta ja sekoilusta huolimatta hän on ainoana pystynyt maahanmuuttoasioissa vaikuttamaan oikeaan suuntaan. Suvakit eivät nimittäin ymmärrä, että Pohjoismaissa on talvella miinusasteita eivätkä pakolaiset tule metsissä tai kaduilla toimeen.

      Nyt jo Ruotsin hallitus tunnustaa, ettei missään ole enää sisätiloja pakolaisten majoittamiseen. Pakolaiset eivät itse tätä ymmärrä, vaan saapuvat sandaaleissa Ruotsiin ja nyt sitten enenevässä määrässä Suomeen, kun Ruotsiin ei enää mahdu. Taitaa Ruotsin hallituskin kaatua tähän kysymykseen.

    • alanmies

      Nimimerkki PV poistaa henkilökohtaisesti kaikki sopimattomat kirjoitukset vapaan JuanKoskisen sivustolta. Hyvä että poisti omankin solvauksensa. Tässä hiukan selitystä, kun poisti tämänkin:

      29.11.2015 JuanKoskinen
      alan mies

      Tämä sivusto on oikein hieno sivusto. Täällä käy kellokin usein taaksepäin ja ihmiset näin nuortuvat. Sivusto on myös täynnä kaikenlaisia noviiseja. Minä olen tyystin kyllästynyt sellaisiin jo siinä kun olen kiertänyt maailman konsulttitoimistoja.

      Konsulttitoimistoihin tullaan suoraan koulun penkiltä, pannaan valkoinen paita päälle, kravatti kaulaan ja prässihousut jalkaan ja sitten luullaan olevansa tietävämpiä kuin asiakkaat. Pyöritellään numeroita niin kauan, että asiakkaan samanlaiset kokemattomat johtajat jopa uskovat. Tehdään pitkiä presentaatioita niin, että asiakkaat nukahtavat esityksissä. Käytetään niin paljon kapulakieltä, että asiakas ei täysin ymmärrä eikä kehtaa kysyä. Siinä sivuutetaan asiakkaan todelliset asiantuntijat härskisti.

      Hiukan toisenlainen noviisi on nimimerkki PV. Hän ei pysty älylliseen väittelyyn, vaan menee hyvin pian henkilökohtaisuuksiin. Ei ihme, että hänelle on pitänyt tehdä paikallinen Lex Vartiainen. No joka tapauksessa onhan se hyvä, että hän yrittää soveltaa lukemaansa lakiteoriaa käytäntöön. Näyttää kyllä hitaasti oppivan. Nyt on oppinut jo senkin, että häntä saa rajummin arvioida julkisuuden henkilönä ja poliitikkona kuin muita yksityisiä henkilöitä.

      Rimanalituksia tulee kuitenkin myötäänsä. Viimeisin oli tuo, kun hän kirjoitti selvän kunnianloukkauksen minua kohtaan ottamalla jopa sivustolla esiintymättömän vaimoni mukaan ko. loukkaukseen. Tajusi sentään lakia hiukan opiskelleena ottaa sen pois tuolta välistä. Mutta ne olen tietenkin kopioinut omaan tiedostoonsa kohtaan PV:n henkilökohtaiset möläytykset. Minähän en ole herkkänahkainen, mutta tarvittaessa osaan olla pirullisen pottumainen aivan laillisesti.

    • kuppilat

      Kuppilat kuntoon !! Juankoski _Ruukin kievari - Jyrki Sukula !!

    • alanmies

      Taas ovat JuanKoskisen sensuroijat poistaneet kymmenittäin asiallisia viestejä. Tässä malliksi eräs:
      Sehän oli aivan sama päätöksenteon kannalta, mitä pieni vähemmistöryhmä on mieltä (vajaajuankoskiset). Se on tärkeää, miten pystyy vaikuttamaan enemmistön päätökseen. Täytyy näin vanhempana konsulttina hiukan neuvoa nuorempia konsultteja lobbauksesta.

      Wikipedia mm. sanoo, että myönteisesti käsitettynä lobbaus on keskusteluun, asiantuntemukseen ja argumentteihin perustuvaa tiedonvaihtoa ja verkostoitumista, siltojen rakentamista ja yhteyksien luomista. Lobbarien itsensä mukaan lobbauksella ei ole mitään tekemistä korruption tai lahjonnan kanssa.

      Jos hiukan kerrataan tapahtumia, niin seuraavaa on luettavissa uutisista:
      Kuopio 1.3.2011 klo 17:32: Juankoskella toimineelle Stromsdalin kartonkitehtaalle on löytynyt jatkaja. Kansainvälinen sijoittajaryhmän perustama Premium Board -yhtiö on tehnyt aiesopimuksen Stromsdalin konkurssipesän kanssa. Stromsdal Oyj oli suomalainen pörssiyhtiö, joka valmisti kartonkia Juankoskella sijaitsevassa tehtaassa vuosina 1987–2008. Yhtiö hakeutui konkurssiin ja lopetti toimintansa marraskuussa 2008.

      Eli haettiin jatkajaa sinnikkäästi 2 vuotta ja 3 kk. Tämä aika olisi osaajilla ollut mahdollisuus lobata oikeita ratkaisuja eli aikaa saada enemmistö äänestämään oikein. Sekin oli varmaan valtuuston tyhmä päätös, että tehdasta lämmitettiin suurin kustannuksin kolme talvea. Olihan jo päivänselvää, että romut menee aina kaupaksi ja rautaa ei tarvitse lämmittää.

      Mitä tulee tuohon 15.4.2011 pidettyyn valtuuston kokoukseen, jossa hyväksyttiin lopullisesti kaupungin takaukseen liittyvät ehdot, niin nehän oli faktisesti hyväksytty jo edellisessä kokouksessa 4.3.2011. Uusi kokous tarvittiin vain Kangasperkon esteellisyyden poistamiseksi eli saatiin aikaiseksi se, ettei Kangasperko ole vastuussa, mutta valtuusto on.
      Tuossa vajaassa kolmessa viikossa ei ehdi paljon lobata ja siksi toisekseen, kukapa haluaisi olla tuuliviiri ja muuttaa mieltään jälkimmäisessä kokouksessa.

      PBF Oy merkittiin kaupparekisteriin jo edellisen joulukuun 28. Päivä. Olisi pitänyt tutkia ja lobata siis koko alkuvuosi, jotta sillä olisi ollut jotain tehoa. Ei sellaiseen porukkaan luoteta, joka on ensin tehtaalle myötämielinen ja sitten yhtä äkkiä torpedoi vakuusjärjestelyt. Tavalliset maallikot tarvitsevat hiukan pitemmän miettimisajan, varsinkin Juankoskella.

    • ääniharavakolmellaäänell

      Vapaa idiioottine sivusto....................
      Onpa hauskaa luettavaa kun sama mulukku kirjoittelee ja vittuilee eri mimimerkeillä jopa tilintarkastajille. Ja konkurssi pelle kuvittelee olevansa jokin talous nero.
      Kuvitteleeko sivuston haltia itsestään liikoja ,kuvitteletko olevasi jokin nero , vaiko lukenut , siis lue " älykäs".
      Ja idiooti , jos on tutkinto, ei tarkoita sitä että olisi fiksu, kuten juttusi näillä sivuilla ja näillä samoilla nimimerkeill kertoo joita kirjoittelet vapaa paska sivuilla.
      Joten lyhyesti.
      Vedä pekka ja martti kumppaneidesi wittu päähäsi

    • alanmies

      Tuohon edelliseen haluan lisätä lainauksen PV:n kommentista vajaitten palstalta:

      "5.4.2011 13:14
      Morjens, taitaa uteliaalla Kuopiolaisella mennä nyt tosissaan puurot ja vellit aivan sekaisin. Kysymys ei ole missään vaiheessa ollut poliittinen, vaan yksimielisesti päätimme takauksesta, joka nyt on viety kunnallisvalituksena tuomioistuimen ratkaistavaksi, teimmekö lainvastaisen päätöksen olla takaamassa PB:n lainaa ja vastaanottamalla yrityskiinnityksen.

      Konkurssipesä myi tehtaan PB:lle ja tahts it, ja suomeksi sillä sipuli. Meillä valtuutetuilla ei ole yksityiseen konkurssipesään mitään valtaa, joten se on ratkaistu yksityisellä kauppasopimuksella."

    • alanmies

      New Stroms oli sopinut kartonkitehtaan investointiin käytettävistä rahoista Bank of Moscowin lähipiirin kanssa jo vuoden 2010 puolella. Kaikki kuitenkin tietävät, miten Bank of Moscowin ja sen pääomistajien Borodinin ja Alaluyevin kävi.
      Kun sitten BOMin omistus muuttui totaalisesti helmi-huhtikuussa 2011, oli selvää, ettei aiempaa likaista rahaa enää ollutkaan New Stromsin käyettävissä. Juankoski nyt on vaan niin pieni paikkakunta, ettei siellä tajuta tällaisia suurempia kuvioita. Lainaan hiukan Wikipediaa seuraavassa:

      As of February 2011, the Moscow government's 46.48% ownership had been completely sold to VTB Bank. VTB also acquired 25% plus one share of Capital Insurance Group, which had a 17.32% stake in the Bank of Moscow. The total purchase price was 103 billion rubles
      In March 2011, VTB bought shares owned by Credit Suisse (2.77%) and shares owned by a Swiss fund (1.7%), bringing its stake to a controlling interest of approximately 51%.
      In early April 2011, Andrey Borodin and Lev Alaluyev sold their 20.32% stake in Bank of Moscow to Vitaly Yusufov, son of the former Russian Energy Minister Igor Yusufov. Vitaly Yusofov had borrowed US$1.1 billion from the Bank of Moscow for this acquisition.

    • alanmies

      Tämäkin kirjoitus lähti kuin hauki kaislikosta:

      alan mies Re: Vastaus eläköityneelle Hartikaiselle 6.3.2016 16:03
      Kun Heikki aikoinaan kirjoitti, että New Stroms Oy hoitaa kartonkitehdasprojektin yhteistyössä Investlespromin kanssa, niin on mielenkiintoista verrata näitä kaikkia yrityksiä.

      Minun mielestäni yritys ei voi kunnolla toimia, jos se toimii vain bulvaanien kautta. NS:n omistajaksi aiottu yritys ja PBF ovat nimenomaan tällaisia yrityksiä. Ei ole siis yleisesti tiedossa kuka omistaa ja kuinka paljon.

      Tässä ei ole pelkästään kysymys veronkierrosta, vaan myös kasvottoman omistajuuden vaikutuksista yrityksen toimintaan. Tuotannon tehokkuus ja yrityksen yhteistyökuviot kärsivät kasvottomuudesta.

      Heikki myös mainosti, että "tuleva yhteistyökumppanimme valmistelee yhdessä Metson ja Pöyryn kanssa lähes miljoonan tonnin sellutehdasta Segezhan tehtaalleen. Sieltä voimme ostaa sellua tulevaisuudessa Juankoskelle. Suomalaiset voisivat käydä ottamassa oppia siitä, miten hyvin sen toteuttaminen on suunniteltu".

      Eipä ole näkynyt edes tämän tehtaan peruskiven muurausta. Onko se hyvää toteuttamista. Nykyisellään Segezhan tehdas askartelee vain ruskeiden tuotteiden parissa. Välillä se jopa seisoi omistusriitojen takia. Ei ole syytä ottaa mallia tällaisesta. Heikin suunnittelemat selluostot Segezhasta olisivat siis jääneet tekemättä. Heikin suunnitelmassa oli siis olennaisia puutteita.

      PBF, NS ja Investlesprom ovat siinäkin mielessä mielenkiintoisia, että niissä kaikissa on ollut kaupunginjohtajilla keskeinen rooli. Moskovan kaupungilla ja Investlespromin rahoittajalla BoM:lla oli tosiaankin yhteinen kassa kuten Juankoskella. Kunkin yrityksen toimintaan ovat lisäksi sekaantuneet kaupunginjohtajat eli Moskovan ja Juankosken. On lisäksi mielenkiintoista, että PBF:n yksi omistaja on ruotsalaisen pikkukaupungin pormestari.

      On tietenkin täysin selvää, että kasvottomat omistajat kierrättävät rahansa veroparatiisien kautta. BoM nimittäin Kyproksen ja PBF Maltan. Vaikka NS on rekisteröity Juankoskelle, niin tuskin olisi Juankoski saanut veroja perittyä NS:ltä. Toisin sanoen Juankoskella on typerää porukkaa, kun taistelevat vielä kahden nollavaihtoehdon välillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe