Hei! Olen laittanut jo aiheesta viestin toiselle keskustelupalstalle mutta täällä on varmaan vähän eri käyttäjäkunta joten laitan viestin tännekin. Olemme siis muuttamassa mieheni ja lapseni kanssa Jyväskylään työn perässä ja katselemme asuntoa Pupuhuhdasta. Minua kiinnostaisi siellä viime vuosina asuneitten ihmisten kokemukset alueesta.
Pupuhuhta.
163
12758
Vastaukset
- Puparilainen
Hei! Muutimme itse vastaavassa tilanteessa Pupariin muutama vuosi sitten. Paljon luin itsekin silloin keskustelupalstoilta juttuja ja pelottelumentaliteetti oli joillakin sivuilla hyvin voimakas. Muutimme kuitenkin erittäin edullisen asunnon takia. Muuton jälkeen olin hetken aikaa varuillani liikkuessani alueella mutta kun huomasin että alue on todella rauhallista niin pelkoni karisivat. Myöhemmin olen ymmärtänyt että aluetta parjattiin sen huonon historian takia ja maine elää vieläkin vaikka alue on todellakin siistiytynyt. Alueella itse asuvat ovat tämän huomanneet mutta muualla asuvat haukkuvat aluetta periaatteesta. Siis rohkeasti vain muuttamaan!
- TyytyväinenAsukas
Olen kanssasi samaa mieltä. Huhupuheet on huhupuheita. Todellisuuden näkee kun asuu itse täällä ja voin kertoa että se on kaukana maineesta.
- Anonyymi
Hei, vieläkö asutte puparissa?
- Vuodesta92
Moro! Tässä yhden pitkäaikaisen asukkaan kokemuksia vaikka sinua kiinnostikin lähinnä viime vuosien tilanne. Olen asunut Pupuhuhdassa vuodesta 92 ja alue on käynyt sinä aikana läpi melko ison muutoksen. Alkuaikoina oli aika rauhatona, ei niin että se olisi minua paljon häirinnyt mutta joillekin se olisi voinut olla vähän ahdistavaa. Vuosien mittaan olen huomannut että tilanne rauhoittuu jatkuvasti, alueella on koko ajan rauhallisempaa asua. Liikun paljon myös iltaisin ja minua jopa ihmetyttää välillä kuinka hiljaista kaduilla on, jäniksiä tosin liikkuu melko runsaasti. Olen siis pitänyt asumisesta alueella ja suosittelen muillekin. Luonto on lähellä ja Seppälän prismaan on lyhyt matka ostoksille.
- Tyytyväinen
Hei!
Yleensä en tällaisille sivuille kirjoittele, mutta nyt päätin kuitenkin kirjoittaa. Muutimme mieheni ja koiramme kanssa Pupuhuhtaan viitisen vuotta sitten. Tulimme toiselta paikkakunnalta ja olimme tietämättömiä Pupuhuhdan maineesta. Onneksi emme kuulleet huonosta maineesta ennen kauppakirjojen tekoa, sillä muuten asunto olisi saattanut jäädä ostamatta. Olemme viihtyneet hyvin ja ihmiset ovat olleen ystävällisiä. En voi muuta kuin suositella Pupuhuhtaa muillekin!- Tyytyväinen-myös
Täällä on myös tyytyväinen asukas. Olen urheileva sinkkumies ja muutin Pupariin puolitoista vuotta sitten. Harrastan lenkkeilyä, hiihtoa ja tennistä. Harrastusmahdollisuudet ovat hyvät enkä paljon lenkkeilevänä ole mitään levottomuuksiakaan havainnut. Taloyhtiö on rauhallinen ja naapurit rentoja. Itse en omista autoa ja sen vuoksi onkin hyvä että kaupat ovat lähellä ja bussiyhteyksissäkään ei ole valittamista.
- Meikäpoika
Miula ei omakohtaista kokemusta oo, mutta mitä kaverilta joka sielä asuu oon kuullu ni iha hyvä mesta. Keilahalliki kuulema iha nurkilla.
- 3vuodenkokemus
Hei Asunnonetsijä!
Kaipasit viime vuosina asuneitten ihmisten kokemuksia alueesta. Olemme vaimoni kanssa asuneet Pupuhuhdassa kohta kolme vuotta. Vastaukseni kysymykseesi voit päätellä siitä että meille on juuri syntynyt jälkikasvua emmekä ole muuttamassa miennekään. Täällä on yhtä rauhallinen ja turvallinen kasvuympäristö pienelle lapselle kuin muualla. Täällä on paljon lapsiperheitä, joten kavereita pikkuiselle varmasti on kun hän vain kasvaa ja täällä on leikkipuistot ja harrastusmahdollisuudet hyvät, niin keilauksesta parkouriin kuin tennikseenkin. No ehkä menen nyt asioiden edelle, mutta päiväkoti, ala-aste ja yläastekin ovat lyhyen kävelymatkan päässä. Lisäksi pyöräilytiet ja liikenneyhteydet on hyvät työmatkoja ajatellen. - PuparissaNyt
Mulla nyt takana kolme vuotta Puparin maastoissa. Muutin stadista duuniin tänne kun sain IT:eitten jälkeen fudut entisestä mestasta. Ei mitään, ihan mielellään täälläkin budjaa. Kun myin oman boksin veks stadista niin jäi niin hyvin fyffee että Puparista osti kämpän ja jäi paljon ylikin. Rauhallista täällä on ja mukavaa porukkaa!
- jkylään
Onko Pupuhuhta tosiaan niin hyvä kun täällä puhutaan? Tuolla toisessa ketjussa itse kyselin Jyväskylän asuinalueitten perään, ja olin jo Puparin alueen jättänyt pois laskuista koska vaikuttaa huonolta (paljon asuntoja myynnissä halvalla isohkossa kaupungissa, samoin vuokra-asuntoja tarjolla, nettimaine jne). Halvat hinnat kyllä houkuttaa, pakko myöntää.
- AlueellaAsuva
Kyllä se nyt mainettaan rutkasti parempi on. Jokainen Jyväskylässä on kuullut ne jutut 70-80 luvulta ja niitä sitten aina toistellaan kun joku kysyy alueesta. On meno sillon varmaan aika villiä ollutkin mutta rauhoittui siitä jo 90-luvulle ja vuosituhannen alkuun huomattavasti. Nyt edelleen viime aikoina kun kaupunki on myynyt pois vuokra-asuntojaan, on alue rauhoittunut edelleen. Toki vuokrataso on vielä matala kun maine elää ja saattaa houkuttaa joitakin laitapuolen kulkijoita alueelle mutta kun yksityisomistus kasvaa niin ei ketä vaan oteta vuokralle. Valtaosa on ihan tavallista työssäkäyvää sakkia täällä.
- eipäs_kaunistella
AlueellaAsuva kirjoitti:
Kyllä se nyt mainettaan rutkasti parempi on. Jokainen Jyväskylässä on kuullut ne jutut 70-80 luvulta ja niitä sitten aina toistellaan kun joku kysyy alueesta. On meno sillon varmaan aika villiä ollutkin mutta rauhoittui siitä jo 90-luvulle ja vuosituhannen alkuun huomattavasti. Nyt edelleen viime aikoina kun kaupunki on myynyt pois vuokra-asuntojaan, on alue rauhoittunut edelleen. Toki vuokrataso on vielä matala kun maine elää ja saattaa houkuttaa joitakin laitapuolen kulkijoita alueelle mutta kun yksityisomistus kasvaa niin ei ketä vaan oteta vuokralle. Valtaosa on ihan tavallista työssäkäyvää sakkia täällä.
Näinkö mielestäsi on?
Kyllä siellä on tapahtunut ihan viime vuosinakin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011312998957_uu.shtml - enKaunistellutkaan
Joo kyllä tämä linkki aina taiotaan alueen haukkujien toimesta jokaiseen ketjuun. Onko joku oikeasti sitä mieltä että iltapäivälehdet on se luotettavin tiedon lähde? Otsikot ampuvat aina yli ja niissä suoranaisesti valehdellaan. Kyllä tämä tapaus on oikeasti tapahtunut mutta on sitä kyllä liioiteltu niin railakkaasti että ei mitään järkeä. Tämä tapahtui 4 vuotta sitten ja Pupuhuhta on iso alue. Jos revitään lööppiä siitä että mikä on Pupuhuhdassa vialla niin tilastollisesti saat tehdä samat lööpit joka toisesta lähiöstä Suomessa. Tämmöinen toiminta on voinut olla Puparissa yleistä 20 vuotta sitten mutta marginalisoituu koko ajan enemmän ja aina jos tapahtuu niin se on jonkun pienen piirin yksityisasunnossa, ei tälläisiin ole sivullisella mitään mahdollisuutta joutua. Tilastollisesti täysin merkityksetön tapahtuma, olisi voinut sattua yhtä hyvin Kuokkalan tai Keltinmäen halvoissa asunnoissa ja sitten olisi iltalehti päässyt revittelemään että mikä Kuokkalassa on vikana.
- paskalehdetTiedottaa
Pakko minunkin vähän puuttua tuohon iltalehden laadukkaseen uutisointiin. Tuossa kyseisessä uutisessa listataan kaikki Jyväskylässä tapahtuneet tapahtumat ja pistetään Pupuhuhdan piikkiin että saadaan vähän lisää palstamillimetrejä. Olisihan se vähän köyhä uutinen jos lukisi että mikä Pupuhuhdassa on vikana ja annettaisiin vain yksi tapahtuma alueelta. Asioita jotka uutisessa listataan ja jotka eivät ole tapahtuneet Pupuhuhdassa: 1) Haulikolla ampuminen Rasikadulla. Rasikatu ei sijaitse Puparissa. 2) Räjähdys Kangasvuorella, ei siis Pupuhuhdassa, 3) Pommiuhkaus s-marketissa. Kyseinen s-market ei ole Pupuhuhdassa, 4) Puukotus Rasikadulla, jälleen kerran Rasikadulla joka ei sijaitse Pupuhuhdassa, miksi tämä halutaan väkisin Pupariin laittaa. On alueella tapahtunut mutta sanokaapa lähiö jossa ei joskus jotain tapahtuisi. Tämä iltapäivälehtien liioittelu on kuitenkin ihan älytöntä.
- SensaatioOtsikot
Tahtovat otsikoinnit ja uutisoinnit olla iltapäivälehdissä seuraavanlaista luokkaa: http://www.riemurasia.net/kuva/Sensaatio-otsikot/90933
- Ruttiainen
Miksi täytyy nekatiivistä mielipidettä Pupuhuhdasta kaivaa, kun siellä asuvat asukkaat kertoo tällä palstalla toista. Moni on Pupuhuhdassa asunut sen historian alusta asti ja viihtyneet siellä hyvin. Eikö näitten ihmisten mielipide meinaa mitään, kun pitää kysellä, kaivamalla ikävää pupuhuhdan alueesta ja sen maineesta.
- kriittisyyttäPeliin
eipäs_kaunistella kirjoitti:
Näinkö mielestäsi on?
Kyllä siellä on tapahtunut ihan viime vuosinakin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011312998957_uu.shtmlSuomessa tapahtuu vuodessa noin 5 murhaa per 100 000 asukasta. Huhtasuolla asuu noin 10 000 ihmistä eli murhia pitäisi tapahtua noin 0.5 per vuosi eli joka toinen vuosi jonkun tulisi päästä hengestään. Viimeisin tapahtuma puparissa oli noin 4 vuotta sitten (laukkusurma) eli ei päästä edes Suomen keskiarvoon. Siitä voi sitten miettiä että onko maine ansaittu vai pelkkää paskapuhetta. Kannattaisi hieman käyttää omaa kriittisyyttä ja ymmärtää se että keltainen lehdistö käyttää vapauttaan vääristellä totuutta täysin surutta.
- Nainen--82
Olen työssä käyvä yksin asuva nainen. Asun tällä hetkellä vuokralla Pupuhuhdassa, mutta tarkoitus olisi ostaa oma asunto samalta alueelta. Pupuhuhdasta saan samalla hinnalla kaksion tai jopa kolmion kun muualta yksiön. Siihen on sitten mahdollisen tulevan kumppaninkin helppo muuttaa. Minulla itselläni ei ole pahaa sanottavaa Pupuhuhdasta ja tunnen myös pari väitöskirjaa kirjoittavaa henkilöä jotka ovat myös viihtyneet täällä. Asuu täällä siis ihan työssäkäyviä ja kunnollisa ihmisiä.
- Anonyymi
Oho, oikein tohtoritason ihmisiä Pupuhuhdassa. No mutta toisaalta, varmasti halpaa asumista luvassa, kun miettii asumisen hintatasoa Jyväskylässä. Vaikka itsekkin paikkakuntalainen olen, niin myönnän toki, että oma käsitykseni Puparista on jotakin muuta, kuin yliopistokoulutettujen paratiisi.
- tyttö-93
Onpa hassu nimi, mistähän se tulee...? :)
- rusakkoja
En tiedä mistä nimi tulee, mutta rusakkoja Puparissa liikkuu jonkin verran. Voisiko nimi liittyä siihen?
- Puparissakävijä
Itse en asu alueella mutta muutama tuttu kyllä. En ehkä välttämättä muuttaisi kaupungin vuokra-asuntoihin mutta yksityisten vuokra-asuntoihin ehdottomasti. Ostaisin myös asunnon alueelta mielelläni, hinnat ovat omaa luokkaansa ja ei eroa asuinalueena kalliimmista juuri millään tavalla.
- Rak.maisteri
Paljon työläisiä ja vihervasureita sekä itseään elämäntaiteilijoina pitäviä. Siellä ei kannata omistaa yli kymppitonnin arvoista autoakaan jollei ole hälyttimillä varustettua tallia. Mikäli ei pidä itseään minkään arvoisena niin onhan se sellainen paikka missä uppoaa massaan.
Talot ovat sitä ikäluokkaa joiden betonielementit rapistuvat karbonatisoitumisen seurauksena ja edessä on joko purkaminen tai tosi hinnakas remontti, joten asunnon ostaminen alueelta ei kyllä ole mikään kuningassijoitus.- HeikompaaAinesta
Eli meinaat sanoa että siellä asuu vain ihmisiä jotka eivät ole minkään arvoisia eli ns. heikompaa ainesta. Kuulostaa taas sellaisen ihmisen kommentilta joka ei ole alueella koskaan käynyt vaan syntynyt kultalusikka suussa ja ostanut suvun rahoilla Lutakosta kattohuoneiston. Itse asun alueella ja noin 10 tuhannen euron auto on ollut tuossa talon parkkipaikalla koko 6 vuoden ajan mitä olen täällä asunut. Ihan rauhassa on saanut olla, ei ole viety eikä naarmuakaan ole tullut kylkeen.
Mitä tulee karbonatisoitumiseen niin se on hyvin yksilöllinen prosessi joka riippuu todella paljon kohteesta (betonin laatu, betonin paksuus teräksen päällä jne.). Pupuhuhdassa on taloja joita on rakennettu 70-luvun lopulta aina 90-luvulle ja jos oikein muistan niin joku talo oli rakennettu myös 2000-luvun puolella. Näissä kaikissako nyt on ongelmia karbonatisoitumisen kanssa vaikka ovat eri ikäluokkaa? Tottakai kannattaa asuntoa ostaessa olla selvillä onko taloyhtiön kokouksissa ollut asiasta jotain puhetta ja onko esim. viisivuotissuunnitelmassa puhuttu remontin tarpeesta. Kyllä taloyhtiö haluaa kuitenkin pysyä ajan tasalla rakenteiden kunnosta jotta voidaan mahdollisesti välttyä suurelta ja kalliilta remontilta pienemmillä kustannuksilla. - Voihyvääpäivää
HeikompaaAinesta kirjoitti:
Eli meinaat sanoa että siellä asuu vain ihmisiä jotka eivät ole minkään arvoisia eli ns. heikompaa ainesta. Kuulostaa taas sellaisen ihmisen kommentilta joka ei ole alueella koskaan käynyt vaan syntynyt kultalusikka suussa ja ostanut suvun rahoilla Lutakosta kattohuoneiston. Itse asun alueella ja noin 10 tuhannen euron auto on ollut tuossa talon parkkipaikalla koko 6 vuoden ajan mitä olen täällä asunut. Ihan rauhassa on saanut olla, ei ole viety eikä naarmuakaan ole tullut kylkeen.
Mitä tulee karbonatisoitumiseen niin se on hyvin yksilöllinen prosessi joka riippuu todella paljon kohteesta (betonin laatu, betonin paksuus teräksen päällä jne.). Pupuhuhdassa on taloja joita on rakennettu 70-luvun lopulta aina 90-luvulle ja jos oikein muistan niin joku talo oli rakennettu myös 2000-luvun puolella. Näissä kaikissako nyt on ongelmia karbonatisoitumisen kanssa vaikka ovat eri ikäluokkaa? Tottakai kannattaa asuntoa ostaessa olla selvillä onko taloyhtiön kokouksissa ollut asiasta jotain puhetta ja onko esim. viisivuotissuunnitelmassa puhuttu remontin tarpeesta. Kyllä taloyhtiö haluaa kuitenkin pysyä ajan tasalla rakenteiden kunnosta jotta voidaan mahdollisesti välttyä suurelta ja kalliilta remontilta pienemmillä kustannuksilla.Kysyisin sinulta "Rak.maisteri", että ihan tosissasko väität tuollaista. Ja epäilemättä olet myös sitä mieltä että ainoastaan Pupuhuhdassa on rakennettu kyseisellä tavalla.
- MTTS
Kyllä osa maistereistakin joutuu työläisiksi kun kaikille maistereille ei löydy niitä parempialaisia työpaikkoja. Työläisetkin tarvii asuinalueita missä asua. Toivottavasti ei käy sillain että johtajat, kansan kerma ja rikkaat kansalaiset alkaisi vallata esim. Pupuhuhtaa. Tampereella kävi niin köyhät ja työläiset rakensivat Pispalan. Tänäpäivänä sen ovat vallaneet rikkaat, johtajat jne. Työläisillä ei ole enää varaa Pispalaan. Toivon kovasti että Pupuhuhta pysyisi edelleen tavallisten ihmisten, tavallisena asuinalueena jossa köyhääkään ei katsota nenävarttapitkin.
- xvvnnn
Muutaman vuoden puparissa asuneena voin sanoa että tää on hyvä paikka asua hiljaista on kun huopatossu tehtaassa ainakin tässä talossa ja naapurit mukavia tainnu kuokkalaan ja säykkiin pesiytyä pahimmat häiriköt
- rauhallista
Hiljaista tosiaan on, naapurit ei mölyä eikä Pupuhuhdassa ajeta "pillurallia" bassot jytkyen.
- jyp
rauhallista kirjoitti:
Hiljaista tosiaan on, naapurit ei mölyä eikä Pupuhuhdassa ajeta "pillurallia" bassot jytkyen.
Olen asunut Vaajakoskella, Ristonmaalla ja Pupuhuhdassa, eikä Puparissa yhtään sen rauhattomampaa ole kun noissa muissakaan. Puparissa en ole huomannut ajettavan nupit kaakossa niin kuin muualla tehdään.
- Nikkari
Huhtasuon suuralueella johon Pupuhuhtakin kuuluu, oli vuoden 2014 tilaston mukaan ylivoimaisesti suurin työttömyysprosentti, (yli 26%), sekä alhaisin vuositulotaso per yli 15-vuotiaat, (n. 20000€).Kertoo paljon.
- sanonpaVaan
Kertoo sen että vähemmän tienaavat ovat joutuneet ostamaan asunnon edullisemmalta alueelta eli Puparista ja sen että työttömät joutuvat asumaan halvimmilla alueilla. Ihmisiä hekin ovat, ei kenenkään ihmisarvo, eettisyys tai moraalisuus ole kiinni kuukausipalkasta tai talouden taantumasta.
- KaisaH
Kuka vaan voi joutua työttömäksi. Työttömyys ei määrittele ihmistä. Jos maksat vuokrat/vastikkeet niin eikö se ole pääasia. Työttön ei automaattisesti ole alkoholisoitunut, narkkari tai mamu. Tunnen useamman joka on tai on ollut työtön ja mielellään töitä tekisivät jos sellaista saisivat. Lisäksi he ovat aivan normaaleja ihmisiä. Tilastot eivät aina kerro kaikkea. (Jos nuo luvut edes ovat faktaa)
- Pupuhuhtalainen
Parasta olisi jos joku tuttu asuu Pupuhuhdassa. Silloin saisit rehellisen vastauksen. Aina tahtoo olla niitä jotka haukkuu aluetta vain haukkumisen ilosta ja vanhojen tapahtumien perusteella.
- Isoäiti
Tyttäreni asuu perheineen Pupuhuhdassa ja mitä olen häneltä kuullut niin ihan rauhallinen asuinalue se on. En itsekään vierailuillani ole mitään kummoista nähnyt. Aika paljon koiran ulkoiluttajia siellä liikkuu.
- PoisMuuttanut
Minä jouduin muuttamaan työn perässä toiselle paikkakunnalle noin vuosi sitten. Ennen sitä asuin Pupuhuhdassa kahdekasn vuotta. Asuisin mielelläni vieläkin sielä ellen olisi ollut ns. pakotettu muuttamaan. Nykyinen asuinalueeni on rauhattomampi kuin Pupuhuhta ja asunnostakin jouduin maksamaan reilusti enemmän.
- Kaksio
Minä muutin Pupuhuhdan kerrostalokaksioon omakotitalosta. Pienen rempan jälkeen minulle jäi vielä rahaa sen verran käteen että saan kesämökin ostettua. Katsoo nyt ostanko sen mökin vai käytänkö rahat mm. matkusteluun ja uuteen autoon.
- PuparinKannattaja
Hei Asunnonetsijä! Jos olet eksynyt vanhempiin ketjuihin aiheesta niin voi olla vähän ristiriitaiset tunteet. Viestejä joissa parjataan aluetta on yhtä paljon kuin positiivisiakin viestejä. Tämä käy ilmi myös normaaleissa keskusteluissa ihmisten kanssa. Kerrankin juttelin yhden puolitutun kanssa ja hän kysyi missä asun. Sanoin että Pupuhuhdassa johon hän sanoi että eihän siellä uskalla edes ulkona kävellä. Kysyin häneltä että kuinka niin, oletko kokenut alueella jotain negatiivistä. Hän vastasi että en mutta kun sillä on sellainen maine. Sepä juuri, ihmiset kertovat kuulemiaan vanhoja tarinoita kun eivät osaa alueesta muutakaan sanoa. Itse olen täällä asunut pitkään, asun lähellä koulua ja päiväkotia. Kyllä siellä vaan uskaltaa vanhemmat antaa pienten lastensakin kävellä koulusta kotiin vaikka kuinka muualla päiviteltäisiinkin että eihän siellä uskalla ulos mennä. Yhtään kertaa en ole joutunut uhkaaviin tilanteisiin alueella. Mielummin olen täällä iltaisin ulkona kun keskustassa jossa kerran jouduin iltasella pelottavaan tilanteeseen kun seurueemme yhden miespuolisen henkilön kimppuun käytiin ilman mitään syytä.
- Vieläjaksaa
Viettelen vanhuudenpäviäni täällä Pupuhuhdan perukoilla. Ihan olen viihtynyt vaikka aika käykin välillä pitkäki. Nyt kun tyttäreni opetti minua käyttämään tietokonetta niin olen saanut ajanvietettä hieman lisää. Olen vielä hyvässä kunnosa ja kävelen usein ostoksille Seppälän prismaan, siwassa kun on aika kalliit hinnat. Talossamme on pari muutakin vanhempaa ihmistä ja heistä olen saanut jutuseuraa.
- Yrittäjä
Töissä olen todella paljon ja liikun melko vähän ulkona joten en kauheasti voi ottaa kantaa. En ole kuitenkaan nähnyt tässä kahden vuoden aikana mitään häiritsevää.
- juoksija87
Minä arvostan alueessa sitä että luonto ja liikuntamahdollisuudet on ihan lähellä. Asuin aiemmin vuokralla keskustassa ja lenkille lähtiessä piti aina puikkelehtia valojen, autojen ja jalankulkijoiden joukossa hyvä tovi ennen kuin pääsi jollekin hyvälle lenkkireitille. Lisäksi jos sattui lenkkeilemään trikoissa viikonloppuna niin sai kuunnella jos jonkunlaista kuittailua juhlakansalta. Puparissa ei ole tarvinnut kuittailuja kuunnella.
- KahdenLapsenÄiti
Meillä tyttö käy kavereidensa kanssa keilaamassa viereisessä keilahallissa ja poika harrastaa parkouria Kangaslammen rannan tuntumassa olevassa puistossa. Molemmat myös uivat kesäisin paljon. Pupuhuhdassa arvostan sitä että lapsille on virikkeitä lähettyvillä ja kavereita riittää. Hyvin uskaltaa lasten antaa liikkua keskenään ulkona eikä mitään ongelmia ole tullut.
- Pöpöhuhta
Joko nyt ovat kaikki puparilaiset sossun prepaid- liittymän saaneet päässeet kertomaan tarinansa?
- ahdasmielistä
Suorastaan huvittavaa ahdasmielisyyttä.
- PöpöhuhtaMuka
Aika peruskommenttia taas joltain joka pitää itseään parempana kuin ketään koskaan Pupuhuhdassa asunutta ja tuomitsee ihmisen pelkästään asuinalueen perusteella sossupummiksi. Voin kertoa jo tämän yhden kommentin perusteella että sinä olet moraalisesti ja älyllisesti niin paljon jäljessä useita ihmisiä joiden tiedän siellä asuvan. Alueella asuu myös korkeasti koulutettuja ja sivistyneitä ihmisiä vaikka sinä olisitkin ahtaassa ja näköalattomassa mielessäsi päättänyt että alue on täysin homogeenistä juoppojen ja pummien leikkikenttää. Ehkä olet myös niin ennakkoluuloinen ja ahdasmielinen että et voi uskoa siihen jos joku "huonolla" alueella asuva kertoo viihtyvänsä siellä. Ja mitä kysymykseesi tulee, ei, kaikki puparilaiset eivät ole kertoneet vielä tarinaansa. Vastaavia tarinoita on paljon enemmänkin.
- hyvinkasvatettu
ahdasmielistä kirjoitti:
Suorastaan huvittavaa ahdasmielisyyttä.
En asu Pupuhuhdassa mutta minut on kasvatettu niin että kaikki ihmiset ovat tasavertaisia riippumatta taustoistaan ja asuinalueestaan. Ihmisiä ei pidä tuomita noin kepein perustein, varsinkaan jos ei ole omakohtaista kokemusta.Hävettää tuollaisten kommentoijien puolesta.
- Pupunöftä
Mikä se olikaan se eläin jota vietiin narussa?
- Höpölä
hyvinkasvatettu kirjoitti:
En asu Pupuhuhdassa mutta minut on kasvatettu niin että kaikki ihmiset ovat tasavertaisia riippumatta taustoistaan ja asuinalueestaan. Ihmisiä ei pidä tuomita noin kepein perustein, varsinkaan jos ei ole omakohtaista kokemusta.Hävettää tuollaisten kommentoijien puolesta.
Vihervasuridemarihomohyysääjä iski heti kiinni!
- sanonVaan
Mitähän tuomittavaa hyvinkasvatetun kommentissa oli kun Höpölän piti ärähtää. Höpölän mielestä siis on ihan ok tuomita ihmisiä asuinalueen tai taustojen perusteella ja että kaikki eivät ole tasavertaisia. Jos näin on niin kyllä tuollaiset apinat pitäisi viedä sinne saunan taakse, siellä kun on vielä tilaa.
- Pöpöhuhta
Paikallisella kirjastolla on 300;n metrin jono odottamassa kommentointivuoroaan puparin puolesta. Kirjaston koneen prosessori sulaa kohta.
- PöpöPöpö
Mikäs siinä jos alue on niin mukava että oikein jonotetaan sitä kehumaan. Mutta kyllä täältä asunnoista ihan omatkin yhteydet löytyy, alueen kuituverkkoa on paranneltu viime vuosina melko mukavasti. Eli ensi kerran kun sulla velliperseellä on varaa kahvikuppiin ja oot siellä nettikahvilassa pistämässä seuraavaa mollausviestiä niin keksi joku parempi juttu.
- 4vuotta
Hei Asunnonetsijä! Olen asunut Pupuhuhdassa 4 vuotta ja hyvin olen viihynyt. Täällä asuu paljon lapsiperheitä eli lapsellesi löytyy varmasti leikkikavereita. En omista autoa, joten kuljen paljon linja-autoilla. Kulkuyhteydet ovat hyvät, varsinkin mäen alta ja Huhtakeskukselta lähtiessä.
- Kivinentie
Kuten huomaat, siellä ei ole vielä sossun omaa toimipistettä, vaan niiden on käytävä bussilla keskustassa. Näin rajoitetaan sitä valtavaa ryntäystä joka tapahtuisi sivutoimipisteen oleessa puparissa. Sossu myöntää vain yhden bussikortin per puparilainen / vuosi.
- PuparinMiehiä
Kivinentie kirjoitti:
Kuten huomaat, siellä ei ole vielä sossun omaa toimipistettä, vaan niiden on käytävä bussilla keskustassa. Näin rajoitetaan sitä valtavaa ryntäystä joka tapahtuisi sivutoimipisteen oleessa puparissa. Sossu myöntää vain yhden bussikortin per puparilainen / vuosi.
Menehän nyt siitä pilaamasta tätä ketjua ennakkoluuloisilla paskapuheillasi. Asun Puparissa ja senttiäkään en ole sossun tukia nostanut eläessäni enkä usko että on kovin moni muukaan tässä taloyhtiössä, työssäkäyviä asunnonomistajia lähes kaikki.
- 4vuotta-
Kiitos Kivinentie hienosta kommentistasi. Kommenteistasi huomaa kuinka mahtava tyyppi olet. Voihan sitä elämää noinkin elää että tuijottelee vain omaa napaansa ja haukkuu muita tuntematta toista tai tietämättä asiasta. Olen opiskelija ja käyn iltaisin ja viikonloppuisin töissä. Teen ahkerasti töitä koulun ja töiden eteen ja maksan samalla asuntoa itselleni. Hienoa jos sinun mielestäsi olen sossun luukulla käyvä pummi. Omaa autoa en omista sillä haluan säästää luontoa ja kuljen matkat bussilla tai pyörällä. (Ja en ole mikään "viherpiipertäjä", sehän seuraava kommenttisi olisi, eikö..?)
- Mutantteja
4vuotta- kirjoitti:
Kiitos Kivinentie hienosta kommentistasi. Kommenteistasi huomaa kuinka mahtava tyyppi olet. Voihan sitä elämää noinkin elää että tuijottelee vain omaa napaansa ja haukkuu muita tuntematta toista tai tietämättä asiasta. Olen opiskelija ja käyn iltaisin ja viikonloppuisin töissä. Teen ahkerasti töitä koulun ja töiden eteen ja maksan samalla asuntoa itselleni. Hienoa jos sinun mielestäsi olen sossun luukulla käyvä pummi. Omaa autoa en omista sillä haluan säästää luontoa ja kuljen matkat bussilla tai pyörällä. (Ja en ole mikään "viherpiipertäjä", sehän seuraava kommenttisi olisi, eikö..?)
Vihervasurit välttelevät puparia. Ne asuvat Lutakossa todistaakseen etteivät entisen sahan myrkyt maasta noustessaan ole myrkyllisiä hengittää ja että jyväslätäkössä voi muka uida saamatta ihottumia.
- Kivihiilikylpyjä
Mutantteja kirjoitti:
Vihervasurit välttelevät puparia. Ne asuvat Lutakossa todistaakseen etteivät entisen sahan myrkyt maasta noustessaan ole myrkyllisiä hengittää ja että jyväslätäkössä voi muka uida saamatta ihottumia.
Kaikki Rauhalahden voimalan myrkyt laskeutuvat pupariin kun sinnepäin tuulee.
- JuupaJoo
Kivihiilikylpyjä kirjoitti:
Kaikki Rauhalahden voimalan myrkyt laskeutuvat pupariin kun sinnepäin tuulee.
Ja kun ei tuule niin laskeutuvat jonnekin muualle Jyväskylään. Olipa taas turhanpäiväinen kommentti! Varmaan myös kaikki Suomen ydinvoimaloiden ydinjätteet taianomaisesti siirtyvät Pupariin.
- Jokutolkkusentään
Pupari on kansan suussa kehittynyt slangisana jota ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella muuten kuin lauseen alussa.
- Suosittelija
Moikka asunnonetsijä! Ihan hyvää aluetta tämä on asua. Elinkustannukset ovat huomattavasti pienemmät verrattuna mihin tahansa alueeseen Jyväskylässä, poikkeuksena ehkä Keltinmäki mutta sanoisin että siellä on huomattavasti rauhattomampaa. Lisäksi isot kaupat (Prisma ja Citymarket) ovat ihan lähellä. Kävisin samoissa kaupoissa hintojen takia vaikka asuisin keskustassa ja matka täältä on noin kolme kertaa lyhyempi.
- Anonyymi
Joo varmasti näin on. Nykyään on myös kauppakeskus Seppä aivan Pupuhuhdan lähettyvillä, mistä löytyy muitakin kauppoja sitten, kahviloita ja ravintoloita.
- PuparissaAsuva
Pupari on ihan hyvä paikka asua. Mieluummin asun tälleen hieman syrjemmässä enkä ihan keskustassa, mutta matka keskustaan tai kauppoihin ei ole pitkä. Seppälään tulee uusi iso Prisma ja kauppakeskustakin on kaavailtu. Lisäksi siellä on Biltema, Plantagen ja muita isoja ja pienempiä kauppoja. Myön mm. terveyskeskuksen ja kirjaston palvelut ovat lähellä Puparia.
- yli4400m2
"Vasarakatu 25:een rakennetaan yli 4 400 neliön liiketalo."
http://www.ksml.fi/uutiset/talous/ikea-tulossa-jyvaskylaan/1993817?pwbi=d6ecec1522b7f8697aa5bbddf27b753e
- PekkaKin
Eilen tuli kolme vuotta siitä kun muutimme Pupuhuhtaan. Tilanteemme oli samankaltainen kuin teillä nyt ja luimme keskustelupalstoilla olevia keskustelua. Pupuhuhta jakoi ja jakaa edelleenkin paljon mielipiteitä. Otimme "riskin" ja ostimme asunnon. Yllättävää oli miten ystävällisiä ihmiset ovat täällä. Olemme viihtyneet hyvin ja "riskin ootto" ainakin meidän kohdallamme kannatti. Onnea tulevaan (?!) päätökseenne!
- LottovoittoPaikkako
Kylläpäs sama ihminen on nyt yrittänyt nostattaa Pupuhuhdan mainettaa ahkerasti.
Ei siinä mitään. rupeaa vaan kääntymään itseään vastaan tuollainen todistelu ja kehuminen . - voiOllaPerää
Onhan tuossa aika paljon tosiaan positiivia kommentteja, mutta eihän tuo nyt mahdotonta ole. En ole tuolla asuvilta kavereilta oikeastaan ikinä mitään negatiivistä kuullut että ei pidä sulkea pois sitä mahdollisuutta että siellä viihdytäänkin. Enemmän arveluttaa niiden ketjujen uskottavuus missä tulee peräkkäin 20 viestiä jotka ovat lähes sanasta sanaan sisällöltään: "Mamuja, juoppoja ja roskasakkia siellä vaan asuu. Puukosta saa kun ulos menee".
- Kepa68
LottovoittoPaikkako kirjoitti:
Kylläpäs sama ihminen on nyt yrittänyt nostattaa Pupuhuhdan mainettaa ahkerasti.
Ei siinä mitään. rupeaa vaan kääntymään itseään vastaan tuollainen todistelu ja kehuminen .Taitaa siellä puparissa asua enemmänkin kuin yksi ihminen.
- katsoGooglesta
Aloittajalle:
Suosittelen katsomaan Googlesta hakusananalla "Pupuhuhta" tms. Netin uumenista löytyy hyvin tietoa, ja sitten voit päätellä onko seutu sellainen jossa haluaisit perheesi kanssa asua.- googletaKriittisesti
Joo löytyy tietoa ja sitten "tietoa". Moni haukkuu alueen ihan kuulopuheiden perusteella. Jos on useampaa viestiketjua uskominen niin kadulla ei voi liikkua sataa metriä törmäämättä jengisotiin ja joka toinen vastaantulija on maahanmuuttaja. Ajelin aamulla töihin ja tuli vastaan päiväkodin lapsia ohjaajiensa kanssa. Noin 20 lapsen porukasta yksikään ei ollut tummaihoinen. Voihan siinä joukossa toki joku maahanmuuttajakin olla mutta miksi se on kaikille niin punainen vaate.
- Pahapaikka
Tshernobylin ydinonnettomuuden Keski-Suomeen kantautuneista laskeumista valtaosa putosi juuri Pupuhuhdan alueelle.
- gettoland
ode=all&originput=pupuhuhta&search_type=Tags&sorting=Interestingness&photo_type=250&noform=t&search_domain=Tags&sort=Interestingness&textinput=pupuhuhta
No jos nämä kuvat jotakin houkuttelee muuttamaan sinne niin hyvä on.
Tervemenoa vaan onnelaan! - opettele
gettoland kirjoitti:
ode=all&originput=pupuhuhta&search_type=Tags&sorting=Interestingness&photo_type=250&noform=t&search_domain=Tags&sort=Interestingness&textinput=pupuhuhta
No jos nämä kuvat jotakin houkuttelee muuttamaan sinne niin hyvä on.
Tervemenoa vaan onnelaan!Tuossa mitään kuvia ole vaan epämääräinen rimpsu tekstiä. Opettele linkittämään ennen kuin alat täällä huudella.
- TaasMurhaaOdotellen
Suuta nyt slummilainen soukemmalle!
Pupuhuhta on Jyväskylän köyhälistön Gettoalue ja sillä siisti!! - äläLeimaa
TaasMurhaaOdotellen kirjoitti:
Pupuhuhta on Jyväskylän köyhälistön Gettoalue ja sillä siisti!!Pidä itse se turpasi kiinni kun et asiasta mitään tiedä. Lutakossa isukin ostamassa kattohuoneistossa kultalusikka perseessä haluat muita alentaa että voit jatkossakin tuntea ylemmyydentunnetta "köyhien" alueella asuvia kohtaan. Yhtä arvokkaita ovat kaikki ihmiset, on kuukausipalkka sitten 2000 euroa rehellisessä työssä tai 20000 euroa kahvia hörppien johtokunnan kokouksessa istuen. Ja vielä selvennykseksi en itse asu Pupuhuhdassa, mutta tunnen kyllä muutaman ihmisen sieltä ja tosi mukavia ihmisiä ovat. Ärsyttää kun joku joka ei mitään asiasta tiedä leimaa koko alueen ennakkoluulojensa takia.
- NollaArvo
TaasMurhaaOdotellen kirjoitti:
Pupuhuhta on Jyväskylän köyhälistön Gettoalue ja sillä siisti!!Kommenttisi arvo lähentelee nollaa. Perustelisit kommenttisi niin sen arvokin nousisi. Ja perustelujen olisi kaiken lisäksi hyvä perustua tämänhetkiseen faktaan eikä entiseen maineeseen.
- Puparilainen
Aivan varmasti piakkoin saadaan taas lukea lehdestä kuinka rauhallista elämä täällä Pupuhuhdassa onkaan kun poliisipartio tekee rynnäkön jossain puparilaisessa rappukäytävässä.
- oletkohanPuparista
Puparilainen kirjoitti:
Aivan varmasti piakkoin saadaan taas lukea lehdestä kuinka rauhallista elämä täällä Pupuhuhdassa onkaan kun poliisipartio tekee rynnäkön jossain puparilaisessa rappukäytävässä.
KriittisyyttäPeliin kommentoi aika tyhjentävästi tästä asiasta. Lisäksi keskisuomalainen teki joskus tutkimusta puparin rikollisuudesta ja tulos oli että ihan tavallinen lähiö. Kuinka usein saadaan lukea iltalehdestä että keskustassa joku pahoinpideltiin, no ei kovin usein vaikka tätä tapahtuu joka toinen viikonloppu kun porukka poistuu baarista ja joskus käy hyvinkin pahasti. Ei siitä vain saa semmoista uutista kun "riivatusta" Pupuhuhdan seudusta jolla halutaan uutisissa mässäillä. Ja tämä paskahan uppoaa median sokaisemaan kansaan kuin kuuma veitsi voihin.
- Puparinpuolustaja
Olen ostanut äidilleni kaksion Puparista ja käyn siellä säännöllisesti. Todella rauhallinen alue, en ole koskaan törmännyt mihinkään negatiiviseen. Tietääkseni viime vuonna kaupunki myi esim. Pupuhuhdantie 20 talon, osa asunnoista on nyt yksityisten omistuksessa. Lisäksi Seppälään on tulossa uusi kauppakeskus Seppä, se voin nostaa Pupuhuhdan arvoa. Kannattaa ehdottomasti ostaa sieltä omistusasunnon, kun hinnat ovat suht edulliset.
- hyväMesta
Ei taida olla ainut tapaus tuo. Minusta Pieles 2 oli aiemmin JVA:n vuokratalo mutta se on käsittääkseni myyty nykyisin yksityisille omistajille. Samalla sieltä ne mahdolliset ongelmatapaukset häviävät koska ei heillä ole varaa kämppää ostaa ja yksityinen vuokranantaja ei heitä vuokralle ota. Kyllä Seppälän alue kasvaa niin voimakkaasti että ihme on jos niin lähellä Seppälää oleva alue pysyy noin halpana
- Puparinpuolustaja
Tässä on muuten taas asunto myynnissä Pupuhuhdantie 20 -talossa: https://www.huutokaupat.com/fi/v/134858
- kiitollinen
Tässä esimerkki parin vuoden takaa siitä minkälaista sakkia Pupuhuhdassa asuu. Olin laittanut auton lämmitystolppaan seuraavaa työpäivää varten ja istuskelin illalla asunnossani katsellen telkkaria kun ovikello soi. Menin avaamaan ja naapuri näytti avainnippua ja kysyi että onko minun. Olin jättänyt ajatuksissani lämmitystolpan avaimet roikkumaan lämmitystolppaan ja samassa nipussa oli myös autoni avain. Avaimet olivat olleet siinä koko päivän. Kyllä minusta kertoo aika paljon alueesta että kukaan ei ollut päättänyt ottaa noita avaimia ja lähteä omin luvin ajelemaan ja että kaiken lisäksi yksi hyväsydäminen ihminen päätti tuoda avaimet kotiovelleni.
- Saabisti
Kukaan muu ei ollut havainnut avaimiasi tolpassa.
Muuten olisitkin entinen autonomistaja. - Noitaonaina
Juu, kaikki huumehörhöt ovat vielä koomassa päivällä, ne heräävät vasta hämärissä touhuihinsa. Avaimien palauttaja oli varmaan tulossa putkasta ja oli ensin tsekannut onko Ladassasi varastettavaa ja tyhjäksi todettuaan palauttanut avaimet parin euron toivossa.
- kiitollinen
Noitaonaina kirjoitti:
Juu, kaikki huumehörhöt ovat vielä koomassa päivällä, ne heräävät vasta hämärissä touhuihinsa. Avaimien palauttaja oli varmaan tulossa putkasta ja oli ensin tsekannut onko Ladassasi varastettavaa ja tyhjäksi todettuaan palauttanut avaimet parin euron toivossa.
Tunsin kyllä tuon naapurin ja ihan rehellinen työssäkäyvä ihminen se on. Muutenkin vähän tuo sun logiikkasi ontuu. Hän siis sinun mukaasi palautti avaimet muutaman euron toivossa mutta ei varastanut ~10 tuhannen euron autoa. Ehkä sinä olet noin tyhmä, mutta ei hän. Muutenkin kuulostaa että sinulla on nuo huumehörhöjen elämäntavat melko tarkasti tiedossa. Ettei olisi omakohtaista kokemusta.
- Iiris76
Saabisti kirjoitti:
Kukaan muu ei ollut havainnut avaimiasi tolpassa.
Muuten olisitkin entinen autonomistaja.Melko kyyninen kommentti. Pointti tässä oli kuitenkin varmaan se että vaikka nyt oli käynyt niin että avaimet oli jäänyt auton viereen niin kukaan ei ollut autoa vienyt. Kaduilla ei siis liiku sakkia joka odottaa tilaisuuttaa viedä toisten omaa.
- valkoinen_orjapoika
Kuokkalaan ei ainakaan kannata muuttaa. Siellä valkoiset orjapojat ovat jo turkkilaisilla vääntämässä pizzaa. Eli ulkomaalaiset työllistävät jo kotimaisia. Tilaa vaikka Pizzeria Rosiefista pizza ja katso, kun valkoinen poika tuo lätyn kotiisi ja Ali Baba kyykyttää.
Nöyryyttävää. - Ghettobuster
Kyseessä on surkea slummi. Suosittelen muuttamaan jonnekkin muualle. Myöskään Kuokkalaan, Kangaslammelle tai Keltinmäkeen ei kannata missään nimessä muuttaa.
- WhoFuckinCares
Kuka täällä yrittää epätoivoisesti nostattaa Pupuhuhdan mainetta asuinalueena.
Onko noin kova pala asua elementtihelvetissä? - Puparinpuolustaja
WhoFuckinCares kirjoitti:
Onko noin kova pala asua elementtihelvetissä?Kukaan ei "yritä" nostattaa Pupuhuhdan mainetta vaan ne ihmiset, jotka oikeasti asuvat Pupuhuhdassa kertovat omista kokemuksistaan. Niitä keskustelun aloittanut "Asunnonetsijä" kysyikin. Ihmetyttää, miksi se, että näillä ihmisillä ei ole mitään pahaa sanottavaa Pupuhuhdasta, harmittaa jostain syystä niin paljon joitakin tälle palstalle kirjoittaneelle.
- Puparinpuolustaja
Puparinpuolustaja kirjoitti:
Kukaan ei "yritä" nostattaa Pupuhuhdan mainetta vaan ne ihmiset, jotka oikeasti asuvat Pupuhuhdassa kertovat omista kokemuksistaan. Niitä keskustelun aloittanut "Asunnonetsijä" kysyikin. Ihmetyttää, miksi se, että näillä ihmisillä ei ole mitään pahaa sanottavaa Pupuhuhdasta, harmittaa jostain syystä niin paljon joitakin tälle palstalle kirjoittaneelle.
korjaus edelliseen: kirjoittaneita.
- harmittaako
WhoFuckinCares kirjoitti:
Onko noin kova pala asua elementtihelvetissä?Taitaa itsellesi olla kova pala kun olet ostanut pelko perseessä asunnon jostain kalliilta alueelta tuplahintaan ja nyt täällä keskustelussa kerrotaankin alueen asukkaiden toimesta että on ihan yhtä rauhallinen alue kuin se mistä itse kämppäsi ostit. Ison asuntolainan kanssa nyt yrität epätoivoisesti mustamaalata aluetta jotta oman asuntosi arvo suhteessa muihin säilyisi.
- hyväPaikkaON
Taas haukutaan surkeaksi slummiksi vaikka tuskin on koskaan tai ainakaan 20 vuoteen edes käyty alueella. Kyllä pupari ihan rauhallista aluetta on ja kehittyy jatkuvasti. Kangaslammella olen pyörinyt hieman ja en sielläkään ole häiriöitä nähnyt, Keltinmäessä ja Kuokkalassa on tullut liikuttua sen verran vähän että en ota niihin kantaa.
- OnSeEnnenkinNähty
harmittaako kirjoitti:
Taitaa itsellesi olla kova pala kun olet ostanut pelko perseessä asunnon jostain kalliilta alueelta tuplahintaan ja nyt täällä keskustelussa kerrotaankin alueen asukkaiden toimesta että on ihan yhtä rauhallinen alue kuin se mistä itse kämppäsi ostit. Ison asuntolainan kanssa nyt yrität epätoivoisesti mustamaalata aluetta jotta oman asuntosi arvo suhteessa muihin säilyisi.
No johan näytti kolahtavan,--Heheeeeee!
On kuule kämppä ollut maksettuna ajat sitten,--keskusta-alueelta ja järvimaisemalla!
Mutta asiaan....Kyllä täällä nyt yritetään todistella pupuhudan rauhallisuutta ja ihanuutta? Hienoa jos noin hyvin siellä viihdytte!
Menee jokunen aika ja taas on pupari tapetilla valtakuntaa myöten. Se siitä rauhallisuudesta.
Sanokaa MUN SANONEEN! - sinunlaisetOnNähtyJoo
OnSeEnnenkinNähty kirjoitti:
No johan näytti kolahtavan,--Heheeeeee!
On kuule kämppä ollut maksettuna ajat sitten,--keskusta-alueelta ja järvimaisemalla!
Mutta asiaan....Kyllä täällä nyt yritetään todistella pupuhudan rauhallisuutta ja ihanuutta? Hienoa jos noin hyvin siellä viihdytte!
Menee jokunen aika ja taas on pupari tapetilla valtakuntaa myöten. Se siitä rauhallisuudesta.
Sanokaa MUN SANONEEN!No sama kai se on ostaa keskustasta 50-luvulla rakennetusta kerrostalosta tuplahintaan 20 neliötä pienempi kämppä ja maksella siihen päälle vielä jatkuvasti isoista rempoista koituvia kustannuksia. Kaupan päälle kun näkyy saavan sen järvinäköalan (naapuritalon seinän) ja oikeuden halveksua sitä "heikompaa" ainesta joka lähiöissä asuu. Lisäksi tarjotaan se mahdollisuus että lauantai-iltana kesken lenkin keskustan baareista poistuva häirikkö tuikkaa moran kylkiluiden väliin. Joten katso sinä vain muita nenänvartta pitkin kun niin paljon parempi ihminen luulet olevasi, mutta sieltä keskustan suunnasta on ihan turha alkaa kertoa minkälaista puparissa on nykyään asua kun et asiasta mitään tiedä.
- Eurojacpot
Ei kai tuo Pupuhuhta nyt niin hirveä paikka olisi asua mikäli siellä olisi tilavia taloja kaupan ja järvi lähellä. Itsekin olen katsellut asuntoa Jyväskylästä ja olen käynytkin hieman neuvotteluja tuosta Kuokkalan kartanosta, olisi mukava viettää loppuelämä talossa jossa on syntynyt aikoinaan. Pitää vielä Sorjonen kovaa hintaa, mutta eiköhän se vielä pehmene. Pilasivat kyllä sen ympäristön sillä DDR- tyylisellä kilometrin pitkällä kerrostalokolhoosilla, muuten rauhallinen ja kaunis ympäristö.
- miisu-mietiskelijä
Hmm. Samalla alueella on rinnakkaisia todellisuuksia. Ihmisen käsitys paikasta riippuu, millaista elämää itse viettää ja millaisia ihmisiä tuntee.. Pupuhuhdassakin voi joku asiansa sotkenut ja väärille tahoille velkaantunut narkki pelätä henkensä edestä. Samoin kuin jossain muualla. Toisaalta joku aktiivinen vanha rouva voi kertoa ihan erilaisen tarinan, kuinka on mahdollista ulkoilla ja harrastaa ja on seurakunnan toimintaa ja muuta tarjolla. Ne jotka juo ja saa turpaansa Funpubissa kertoo erilaisen näkemyksen verrattuna niihin, jotka siihen aikaan jo nukkuu tai kattoo telkkua kotona..
Näitä rinnakkaisia todellisuuksia on ihan joka alueella, mutta usein ihminen huomaa vaan sen omansa.- mika78
Tämä on ihan totta. Jos joku kokee että jollain alueella on ollut turvatonta tai vaarallista niin lähes poikkeuksetta kyseessä on ollut ihminen joka on liikkunut vähän väärissä porukoissa. Äärimmäisen harvoin sivullisilla on mitään tekemistä narkkareiden tai juoppojen välienselvittelyissä.
- omistusasuja
Näyttäisi tämän ketjun perusteella siltä että valtaosalla puparin väestä on sellainen rinnakkaistodellisuus että ihan rauhallista on olla vaikka alueesta pahaa puhutaankin. Itsekin olen tykännyt asua, kohta 4 vuotta takana.
- Hau-hau
Olen muuttamassa Jyväskylään ja olen lueskellut vastaavia keskusteluja eri alueista ja kommenttien perusteella voisin vaikka vannoa että yksi ja sama ihminen haukkuu kaikkia alueita. Ei vaikuta enää kauheen uskottavalta jos muitakin keskusteluja seuraa.
- samaamieltä
Olen muuten huomannut saman. Kaikki on ghettoja. Vaikuttaa myös siltä että yksi ihminen mollaa usealla eri nimimerkeillä, mutta eihän siinä jos ei ole parempaa tekemistä :)
- muka_keksittyä
Tai voisko oikeasti olla kyse siitä, että moni ihminen pitää seuraavia alueita ghettoina?
-Kuokkala
-Pupuhuhta
-Keltinmäki
-Kangaslampi
Nuo nyt ainakin itselle tulevat heti mieleen. Löytyvät myös tästä kivasta TOP-listasta:
"Nämä ovat väkivaltaisimmat lähiöt
Jyväskylä
1. Kuokkala 61
2. Kangasvuori-Pupuhuhta 37
3. Keltinmäki 32"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102517553457_uu.shtml - emävaleTilasto
Ja kuten "uutisessa" sanotaan niin lukuja ei ole suhteutettu väkilukuun eli tuon tilastollinen arvo on yhtä kuin 0. Yhtä hyvin voisin sanoa että Helsinki on 100 kertaa vaarallisempaa aluetta kuin Juva kun siellä tehdään 100 kertaa enemmän pahoinpitelyjä. 100 kertainen väestön määrä ei tietenkään vaikuta tässä mihinkään. Tuo Kangasvuori-Pupuhuhta on 10000 asukkaan alue ja tuollainen määrä pahoinpitelyjä ei ole mitenkään tavatonta. Jos tuosta tilastosta eriteltäisiin pienempi Pupuhuhdan alue niin tippuisi tuossa tilastossa Keltinmäen ja varmasti monen muunkin alueen alle. Lisäksi uutinen vääristää sitä missä oikeasti on turvallista asua, tarkastelussahan on vain lähiöt. Jos otettaisiin mukaan keskustan alue niin olisi kirkkaasti tuon tilaston kärjessä. Poliisit pörräävät joka viikonloppu keskustassa baarien sulkemisaikaan ja pahoinpitelyjä tulee sitä tahtia että poliisi ei meinaa keretä kirjoittaa rikosilmoituksia ylös. Eli vetäkää nyt ihmeessä se pää pois perseestä näitten iltalehden uutisointien kanssa ja yrittäkää ajatella kriittisesti. Tietyllä tavalla esitettynä saadaan juuri halutunnäköinen juttu aikaan.
- Kauhiapaikka
Ajelin eräänä iltana Bugatillani vilkaisemassa kyseistä asuinaluetta. Köyhien kakarat alkoivat pommittaa lumipaakeilla. Hyvin ovat punikit kersansa kouluttaneet!
- niinvarmaan
Hah hah kyllä varmaan. En usko hetkeäkään että olet "kehdannut" käydä puparissa ajelulla. Niin kova tarve on kertoa miten hienolla autolla ajat ja kuinka olet näiden "köyhien" yläpuolella. Tuskinpa kehtaisit myöntää käyneesi siellä. Ja jos näin on käynyt niin ehkä on ihan oikein että tuollainen juppi saa vähän lumipalloja autonsa kylkeen. Sen kyllä voin kertoa että eivät ole minun Volvoani ikinä heitelleet yhtään millään.
- EiKöyhäPupuhuhtalainen
Onpas sinulla tarve nostaa itsesi jalustalle: "Ajelin Bugatillani".. :) Köyhät ja punikit....Mistäpä tiesit että tarinasi lapset olivat köyhiä? Kävitkö jututtamassa? Olet taas näitä joiden mielestä Pupuhuhdassa asuu ainoastaan köyhiä ihmisiä.
- Kansanpariin
Ajoittain on käytävä tutustumassa köyhyyteen ettei todellisuus täysin pääsisi unohtumaan. Tuolla Monacossa ollessa todellista köyhyyttä ei ole mahdollista kokea, joten täytyy joskus käydä tutustumassa tuollaisiin slummeihin kuten Pupuhuhta, Kuokkala ja Lutakko, esimerkiksi.
- mark001
Saat 4 kpl Duracell Ultra paristoa vain 1 eurolla! http://fi.quizonaut.com/campaigns/build/?id=BAA5C283-572D-4EDE-BAFD-BE51021733EE&ref=PA_FP&aid=e1f1b72a&bid=a6a5c28c
- 200kAsuntoJaAudiQ
Me menestyjät asutaan Lutakossa :)
Kärvistelkää te köyhät pupuhuhdassa ja valehdelkaa itsellenne ja muille olevanne tyytyväisiä!- Menestyjä_kö
Että sinä olet tyhmä, menestyjä!
- menestyjäHah
Melko tavallinen itseään täynnä olevan jupin asenne. Ihmisarvosi ei ole yhtään sen suurempi vaikka tililläsi olisi paljon rahaa, asut kalliissa asunnossa ja ajat hienolla autolla. Itse asiassa minun silmissäni rahalla pröystäilevä ihminen menettää arvostuksensa hyvin äkkiä. Olen itse rakentanut oman firmani lähes tyhjästä, ilman varakkaan suvun tukea ja voisin sanoa että olen nyt hyvin toimeentuleva. En kuitenkaan halua korostaa sitä joka käänteessä ja palkatessani ihmisiä tuollainen asenne on ehdoton ei. Menestyjä ei ole se joka leveilee eniten saavuttamistaan eduista vaan se joka tekee nöyrästi töitä asioiden eteen. Monesti nämä leuhkivat jupit ovat vielä perineet koko varallisuutensa. Miten tämä on millään lailla menestymistä? Se on vain lähimmäisten kyykyttämistä kun omalla kohdalla on sattunut käymään tuuri. Jos minulla olisi työpaikkaa hakemassa kaltaisesi ihiminen ja nöyrä työtä pelkäämätön Pupuhuhdan asukas niin valinta ei olisi vaikea.
- Menestyjä_kö
Ai niin, ja ovatko ne sinun 200k asuntosi ja Audisi lainarahalla ostettu vai miten, "menestyjä"?
- Arvostus
Oman omaisuuden esille tuominen ja toisten haukkuminen ei kyllä paljoa herätä arvostusta meikäläisessä. Itsekin olen ihan hyvin toimeen tuleva, mutta en tuo sitä koko aikaa esille. Lisäksi voin hyvin mielin ja pää pystyssä sanoa asuvani Pupuhuhdassa. Aina ei pidä tuomita ihmisiä asuinalueen tai omaisuuden perusteella, ei varakkaita eikä huonommin toimeentulevia.
- honkala1987
Täsmä pommia vaille oleva paikka.. Itse asunut pienen ikäni ja voin sanoa että paskempaa aluetta ei ole missään..
- omaValinta
Ei taida olla alueesta kiinni vaan ihmisestä. Luultavasti vaikka asuisit missä niin tuomitsisit paskaksi paikaksi. Paljolti asennekysymys ja riippuu siitä minkälaisissa piireissä haluaa liikkua.
- Audiq7
omaValinta kirjoitti:
Ei taida olla alueesta kiinni vaan ihmisestä. Luultavasti vaikka asuisit missä niin tuomitsisit paskaksi paikaksi. Paljolti asennekysymys ja riippuu siitä minkälaisissa piireissä haluaa liikkua.
Oma valinta nimenomaan. Jos valitsee puparin, niin ei tarvitse ihmetellä, jos naapurustosta löytyy keskimääräistä huomattavasti enemmän nistejä, mielenterveysongelmaisia, linnakundeja, kaikenmaailman yhteiskunnan marginaali-ihmisiä aikaansaamine häiriöineen.
Näinköhän tänäkin vuonna joku ammutaan puparissa hengiltä?
Toisaalta, jos ei ole varaa hankkia asuntoa muualta... :) - alueellaAsuva
Voi jumalauta että on kyynistä porukkaa. Olen asunut Pupuhuhdassa 6 vuotta ja en ole törmännyt yhteenkään nistiin, mielenterveysongelmaiseen, linnakundiin enkä muuhunkaan häiriötä aiheuttavaan ihmiseen. Ainakaan niin että olisin tiennyt että kyseinen henkilö sellainen on. En voi myöskään sanoa että olisin jollain lailla karttanut ihmisiä. Kuljen ulkona paljon koiran kanssa ja ollaan pysähdytty juttelemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Ihan tavallista työssäkäyvää porukkaa siellä tulee vastaan. Olen maksanut asuntoni pois reilu vuosi sitten mutta ei ole ollut hinkua muuttaa mihinkään muualle vaikka varaa olisikin. Mielummin olen velaton ja asun siellä koska en näe alueessa mitään vikaa. Helppohan se on muualta huudella kun ei ole mitään käsitystä siitä minkälaista alueella oikeasti on. Ja älä kehtaa liioitella henkirikoksia. Ei oikein voi käyttää fraasia tänäkin vuonna jos viimeksi 4 vuotta sitten joku on tapettu puparissa.
- PorvariLutakosta
Ei savua ilman tulta, sanotaan... Eli jos jostakin alueesta kuulee paljon negatiivista, niin eivät väitteet täysin tuulesta temmattujakaan yleensä ole - paitsi porvarillista ja modernia Lutakkoa kadehtivien köyhien/köyhän harrastama dissaus tällä onnettomalla palstalla.
Sanotaan näin, että puparissakin on toki varmasti kelpo kämppiä mukavine ja rauhallisine naapureineen, mutta se on sitten täysin mäihässään, että ketä sattuu saamaan naapuriin ja lähiympäristöön, joka on de facto erilaisten moniongelmaisten ja työttömien kansoittama.- hankiEmpatia
Niin eli kaikkien niiden alueiden dissaamisessa missä sinä et asu on todennäköisesti jotain perää. Hyvin kuultaa läpi aina näissä Lutakon herrojen viesteissä köyhien ja vähäosaisten halveksunta. Koitapa käydä mielessäsi läpi seuraava ajatusleikki vaikka todennäköisesti oletkin ahne ja empatiaan kykenemätön yksilö. Sanotaan että olet perustanut hyvin menestyvän yrityksen, makselet helposti 200 tuhannen euron asunnon lainaa pois, ajelet kalliillaa autolla ja elät leveästi. Sitten taloudessa tapahtuu notkahdus ja yritykseltäsi katoavat asiakkaat, sinnittelet jonkun aikaa kunnes et pysty maksamaan alaisillesi palkkaa. Joudut irtisanomaan kaikki ja alamäki vain jatkuu. Lopulta ajaudut konkurssiin, joudut myymään asuntosi, autosi ja lähes kaiken mitä omistat. Muutat Pupuhutaan koska et saa mistään töitä ja varaa ei ole kuin halvempiin alueisiin. Kysynkin sinulta että ketä sitten halveksit kun olet siirtynyt osaksi sitä köyhälistön ja työttömien roskasakkia, koska eihän sinun mukaasi siellä muita asukaan.
- MassiaOn
hankiEmpatia kirjoitti:
Niin eli kaikkien niiden alueiden dissaamisessa missä sinä et asu on todennäköisesti jotain perää. Hyvin kuultaa läpi aina näissä Lutakon herrojen viesteissä köyhien ja vähäosaisten halveksunta. Koitapa käydä mielessäsi läpi seuraava ajatusleikki vaikka todennäköisesti oletkin ahne ja empatiaan kykenemätön yksilö. Sanotaan että olet perustanut hyvin menestyvän yrityksen, makselet helposti 200 tuhannen euron asunnon lainaa pois, ajelet kalliillaa autolla ja elät leveästi. Sitten taloudessa tapahtuu notkahdus ja yritykseltäsi katoavat asiakkaat, sinnittelet jonkun aikaa kunnes et pysty maksamaan alaisillesi palkkaa. Joudut irtisanomaan kaikki ja alamäki vain jatkuu. Lopulta ajaudut konkurssiin, joudut myymään asuntosi, autosi ja lähes kaiken mitä omistat. Muutat Pupuhutaan koska et saa mistään töitä ja varaa ei ole kuin halvempiin alueisiin. Kysynkin sinulta että ketä sitten halveksit kun olet siirtynyt osaksi sitä köyhälistön ja työttömien roskasakkia, koska eihän sinun mukaasi siellä muita asukaan.
En nyt oikein ymmärrä miten kohtalosi liittyy varsinaiseen asiaan, ja miksi sen täällä jaat. Terapeutit ovat sitä varten.
- hankiEmpatia
MassiaOn kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä miten kohtalosi liittyy varsinaiseen asiaan, ja miksi sen täällä jaat. Terapeutit ovat sitä varten.
Tuo oli täysin hypoteettinen esimerkki jota et ilmeisestikään tajunnut. Ehkä sen takia että olet tyhmä ja/tai sen takia että et pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan, kuulemma tämä kehitysaste ilmenee vasta muutaman vuoden ikäisillä joten pääset sinne varmaan pian. Totta kyllä että nyt ollaan jo kaukana alkuperäisestä aiheesta mutta halusin vain tuoda esille tämän ärsyttävän piirteen hyvätuloisten keskuudessa missä työttömiä tai köyhiä pidetään vähemmän ihmisinä.
- muistoissa
Asuimme nuorempana Pupuhuhdassa ja itse pidimme oikein kovasti siitä alueesta. Ei jäänyt mitään ns. hampaankoloon. Jos nyt jotain moitetta olisi pakko keksiä, niin asuntojen äänieristykset eivät kovin hyvät ole. Viimeisenä vuotena kun asustimme yläkertaan muutti aika meluisa perhe, se kyllä kieltämättä ärsytti. Ehkä meillä vain oli ne tietyt vuodet erityisen hyvä tuuri, kun naapureina ja koko talossa oli rauhallista porukkaa.
- LuonnonLaki
Eli asunnossa ei ollut muuta vikaa kuin se, että siellä oli naapurin metelöinnin takia ikävä asua.
Jo asuntojen hintaluokka saa valveutuneen alueelta asuntoa harkitsevan hälytyskellot soimaan. Halvalla toki saa - yleensä käteensä passkaa. Niin se vain menee. - maineKoheneeHitaasti
LuonnonLaki kirjoitti:
Eli asunnossa ei ollut muuta vikaa kuin se, että siellä oli naapurin metelöinnin takia ikävä asua.
Jo asuntojen hintaluokka saa valveutuneen alueelta asuntoa harkitsevan hälytyskellot soimaan. Halvalla toki saa - yleensä käteensä passkaa. Niin se vain menee.Samaa betonia ja rautaa ne talot on kuin kalliimmillakin alueilla eli ei siellä mitään paskaa saa käteensä. Tuo naapurien metelöinti on sellainen asia että voi tapahtua ihan missä tahansa kerrostalossa, kalliilla tai halvalla alueella. Lapsiperheiden ja muiden aiheuttamia elämänääniä ei voi välttää. Jos siitä haluaa eroon niin kannattaa harkita omakotitaloa. Hintatason määrää alueen maine joka Pupuhuhdan tapauksessa on huono, mutta mielestäni täysin liioiteltu ja ei vastaa nykypäivän todellisuutta. Nämä asiat on sellaisia että hintataso elää maineen mukaan mutta hyvin hitaasti, muutos voi viedä kymmeniä vuosia. Ja tietenkin paha maine leviää nopeammin koska ihmiset eivät näe tarvetta puhua jos ei ole mitään valitettavaa.
- KaisaH
Hassua että Pupuhuhta ja koko Kangasvuoren alue on niiiin pahaa aluetta mutta kuitenkin Kangasvuorelle on rakennettu uusi kallis omakotitaloalue ja toisella puolella (Rasinrinne) on toinen samanlainen.
- Audiq7
Sossun lähetteellä ei omakotitaloalueelle pääse... Ja helvetin hyvä niin!
Pupuhuhta ja vastaavat halpa-alueet ovat yksiselitteisesti marginaali/ongelmaihmisten kansoittamia - slummeja Suomen mittakaavassa.
Ei nähtävästi helppoa elää sen totuuden kanssa :) - KaisaH
Jos Pupuhuhta olisi niin pahaa aluetta kun väität niin ei vieressä olisi kalliita omakotitaloaluetta, sillä ei kukaan haluaisi muuttaa tai rakentaa omakotitaloaan levottomalle alueelle tai sen viereen. En ymmärrä miksi haluat mustamaalata Pupuhuhtaa tietämättä oikeasti millaista siellä on asua. Saatko siitä jotain tyydytystä? Sinä se et osaa totuuden kanssa elää.
- ajeleAudillaVaan
Audiq7 kirjoitti:
Sossun lähetteellä ei omakotitaloalueelle pääse... Ja helvetin hyvä niin!
Pupuhuhta ja vastaavat halpa-alueet ovat yksiselitteisesti marginaali/ongelmaihmisten kansoittamia - slummeja Suomen mittakaavassa.
Ei nähtävästi helppoa elää sen totuuden kanssa :)Sinun ei ole selvästikään helppo elää sen asian kanssa että semmoisessa paikassa kun Pupuhuhta elää sinua huomattavasti empaattisempia, ihmisläheisempiä ja nöyrempiä ihmisiä. Onhan se sinun kannaltasi surullista että oman hyvyyden osoittamiseen ei riitä se että ajaa audilla ja asuu omakotitalossa kun pitäisi pään sisälläkin olla jotain (muuta kun kusta). Jos et olisi oman egosi sokaisema niin ymmärtäisit varmaan sen että mikään alue ei ole tasaista massaa. Puparissa näiden ongelmaihmisten joukkoon mahtuu sairaanhoitajia, poliiseja, rakennusmiehiä, tohtoreita jne. Kun taas hienolle omakotitaloalueelle mahtuu kaltaisiasi ihmisiä joille pitäisi asentaa poistoletku otsaan kun tuntuu olevan pää täynnä sitä itseään.
- Sussu89
Olin asunut puparissa noin 2 vuotta kunnes menin katsomaan nettiin mitä alueesta on sanottu. Jostain syystä en ollut tehnyt tätä silloin kun olin muuttamassa. Järkytyin siitä mitä löysin. Kommenttien perusteella minun ei olisi pitänyt liikkua alueella yö- ja ilta-aikaan ollenkaan ja päivälläkin varoen. Murhamiehiä ja raiskaajia kuulemma kadunvarret täynnä. En ollut osannut edes ajatella tuollaista alueesta jossa asuin ja satun vielä olemaan yksin asuva naishenkilö. Olin saanut olla ihan rauhassa enkä koskaan kokenut mitään häiritsevää. Olin ollut siinä uskossa että alueesta puhutaan hyvään sävyyn ja jos olisin kuullut nuo puheet ennen muuttoa olisin ehkä harkinnut toisen kerran. Tämän jälkeen aloin tarkkailla ympäristöäni todella tarkkaan, olinko vain ollut huomaamatta kaikkea tuota pahaa. No en huomannut sitä edelleenkään ja vanhat tuntemukseni alueen rauhallisuudesta palasivat. Asun edelleen puparissa.
- Kati32v
Minulla on samanlainen kokemus mieheni kanssa. Emme tajunneet lukea keskustelupalstoilta ihmisten kokemuksia kun vasta juuri ennen muuttoa. Tuleva muutto alkoi pelottaa sillä Pupuhuhdasta ei puhuttu kauheen positiiviseen sävyyn. Olimme juuri hankkineen pienen koiran jota joutuisimme lenkkeilyttämään, myös illalla. Jälkeenpäin olemme puhuneet siitä että meillä kävikin tuuri ettemme tajunneet tutustua Pupuhuhdan maineeseen. Alkuaikana vain mieheni ulkoilutti koiraamme, sillä hän pystyisi paremmin puolustamaan itseään ja pääsisi minua paremmin karkuun jos jotain tulisi, mutta nykyään minäkin voin hyvillä mielin käydä lenkkeilyttämässä koiraamme. Jatkossa suhtaudun kriittisesti negatiivisiin kommentteihin.
- Asunnonetsijä
Hui kun on tullut paljon kommentteja alkuperäiseen kysymykseeni. En ole käynyt katsomassa tätä ketjua vähään aikaan, mutta luin nyt kaikki kommentit läpi. Paljon on ihmisiä alueen puolesta ja vastaan mutta olemme nyt kuitenkin päättäneet muuttaa Pupuhuhtaan. Olemme käyneet katsomassa joitakin asuntoja ja tutustuimme samalla hieman myös alueeseen, kovin rauhalliselta siellä ainakin silloin näytti. Jos tämä ketju pysyy auki niin käyn vielä myöhemmin kommentoimassa kokemuksiamme kun olemme asuneet alueella jonkun aikaa. Kiitoksia kaikille kommenteista! Lisääkin voi laittaa jos haluaa vielä jakaa kokemuksia/ajatuksia.
- Myyntiin
Mitä asuntoa etsitte? Olen juuri laittamassa kaksiotani myyntiin ilman välittäjää, jos kiinnostaa, laita viesti 050 4017605.
- Onkoniitälisää
Missäpäin puparia se turkkilainen murhamies asusteli?
- Anonyymi
Sen kun tietäisi niin kertoisin.
- yrittääkäänytjotain
kyllähän nyt on niin, että asuinalueen arvostuksesta kertoo ainostaan kiinteistöjen hinnat. puparissa puolet siitä mitä kantakaupungissa. sosiaalipummit asuu kangaslammella, kantakaupungissa ne jotka vastaavat itse omista elinkustannuksistaan. kuinka kauan meidän pitää subventoida elämäntapaanne?
- puparissaJaTöissä
Eikö se mene teidän ylimielisten apinoiden päähän että koko asuinalueen väestöä ei voi tuomita alueen maineen perusteella. Asun puparissa ja senttiäkään en ole sossun tukia nostanut koko elämäni aikana. Ensimmäisen kerran olen ollut kesätöissä 12-vuotiaana ja siitä lähtien kaikki kesät kunnes siirryin työelämään. Kenenkään, edes omien sukulaisteni, ei ole edes opiskeluaikana tarvinnut minun elinkustannuksiini osallistua. Satun myös tietämään että en ole ainut puparilainen joka voi sanoa samaa. Lisäksi luulen että te itseänne täynnä olevat ihmiset olette ihan tyytyväisiä että osa väestöstä tahtoo käyttää tai joutuu käyttämään sossun palveluja jotta voisitte tuntea sitä ylemmyyden tunnetta ja olla mielestänne muita parempia.
- Säälittääniin
puparissaJaTöissä kirjoitti:
Eikö se mene teidän ylimielisten apinoiden päähän että koko asuinalueen väestöä ei voi tuomita alueen maineen perusteella. Asun puparissa ja senttiäkään en ole sossun tukia nostanut koko elämäni aikana. Ensimmäisen kerran olen ollut kesätöissä 12-vuotiaana ja siitä lähtien kaikki kesät kunnes siirryin työelämään. Kenenkään, edes omien sukulaisteni, ei ole edes opiskeluaikana tarvinnut minun elinkustannuksiini osallistua. Satun myös tietämään että en ole ainut puparilainen joka voi sanoa samaa. Lisäksi luulen että te itseänne täynnä olevat ihmiset olette ihan tyytyväisiä että osa väestöstä tahtoo käyttää tai joutuu käyttämään sossun palveluja jotta voisitte tuntea sitä ylemmyyden tunnetta ja olla mielestänne muita parempia.
Hohhoijaa, tulipahan nyt tuokin tietoon että vanhemmillasikaan ei ollut varaa tarjota sinulle oikeaa lapsuutta, vaan joutuivat laittamaan sinut töihin. Vähän niinkuin Afrikassa.
- puparissaJaTöissä
Säälittääniin kirjoitti:
Hohhoijaa, tulipahan nyt tuokin tietoon että vanhemmillasikaan ei ollut varaa tarjota sinulle oikeaa lapsuutta, vaan joutuivat laittamaan sinut töihin. Vähän niinkuin Afrikassa.
Ei tarvitse esittää tuntevasi sääliä, koska lapsuudestani on lähes pelkkiä positiivisia muistoja. Vanhempani olivat yrittäjähenkisiä ihmisiä ja kannustivat minua työntekoon jo nuorena, pakolla he eivät olisi minua töihin laittaneet mutta halusin mennä. Pidin siitä että sain käyttöön omaa rahaa ja kiitän siitä vanhempiani että he kannustivat minua aikoinaan. Sinun kommenteistasi taas huomaa että et tiedä mitä rehti työnteko on. Olet syntynyt kultalusikka suussa ja istunut kaikki lapsuuden kesäsi laiskalla perseelläsi. Myöhemmin ostit varmaan suvun rahoilla asunnon keskustasta ja sieltä käsin vittuilet "huonompien" alueiden ihmisille jotka elävät verorahoillasi, vaikka itse et ole elämässäsi päivääkään töitä tehnyt.
- horriainennn
Asuin vuodesta 81 vuoteen 1999 asti puparissa ja en edelleenkään suosittele sitä paikkaa kenellekkään. Vankilasta vapautuneita muuttaa sinne jatkuvasti ja paljon on nistejä siellä edelleen,eikä se maine ole yhtään parantunut siitä kun lähdin sieltä pois kun useita kavereita asuu vieläkin siellä. Pupari ja keltsu on aina olleet huonomaineisia mestoja jossa asuu kaikkein köyhimmät ja pahimmat alkkikset sekä nistit. Muuta mieluummin vaikka kangaslammelle,se ei ole lähelläkään niin surkee mesta ku pupuhuhta.
- asuuEdelleen
Johan tuosta on yli 15 vuotta kun olet viimeksi alueella asunut, et voi kauhean tarkkaan tietää minkälaista siellä on nykyisin. Siinä olet oikeassa että maine ei ole paljoa muuttunut, alue muuten kylläkin. Siinä tuppaa olemaan sellainen taipumus että jos kaikki on ok niin ihmiset ei siitä paljon huutele, mutta jos jotain on pielessä niin palautetta viljellään joka suuntaan. Olen itse asunut viimeiset 7 vuotta puparissa ja ei ole alkkikset ja nistit häirinnyt elämääni millään tavalla, ehkä en ole oikeissa piireissä.
- Enmuutasiltiikinätakas
No kattokaapa niitä asuntojen ikkunoita. Ei ole ihme että on rauhottunut kun joka talossa on asuntoja josta puuttuu verhot ikkunoista ja mitä se kertoo?
- lifeisnice92
Sehän on ollut viimeiset vuodet sisustustrendinä, ettei ikkunaverhoja laitella!!! ;) Itse katselen aina Vallilaa melkein tavallisena työssäkäyvänä mutta olenkohan lainkaan trendikäs enää. Takuuvuokra on sen verran huima, että uskoisin että on hyvä tuleva asunto (se on nähtykin) ja talo Pupuhuhdassa. Seppä, Prisma, ym. lähellä. Moni keskustassa asuva kadehtii, kulkevat tänne linkeillä, vuokrat pilvissä, ei kovin hyviä lenkkimaastoja jos ei Harjulle lähde ja keskustahan autioituu?
- näin.teemme
Meet Pupuhuhtalaset AINNA hässitään kaikkija henkilöhahmoja Persseeseen. OLi sitte jätkä tai ämmä, niin aina munaa perssesen.
- Pielesasuja
Alue on muuttunut todella edukseen sen jälkeen kun jva myi taloja pois. Ihmisen mielessä maine on vielä pitkään kyseenalainen mutta totuus on toinen. Seppälän palvelut vieressä ja halpaa asumista.
- Anonyymi
Se on hyvä että alue on siistiytynyt siitä, mitä se on joskus muinoin ollut. Aivan normaalia että maine tulee olemaan vielä pitkään luokkaa umpisurkea, mutta noh, sen korjaa vain aika.
- IhmeissäänPuparista
Vanha ketju, mutta itse muutin puoltoista vuotta sitten pois. Vuoden kestin. Muuten ei mitään vikaa, mutta Pupuhuhdantie 10 = täyttä paskaa, hallituksen pj on täyshullu (uhkailee, kyttää, varmaan se koiran myrkyttäjä), kokoajan rappukäytävä täynnä kaljaa/viinaa, kun yläkerran juopot/nistit tullut yöllä vähän vauhdilla kotiin (vähintäänkin kerran viikossa jomkikumpi lähti keskellä yötä maijalla putkaan) ymsyms. Sanotaan, että oli eka vuosi Jyväskylässä ja tuli tosi huonot fiilikset koko kaupungista. Muutin keskustan liepeille, eikä tää kaupunki itseasiassa hassumpi olekaan :)
- OLETPÖLLÖ
Tää sun kaupunkis on" itse asiassa hassumpi".
- ei.tule.jano
Pupuhuhta on Pämppääjien Paratiisi! Viina virtaa aina, arkena ja sunnuntaina, yöllä ja päivällä. On Alkon tuotetta, kotona tehtyä kiljua, on Virosta salakuljetettua pirtua, ja kaikkihan täällä tuntee sen tyypin, jonka serkku keittää pontikkaa Saarijärven takamailla. Sirä ponua se tyyppi myy ihan kohtuuhintaan ja hyvää ainetta se on, olen itsekin sitä monta kertaa juonut.
Pupuhuhta on HYVÄ paikka, ei täällä koskaan tarvitse olla kurrku kuivana!- Anonyymi
Perhana, minä ja mun kaverit ryyppää täälä Pupuhuhtassa JOKA PÄIVÄ. Kukaan ei huomaa mitän koska KAIKKI muutkin on täälä AINA ympärikännissä.
Sossusta haetaan rahaa ja ryypätään. On tää hyvä paikka!
- Anonyymi
Siinäpä semmosta tällä kertaa tyyppi oli fiksu ja kysyi saako tulla pikku diipadaapa liibalaaba kunnossa käynnille.
- Anonyymi
Tampereella ja hesassa se pupari ei olisi yhtään mitään muuta ku korkeintaan joku vähän Hervantaa tai Jakomäkeä pienempi ja rauhallisempi lähiö.
- Anonyymi
Jenkeissä se hesa ja manse olisivat hyötykeräyspisteen kokoinen kärpäsenpska Harlemin laitamilla.
- Anonyymi
Ei paljon kummempi alue kuin mikään muukaan Jyväskylän alueista
t. Savela- Anonyymi
Pupparissa on nykyään liian rauhallista ei näy lanssia ei poliisia tää ei oo normaalia.
- Anonyymi
Monta kertaa olen Pupuhuhdan ohitse joko itse ajanut autolla, tai bussin kyydissä mennyt. Asun siis Jyväskylässä, mutta en itse kuitenkaan Puparissa asu. Puparilla tietenkin aika hurja maine edelleen, mutta saattaa siellä löytyä ihan hyviäkin taloyhtiöitä ainakin silloin, jos Pupuhuhtalaisilta itseltään kysyy.
Itse en kuitenkaan Pupuhuhtaan olisi ensimmäisenä muuttamassa. Ehkä olen edelleen niin huhuhpuheisiin uskovaa sorttia, etteä olen jättänyt Pupuhuhdan omaan rauhaansa. Se on varmasti totta, että Pupuhuhdasta saa asunnon edukkaasti, samalla rahalla enemmän neliöitä kuin mitä olisi jossain muualla Jyväskylässä.- Anonyymi
Miksi kaivella historian ketjua, kun olisit voinut aloittaa omankin? Siinäkin olisit voinut kirjoittaa sanoja kertomatta silti mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaivella historian ketjua, kun olisit voinut aloittaa omankin? Siinäkin olisit voinut kirjoittaa sanoja kertomatta silti mitään.
Hyvä että nostetaan ylös ettei puparin historia unohdu, laukkusurma ym ym!
Surkeaa seutua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että nostetaan ylös ettei puparin historia unohdu, laukkusurma ym ym!
Surkeaa seutuaAnkean näköistä aluetta.
- Anonyymi
Koko Jyväskylä on kauhea paikka asua, pelkkää slummia
- Anonyymi
Joo muutin syksyllä 2019 ja onneksi seuraavana keväänä pääs jo pois, aivan jäätävä slummi :DD Nistejä talot täynnä, kokoajan nistit yläerran asunnon ovella huutamassa millon mitäkin, koitti tulla ovesta läpi, joskus heräsin yöllä siihen että joku huutaa mun postilaatikkoon, välillä nistit erehtynyt rimputtamaan mun ovikelloa, poliisit vähintään kerran kuussa meidän rapussa yms. Näitä riittää. Ei ole nuoren naisen paikka pupari kyllä, välillä sai pelätä melkein henkesä eestä…
- Anonyymi
Juu, harva tuolla alueella vapaaehtoisesti itseään kiusaa.
- Anonyymi
Kuulostaa tutulta. Muistan kun yks naapuri uhkasi keskellä yötä huutaen mennä kirveen kanssa toisen naapurin ovesta sisälle jos ei ovi aukea. Suuttui kun epäili sen soittaneen poliisit kai jotka kävi sen luona metelin takia
- Anonyymi
Hei! Olen lässyttänyt jo aiheesta viestin toiselle keskustelupalstalle mutta täällä on varmaan vähän tyhmempää käyttäjäkuntaa joten laitan sontaani tännekin.
Terv, Vain unelmissas - Anonyymi
Jos olette ala- tai työväenluokkaa niin alue sopii teille varmasti.
Alempi ja ylempi keskiluokka (ja yläluokka) asuu muualla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802