Olen rv28 ja neuvolassa käydessäni sain tietää, että vauva on yhä perätilassa, eli ei "oikein päin". Kuinka teillä muilla, onko vatsassa vielä ehditty kääntymään ympäri vai oletteko päätyneet sektioon? Miltähän mahtaa itsellä tuntua kun vauva kääntyy ympäri näillä viikoilla, kun kohdussa alkaa jo olla aika ahdasta? Sitä ei varmaan voi olla huomaamatta?
vauva perätilassa
8
1036
Vastaukset
- hetkonen..
olen ite rv 26 ja mulla ei oo vielä kertaakaan katottu tuota tarjontaa?!?! ja tietoa mulla ei ole mutta olen olettanut että ei vauvan tarjonta vielä tuossa vaiheessa ole merkityksellinen synnytyksen kannalta.. vauvahan voi kääntyillä vielä parikin viikkoa ennenla:ta..??!!
- Tuuli
Niin, en tiedä katsotaanko normaalisti jo nyt, mutta mulla jouduttiin liikkeiden vähyyden takia tarkastamaan ultralla josko siellä kaikki ok. Lähinnä minua alkoi mietityttämään tätini (kätilö) kommentti kertoessani vauvan asennosta. Siitä nimittäin kuulsi hyvin selvästi läpi huolestuminen.
- ja ööööö...
Tuuli kirjoitti:
Niin, en tiedä katsotaanko normaalisti jo nyt, mutta mulla jouduttiin liikkeiden vähyyden takia tarkastamaan ultralla josko siellä kaikki ok. Lähinnä minua alkoi mietityttämään tätini (kätilö) kommentti kertoessani vauvan asennosta. Siitä nimittäin kuulsi hyvin selvästi läpi huolestuminen.
Jsutiinsa.. no empä tuohon osa sanoa mitään sitten, mutta odotellaanhan usein loppuviikoillakin ilman käynnistyst pitkäänkin että josko vauva vielä kääntyisi..mutta voihan sitä yrittää "käännyttääkkin", olen joskus netistä lukenut ohjeita miten voisi itse liikkeillään avittaa tuota kääntymistä, sivua en muista, kokeile googlella.. Mutta kyllä se varmaan yleisimmin vasta ottaa kääntyäkseen tossa rv 28-32 muistaakseni.. joten venttaile huolella vielä hetki...
- Isi
Tyttö syntyi 2001 kesällä perätilassa, kaikki meni ihan hyvin, mittasivat tietenkin etukäteen että mahtuu tulemaan. Äiti ei antanut kääntää mahassa, ja kun oli syntynyt, kääntämistä ehdottanut synnytyslääkäri sanoi, että äidinvaistot pelasivat/pelastivat, napanuora oli niin lyhyt, että olisi voinut irrota kääntäessä.
Kyseltiin silloin muutamilta keiltä oli käännetty, melkoisen kivulias toimenpide ainakin heillä, mutta jokainenhan tuon itse päättää.- isi
Tarkoitin siis, että syntyi alakautta ihan ok. Tuli silloin tunne, että kovin mielellään kääntelisivät, mutta syy taitaa löytyä siitä etteivät oo siihen harjaantuneet kun nykyään otetaan sektiolla melkein mistä tahansa syystä.
- Heli-74
Saattaa hyvinki kääntyä vielä siel masussa mut jos ei käänny ni suosittelisin kans ettei kannata antaa kääntää ja valitse ihmeessä sektio. Perätilasynnytys alakautta sisältää aika paljon riskejä mm. lapsen vammautuminen...
- anya
Miksei kannata antaa kääntää? Minulla ei kummankaan perätilavauvan kääntöyritys sattunut yhtään, mutta eivät he kyllä kääntyneetkään, ja jouduin leikkuriin. Alkuperäiselle: minulla ei yksikään vauva ole vielä 28. viikolla ollut oikeinpäin. Kolme lasta kääntyivät oikeinpäin 33. -34. viikolla, joten hyvin mahtuu ja ehtii vielä kääntymään. Vielä paljon tuon jälkeenkin pystyy kääntymään.
- Milla.M
Itse olen rv30 ja eilen lääkäri sanoi että vauva on raivotarjonnassa TÄLLÄ HETKELLÄ mutta erittäin suurella todennäköisyydellä vaihtaa asentoa vielä monta kertaa, koska onhan siellä kohdussa vielä tilaa liikkua. Muistaakseni vauva kääntyy yleensä lähtöasentoon ihan viimeisillä viikoilla ennen h-hetkeä. En usko että sitä vielä näillä viikoilla huomaa jos vauva vaihtaa asentoa, tuskin sitä erottaa normaalista "mylläämisestä" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1334640BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2033888- 2103132
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1092999Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main662797- 1181615
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok61574- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2461143MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1381079