Uutta alle olen katselemassa ja tn. palstan merkkiin olen päätymässä. Nuukuuden piru on kuitenkin iskemässä. Huoltosopimus maksaisi 49 euroa kuussa halvempi 29 euroa /10 000 km rajoilla on siinä ja siinä mutta pitkän ajan vuosilklometrit noin 12 000 menee yli. Mitään hajua ei ole vuosihuoltojen hinnasta. Eihän tuo viisi sataa vuodessa maailmaa kaada jos vaikka sattuisi maanantaipäivän auto hihnalta tulemaan.
Aiemmin nykyisen automerkin kohdalla olen olen joutunut käymään vain kerran vuodessa huollossa viimeisen 8 vuoden aikana. Mitä mahtaa mersun vuosihuolto maksaa jos nyt jätetään ne tuulilasinpyyhkijät vaihtamatta.
Mersun huoltosopimus kannattaako?
14
497
Vastaukset
- Tarkkaavainen
Ei kannata. Takuu korvaa. Jos jotain erikoista ilmenee niin silloin on kyseessä tehtdasperäinen vika, joka korvataan. Kyseessä sama kuin ottaisi asuntolainaan korkokaton. Itse olen seurannut oman auton huoltokuluja erittäin tarkkaan ja omistan vielä kaiken lisäksi maanantai kappaleen, silti huoltosopimus ei tulisi missään tapauksessa kyseeseen.
- Tarkkaavainen
Eka huolto noin 300 - 400 euroa 25000 km.
- Uusi_CLA
Pitäähän se auto vuosittain käyttää huollossa jotta takuu säilyy. Eli ensimmäisen käyttövuoden vuoden jälkeen huolto lienee kuitenkin öljyn vaihto 300-400 euroa.
- tarkkaavainen
Vielä kun liityt mersun drivers klubiin (maksuton), niin saat pari kertaa vuodessa alennussetelin jota voi käyttää huoltojen tai ostosten yhteydessä.
- huol
Ei kannata, takuu hoitaa viat ja 12 000 kilometrillä / vuosi ei huoltokulutkaan päätä huimaa.
- E220_CDI
Eikös CLAkin halua huoltoon kerran vuodessa vähilläkin kilometreillä? Jos huolto on joka tapauksessa kerran vuodessa ja soppari tehdään vaikka 3 vuodeksi, niin silloinhan lasket 3 ensimmäisen vuoden rutiinihuoltojen keskihinnan ja vähennät sen vuotuisesta huoltosopimuksen hinnasta.
Erotus on vakuutusmaksu, jonka maksat mielenrauhasta. On oma asiasi, onko se sinulle se arvoinen.
Huoltospimukseenhan kuuluu sitten kaikki, myös ne lasinpyyhkimet. Polttimoitahan nykyautoihin ei tuolla ajomäärällä enää paljon vaihdella, kun ovat LEDejä ja xenoneita suurin osa. - ihgkhh
Itellä ollut , ennenkuin aloin ajattelemaan omilla aivoille ja laskimella . En saanut sopimuksesta millään kaavalla kannattamaan . Huoltojen hinnat löytyy netistä .
- Wäyrynen
Mielenkiintoisia nämä huoltohinnat. Mercedes Benc Eco- huolto
A-sarjan autolle Helsinki 249 euroa. Kajaani 143 euroa.
Myös tämä tuulilasinpyyhkijä juttu on vanha kikka " Pyyhkijän sulkien kunnon tarkastus" tarkoittaa, että pyyhkijät vaihdetaan aina, niiden kunnosta riippumatta erihintaan, ellei asiakas ole sitä erikseen kieltänyt.
Hintalinkit:
Veho Helsinki:
http://www.veho.fi/fi/huoltopalvelut/ecomerkkihuolto/mercedesbenz/Sivut/default.aspx
Hartikainen Itä-suomi:
http://www.hartikainen.com/sisalto.aspx?sisaltoid=19337&menuId=7359&otsikko=Mercedes-Benz Eco-huolto
Jyväskylä 160 euroa:
http://www.ah-auto.fi/huolto/mercedes-benz?gclid=CN-OzvbbwsMCFaQIwwodX7oAXw
- LujaaLaatuaHehHeh
Olen ulkomailla joten hinnat vahan erilaisia mutta tuo Mersun etukateen maksettu huolto (jota tama ilmeisesti tarkoittaa) on suurta kusetusta. Maksoin sen itse mutta mersun surkean laadun takia en edes paassyt kayttamaan jotain oljynvaihtoja - koko moottori meni uusiksi jo ennen 50 tkm. En ole edes joutunut pesemaan autoa juurikaan koska jokin suuri remontti on tapahtunut niin usein etta liike on pessyt auton tarpeeksi usein.
Mersun korkeat hinnat johtuvat surkeasta laadusta, takuuseen joudutaan vaihtamaan kokonaisia moottoreita kuten omalla kohdalla.
Jos saat jonkinlaisen laajennetun takuun tuon ensimmaisen tehtaan takuun jalkeen, se kannattaa ottaa.
Mersua, eika mitaan Euroopan aluella valmistettua laitetta, ei kannata omistaa ilman jonkinlaista takuuta.
Omalla kohdalla karmea pettymys, ja monet muut jotka oikeasti ovat omistaneet esim ML-sarjaa sanovat samaa - ei koskaan enaa.
Jotkut vanhojen loppuunajettujen taksi-diesel-traktorien omistajat varmasti kehuvat koska eivat tieda paremmasta.
Eli: joko maksa laajennetusta takuusta tai pida kannykka valmiina hinausauton kutsumista varten ja rahaa korjauksia varten.- Eemelinen
Eikös nämä ML- ja R-mallit tule rapakon takaa jenkkilästä ja laatu sen mukaista. Nehän ovat olleet ihan pohja- mutaa kaikkien katsastustilastojenkin suhteen? -Esim. C- ja E-mallithan jostain 2006 alkaen ovat jo hyvinkin laadukkaita autoja. Sekin pitää huomioida, että kyseisillä ajokeilla myös ajetaan paljon kilometrejä ja sisältävät huomattavasti enemmän elektroniikkaa ja ominaisuuksia kuin ns. perusautot.
- mbman
Amerikkalaiset eivät ole -60 luvun jälkeen osanneet tehdä kestäviä autoja, edes mersuja, eikä espanjassa tehdytkään juuri parempia ole.
Paras ottaa Stutgartissa tehty malli. No, Uudessakaupungissa tehdyt ovat kuulemma ihan kelvollisia.
- Eemelinen
Vielä tuohon aloittajan kysymykseen sen verran, että se huoltosopimus on vähän tuuristakin kiinni, kannattaako vai ei. Toisaalta jos on varaa laittaa itselleen Mersu niin luultavasti muutaman satasen ylimääräinen menoerä ei talousbudjettia kaada. Saahan sillä rahalla mielenrauhaa, ja muunmuassa kausirenkaanvaihdot säilytyksineen ym. Toisin sanoen kaiken mahdollisen kunnossapitoon liittyvän. Turhempaankin ihmiset rahansa laittavat (tupakointi). -Eli ei ole tuossakaan asiassa pelkästään yhtä ainutta totuutta ja mistään hyväntekeväisyydestähän ei ko. sopimuksissa ole kyse.
- 1119
Missään ei lue että kausirenkaan vaihdot sisältyy pakettiin. Tosin ne pyyhkijänsulat on mainittu että ne kuuluvat.
http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/servicesandaccessories/services_and_workshop/servicecontract.0005.html
- rigrig
Huoltosopimukset tarjotaan vain lyhyeksi ajaksi kuten kolme vuotta. Kolme ensimmäistä huoltoa maksaa noin a' 500 €. Neljäs huolto maksaa 1.000-2.000 €, kun tulee jarru- tai niveltöitä. Sen jälkeen vuosihuollot ovat >2.500 €. Tämä E-mallille < 15.000 km vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883