olen ihmetellyt vanhusten kylvetystä Riihikodin eräällä osastolla.Ovi pidetään auki käytävälle,verhokaan ei ole intimiteettisuojan.Pahinta on se, että vanhus joutuu palelemaan.En voi ymmärtää moista toimintaa,tärkeintä taitaa olla se, ettei hoitajalle vain tule kuuma.Todella itsekästä toimintaa.
vanhus vai hoitaja tärkein
2
154
Vastaukset
- kokooomus
Ja mitähän mieltä vanhukset ovat tästä?
Mistä näitä toisten puolesta mielensä pahoittajia oikein riittää? - luntapukkaa
Vanhuksilla ei valitettavasti yksinkertaisesti ole intimiteettisuojaa. Jotenkin he ovat vain hoidon kohteita. Ilmeisesti kyseessä oli aika huonokuntoisten osasto. Televisiosta on tullut tosi-tv-sarja, jossa on yritetty muuttaa laitoksen/laitoksien vanhustenhoitoa parempaan ja vanhukset huomioon ottavaan suuntaan. Muutosta on ollut vaikea aikaansaada ja muutosvastarintaa on ollut, mutta eteenpäin on päästy. Oletan, että ongelmana on luutuneet käsitykset vanhustenhoidosta ja ehkä liian ositettu työnjako. Jos yksi ja sama hoitaja pesee jatkuvasti vanhukset, hän taitaa urautua omiin kaavoihin.
Olen muutaman kerran käynyt Riihikodissa. Kahden huoneen välissä oli kylpyhuone ja wc. Siellä ainakin intimiteettisuoja oli hyvä edellyttäen, että pesu tapahtui ko. tilassa. Ei sieltä näkynyt käytäville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760