Elikkäs muutama kuukausi sitten sairastuin vakavaan masennukseen ja aloitin huumeiden viihdekäytön saadakseni hyvää oloa edes jostain. Olin varma, että olen tarpeeksi "vahva", jotten koukutu. Pieleen kuitenkin meni, ja ajauduin buprenorfiinin päivittäiskäyttäjäksi. Masennus on nyt lievittynyt. Lapsi muutti sairastumiseni jälkeen isänsä luokse, mutta tahdon hänet takaisin, sitä ennen minun täytyy kuitenkin raitistua. Aloitan lopettamisprosessin ensin vähentämällä ja sitä kautta toivottavasti pystyn jättämään aineen kokonaan pois. Buprenorfiinia kun ei kannata lopettaa seinään, ja harvemmin se edes onnistuu, varsinkaan meillä, jotka piikittävät sitä. Perheeni, lapseni isä ja osa lähipiiristäni tietää tästä ongelmastani, mutta sossut ei. Mietinkin tässä, että jos en itse pääse aineista eroon, niin katkolle on mentävä, mutta aiheuttaako se kuinka paljon sossujen kanssa ongelmia? Eihän lastani viedä pysyvästi pois? Ja mitään saarnoja en kaipaa, olen kuullut jo kaiken, eikä kukaan voi saada minua inhoamaan itseäni enempää kuin jo inhoan. Kiitos mahdollisista vastauksista.
olen äiti ja huumeisiin koukussa
6
167
Vastaukset
- Murf
Muutamassa kuukaudessa viihdekäytöstä opiaattien piikittämiseen. Mielipiteitä jakavia ja provosoivia kysymyksiä, joiden vastaukset ovat sekä aika selviä, että googlattavissa. Trollollolloo.
Joka tapauksessa: Jos lapsi voi olla isällä, ei häntä muualle huostaan oteta. Sinulta ehkä otettaisiinkin, etenkin jos käry käy. Älä hankkiudu huoltajuusriitaan isän kanssa - riippuvaisena saattaisit hävitä. Itsesi ja lapsen tähden, mene hoitoon, jos et irti pian pääse. Riippuvaisena sinusta ei ole kunnolliseksi äidiksi.
Mikäli olet kunnialla katkosi lusinut ja sitten sovitte isän kanssa lapsen takaisin, viranomaisilla tuskin on intoa puuttua asiaan, ellet anna siihen aihetta. Pysyvä huostaanotto... No. Ne pitkittyvät helposti, eikä tapahtumaketju käynnistyttyään ole hallittavissasi. - Hah-hah-hah-hah
Sorry baby; jos masentunut kuvittelee olevansa vahva niin hän on pelkästään tyhmä.
- Kikkeliskokkelistitityy
Muutama kuukausi sitten masennuin ja aloin vetämään Subutexiä piikillä hihaan piristyäkseni....... Juupa juu.
- Itserahaton
Rahaa on?
Aina sanotaan, että huumeisiin menee paljon rahaa. Mistä sitä sinulle siunaantuu? - Elikkäs
Elikkäs!
- Tyyj
Toivottavasti saat apua pian. Mietin että sulla on oikeestaan kaksi tai kolme erillistä ongelmaa jotka toki kietoutuu toisiinsa, mutta vois olla helpompaa jos aattelisit niitä erillisinä ongelmina jolloin ne ei olis ratkasutilanteessa toinen toistensa tiellä. Sanoisin että ne ongelmat on nämä: huumeongelma, masennus, lapsen asumispaikka.
Sanosin että ne menee myös vakavuuden mukaan tuos järjestyksessä: ensin apua huumeongelmaan, sitten masennukseen ja viimeisenä ratkotaan lapsen asuminen.
Jos lapsen isä on ok ja luotat häneen kasvattajana niin hyvä. Keskityt rauhassa itsesi hoitoon raittiiksi ja terveeksi. Saat kuitenkin tavata lastasi, niinhän. Ja ehkä onnistuisi jonkinlainen vuoroviikko-asumisjärjestely, jossa lapsi olis viikon isällään ja viikon sun luona. Mutta jos lapsella on asiat hyvin, niin hoidat itsesi rauhassa ja perusteellisesti kuntoon, et hoppuile. Vasta sitten ku todella oot kunnossa niin lapsi taas sun luo asumaan, jos niin on hänelle paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606394- 1003302
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252636- 212238
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3561806- 271781
- 251540
- 491432
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423- 321398