Hometalo ja painajaiset, kummitus vai aistiharha?

Homeallergikko

Olen asunut yhteesnä 6,5 vuotta hometaloissa aikalailla peräjälkeen. Ensimmäinen niistä, jossa asuin 3,5 vuotta on nyt purkukunnossa, home tutkittiin ja todettiin talon olevan täysin asuinkelvoton, muut ovat edelleen asuinkäytössä, kaikki vanhoja (100v) puutaloja. Olen kärsinyt noin 2,5 vuoden ajan todella pahankuulloisesta yskästä. Lääkärissä olen käynyt ja nyt odottelen astmatuloksia sekä sain astmalääkkeet. Oireilu on nimenomaan keuhkoissa, jatkuvaa yskää ja pahimmassa, eli viimeisimmässä paikassa olin joka aamu niin sairas, että pääsin hädin tuskin työpaikalle tärisemään takahuoneeseen ja pidättelemään yökkäilyjä, joita aamuisin aina ilmeni. En todellakaan ollut raskaana, en edes tapaillut ketään miestä tuolloin, kärsin silti hirvittävistä aamupahoinvointi kohtauksista, keuhkoja repivästä yskästä sekä yöllisistä kauhun hetkistä. Tämä menee seuraavaksi scifin ja kummitusjuttujen puolelle... Nimittäin näin noissa taloissa yhteneväisen kaltaisia unia sekä koin ns. selittämättömiä asioita. Yölliset kauhukohtaukset olivat usein ongelmana, painon tunne rinnalla, hirttosilmukka kaulassa, aavekäsi kuristamassa kaulaa, raskas ilma, olo kuin joku olisi huoneessa, aaveita unissa, valveunia, sähkövirtaa joka kohdistuu kurkkuun tai sydämeen, lävistäen kehon. Heräsin usein omaan huutooni ja olin hiestä märkä. Viimeisin näistä paikoista oli kammottavin. En pystynyt iltaisin olemaan, koska läsnäolon tunne oli niin voimakas, kuin joku olisi selän takan koko ajan. Öisin minut herätettiin kello 2.00-3.30 välillä joko jonkin äänen avulla tai fyysisesti tönimällä tai sitten hyökkäämällä kimppuun. Siis fyysisesti. Kuin aaltoileva sähkövirta ja pyörteilevä vesi alkaisi liikkua lävitsesi pään ja niskan alueella, se oli hirvittävää, valvoin pelosta sekaisin yksin öitä ja lopulta aloin mennä nukkumaan vasta turvallisen myöhään, eli noin 4 aikaan aamulla, koska en halunnut taas herätä sikeästä unesta kauhun tunteeseen ja todeta että kello on taas 02.35, tai 02.37 tai...... Olen ollut yhteydessä ns. henkisiin tahoihin tämän asian tiimoilta, mutta mitään vastauksia ei ole tullut. Paras neuvo on ollut "muuta pois" ja tuota neuvoa olen totellut ja ongelmat ovat loppuneet seinään, paitsi yskiminen jatkuu yhä, onneksi koko ajan helpottaen. Mutta. Sain tässä jokin aika sitten oivalluksen, joka käy järkeen ja en ehkä olekaan hullu. Nimittäin se home, nimenomaan musta home, AKA Stachybotrys chartarum- tai Stachybotrys atra. Ja sen vaikutukset ihmiseen. Fyysiset oireet voin kaikki allekirjoittaa omaavani ja ne ovat todellakin hometaloille tyypilliseen tapaan lieventyneet aina muuton jälkeen/vieraillessa muualla. Samoin nuo unet, nekin esiintyvät vain ja ainoastaan niissä paikoissa, missä tuo homesieni elää ja sairastuttaa paitsi talon, myös siinä asuvat ihmiset. Tuo home aiheuttaa monenlaisia ongelmia eivätkä painajaiset ole kovin outo oire, kun lukee asiasta enemmän. Mutta haluaisin silti saada lisää tietoa aiheesta ja ennenkaikkea kokemuksia, onko kellään ollut mitään vastaavia kokemuksia? oletko asunut hometalossa? Koitko koskaan ns. "selittämättömiä" asioita, jopa kummittelua tai painajaisia? Ja jos, niin millaisia? Omani olivat yksiviivaisia siinä suhteessa että ne tapahtuivat aina siinä samassa tilassa/talossa missä olin nukkumassa. Ne olivat ahdistavia, talossa kummitteli rajusti ja heräsin samasta sängystä jossa juuri unessa olin laittanut nukkumaan. Ne jatkuivat vaikka heräsin välillä ja pysyttelin valveilla esim. tunnin ajan istuen ja pyytäen apua.. ehkä enkeleiltä tai jostain. Ne olivat päällekäyviä, unen ja valveen rajalla saattoi tulla nopea sähköisku esim. niskaan (niskalaukaus :) tai pidempiä sähköaaltoja jotka kestivät kauemmin, kuin aave olisi "posessoinut" eli ottanut kehon valtaansa (tiedän miltä tämä kuullostaa, mutta homeen hallusinoivat vaikutukset saivat tuon aikaan) Mustat varikset lehahtelivat, jokin pahuus, kuin kalma tai kuolema oli läsnä, tiivistyneenä huoneeseen. Valot räpsyivät, ikkunat ja ovet paukkuivat ja aukeilivat, säätilat vaihtelivat ulkona. Näin myös mustia noin 110cm pituisia karvaisia ja erittäin ikäviä ja ilkeitä olentoja sänkyni ympärillä, jotka saattoivat hyökätä kimppuuni jolloin taas kerran heräsin omaan huutoni... Nyt kun asiaa ajattelen, niin ehkä olen ollut erityisen herkkä aistimaan sen tosiseikan, että talo ei ole terveellinen paikka asua. Tämä musta home on nimittäin tosi tosi paha juttu. Se voi aiheuttaa jopa kuoleman. Myös on huomioitavaa, että tuntui kuin kuristettaisiin tai olisi jokin paino rinnan päällä ( unessa exäni siskon 4 v poika istui rinnanpäällä ja nauroi yrittäen tukehduttaa minut) ja tämä yhteys hengitystie oireisiini on ilmeinen. Haluan myös varoittaa omalla kertomuksellani että toistuvat painajaiset voivat olla merkki jostain hyvin vakavasti otettavasta ongelmasta. Musta home tuhoaa ihmisen immuniteetin, aiheuttaa lukuisia oireita ja sairauksia ja käy mm. psyyken päälle sekä aiheuttaa dementiaa, skitsofreniaa jne.ja myös masennusta

17

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homeallergikko

      Nuo unet ja tuntemukset ovat todella todellisia ja niiden tehtävä on valjennut minulle vasta myöhemmin. Homesieni joka elää talossa pyrkii levittäytymään kaikkialle, esim. iohmisen keuhkot ovat sille otollista elinympäristöä. Se että koin kauhua noissa paikoissa, viittaa suoraan siihen, että ne todella olivat hengenvaarallisia asua, jokin todella "söi" minua öisin, olin voimaton aamulla herätessäni. Ja mikäs ihme, jos kehoni on koko yön taistellut sairastuttavia ja tuhoamaan pyrkiviä itiöitä vastaan? Jatkuvat tulehdukset, väsymys, iho ongelmat ovat yleisiä näissä homekämpissä. Olen niin onnellinen, että en enää asu home asunnossa, vaikka lievempiä oireita esiintyykin. Musta home on eräänlainen entiteetti, se on elävä organismi, joka ei ajattele sinun parastasi. Sille sinä olet kasvualusta, joka olisi parempi kuolleena ja mätänemis tilassa. Olen jopa melko varma, että "se" voi vaikuttaa ajatteluun ja ehkä jopa olla ne skitsofrteeniset äänet päässä, jotka kehoittavat ihmistä tappamaan itsensä.. Mistä sitä tietää. On ainakin tutkittu, että tuo musta home aiheuttaa aggressiivista käyttäytymistä

    • Homeallergikko

      Ja mm. LSD on kehitetty sienestä, samoin suippomadonlakit, eli silokit, ovat hallusinogeenisiä sieniä. Miksei musta homesienikin olisi?

    • Homeallergikko

      Itse uskaltaisin jopa lähteä väittämään että hyvin suuri osa, jollei kaikki ns. kummituskokemukset voivat johtua sisäilman toksiineista ja homeista, Ne OVAT todella yleisiä. Olen itse herkkä näkemään tuon tyyppisiä painajaismaisia kummitus unia ja on todella huomioon otettavaa, että ne alkavat homepaikoissa, ja jatkuvat, kunnes muutan. Hyväilmaisissa ja terveissä paikoissa en koskaan näe mitään tuonkaltaisia unia. Ja dramaattisimpia ovat olleet paluut pidemmän ajan jälkeen samaan hometaloon (mistä en tiennyt silloin mitään). Olin 5 kuukautta asunut muualla ja ollut tyytyväinen että terveyteni koheni, en ollu jatkuvasti kuumeinen ja flunssainen, mutta myös painajaiset loppuivat. Ja heti ensimmäisenä yönä vierailulla entisessä hometalo-kodissani- painajaiset alkoivat.

    • Homeallergikko

      Huomioikaa myös, että esim. "mullan haju" ei ole normaali asuinhuoneiston haju. Ei ole normaalia jos vaatteet eivät kuivu pyykkitelineessä tai niissä on outo tuoksu kun avaat laukkusi esim. vieraillessasi jonkun luona. Ja jos jokin tietty huone tuntuu ahdistavalta, se voi todella olla sitä. Seinän takana voi todellakin olla jokin.. elävä.. kuollut.. tiedäthän

    • uuno5

      Kummitukset saattavat saada homeesta energiaa. Nehän usein viihtyvät kosteissa kellareissa.

    • Homeallergikko

      Joo jotain sen kaltaista havaitsin siellä home asunnossa missä tuo yöllinen häirintä ja energiavarkaus (aamulla niin väsynyt ettei mitään rajaa) tapahtui säännöllisesti. Oli hyvinkin ok öitä muutamia, jopa viikko, ja sitten taas. Ja sit ok taas ehkä pari kolme päivää tai yötä. Ja taas. Kuin se (home) olisi kerännyt voimia ja tietoisesti käynyt hyökkäykseen. Tai sitten oma kehoni oli sodassa niinä öinä, kun koin kummia ja pelottavia asioita

    • Homeallergikko

      "näin" usein myös sellaisia kalman henkiä tai jotain peikkoja siellä.. ja nimenomaan kellarissa ne majailivat. Talossa kävi mediaalisia kykyjä harjoittelevia ihmisiä tutkailemassa ja silloinkin oli outoja yhteensattumia omien kokemusteni ja heidän kokemustensa välillä. Kellarissa pahin tilanne, ja erään meedion mukaan oli jopa musta syöveri lattissa kellarissa, mistä näitä kummituksia tulee aina lisää ja mitä ei voi poistaa. Aika osuva kuvaus, hometta ei tosiaan voi poistaa oiken millään jos se on tuossa vaiheessa, kuin siellä kellarissa oli. Musta syöveri.

    • Homeallergikko

      P.S Olen kuullut uskomuksen, että home ja hämähäkit eivät viihdy yhdessä. Että hämähäkit jotenkin karttaisivat kosteusvaurioisia tiloja. Ei pidä paikkaansa. Se hometalon oveen oli päinvastoin kerran kerääntynyt epätavallisen suuri määrä ristilukkeja. Siis puhun kymmenistä yksilöistä ulko ovessa. Ja sisällä ja kellarissa vilisti hämähäkkejä, oikein suuriakin sellaisia. Myös on mielenkiintoista, että eräs toinenkin ihminen, joka asui siellä vuoden, koki painajisen ainakin kerran. Ja se oli sitä samaa sarjaa, valveuni, missä kummitus tulee huoneeseen ja herättää sinut.

    • Homeallergikko

      Tuommoisissa paikoissa ei myöskään mitkään puhdistukset, suolat nurkissa, vihkivedet, ristit seinällä, rukoukset, valoon ohjaamiset yms. auta. Pahimmillaan ne saavat sinut jäämään vielä hetkeksi ja vielä vähäksi aikaa josko ne ongelmat nyt loppuisivat? Home EI lähde rukoilemalla. En tiedä onko ne pahat olennot mielikuvitusta vai oikeita, mutta niitä vastaan taistelemalla uuvuttaa itsensä.

    • Vatipää69969

      Nuo sun oireet kävis pitkälti yksiin myös unihalvauksen oireiden kanssa. Etenkin tuo tukehtumisen tunne, hallusinaatiot ym. En tiedä, voiko home jotenkin lisätä niiden todennäköisyyttä. Ehkä.

    • pelastettu345

      Ne on demoneja ja ne pelkää vain yhtä nimeä ja se on Jeesus ja tämä persoonan pitää olla sen henkilön sydämessä joka niitä ajaa. Tässä linkissä lisää. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

    • Sebastian_Sahlberg

      Homeen- ja pierun hajua tuottaa usein myös nettikummitus, minkä tosiasian kohteliaimmin täten alamaisesti ilmoitan.

    • 22ja.elämä.edessä

      Ihminen kyllä hyvin tietää intuition kautta että jotai on pielessä ja lääkärit sairaanhoitajat aina vain vähättelevät oireita ja käynnin jälkeen tunnet itsesi tyhmäkis. Aina parempi luottaminen itseen ja omaan päähän, kun kaikki ei ole kunnossa. Lääkäri tai sairaanhoitaja voi olla myö hullu. piste

      Oointojen perässä muutin asumaan opiskelu kämppään. Ensimmäinen puoli vuotta meni hyvin paljon 4 seinän sisällä lyhyiden koulupäivien jälkeen. Liikuntaa harrastin ja puhtaasti ruokin itseni hyvin nukkuen. Oireilu alkoi ensin perustoimintojen hidastuessa. Ruoanlaitto muuttui haastavaksi, pyykin lajittelu epäloogiseksi, kirjoitus ja puhenopeus alkoi takkuamaan, joka melko ikävä vaiva ensimmäisen vuoden opiskelijalle ja kun uusiin ihmisiinkin pitäisi tutustua.
      Epäilin kilpirauhasen vajaatoimintaa ja selailin internetin ihmeellistä maailmaa ja oireet viittasivat myös skitrofreniaan mm. epäloogisen ajattelun kautta. Varasin ajan terveyskeskukseen verikokeisiin. Ja jopa kyseisen päivän muistaminen tuotti hankaluuksia. Saatika sitten minä kerros ja mikö huone. Olin kuin sisällötön kuori. Verikokeista ei selvinnyt mitään. TERVE NUORI MIES!. ja siitä se itseinho vasta alkaa jylläämään. Ravasin psykologin juttusilla kuukausittain ja kertoi minulle että olen Introvertti sisäänpäin suuntautunut ihminen. Joka viihtyy omissa maailmoissa. (paskan läpi käyneenä olen extrovertti kuten ennen kyseistä paskaa) Veitsi kädessä on nuori mies sängyn laidalla istunut ja ikkunasta hypätä halunnut. Itsensä uneen itkenyt. Ja tämä kaikki paska siitö että opiskelija asuntoba on kymmeniö tyhjillään ja isännöitsijön laiminlyönnistä tarkistaa asunto olivat laittaneet minut home kämppään. home huoneeseen, jossa vietin aikaa 2-3 metrin päässä kyseisestä pesäkkeestä. Homevaurin löysin muuttopäivänä kun kaapinpäältä etsin muuttokassia. Seinien ja katon kulmassa oli 35×35 cm mustaa hometta. Onneksi löytyi, koska selitys oireiluille selvisi.

      KEHOTAN KAIKKIA SAMASSA TILANTEESSA, tai samaa epäileviä ottamaan tuumasta toimiin. soittamaan vaikka läheisille ystäville jotka voivat tilata asuntoon hometarkadtuksen yms. ei ole häpeä hakea apua. Häpeä on olla hakematta apua. Ja vaatikaa oikeutta "jos et taistele. olet jo hävinnyt"

      Ja vielä tilatkaa se hometarkastaja itse yksityisesti, koska isännöitsijöihin ei ole luottamista. Suurin osa ajattelee vain rahaa. Miksi heillö esim yksityisasunnoissa olisi paljon omistusasuntoja vuonralla. Koska tuotot ja RAHA.

      Meinasi kirjani sivut loppua kesken. Vaan ei loppunut. KAIKESTA VOI SELVITÄ JA KUN OLET KÄYNYT POHJALLA JA SIELTÄ NOUSSUT SINULLA EI OLE ENÄÄ MITÄÖN HÄVITTÄVÄÄ. word

      • HetiPoisSieltä

        Hyvä kirjoitus, ja home ei tosiaankaan ole mikään leikkijuttu. Mustan homeen voimakkaasta vaikutuksesta psyyken toimintoihin ja hallusinaatioihin olen lukenut muualtakin. Homehan on sienilaji. Sienet ovat kummallinen juttu. Nehän eivät ole kasveja, eivätkä eläviä olentoja, vaan oma ryhmänsä. Sienet ovat voimakkaita. Yksi suippomyrkkyseitikki, mikä on pienen pieni sieni, tappaa ihmisen, tuhoamalla munuaiset viikossa syönnistä. Eli se siis tavallaan purkaa ihmisen DNA:n. Psykedeeliset sienet puolestaan ovat voimakkaampia mitä niitä kokeilematon voi käsittää. Ne mm. hävittävät ihmisen persoonan täydellisesti vähäksi aikaa. Pointtina oli että sienissä piilee uskomaton voimavaikutus eläviä olentoja kohtaan. Ne eivät ole "vain sieniä" vaan ne ovat jotain muuta. Lapsena hakkasin metsissä kulkiessani kepillä sienet palasiksi. Sen jälkeen aloin nähdä unia joihin ilmestyi sieniä ahdistavalla tavalla joukoittain, ikään kuin sienten henki olisi suuttunut :)


      • Tottapa
        HetiPoisSieltä kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, ja home ei tosiaankaan ole mikään leikkijuttu. Mustan homeen voimakkaasta vaikutuksesta psyyken toimintoihin ja hallusinaatioihin olen lukenut muualtakin. Homehan on sienilaji. Sienet ovat kummallinen juttu. Nehän eivät ole kasveja, eivätkä eläviä olentoja, vaan oma ryhmänsä. Sienet ovat voimakkaita. Yksi suippomyrkkyseitikki, mikä on pienen pieni sieni, tappaa ihmisen, tuhoamalla munuaiset viikossa syönnistä. Eli se siis tavallaan purkaa ihmisen DNA:n. Psykedeeliset sienet puolestaan ovat voimakkaampia mitä niitä kokeilematon voi käsittää. Ne mm. hävittävät ihmisen persoonan täydellisesti vähäksi aikaa. Pointtina oli että sienissä piilee uskomaton voimavaikutus eläviä olentoja kohtaan. Ne eivät ole "vain sieniä" vaan ne ovat jotain muuta. Lapsena hakkasin metsissä kulkiessani kepillä sienet palasiksi. Sen jälkeen aloin nähdä unia joihin ilmestyi sieniä ahdistavalla tavalla joukoittain, ikään kuin sienten henki olisi suuttunut :)

        Sienten henki oli suuttunut.


      • Sienitonttu
        HetiPoisSieltä kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, ja home ei tosiaankaan ole mikään leikkijuttu. Mustan homeen voimakkaasta vaikutuksesta psyyken toimintoihin ja hallusinaatioihin olen lukenut muualtakin. Homehan on sienilaji. Sienet ovat kummallinen juttu. Nehän eivät ole kasveja, eivätkä eläviä olentoja, vaan oma ryhmänsä. Sienet ovat voimakkaita. Yksi suippomyrkkyseitikki, mikä on pienen pieni sieni, tappaa ihmisen, tuhoamalla munuaiset viikossa syönnistä. Eli se siis tavallaan purkaa ihmisen DNA:n. Psykedeeliset sienet puolestaan ovat voimakkaampia mitä niitä kokeilematon voi käsittää. Ne mm. hävittävät ihmisen persoonan täydellisesti vähäksi aikaa. Pointtina oli että sienissä piilee uskomaton voimavaikutus eläviä olentoja kohtaan. Ne eivät ole "vain sieniä" vaan ne ovat jotain muuta. Lapsena hakkasin metsissä kulkiessani kepillä sienet palasiksi. Sen jälkeen aloin nähdä unia joihin ilmestyi sieniä ahdistavalla tavalla joukoittain, ikään kuin sienten henki olisi suuttunut :)

        Voit hyvittää tekosi kunnioittamalla sieniä, jättämällä sienet rauhaan sekä puhumalla kohteliaasti sienille metsässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe