bentsojen vierotus oireiden kesto?

käytin 7v rivatrilii 6mg, nyt ollu ¨6 viikkoo ilman, vieläkii päässä suhisee ja silmiin sattuu ja kankeet käet ja jalat, pelottaa että jään tämmöiseksi:(
lopetus sairaalassa seinään!!!

Millaisia oireita muilla, entä kesto???
10337
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Otan osaa. Rivatrilia ei saa lopettaa seinään! Googlaa "Rivatrilin lopetus Suomi24", niin löydät tositapauksia.

Minulle meinattiin lopettaa seinään -09, mutta noudatin KYS:n huippuosaajien neuvoa asiassa. Ohjeenmukaisella pudotuksellakin tuli pyörrytystä alkuviikkoina.

Kokemasi suhina, mahdollisesti pyörrytys, silmä- ja lihaskivut jne. ovat äkkilopetuksen sivuvaikutuksia. Kotikonstina on ylimääräinen venyttely sekä silmäkivun valittaminen neurologille, joka tuntee parhaiten hermoratajärjestelmän, ei siis psykiatrille.

Äänestä
  • Tuntuu kyllä oudolta että multa vietii ne heti pois. lääkäri kiisti näiden olevan viekkareita, siksi olen paniikissa et loppuuko nää ees:( .....todella ikävää en ees töissä pysty käymään ym ym

    mulle osastollakii sanottii et vierotukset LOPPUU 2 VIIKON JÄLKEE, mutta mulla se helvetti alko vasta sillo.............

    Äänestä

  • bentsokoukku kirjoitti:

    Tuntuu kyllä oudolta että multa vietii ne heti pois. lääkäri kiisti näiden olevan viekkareita, siksi olen paniikissa et loppuuko nää ees:( .....todella ikävää en ees töissä pysty käymään ym ym

    mulle osastollakii sanottii et vierotukset LOPPUU 2 VIIKON JÄLKEE, mutta mulla se helvetti alko vasta sillo.............

    Lääkärisi on ollut selvästi iso osaamaton kusipää. Huumausaineita ei tulisi koskaan lopettaa seinään varsinkaan pakottamalla vastoin vieroittautujan omaa tahtoa ja kontrollia. Jos joku käyttäjä haluaa lopettaa seinään niin se on oma valinta, jotkuthan selviävät yllättävän vähällä, mutta toisille se voi olla todella vaarallista ja traumatisoivaa kokea täysi vieroituksen armada yksin ja pakotettuna ilman mitään ymmärrystä tai tukea muilta. Vieroitus voi kestää osalla käyttäjistä jopa useita kuukausia, jopa yli vuoden. Sama koskee tietenkin SSRI/SNRI-aineita sekä neurolepteja.

    Psykiatrit ovat lähes kauttaaltaan puoskaritasoisia pellejä, wannabe-lääkäreitä, joilta on turha etsiä apua. Voit yrittää saada tukea huumevieroitusklinikoilta tai jos satut löytämään jonkun vieroituksesta jotain ymmärtävän oikean lääkärin (EI psykiatria) tai sitten internetistä omalla tahdon ja psyykkauksen voimalla. Internetissä on saatavilla varmasti maailman paras ja paikkaansa pitävin informaatio, neuvo- ja tukiverkosto psyykenlääkevieroitukseen liittyen. Bentsojen tapauksessa benzobuddies.org on ainakin yksi tunnettu yhteisö, josta voi lähteä asiaa tutkimaan.

    Varoitukseksi vielä. 2 viikkoa, kuten tulit huomanneeksi, on monelle vasta alkutaival vieroituksessa. 2 viikon jälkeen harvalla erityisesti pitkään käyttäneellä oireet mihinkään häviää vaan siitä vieroitusoireet vasta pikkuhiljaa alkavat intensifioitumaan. Äkkivieroituksessa oiresto on tietenkin kaikista karmein. Kannattaa ehkä harkita, jos saat jostain bentsoja hitaampaan lopetusohjelmaan, jos oireisto vie kokonaan toimintakykysi ja muuttuu kestämättömän pahaksi tai pelottavaksi. Tähän asiaan saanet erilaisia kannanottoja esimerkiksi vertaistukiforumeilta. Tsemppii sulle!

    Äänestä

Mitään bentsoa ei saisi lopettaa seinään jos on käyttänyt noin pitkään.Tuollainen lopetus on jo hoitovirhe.Itse yritin vieroittaa diatsepaamin omin avuin seinään enkä kertonut lääkärille mitään.Vieroitus-oireet alkoivat pahoina n. viikko lopettamisesta ja jatkuivat yli kuukauden eikä oireet hellittäneet ollenkaan tuona aikana.Pakko oli ottaa yhteys lääkäriin.

Äänestä
  • alotettiinko sulle takas bentso vai miten sun olo hepotti?

    Äänestä

  • Ikävä kyllä aloitettiin.Näin jälkeenpäin kun olen ajatellut että jos olisin sinnitellyt vielä viikon kaksi niin olisin päässyt diatsepaamista eroon.Nyt en taida päästä aineesta eroon millään kun en ilman sitä saa nukuttua.

    Äänestä

  • mä varmaan hakisin bentsot mutta mulla on tosipaljo tukee täs jutus ja en niitä haluu enää jos oon jo näin pitkää ollu kuivil.....

    Äänestä

mulla on myös ollu ihme "kohtauksii" joita ei ole ennen ollut, eli olo muuttuu uusissa tilanteissa tai jopa lenkillä epärealistiseksi. tulee tunne kuin oisin jotekii ulkopuolinen kehossani ja korvista kuuluu sirinä kokemus on sairaan pelottava ja ehkä sietämättömin mitä oon koskaa kokenu:( vaikka mulla on tukena tässä ihmisii, tulee silti bentsojen himo. lääkärini sanoi tänkin olevan omaoireeni, joita ei kyllä oo koskaan ollut............että tie tästä on sairaan pitkä kait .......

Äänestä

Kyllä pääset eroon, mutta tie on pitkä ja tarviit paljon kärsivällisyyttä. Niin ikävä, kun tuota onkin sanoa; se on totuus, jota meille ei kerrottu aloittaessamme tätä ihmelääkettä..
Itseltänikin on pari kertaa revitty bentso-resepti lääkärin toimesta, pakko oli ottaa takaisin tai vaihtoehto, että henki lähtee tavalla taikka toisella, ei voi sanoin kuvata sitä helvettiä, mitä vieroitusoireet voivat olla.
Hulluimmillan mulla oli 6 kertaa 0,5mg tabl./vrk (xanor, melkein sama p) 15 vuoden aikana, vähensin pikkuhiljaa enempiä nappeja vuosien varrella..
Mutta tämä viimeinen "ilopilleri" se antoi tuta tehonsa, eikun tabletti pieniksi muruiksi ja tarkkana eli 1/4 vähennettynä /3kk ts. viimeisen, 1- tabletin lopetus vie noin 1-vuoden ja tämän ohjeen antoi lääkäri, joka osasi asiansa. SE TOIMI!!
Se bentson kanssa leikki on ollu seinästä-seinään pompottelua lääkäreiltä, toinen, että voit käyttää ja toinen, että ei ja siltä väliltä. En syytä lääkäreitä kuitenkaan, eivät hekään kaikkea voi tietää ja varmasti useimmiten hyvää tarkoittavat.
Olen sitä mieltä, että KANNATTI LOPETTAA, koska sillä lääkkeellä ei ollut enää mitään tehoa, uskon että tulee immuuniksi, paitsi tietysti vieroitus- oireet hyvinkin nopeasti, jos unohti sen napin ottaa.
Täytyy kuitenkin olla järjestelmällinen, pitkäjänteinen ja tarkka suunnitelma..ei ole helppoa, mutta näin se minulta lopulta onnistui, kun sain nämä ohjeet viimeiseksi.
Toivon voimia ja autan mielelläni, jos voin olla avuksi.

Äänestä

Kaksi lääkäriä Järvenpään sosiaalisairaalasta on suomentanut hyödyllistä tietoa.
www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

Äänestä

Kommentoi aloitusta


bentsokoukku kirjoitti:

käytin 7v rivatrilii 6mg, nyt ollu ¨6 viikkoo ilman, vieläkii päässä suhisee ja silmiin sattuu ja kankeet käet ja jalat, pelottaa että jään tämmöiseksi:(
lopetus sairaalassa seinään!!!

Millaisia oireita muilla, entä kesto???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu