Pentu ja alentunut ruokahalu

Hmmms3

Heippa!

Onko ihan normaalia, että mun 6kk ikäinen pentu on alkanut syömään huonosti..? Edelleen syötän samaa ruokaa, mitä kasvattaja vinkkasi. Mulla on siis pieni Chihuahua ja syötän Royal Caninin kuivaruokaa. Tossa viikko sitten pentu täytti 6kk ja on aikaisemmin syönyt todella reippaasti. Annoin 3x päivässä ruokaa ohjeiden mukasesti, eli mittasin myös ruoan. Pari kertaa olen laittanut ruoan sekaan kanaa tai kananmunaa, mutta vain pari kertaa. Muuten olen syöttänyt koiralle vain tuota koiran omaa ruokaa.

Nyt olen kuitenkin vähentänyt vain 2x/päivässä ruokaa. Tossa Royal caninin ruoassa takana muutenkin lukee, että 6kk jälkeen voi vähentään 2x päivään ja tietty taas mittaan kerta-annoksen oikeaksi. Välillä se syö kaikki, mutta nyt on alkanut syömään tosi vähän. Ottaa vaan pari siitä ja vie petiin. Joskus oon ite kädestä antanu ja sillon syöny aika hyvin, mut ei kuitenkaan kaikkea. Meiän pikkusella myös hampaita on vaihtunut ja sen takia on myös vähän vaikea syödä,. jonka takia vie ruoan petiin.. Muuten koira on iloinen, leikkii sun muuta ja kävimme muutenkin viikko sitten eläinlääkärissä rokotuksessa, eikä ollut mitään silmiinnähtäviä ongelmia, muuta kuin etuhammas vissiin menossa väärään suuntaan tms..

6

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ChihuII

Meillä heitti syömästä chihu iän myötä royalia. Nykyään saa muuta merkkiä ja raakaa maustamatonta kanaa siinä mukana. Petit ja Pure Natural Mustista ja Mirristä on olleet ne varmat nirsolle chihulle. Alkuun voit tosiaan kokeilla laittaa kanaa tai jauhelihaa muonan joukkoon. Muista madottaa myös varmuudelta :)

• Chi2

Ehkä juoksut tulossa tai muuten rauhoittunut niin ettei enää tarvii niin paljon ruokaa.

• Joochihuahua

Annoin meidän pennulle nyt matolääkkeen ihan varmuudeksi (tehoaa kahteen matoon, yleisempiin), ja laitoin ruoan sekaan kananmunaa! . Jos oireet jatkuu haen myös toisen matolääkkeen mikä tehoaa niihin kahteen muuhun matoon. Muita oireita koiralle ei ole paitsi tuo syömättömyys joka kesti siis yli viikon ja söi todella vähän! Jos ollenkaan.... Nyt taas syö kunnolla ruokaa, nuolee kippoa vielä kauan vaikka se on tyhjä.. Katotaan kun poistan kananmunan miten maistuu. :)

Mietin tässä, että mitään juoksumerkkejä ei ole, mutta eihän niitä aina näy... Niin, mietin että mitens toi koirapuisto, kun just sain kaikki rokotukset valmiiks ja ois kiva käydä koirapuistossa, mutta jos koiralla onkin juoksut päällä, niin nounou...

• Oiskohau

Mun entinen leikkaamaton narttu indikoi aina tärppi päivistä tunkemalla lähelle ja seuraamalla muita koiria. Normaali tilassa käänsi takamuksensa pois ja näytti hampaitaan, sanoisin että tutustu koirasi ''indikaattori'' elkeisiin niin tiedät millon olla viemättä urojen lähelle. Ole kuitenkin valikoiva seuran suhteen puistossa pientenkin puolella osa voi olla päälle käyviä ja omistajat pahimmillaan välinpitämättömiä. Kysy aina portilla seurueesta ovatko millaisia ja ole rehellinen omastakin koirastasi millaisessa porukassa menee hyvin. Ne on niitä signaaleja mistä Kaimiokin puhelee ;)

• 915

No lopeta ainakin ensimmäisenä tuon roskaruuan syöttäminen. Osta laadukasta viljatonta ruokaa ja lihaa sekaan. Närppiminen voi hyvinkin johtua siitä etuhampaasta. Käyttäisin ellillä tarkistuksessa että tarvitseeko poistaa hampaita.

• Nii5

Hei!
      Kun laitat ruoan sekaan kananmunaa niin muistathan ettei valkuaista saa antaa koiralle raakana?
      Valkuainen poistaa koirasta kalkin mutta raaka keltuainen on erittäin hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe