Uudenmaan TE-toimisto: lausunnon saaminen kestää!

AnsiosidonnaistaOdottaen

Uudenmaan TE-toimistossa on ilmeisesti kova ruuhka. Käsittelyt viivästyvät virkailijan mukaan, jonka kanssa puhuin kun soitin toimistoon. Kysyin mikä tilanteeni käsittelyn vaihe on, kun en moneen viikkoon kuullut toimistosta mitään sen jälkeen, kun ilmoittauduin työttömäksi.

Odotan siis työvoimapoliittista lausuntoa. Minulta ei ole siis edes vielä pyydetty mitään selvityksiä tai todistuksia asiaan liittyen. Ilmoittautuessani kerroin verkkopalvelussa pääpuolisesti asiani ja tilanteeni.

Onko muilla samoja kokemuksia?

17

1650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnsiosidonnaistaOdottaen

      käsittelyt viivästyvät useita viikkoja virkailijan mukaan, piti kirjoittaa.

    • kunhan-vaan

      Voitko kenties ilmoittaa asiasi suoraan Kelaan! Josko asia hoituisi noin nopeammin.

    • AnsiosidonnaistaOdottaen

      En tiedä mitä Kela tähän kuuluu? Kuulun liittoon, eli tarkoitus on saada työvoimapoliittinen lausunto liiton työttömyyskassaa varten, jotta pystyn hakemaan (ansiosidonnaista) työttömyysturvaa..

    • uiioui

      No se kestää sen mitä kestää. Virkailjahan sinulle jo asiasta vastauksen antoi. Eihän tuossa mitää menetä vaan takautuvastihan voi sitten anoa rahansa. Tietysti jos asiat on niin huonosti että kädestä suuhun elää, niin sitten mars soppalaan hattu kourassa.

    • AnsiosidonnaistaOdottaen

      No pitäisi siinä joku tolkku olla kuinka kauan kestää. Kohtuullinen käsittelyaika on ilmeisesti pari viikkoa (tästä on kai joku oikeusasiamiehen linjaus), nyt edes ensimmäistä yhteydenottoa ei olisi tullut kuin yli kuukauden päästä, ellen olisi soittanut perään. Sitten täytyy antaa tietyt selvitykset jne. ja odottaa käsittelyä vielä en tiedä kuinka kauan. Ja sitten hakea korvausta kassasta, ja siinäkin käsittelyssä kestänee jonkun aikaa.

      Kyllä näissä pitäisi olla joku normaali käsittelyaika, jonka puitteissa tietää saavansa työttömyysturvan tililleen. (Jos siis itse toimittaa kaikki tarvittavat paperit ym. ajoissa)
      Ei ole kohtuullista että joutuu kuukausikaupalla odottamaan ja elämään säästöillään.

    • Rysty

      Olen samassa tilanteessa. Mielestäni kohta jo kahteen kuukauteen venynyt käsittelyaika on täysin kohtuuton. Harkitsen jo kantelun tekemistä.

    • optimistikko

      Ei hätää. Palvelut ovat vain tilapäisesti ruuhkautuneet.

    • ralistikko

      Ei hätää. Palvelut ovat vain pysyvästi ruuhkautuneet.

    • 90days

      Minulla on mennyt odottelussa jo lähes 3 kuukautta. Tämä taitaa olla ainoa foorumi, jossa voi antaa palautetta TE-toimistolle: !"#¤%#!.

      • Anonyymi

        Sairauspäivärahaa odotteleva voi joutua odottamaan puoli vuotta, teet hallintokantelun ja sinulle lyödään sellaiset brosyyrit että kaikki tekemättömyys te-keskuksessa on tapahtunut olemassa olevien lakien mukaisesti eikä kukaan ole missään vastuussa


    • 8uiuhjhb

      Tiedoksi sitten vaan kaikille odottelijoille että kassa ei maksa takautuvasti yli 3kk vanhoja ansiosidonnaisia. Alkaa häviämään rahaa toisesta päästä, jos toisesta päästä venyy tuo lausunnon saaminen liikaa. Raja on 3kk.

      • Anonyymi

        Jos hakemuksen tekeminen ei ole viivästynyt omasta syystäsi vaan siksi että TE-toimiston lausunto on viipynyt, saat kyllä yli 3 kk vanhat etuudet.

        Itse olen saanut pari vuotta vanhoja työmarkkinatukia, kun asia oli lopulta ratkaistu muutoksenhakulautakunnassa edukseni. Ne eivät vanhenneet, koska hakemus oli alun perin pantu vireille ennen tuon 3 kk:n määräajan päättymistä.


    • Anonyymi

      Vuonna 2023 sama meno jatkuu. Uudenmaan TE keskuksen käsittelyajat yli 30 päivää.

      Kanteluita tekemään.

      Tämä on mielivaltaista ja sairasta.

      Kun päätös lopulta tulee, on se virheellinen ja käsittelyaika aloitetaankin taas alusta.

      • Anonyymi

        Siellä on iso vaihtuvuus henkilöstössä. Eivät saa sinne rekrytoitua kuin vähämielisiä kusipäitä sotkemaan selvät asiat epäselviksi ja virheellisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on iso vaihtuvuus henkilöstössä. Eivät saa sinne rekrytoitua kuin vähämielisiä kusipäitä sotkemaan selvät asiat epäselviksi ja virheellisiksi.

        Sinne ei saada rekrytoida väkeä siksi, koska koko toiminta on mennyt täysin ala-arvoiseksi niin, että kukaan normaali työntekijä ei tuollaiseen toimintaan halua ottaa osaa. Julkisuudesta löytyy useampikin ko. lafkan toiminnasta irtisanoutunut ja hyvin ilmeiseksi on käynyt se että heitä yritetään saada väkisin toimimaan työttömän etujen vastaisesti, mm. täysin valheisiin perustuvia lausuntoja ja se tietenkin johtaa valitusten ja kanteluiden kierteeseen eikä työntekijät halua sellaiseen joutua.

        Poliitikot sahaavat tässä kaikkien oksaa poikki.


    • Anonyymi

      Ketkä ovat ne tahot, jotka tätä tekevät?

      Poliitikot? Ketkä poliitikot? Aikaisempi, vai nykyinen hallitus?

      Työkkärin johtoporras?

      Tämähän on karmeampi "soppa" ,kuin kuvittelin.

      -Mitä helvettiä tässä maassa tapahtuu?

      PS: Hakekaa oikeusapua ja tehkää tosiaan tarvittaessa kanteluita.

    • Anonyymi

      Itseltä loppui työt syyskuussa. Lausuntoa odotettu — H:gin kuntakokeilusta — yli 2 kuukautta. Lain mukaan saisi kestää enintään 30 pv.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe