Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kadjar uusi kassu

frenchkassu

eli Kadjar on Ranskan vastine Qashqaille.
Saas nähdä miten menee kaupaksi, on kuitenkin 4 vuoden takuu ja Qashqai englantilainen auto, kuten hyvin tiedetään saarimaan laatu ei ole kovin kummoinen?

20

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patsku

      Vau, hyvännköinen on ainakin. Täytyy mennä kokeilemaan, kunhan tänne ehtii. Qasgqai ei nappaa...japsi mikä japsi, ihan sama missä tehdään.

    • 1_2

      Ranskis, mikä ranskis. Ei nappaa. Mieluummin Nissan.

      • Meksu_kolome

        Minulla on ollut kaksi Renaulttia ja kaksi Nissania. 2-0 Renaultille.
        Aika ranskalainenhan tuo uusi Nissan on, mutta ei tarpeeksi.

        Mikähän vetää ranskismerkin palstalle, kun ei nappaa?


      • 1_2
        Meksu_kolome kirjoitti:

        Minulla on ollut kaksi Renaulttia ja kaksi Nissania. 2-0 Renaultille.
        Aika ranskalainenhan tuo uusi Nissan on, mutta ei tarpeeksi.

        Mikähän vetää ranskismerkin palstalle, kun ei nappaa?

        Vanha tottumus, kun olen Relluja omistanut. Mutta sitä en muistanut, ettei täällä saa sanoa negatiivisia kokemuksia Renaulteista.


      • 18_12
        Meksu_kolome kirjoitti:

        Minulla on ollut kaksi Renaulttia ja kaksi Nissania. 2-0 Renaultille.
        Aika ranskalainenhan tuo uusi Nissan on, mutta ei tarpeeksi.

        Mikähän vetää ranskismerkin palstalle, kun ei nappaa?

        Täällä palstalla pyörii paljon entisiä Relluttelijoita, jotka omien sanojensa mukaan ajaa nykyään laatuautolla. Eikö sitten "laatu" tyydytä kun veri vetää aina vaan Rellu-palstalle? Vanha suola janottaa


    • Ratsuni

      Rellu jotenkin kilpailee itseään vastaan, sillä eikös se omista Nissanista ison palan?

      • DGC

        Aika moni autokonserni kilpailee itseään vastaan rinnakkaismerkeillä ja toisiaan lähellä olevilla tai sitten ihan samanlaisilla tuotteilla. Montako mallia tipahtaisi pois valikoimasta jos esim. VAG päättäisi yhtäikkiä yhdistää kaikki merkkinsä? Eri alueilla eri merkkejä myydään tiettyjä vahvuusalueita korostaen, esimerkiksi Suomessa japanilaisautoja, kuten Nissaniakin, myydään luotettavuudella ja laadukkuudella, Renaultia taas kaupitellaan esimerkiksi muotoilulla, modernilla tekniikalla ja kilpailukykyisellä hinnalla.

        Ja jokainen ostaja päättää sitten itse, mihin mainokseen uskoo ja mitä haluaa ostaa. Tässä kommentissa puhuttiin vain markkinoinnista, ei tekniikasta.


      • DGC

        Ja jatketaan nyt vielä että tarkoitin siis japanilasMERKKEJÄ, en todellista valmistusmaata.


      • Hupsis_oho

        Nissania myydään luotettavuudella ja laadukkuudella? Hehehehe.


      • relluhajoaa

        Tottakai, kaikkia japseja myydään laadulla. Relluun ei koskaan laatua tule joten älkää naurattattako. Tuokin maasturintekele ruostuu niinkuin muutkin rellut ja alustan palikat saa uusia kerran parissa vuodessa. Ja vielä ne konemurheet kun turbot hajoaa kuten meganessa.


      • MissäJalluLuuraa

        Nissan Qashqaissa ei ole juuri mitään japanilaista. Sehän tehdään Englannissa. Ja kaikki muistavat, kuinka ratti jäi ajajan käteen....

        Toisaalta, Renault Kadjarissa on 80 % samoja osia kuin Qashqaissa. Moottoria myöten.


      • Hajoshiko_Tojotashi
        relluhajoaa kirjoitti:

        Tottakai, kaikkia japseja myydään laadulla. Relluun ei koskaan laatua tule joten älkää naurattattako. Tuokin maasturintekele ruostuu niinkuin muutkin rellut ja alustan palikat saa uusia kerran parissa vuodessa. Ja vielä ne konemurheet kun turbot hajoaa kuten meganessa.

        Haha viikon naurut:) Missähän Meganessa ei muka koneet kestä? Ei ole Relluissa koneongelmia eikä kyllä ruosteongelmiakaan. Toista se on tojotassa. Taitaa sullakin kiristää pantaa kun D4D:ssä kansi vuotaa ja egr on jumissa. Ja alusta ruosteessa pari vuotiaassa autossa. Lohtua kannattaakin sitten hakea Rellu-palstalta


      • moccamuna
        relluhajoaa kirjoitti:

        Tottakai, kaikkia japseja myydään laadulla. Relluun ei koskaan laatua tule joten älkää naurattattako. Tuokin maasturintekele ruostuu niinkuin muutkin rellut ja alustan palikat saa uusia kerran parissa vuodessa. Ja vielä ne konemurheet kun turbot hajoaa kuten meganessa.

        Ruoste ei ole pitkään aikaan ollut rellussa ongelma. Pitkä takuu takaa huolettomaa ajoa pitkäksi aikaa, joten hyvä paketti.


      • koreancar

        Hyvän näköinen auto, onnistunut muotoilu. Varmasti piristys rellu piireissä. Onnea rellusteille.


      • Renun_viat

        No eipä ole vielä tuollaista vastaan tullut. Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin nopeasti se lahoaa niinkuin muutkin Renut. Eikös niissä Meganeissakin ole vaihdettu etulokkareita kun on menneet puhki jo? Ja siis tästä nykymallistosta eikä mistään vanhasta.
        Ja toinen on ne turbokoneet. Puhuvat jotta ihan sama juttu kuin Vokkeloissa eli ketju löystyy ja koko yläkerta palasina. Keski-Euroopassa kuulemma Renukorjaamot on täystyöllistettyjä kun vaihtelevat koneita. Onkos tuossa sitten lainkaan Nissanin koneita, nehän kyllä kestää niinkuin japsitekniikka aina.


      • tce-laatua
        Renun_viat kirjoitti:

        No eipä ole vielä tuollaista vastaan tullut. Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin nopeasti se lahoaa niinkuin muutkin Renut. Eikös niissä Meganeissakin ole vaihdettu etulokkareita kun on menneet puhki jo? Ja siis tästä nykymallistosta eikä mistään vanhasta.
        Ja toinen on ne turbokoneet. Puhuvat jotta ihan sama juttu kuin Vokkeloissa eli ketju löystyy ja koko yläkerta palasina. Keski-Euroopassa kuulemma Renukorjaamot on täystyöllistettyjä kun vaihtelevat koneita. Onkos tuossa sitten lainkaan Nissanin koneita, nehän kyllä kestää niinkuin japsitekniikka aina.

        Tuohan Kadjar tulee vasta kesällä Suomeen eli ihme oliskin jos olisit sellaisen nähnyt. Ja nuo moottoriviat ja ruostuminen lienevät lähinnä volkkarin ja toyotan ongelma. Ei rellulla ole sellaisia murheenkryynejä


      • Renun_viat

        Jaahas, mutta niinhän sitä on kuullut jotta Meganeiden etulokarit menee vaihtoon kun takuuaika (4 vuotta?) on ummessa. Ja minun tietääkseni kaikkien valmistajien pikkuturboissa on tuo sama vika eli jakopää hajoaa tosi nopeasti eli ei ne Euroopassa ole osanneet niitä tehdä, tuoneet ihan protoina myyntiin. Japsit tulevat vasta nyt pikkuturboilla ja uskon, että ovat tehneet laatutyötä niissäkin.


      • d4dpoks
        Renun_viat kirjoitti:

        Jaahas, mutta niinhän sitä on kuullut jotta Meganeiden etulokarit menee vaihtoon kun takuuaika (4 vuotta?) on ummessa. Ja minun tietääkseni kaikkien valmistajien pikkuturboissa on tuo sama vika eli jakopää hajoaa tosi nopeasti eli ei ne Euroopassa ole osanneet niitä tehdä, tuoneet ihan protoina myyntiin. Japsit tulevat vasta nyt pikkuturboilla ja uskon, että ovat tehneet laatutyötä niissäkin.

        Miksi ne vaihtoon menee, eikös ne ole muovia? Rellun koneissa ei kyllä ole ollut ongelmia. D4D ei ole Rellun valmistama


      • tojon_viat
        Renun_viat kirjoitti:

        Jaahas, mutta niinhän sitä on kuullut jotta Meganeiden etulokarit menee vaihtoon kun takuuaika (4 vuotta?) on ummessa. Ja minun tietääkseni kaikkien valmistajien pikkuturboissa on tuo sama vika eli jakopää hajoaa tosi nopeasti eli ei ne Euroopassa ole osanneet niitä tehdä, tuoneet ihan protoina myyntiin. Japsit tulevat vasta nyt pikkuturboilla ja uskon, että ovat tehneet laatutyötä niissäkin.

        Laitas googleen renault tce ongelmat, Eipä tunnu ongelmia löytyvän. D4D:n ongelmia on netti pullollaan. Milloin egr jumissa milloin kansi halki tai tiiviste vuotaa. Enpä kehtaisi rellu-palstalle tulla tojoa mainostamaan...


      • Meksu_kolome
        Renun_viat kirjoitti:

        Jaahas, mutta niinhän sitä on kuullut jotta Meganeiden etulokarit menee vaihtoon kun takuuaika (4 vuotta?) on ummessa. Ja minun tietääkseni kaikkien valmistajien pikkuturboissa on tuo sama vika eli jakopää hajoaa tosi nopeasti eli ei ne Euroopassa ole osanneet niitä tehdä, tuoneet ihan protoina myyntiin. Japsit tulevat vasta nyt pikkuturboilla ja uskon, että ovat tehneet laatutyötä niissäkin.

        Kun noin kuuluisasta ongelmasta on kyse, niin laitahan pari linkkiä väitteidesi tueksi.

        Entisten esson baarien miehet ovat varmaan jo siirtyneet nykyaikaan ja hakevat tietonsa intternenttin ihmeellisestä maailmasta. Alkaa nuo neljäkymmentä vuotta vanhat hokemat olemaan jo hieman kuluneita.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe