Munasarjan poisto keltarauhaskystan vuoksi

Cerogeen

Onko kellään poistettu munasarjaa keltarauhaskystan vuoksi ? Jos on poistettu, niin minkä ikäisenä ja missä päin Suomea ? Tuntuu, että joissakin sairaaloissa poistetaan munasarja helpommin kuin toisissa. Ja onko tullut vaihdevuosioireita yhdellä munasarjalla ? Vai pärjääkö sillä ilman hormonihoitoa ?

2

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossu992

Itselläni poistettiin toinen munasarja, munasarjakasvaimen takia, munasarja olisi itselläni todennäköisesti säästetty, jos se olisi ollut mahdollista.
      Olin tuolloin 20 vuotias ja leikkaus tehtiin Tampereella. Itse olen pärjännyt yhdelläkin hyvin eikä ole tullut mitään oireita, enkä ole kyllä hormoonihoitoa tarvinnut. Lääkärit ovat myös sanoneet että ei pitäisi vaikuttaa mitenkään tuon poiston.

Luulisi että munasarja poistetaan vain jos on pakko, on se kuitenkin sen verran tärkeä elin jos lapsia haluaa. Ja kystan pystyy kyllä poistamaan varmasti helposti ilman että munasarjaa ei poisteta, tietenkin eri tilanne jos kysta on kiertynyt. itselläni se oli tainnut olla kuoliossakin.

• Emmye

Mulla on jouduttu poistamaan toinen munasarja ison munasarjakystan/-kasvaimen vuoksi. Hyvin olen pärjännyt yhdellä eikä mitään hormonihoitoja ole tarvinnut. Mut on leikattu Naistenklinikalla ja poisto oli pakollinen. Mutta tulin myös raskaaksi hyvin yms. eli ei pitäisi olla ongelmia.
      Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe