TDI:n kulutus

pihi

Millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet Golf IV TDI:llä normaaliajossa?

24

6257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • passat

Passatti 81kw on menny kesällä 5.5 ja talvella 6.5 ei ole webastoa. Suurin osa on tosi reipasta kaupunki ajoa. Kesäkumit on 225/45/17 ja talvella tosi paljon tyhjäkäyntiä. Käy kattoo www.tankkaus.com

• passat

Pienin kulutus mulla on ollu 4.6

• JormaJorma

Pohjat: 4,3l/100km. 1500km yhdellä tankilla.

• MHH

Normaaliajossa (työmatkat kaupunkialueella) kulutus pyörii n.5.7l/100km paikkeilla. Talvella jopa 6.0l/100km.

Maantiellä pääsee alle 4.5l/100km , mutta yleensä n.4.9l/100km kun ei aja "säästöajoa".

• TDI 74 kw

Kulutus on maantiepainotteisessa normaaliajossa vähän yli 5 litraa satasella. Muut hissuttelut on turhaa, tien tukkona kuitenkin ovat noilla 4 litran kulutuksillaan.

• Golfkvist
        TDI 74 kw kirjoitti:

Kulutus on maantiepainotteisessa normaaliajossa vähän yli 5 litraa satasella. Muut hissuttelut on turhaa, tien tukkona kuitenkin ovat noilla 4 litran kulutuksillaan.

Sama täällä. Reilua viittä menee normaalisti, motareilla reilut kuusi. Ja kaupungissa vaihtelee tosi paljon (mitä edes on "kaupunkiajo?" Ehkä jotain 6-8 litraa yleensä.

• JormaJorma
        TDI 74 kw kirjoitti:

4,3l tuli yksikseen ajellessa tasaista satasen nopeutta. 66kW farmari Golfilla. Ei kovin moni ajanut ohi, eli en kokenut olevani tien tukko. Hiljempaa vauhtia ajaneet ohitin normaalisti.

Kaahaa se ken haluaa, mutta ei laillisesti ajavia voi kutsua tien tukoiksi.

• jopa alle 4!
        JormaJorma kirjoitti:

4,3l tuli yksikseen ajellessa tasaista satasen nopeutta. 66kW farmari Golfilla. Ei kovin moni ajanut ohi, eli en kokenut olevani tien tukko. Hiljempaa vauhtia ajaneet ohitin normaalisti.

Kaahaa se ken haluaa, mutta ei laillisesti ajavia voi kutsua tien tukoiksi.

Itse pyrin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan, ja niillä kulutus maantiellä on ollut n. 4.3l/100km.
        Talvinopeusrajoituksia noudattaessa (eli mittari näyttää n.90km/h, vakionopeussäädin päällä)) kulutus on saattanut tippua jopa alle 4l/100km. Kaupunkiajossa keskikulutusmittari näyttää 6,4l/100km. Tankkaamalla tankki täyteen ja siitä laskemalla olen saanut eroa ajotietokoneen näyttämään n.0,2l/100km. Niinpäin että ajotietokonen näyttää liian pientä kulutusta. Autolla ei tunnu olevan "hirmuisia eroja", onko Golf/Passat/A3/Octavia/Toledo jne....

• MHH
        jopa alle 4! kirjoitti:

Itse pyrin ajamaan nopeusrajoitusten mukaan, ja niillä kulutus maantiellä on ollut n. 4.3l/100km.
        Talvinopeusrajoituksia noudattaessa (eli mittari näyttää n.90km/h, vakionopeussäädin päällä)) kulutus on saattanut tippua jopa alle 4l/100km. Kaupunkiajossa keskikulutusmittari näyttää 6,4l/100km. Tankkaamalla tankki täyteen ja siitä laskemalla olen saanut eroa ajotietokoneen näyttämään n.0,2l/100km. Niinpäin että ajotietokonen näyttää liian pientä kulutusta. Autolla ei tunnu olevan "hirmuisia eroja", onko Golf/Passat/A3/Octavia/Toledo jne....

Noihin 4litran kulutuksiin täytynee olla nimenomaan 66kW tai 81kW versio. Teho ei ilmesty tyhjästä vaan polttamalla enemmän ainetta. Kumma kyllä vaikka sitä ylimääräistä tehoa ei käyttäisikään niin "vanhalla" yhteispaineruiskulla pääsee yleensä pienempään kulutukseen kuin pumppusuutin mallilla.

• kysyttävää
        MHH kirjoitti:

Noihin 4litran kulutuksiin täytynee olla nimenomaan 66kW tai 81kW versio. Teho ei ilmesty tyhjästä vaan polttamalla enemmän ainetta. Kumma kyllä vaikka sitä ylimääräistä tehoa ei käyttäisikään niin "vanhalla" yhteispaineruiskulla pääsee yleensä pienempään kulutukseen kuin pumppusuutin mallilla.

Mikä on tässä yhteydessä "vanha yhteispaineruisku"? Minä kun luulin, että vanhoissa TDI-koneissa käytetään jakajapumppua.

• Jopa alle 41
        MHH kirjoitti:

Minulla on 77KW TDI, sillä siis parhaimmillaan Jyväskylä-Tampere välinen osuus talvinopeusrajoituksia noudattaen (ja hieman ylimääräistä:-) mittari näytti 3,9l/100km. Tosin tankkausten perusteella tuntuu siltä että sen ilmoittama on siis noin 0,2l pienempi kuin todellinen kulutus.

• 4,3l oli 1500km:n KESKIKULUTUS
        Jopa alle 41 kirjoitti:

Minulla on 77KW TDI, sillä siis parhaimmillaan Jyväskylä-Tampere välinen osuus talvinopeusrajoituksia noudattaen (ja hieman ylimääräistä:-) mittari näytti 3,9l/100km. Tosin tankkausten perusteella tuntuu siltä että sen ilmoittama on siis noin 0,2l pienempi kuin todellinen kulutus.

Haluan vielä korostaa, että saavuttamani 4,3l kulutus oli 1500 kilometrin KESKIKULUTUS tankkausten mukaan. Väli Düsseldorf-Turku. Ei mikään ajotietokoneen näyttämä lukema (kun sellaista ei edes ole).

• MHH
        kysyttävää kirjoitti:

Mikä on tässä yhteydessä "vanha yhteispaineruisku"? Minä kun luulin, että vanhoissa TDI-koneissa käytetään jakajapumppua.

Nimimerkki "kysyttävää" on oikeassa. VW tais skipata "common rail" vaiheen ja teki aiemmat jakajapumpulla ja sittemmin pumppusuuttimilla.. Anyway kulutuksestahan tässä vaan jaaritellaan.

• Jamppa
        MHH kirjoitti:

Nimimerkki "kysyttävää" on oikeassa. VW tais skipata "common rail" vaiheen ja teki aiemmat jakajapumpulla ja sittemmin pumppusuuttimilla.. Anyway kulutuksestahan tässä vaan jaaritellaan.

mutta sanon kuitenkin että kyllä vw:lläkin on commonraileja, mut lähinnä audien keulalla Esim V6 TDI, Teknisesti omassa sarjassaan, mm. 6 ruiskutusta työtahdilla ja siihen malliin... OOOO

• Jamppa

Golf -99, 110-padalla. Eka lukema 80 kmh maantieajoa cruiserilla. Toinen ääripää 1,3 ton vaunu perässä samaa vauhtia. Pihi mutta ah niin vääntävä pannu :)

• Lady66

Edelleen ajan tankkauksella noin. 1200km.. Minulla on 60l tankki ja pidän sitä hyvänä ellei jopa loistavana määränä kilsoja, kun kuitenkin minulla on se neliveto, joka hiukan vie enempi dieseliä, kuin tavis malli.. Minulla taasen on paljon ihan keskusta ajoa, lähes puolet!!

• Lady66
        Lady66 kirjoitti:

Edelleen ajan tankkauksella noin. 1200km.. Minulla on 60l tankki ja pidän sitä hyvänä ellei jopa loistavana määränä kilsoja, kun kuitenkin minulla on se neliveto, joka hiukan vie enempi dieseliä, kuin tavis malli.. Minulla taasen on paljon ihan keskusta ajoa, lähes puolet!!

Ajan viikon yhdellä tankillisella...

• vekkuli

4,8 on alin mihin oon päässy maantie ajossa. Kesällä normaalisti 5,3 keskikulutus. Talvella 5,5-6,0. Lämppäri nostaa talvikulutusta. Kesällä nopeudet on 90-110km/h. Jos ajelee 80-100, niin kulutus olisi varmaan alle 5.

• jeooo

Omistan 4/03 käyttöönottamani Variant Tdi Golfin 74 kw:n koneella (vakionopeudensäädin man.ilmastointi). Nyt mittarissa 64 tkm. Ihmettelen vain noita teidän kulutuslukemia (muillakin sama huomio). Ajan pääsiasiassa kaupunkiajoa Oulu - Helsinki - Oulu väliä. Matka-ajossa ajotyylini on 80 -mittarin mukaan 95 km/h - 100 -mittarin mukaan 115 km/h - 120 km/h -mittarin mukaan 135 km/h.Ohittelen paljon, mutta vain selvästi "hitaampia". Ajan aina mahdollisuuksien mukaan vak.nop.säädin päällä (ei valitettavasti pysty ajamaan paljoakaan tuolla välillä)."Normaali reissu-ajossakaakaan" ei nopeudet paljon päätä huimaa, ja silti kulutus on aina välillä 5.5-6.1. Ihmettelen vain noita Teidän kulutuslukemia ???

• Jopa alle 4L

Paljon näkyy tuo ajotapa sitten vaikuttavan. Itse ajelen siis talvinopeuksilla 4l tuntumaan, kesäisin helposti alle 5l/100km. Ohituksia tulee jos joku ajaa edessä mittarini mukaan alle 90km/h. Vakionopeussäädin saa silti olla päällä suurimman osan matkasta. Ohittelevalla ja nykivällä tyylillä sen käyttö on tietysti hankalaa. En ole pitänyt tuota mainostettua ajotyyliä näin ratkaisevana, mutta uskottava se kai sitten on. Turvallista matkaa, oli kulutus koneella mikä tahansa..

• Mara

Pienin kulutuslukema, johon olen päässyt tankillisella on 5,9 l/ 100 km ja suurin 7,4, joka on vain kaupunkiajoa

• Lady66

UUsien vastaajien kulutukset ovat mielestäni realistisempia, kuin noiden "aloittajien". Minullakin 74 kw, mutta nelivedolla. Kuitenkin yllättävän pitkään saan ajettua tankillisella. Nuo alle 4 tai sinne päin on pötyä. Tiedän että ystäväni farkku Tojolla pääsee vain 800km tankillisella, joten omani volkkari vie kyllä vähemmän vaikka ovat muutoin saman koko luokan dieseleitä.. Joten en nyt kyllä ymmärtänyt koko palstaa. Vanhemmat mallit varmasti vievät enemmän ja uudet vähemmän jne... Vievät mitä vievät.. SO WHAT ???????? DIESELVERO tässä enempi ottaa pattiin, kuin se mitä minun autoni syö?! Maksaapi tuo dieseli jo saman melkein kuin bensa. Enkä muutoinkaa ymmärrä "haittaveroa"??????? NIIN MISTÄ MINÄ MAKSAN HAITTAVEROA??

• japi

maantie : 4.5 l, nopeus n. 110kmh

Keski : (80% kaupunkia) 5.1 l

• jotain dataa

Auto Golf IV TDI -98/99 66kw (AGR).

Kolmen vuoden keskiarvo tankkauksia seuraamalla 5,49 l. Suurin osa ajosta moottoritietä rajoitusten sallimalla nopeudella. (Eli nopeusmittarin mukaan 10 km/h yli)

Huomioitavaa että talvella ei kertaakaan alle 5 litran kulutuksia. Kesällä pidemmät matkat menee 4,5 litran tuntumaan jopa allekin, nopeus n.80-90km/h.

Seurannan aikaisen käppyrän piikit, pienin 4,062 suurin 7,119. Mutta noita on turha mielestäni tuijottaa, eiköhän se keskiarvo pidemmällä aikavälillä kerro enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7716
    2. 108
      5901
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2908
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2036
    Aihe