henkilökohtaisesti? Kuka heistä on tehnyt sinuun parhaan vaikutuksen?
Tai kuka on jäänyt muuten erityisesti mieleesi?
Kenet haluaisit tavata ja kenen kanssa haluaisit päästä keskustelemaa.
Olen ehtinyt tavata moniakin ja hyvin erilaisissa tehtävissä toimineita, mutta kerron tapaamisista myöhemmin, jos keskustelu käynnistyy ja kiinnostaa.
BB-talon Niko teki muutamia vuosia sitten todella positiivisen vaikutuksen Ruotsin laivalla. Hämmästyin ja aloimme jutella, kun näin kannella jonkun "hienon" kehyskaaren ja julisteen, jossa kerrottiin hänen vihkivän pareja laivalla. (?)
Keitä julkisuuden henkilöitä olet tavannut....
93
715
Vastaukset
- ä-Öö
Paljon.
En suhtaudu asiaan oikein mitenkään, ihmisiä. Noin yleisesti totean, jos elää julkisuudessa, siellä pitää pystyä operoimaan. Kun enenpi tekemisissä ja tutustuu ihminen julkisuuskuvan takaata aina löytyy. Ns. julkkiksissa se, ne tarkkoja kavereistaan. Pitääpi olla luotettavaksi havaittu, että alkaa synkkaamaan. Elikkäs, ihan periaatteesakin, enpä ala kirjoittelemaan nimilistoja ja "leuhkimaan" sen kautta. Johtuu ammatistakin, muusta elosta, kaikenlaisesta, mutta muhun ei silleen tee mitään vaikutusta, jos jonkun naamari on tuttu telkkarista, ihminen se vain on.
=DW=- AikaMoniEsiintyyNykyään
Kuka kysyi Miten sinä suhtaudut? Ketä kiinnostaa?
On tarinoita joita voi kertoa ketään loukkaamatta ja salaisuuksia paljastamatta.
Minä suhtaudun ihmisiin yleensä kohteliaasti. Joskus väsyttää, kun pitää jakaa nimikirjoituksia kesken mielenkiintoisen keskustelun tai tapaamisen. - ö-Öö
Mitä kohtaa et ymmärtänyt ?
Jos joku mediassa esillä, tottakai sen esiintymistä voi kommentoida. Jos näkee jonkun kadulla kävellessään, sitäkin. Julkisuuden henkilöillä erilainen yksityisyyskynnys, kuin taviksilla siinä suhteessa.
Aloitus oli "ketä tavannut". Ja se on sitten jo eri asia. Jos ottaa nimmarin joltain julkulta, tai kättele, mitäpä siinä, onhan sen periaatteessa "tavannut", mutta eipä siinä paljoa kertomista ole.
Kyllä kai sitä julkimoita näkee kaikki, jos ei kulje silmät kiinni ja kyllä net juttelee, ammattinsa puolesta. Aivan eri asia kuin varsinainen tapaaminen. Hitto, jos alkais laittaa kaikki julkkikset, joitten kanssa jotain hölissyt, siinähän menisi palstatilaa älyttömästi, aivan joutavaan.
=DW= - öykkyMIikäMukä
Ja sinäkö käytit tilaa asiaan liittyvään keskusteluun?
- OmaEtuVaiKansan
Ketä kiinnostaa mitä öööö =DW= ajattelee tai kuinka monta suurmiestä hän tuntee?
Ei minua ainakaan tuskin muitakaan
Luulen aloittajan toivoneen mielenkiintoisia tarinoita muillekin tutuista ihmisistä.
Aina kun olen nähnyt tai tavannut Kepun entisen pjn olen ihmetellyt ihmisten ihailua ja hyväuskoisuutta. Minusta hänestä paistaa itsetuytyväisyys ja oman edun tavoittelu aina. Puhuu hassuja ja tunnustaa itsekin ajattelevansa ensin oma as etua. - ö-Öö
Erittäin kiintoisa kommentti.
Meinan vaan, jos joku kommentti ei kiinnosta, miksi sitten kommentoit? SLP.n entiset tai nykyiset puheenjohtajat nyt vaan ovat asemassaan jostain syystä, sitä voiskin pohtia.
Mikä tarkoittaa "as etu" ?
=DW=
- VaatimatonViehätys
Osallistuin kirjalliseen iltaan Villa Kivessä Helsingissä, jossa Anne Sinnemäki ja Jenni Haukio esittelivät uusia kirjojaan ja keskustelivat osaottajien kanssa vähän ennen Jennin avioitumista ja ensimmäiseksi naiseksi ryhtymistä.
Ihastuttava, selkeäsanainen, ajatteleva ja vaatimaton nainen.- KerrankinHiljaa
Minä istuin kerran samanlaisessa tapahtumassa presidentin vieressä.Siis hiljaa kuuntelevan Tarja Halosen.
- henrjii
ei pitkäkään aika kun näin Reino Lehväslaihon
- lehväslaihoKuka
Mitä sanoi tai teki?
- jahohhoitaas
Joko alkoi Korvessa käymään aika pitkäksi.
- 1eero
Olen samassa valokuvassa Urho Kekkosen kanssa v.1959 Mikkelin maatalousnäyttelyssä, kuvassa muitakin kuin minä ja Urkki, näyttely alue oli noin 200m päässä meiltä. Sen jälkeen Kekkonen ei saanut uutta mahdollisuutta tavata minua.
- ö-Öö
Toi kiintoisa kuva.
Siis sulle, historiallisesti tottakai, Mutta muutenkin, muakin kiinnostaa :D. Tokikin Urkin julkisuuskuvaan tottakai kuului just poseeraaminen kaikkien kanssa jne. Mutta tohon aikaan valokuvaaminen oli jotain ihan muuta, kuin nykyajan kännykkäkuvaus. Harvinaista ja arvokastakin hommaa.
Muistatko kuvaustilanteen, etenkin miten ja kuka kuvan otti. Siis noin anonyymisti ilmaistuna. Perheesä valokuvausharrastusta, vaiko oliko jokin järjestetty yleinen kuvaussessio? Jos omia kuvia, voit olla ylpeä ottajasta. Jos järjestetty kuvaustapahtuma, kiintoisaa poliittista historiaa.
Vastaile, jos vastailet.
=DW= - 1eero
ö-Öö kirjoitti:
Toi kiintoisa kuva.
Siis sulle, historiallisesti tottakai, Mutta muutenkin, muakin kiinnostaa :D. Tokikin Urkin julkisuuskuvaan tottakai kuului just poseeraaminen kaikkien kanssa jne. Mutta tohon aikaan valokuvaaminen oli jotain ihan muuta, kuin nykyajan kännykkäkuvaus. Harvinaista ja arvokastakin hommaa.
Muistatko kuvaustilanteen, etenkin miten ja kuka kuvan otti. Siis noin anonyymisti ilmaistuna. Perheesä valokuvausharrastusta, vaiko oliko jokin järjestetty yleinen kuvaussessio? Jos omia kuvia, voit olla ylpeä ottajasta. Jos järjestetty kuvaustapahtuma, kiintoisaa poliittista historiaa.
Vastaile, jos vastailet.
=DW=Nii olin 11 vuotias, läheisellä pellolla oli tahtuma ja tiedettiin seurueen tulosta, kaikki kynnelle kykenevät oli paikalla.
Vanhin veli 10 v. vanhempi jolla oli jo kamera ja kehitteli itse kuvansa oli ottamassa kuvia no meikä onnistu ujuttaa ittesä yhteen kuvaan Urkin kanssa ei sen kummempaa, kuvakin on tallessa tytön albummissa. - ö-Öö
Laita ihmeessä kuvaan jotenkin mukaan toi historia. Se voi kiinnostaa joitakuita joskus aikanaan. Älä kirjoita kuvan taakse. jokin erillinen selvitys vikka albuumiin tai erilliselle paperille kirjekuoreen, jossa kuva. Noi on kiintoisia detaljea vaikkapa sukututkijoille tms. Kiintoisa juttu.
=DW= - Anonyymi
ö-Öö kirjoitti:
Laita ihmeessä kuvaan jotenkin mukaan toi historia. Se voi kiinnostaa joitakuita joskus aikanaan. Älä kirjoita kuvan taakse. jokin erillinen selvitys vikka albuumiin tai erilliselle paperille kirjekuoreen, jossa kuva. Noi on kiintoisia detaljea vaikkapa sukututkijoille tms. Kiintoisa juttu.
=DW=Sama työpaikka laulaja T.K.n kanssa nuorena poikana.
Lusun kanssa olin nuorena morjestustuttu.
- siitäonvuosia
Olen tapaillutkin tunnettua julkkista. Ei sitä kahden ollessa huomannut, ihan tavallista meillä oli. Ei menty mielellään paikkoihin missä ihmiset tulivat juttelemaan, ei saanut olla rauhassa.
- siilimuori
Julkisuus yksin ei tee ihmisestä tavoittelemisen arvoista. Siis 7-päivää - lehtikään ei kiinnosta.
- 1eero
Ei kyllä tee, mielestäni herraa ei ole paitsi ensimmäisessä työpaikassa piti johtajaa nimitellä herra johtaja, kuulostaa nykypäivänä naurettavalta.
Ihmistä voi kunnioittaa ihan vilpittömästi, ihan monestakin syystä. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Ei kyllä tee, mielestäni herraa ei ole paitsi ensimmäisessä työpaikassa piti johtajaa nimitellä herra johtaja, kuulostaa nykypäivänä naurettavalta.
Ihmistä voi kunnioittaa ihan vilpittömästi, ihan monestakin syystä.Jep. Ihminen tekee itsestään ihmisen Isolla I:llä ja sitä myötä kunnioitettavan, ei tittelit eikä julkisuus.
- 1eero
Kenet haluaisit tavata ja keskustella, voisitko jutella Dalai laman kanssa vai haluaisitko jutetella ihmisoikeuksista Pohjois-Korean johtaja
Kim Jong-unin kanssa. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Kenet haluaisit tavata ja keskustella, voisitko jutella Dalai laman kanssa vai haluaisitko jutetella ihmisoikeuksista Pohjois-Korean johtaja
Kim Jong-unin kanssa.En kettää julkisuuden henkilöä, ei vaan nyt tule mieleen elossa olevaa sellaista.
Tai nymm hokasin: se 102-vuotias mukavanoloinen elämäniloinen vaari sieltä linnanjuhlista, hänetä ois varmaan kiva poristuutta. Hänestähän tuli julkkis :). - 1eero
siilimuori kirjoitti:
En kettää julkisuuden henkilöä, ei vaan nyt tule mieleen elossa olevaa sellaista.
Tai nymm hokasin: se 102-vuotias mukavanoloinen elämäniloinen vaari sieltä linnanjuhlista, hänetä ois varmaan kiva poristuutta. Hänestähän tuli julkkis :).Tästä voit lähettää terveisiä
https://www.facebook.com/HannesHynonenFanisivu/posts/841084299282381 - siilimuori
1eero kirjoitti:
Tästä voit lähettää terveisiä
https://www.facebook.com/HannesHynonenFanisivu/posts/841084299282381Joo, olen nähnyt facessa tuon sivun. Taisi siida niin paljon postia että minun piipitykseni hukkuu joukkoon joten jänpä nyt laittamati
- ent.siivoojaparka
Ketkä kaikki lasketaan mukaan julkisuuden henkilöiksi? Millä tavalla tavannut henkilökohtaisesti? Vaihtanut muutaman sanan? Viettänyt iltaa jonkun julkkiksen kanssa? Seisonut samassa kassajonossa? Ajanut yhteisellä taksilla?...
Mikä kaikki lasketaan henkilökohtaiseksi tapaamiseksi?
Ok. Olen tavannut Christer Petterssonin (epäilty Palmen murhaaja) muutamankin kerran. Ei kai kuolleista saisi puhua pahaa, mutta oli yhtä karski tyyppi livenä kuin kuvissakin.
Nii joo. Harry Belafonten kanssa olen keskustellut huonolla kouluenglannillani, tietäen vasta jälkeenpäin kuka hän oli.
Siinä nyt vaan aluksi.- Kansalaisluottamus
Itse tunsin Steen Cristersenin, poliisimurhaajan,lusittiin Tanskassa, samoin Christer Pettersson vainaan silloin kun pyörin Tukholman alamaailmassa, Crister olikin päihdenarkkihullu kuten siivoojaparka totesi. Oikeastaan tunsin paljon nimenomaan näitä "kuuluisia" henkirikostyyppejä. Toki muitakin. Normaalista yhteiskunnasta en tunne ketään kun en ole elänyt sellaista elämää.
Itse olin normaali pitkän linjan murtovaras mutta siitä ei sen enempää. Pahaa en ole tehnyt kärpäsellekään. Mutta en töitäkään koskaan. Nyt olen ansaitulla eläkkeellä. - ent.siivoojaparka
Kansalaisluottamus kirjoitti:
Itse tunsin Steen Cristersenin, poliisimurhaajan,lusittiin Tanskassa, samoin Christer Pettersson vainaan silloin kun pyörin Tukholman alamaailmassa, Crister olikin päihdenarkkihullu kuten siivoojaparka totesi. Oikeastaan tunsin paljon nimenomaan näitä "kuuluisia" henkirikostyyppejä. Toki muitakin. Normaalista yhteiskunnasta en tunne ketään kun en ole elänyt sellaista elämää.
Itse olin normaali pitkän linjan murtovaras mutta siitä ei sen enempää. Pahaa en ole tehnyt kärpäsellekään. Mutta en töitäkään koskaan. Nyt olen ansaitulla eläkkeellä.Minkälainen tohelo sinä olit murtovarkaaksi, että jouduit lusimaan?
- muntähtinousus
meinaaksää ettei murtovarkaat lusi ollenkaan? isoset sanoo jotta työtapaturmii sattuu, hä. millanen alakoululainen sää olet et jouduit siivoojaks? eiks pää kestäny opiskella?
mää diggaan murtseja eli murtovarkait. - ent.siivoojaparka
muntähtinousus kirjoitti:
meinaaksää ettei murtovarkaat lusi ollenkaan? isoset sanoo jotta työtapaturmii sattuu, hä. millanen alakoululainen sää olet et jouduit siivoojaks? eiks pää kestäny opiskella?
mää diggaan murtseja eli murtovarkait.Siivoojiahan ne putsaajatkin vaan on.
- vapaakaikesta
mitäs sää siivoilet keskellä yötä eiks siivojien pitäis nukkuu ja aamulla moppiin kiinni kuin kaluun.
- Separatisti
Mun parhaita kavereita on mm. Barack, Vladimir ja Angela, muutaman mainitakseni.
- ketäsädiggaat
mun kamui on kaikki noi niinku ritari pässit ja hässit ja karade kid ja kunk fuu ja moni muu.
- ElävässäElämässä
Ville Haapasalon 30-päiväisistä jutuista pidän. Katson niitä mielelläni ja voisin mielelläni kuunnella hänen tarinoitaan livenäkin.
Matkustin seitkytluvulla junalla Seinäjoelta Helsinkiin. Tapasin näyttelijä Kirsti Ortolan junan wc:ssä, jonka lattialle hän oli sammunut.
- korkkiauki
Heh. Ei tainnut Kirsti olla ihan valloittavimmillaan :)
- munmammanimuni
Montakin. Lähinnä musiikin ja politiikan alueelta. Kukaan ei ole tehnyt kummoista vaikutusta.
- IrmaP
Muutaman. Lähinnä musiikin ja politiikan alueelta. Kukaan ei ole tehnyt kummoista vaikutusta.
- IrmaP
En ole.
- jassooo
Hyvä kun kerroit.
- reppuriika
Olin joskus töissä hotellissa yökkönä. Silloin sain tavata livenä monia julkkiksia ja monet halusivat jutella yön hiljaisina tuntina.
Olin myös kerran puoli vuotta töissä eräässä klassisen musiikin yhdistyksessä ja kuuluisia taitelijoita ja arvokkaita juhlavieraita pääsi tapaaman.
Olen tavannut myös poliitikkoja, saarnaajia. Kirpputorilla käy myös julkkiksia kesäaikaan.
En ala tässä ketään mainostamaan. Ihan tavallisia ihmisiä he ovat.
Noin kymmenen vuotta sitten vietti kesälomiaan ihan seinänapurina eräs kuuluisa näyttelijä ja sain seurailla ikkunani alta heidän puutarha juhliaan, kuulla tappeluia, riitelyjä. Olisi ollut monta herkkupalaa Iltasanomiin ja juorulehtiin.- ö-Öö
Osuit asiaan.
Ihmisiä vaan kaikki. Mulla oli joskus aivan karmea tyyppi jonkinlaisena duunikaverina. Noh, tyhmä kuin aapas ja kova piereskelemään. Ällöttävintä, se heitti sivukeikkaa taksikuskina. Kerran se töissä esitteli iltiksen shekkiä, jonka oli saanut, koska oli taksarin ominaisuudessa sattunut näkemään jotain ja ottanut sinne yhteyttä.
Taksareilla vaitiolovelvollisuus, aika yksiselitteinen asia. En saanut tehtyä mitään. Jälkeenpäin monesti miettinyt, ois pitänyt soittaa jonnekin, että ottavat pojalta taksiluvat pois. Mutta se just,se myö tietoja keltaielle lehdistölle asiakkaastaan, meitsi ei käryttänyt sitä. Omasta mielestä kumpikin toimi väärin.
itellä ois paljonkin kiintoisaa materiaalia kaikenlaisesta. ne on pitkälti kirjoitettukin ylös- Mutta julkisuuteen ne ei tule kuin postyymisti. Jos sittenkään.
=DW= - nimmaripnnari
ö-Öö kirjoitti:
Osuit asiaan.
Ihmisiä vaan kaikki. Mulla oli joskus aivan karmea tyyppi jonkinlaisena duunikaverina. Noh, tyhmä kuin aapas ja kova piereskelemään. Ällöttävintä, se heitti sivukeikkaa taksikuskina. Kerran se töissä esitteli iltiksen shekkiä, jonka oli saanut, koska oli taksarin ominaisuudessa sattunut näkemään jotain ja ottanut sinne yhteyttä.
Taksareilla vaitiolovelvollisuus, aika yksiselitteinen asia. En saanut tehtyä mitään. Jälkeenpäin monesti miettinyt, ois pitänyt soittaa jonnekin, että ottavat pojalta taksiluvat pois. Mutta se just,se myö tietoja keltaielle lehdistölle asiakkaastaan, meitsi ei käryttänyt sitä. Omasta mielestä kumpikin toimi väärin.
itellä ois paljonkin kiintoisaa materiaalia kaikenlaisesta. ne on pitkälti kirjoitettukin ylös- Mutta julkisuuteen ne ei tule kuin postyymisti. Jos sittenkään.
=DW=Sekö oli ällöttävää SINUN työkaverisi että ajoi taksia, vai se ettei noudattanut vaitiolovelvollisuutta.
- ö-Öö
?
Taksikuskin kuuluu noudattaa vaitiolovelvollisuutta. Todella halveksittavaa, jos rikkoo sen. Mitä siinä on vaikeata ymmärtää ?
Taksarit kuulevat paljon asioita, niitten pitää osata pitää päänsä kiinni, sitä ei kuskit välttämättä aina sisäistä. Vaitiolovelvollisuus monilla ihmisillä-periaatteessa kaikilla, vaikkapa työpaikasta puhuessaan. Voi olla puheliaalle ihmiselle hankala paikka. Mutta enpä nyt tiedä, alkaa rahastamaan salassapidettävällä aineistolla, se on kyllä perceestä ja kertoo kundista paljon.
=DW=
Olen tavannut muutaman suomalaisen (entisen) laulajan Floridan vuosinani, kun pyörimme paikallisten suomalaisten tanssipaikoilla, klubeissa ja kerhoissa. Ainoa joka teki minuun positiivisen vaikutuksen oli Reijo Hirvelä (jos nyt kukaan edes muistaa häntä). Todella symppis kaveri oltiin jonkunverran liikkeessä porukoissa.
Olen pitkään väittänyt että tapasin Colombiassa Michael Douglasin joka oli tekemässä aivan eka filmejään siellä.Juttelimme pitkään kahden jenkin kanssa jotka olivat filmaamassa elokuvaa jossa monet kaverit oli statisteina, mutta käsittääkseni siitä ei koskaan tullut valmista. Myöhemmin veljeni väitti että ei se ollut Michael vaan hänen serkkunsa, en muista nimeä enää. Olimme kovasti nuoria silloin vielä.- ent.siivoojaparka
Julkkisten serkuista puheenollen. Mia Farrowin serkun kanssa olen ollut heinätöissä. Kävi jonkun isän kaukaisen Amerikan sukulaisen kanssa meillä.
- HuomennaTaikka
Miksi näitä itsekeskeisiä juttuja palstalaisista vaikka aloittaja ehdotti juuttuja julkisuuden henkilöistä. Harkiten elämyksiä, ihmisten kohtaamiseen liittyviä asioita, ei seiskan julkkujuoruja.
Jos jaksan ja ehdin saatan kertoa pari juttua huomenna.- Pidäntarinanipoissa
Minulla olisi 15 - 20 kuumaa tosi tarinaa nimekkäistä julkkiksista jotka ovat olleet myös vaikuttavia/vaikuttaneita (ei korvavaikku) henkilöitä, saaneet aikaan jotain,,, paljon muutakin kuin lööppejä ja juoruja.
Mutta he kaikki ovat kuolleet ja kuolleista ei voi kertoa negatiivisia. Tehköön sen joku muu heidän aikalaisensa omissa muistelmissaan.
Kassi-Alman näin kerran Joensuussa Silva-metsämessuilla.
Siitä on jo aikaa, edesmennyt hänkin.- kansankello
Olen tavannut Ruotteenperällä yksikseen elelevän Hessun monena kesänä. Matkaa lähimpään naapuriin 10 km, joten ei häntä vahingossa tapaa. Mahtava persoona kertakaikkiaan.
Muut julkkikset ja heidän tapailunsa tai näkemisensä kuuluvat murrosikäisten leuhkimisiin. kansankello kirjoitti:
Olen tavannut Ruotteenperällä yksikseen elelevän Hessun monena kesänä. Matkaa lähimpään naapuriin 10 km, joten ei häntä vahingossa tapaa. Mahtava persoona kertakaikkiaan.
Muut julkkikset ja heidän tapailunsa tai näkemisensä kuuluvat murrosikäisten leuhkimisiin.Monet ns. tavalliset ihmiset ovat paljon mielenkiintoisempia persoonia kuin julkisuuden henkilöt.
Ei se julkisuudessa oleminen ole mikään tae fiksuudesta eikä mistään muustakaan kunniasta.
- Heikunkeikku
Kyllähän noita on. Kaks hyvin nimekästä tyyppiä on ollut oppilaanani, kumpainenkin noin 10 vuoden ajan.
Mutta nyt kerron hyvin hupaisan kertomuksen. Toden totta on jäänyt mieleeni.
Silloin kun tämä asia tapahtui, olin kuolla häpeästä.
Nyt jälkeenpäin ajatellen ymmärrän, että oikeastaan oli hieno, viihdyttävä ja erikoinen esitys, josta yleisö varmasti piti.
Olin viikon mittaisella taideleirillä (öljyvärimaalaus). Jorma Uotinen oli myös samaisella leirillä ja piti joka päivä meille jumppatuokion. Siis muka jumppatuokion, sillä kukaan taideleiriläisistä ei kyennyt tekemään samoja liikkeitä, kuin Jorma meille esitti. Me seisoimme vain ringissä hänen ympärillään ja hän inspiroidusti teki mitä mielikuvitksellisimpia liikkeitä.
No tämä ei ollut se asia, vaaaaaan antakaas ku kerron.
Leirin viimeisenä iltana oli lopettajaisjuhlat. Väkeä oli paljon, sillä kylältä tuli tilaisuuteen leirin ulkopuolisia ihmisiä. Jorma Uotisen piti tanssia tässä tilaisuudessa.
Kävelin ulkoa sisälle ja näin salin toisella puolella Jorman, joka minua kovasti tihrutti. Intuitioni ilmoitti minulle, että nyt tapahtuu jotakin minuun liittyvää. Pääni sisus huusi minulle: "Lähde pakoon, lähde pakoon". Ja minähän sitten lähdin sukkelaan. Puikkelehdin koko salin perälle ihmispaljouden taakse. Ihmiset seisoivat tanssilattian ympärillä, minä menin istumaan penkille piiloon. Sydän klapaji rinnas pum pum pum ja mietin siinä, josko lähtisi tilaisuudesta kokonaan veks.
Kuulutettiin, että nyt tanssii Jorma Uotinen. Jormalla oli tanssijan trikoot päällään, ohuet sukkahousumaiset "housut" ja tietysti balettitossut sellaiset miesten balettitossut.
Musiikki alkoi soimaan.
Väki seisoi odottavina.
Minun sydämeni oli pullahtamaisillaan rinnasta ulos.
En nähnyt ihmisten selkien takaa mitään. Pelkkiä peppuja edessä :)
Yhtäkkiä edessä olevat ihmiset siirtyivät antaakseen tilaa Prinssimäisesti kävelevälle Jorma Uotiselle. Jos Jormalla olisi ollut sulkahattu, hän olisi edessäni pyörittänyt hattua, kuin jalo ritari prinsessan edessä. Hattua ei ollut, mutta miehen käsi teki pyöreän ja laajan liikkeen ja sitten mies kumarsi hyvin syvään ja pyysi minua tanssimaan.
Sitä se huuto mun pääni sisällä enteili. Sitä ne sydämen lyönnit enteili ja minä kirosin raskaimman kautta, että en ollut uskonut itseäni ja lähtenyt juhlasa pois.
Kaikki ihmiset katsoivat, minä olin 15-vuotias ja Jorma 22 vuotias.
Istuin tattina tietämättä mitä tehdä. En suurin surminkaan olisi tahtonut olla siinä muiden toljotettavana. Jorma tarttui käteeni, nosti ylös kuin kunigattaren ja ohjasi minut tanssilattian keskelle. Hän kiersi minua päkiät ojos, sukkahousuineen, katse koko ajan minussa.
Pum pum pum....
Yhtäkkiä Jorma ponnahti spakaattimaisilla loikillaan lattian toiseen päähän,kääntyi ja lähti yhtä lujaa spakaatein loikkimaan minua kohden.
Pum, pum.....
Taas kiertelyä minun ympärillä, ja lokkimista eri puolille lattian reunoille.
Hän loikki, nosteli koipiaan, kääntyili ja vääntyili minuun päin. Pyöri ku väkkärä ilmassa ja liikkui kuin nyt voi kuvitella balettitanssijan tekevän.
Pum, pum....... Teki mieleni juosta pois, mutta jalkani eivät irronneet lattiasta.
Yleisö seisoi ja katsoi esitystä.
Minä häpesin.
Ikuisuudelta tuntuvan esityksen jälkeen, musiikki vihdoin loppui. Jorma otti käteni käteensä, nosti kätemme ylös, katsoi minua syvään ja kumarsi yleisölle. Yleisö taputti hulluna.
Jorma johdatti minut takaisin sinne peppujen taa, ihmisten antaen taas tilaa.
Se oli häkellyttävä tanssi. Ihme, että selvisin hengissä. Oikeasti se tuntui silloin 15-vuotiaana ihan HIRVEELTÄ.
Nykyään nauran tapaukselle.
Anteeksi vaan, että kiroitin näin pitkästi.- kaunisuni
...Ja siinä vaiheessa heräsit...
- Heiunkeikku
kaunisuni kirjoitti:
...Ja siinä vaiheessa heräsit...
Ei, sillä kyseinen tarina on ihan tosi tarina. Ei unta, vaikka silloin 15-vuotiaana olsin toivonut, että olisi ollut unta.
- staka
Heiunkeikku kirjoitti:
Ei, sillä kyseinen tarina on ihan tosi tarina. Ei unta, vaikka silloin 15-vuotiaana olsin toivonut, että olisi ollut unta.
Voin kuvitella! Olipa hauska juttu ;-)
- OOrvokki
Kiitos, että jaoit tarinan kanssamme.
Huhtalavväiski ja Hakulisevveksi aikanaan kertoivat minulle muistojaan
hiihtämisestä ja miksi minun ei pidä tehdä niin paljon virheitä hiihdossani.
Voijettä oli mieleni musta ja ruppini kipeä, kun vikon olin tehnyt mitä
käskettiin.
Vaan kyllä se sitten alkoi luistamaan, vaikka V-tyyliä ei vielä koulussa
harrastettu.
Ajattelin kirjoittaa tarinan 15km. hiihdostani, jossa tulin neljänneksi.
Mutta siitä tulisi liikasti tautofoniaa.
Siihen aikaan kun ei saanut luistella pois asiasta.
Tosin kyllä me sit väiskin kanssa.
Oltiin akt.-Demareita yhtäkin aikaa.
Jotain juttua olisi Juicen bändistäkin, mutta olkoon.
Menisi kehumiseksi.
Nii, ja Souvarit, Arska Sotavalta, froikkarit ja Ansku Sari.
Tane A,
Paloja olisi, Paukkua Käpylästä, Sulkasta, Rantasta(rauha sielulleen)
Hagis on niin snadi ja gimis.
Kalliokin gartsan toisella puolella.
Teattereita pilvin pimein.
Mun ei oikeen tarvi haluta, kun niitä tulvii muutenkin.
Ja kun tarpeeksi saa, niin ei mitään jää mieleen.
Sanoisin tuon olevan suur-kaupungin etu.
Varsinkin eläväiselle miehelle.
H.- Ihminenn
Patrick Dicksonin (pappi) omaiseni kuoltua.
https://www.youtube.com/watch?v=yj_n38ZuoyE Martti Ahtisaaren ja saimme ukon kanssa jopa hänen nimmarinsa. Ei se silloin viellä ollu pressa, mutta seuraavana vuonna oli.
Sit Erkki Liikasen jonka sylis mun ensimmäinen likka oli ja se kuva julkastiin eri lehdissä ympäri suomee. Se oli joku Seura mainos.
Eipä noi mitään vaikutuksia ole tehneet, tavallisia pulliaisia kaikki.- 1eero
Ei hetä tavii pokkuroida Erkki Liikasen kans istuin vierekkäin linja-autossa matkalla hesasta mikkeliin, tarjosi iltistä luettavaksi tylyn tuntunen tyyppi. Parraita tyyppejä tunnetuista oli Heikki tururunen ja Heimo Haitto, Joesuussa ravintola Jokelassa istuin iltaa samassa pyöreessä pöydässä kuuntelu oppilaana, hyvin maistui konjamiini.
1eero kirjoitti:
Ei hetä tavii pokkuroida Erkki Liikasen kans istuin vierekkäin linja-autossa matkalla hesasta mikkeliin, tarjosi iltistä luettavaksi tylyn tuntunen tyyppi. Parraita tyyppejä tunnetuista oli Heikki tururunen ja Heimo Haitto, Joesuussa ravintola Jokelassa istuin iltaa samassa pyöreessä pöydässä kuuntelu oppilaana, hyvin maistui konjamiini.
No kuitenkin tarjosi lehteä sulle, voiko silloin sanoa ihmistä tylyksi. Voihan olla et oli vaan väsynyt matkantekoon niinku mäkin olen ku bussissa istun.
- 1eero
Nittaminax kirjoitti:
No kuitenkin tarjosi lehteä sulle, voiko silloin sanoa ihmistä tylyksi. Voihan olla et oli vaan väsynyt matkantekoon niinku mäkin olen ku bussissa istun.
Saatto olla väsynytkin, ei montaa sanaa virkannu vaikka liki vierekkäin oltiin. Mikkelin mies kuin minäkinä.
- Viatonsivullinen
Viimeksi kirjamessuilla näin Jouni Hynysen ja Sofi Oksasen, molempien kanssa
juttelin. Miellyttäviä olivat. - Viatonsivullinen
Koskaan en ole ymmärtänyt nimikirjoituksen pyytäjiä, siis pelkän nimen. Jos kysymys on kuvasta tai kirjasta, voi niihin pyytää nimen, ei sekään ole tärkeää.
No, saahan käsialanäytteestä tehtyä luonneanalyysin. - Täti
Aku Ankka
- henrjii
Joensuun Ellin, rautatie asemalla, poliisit vei käsikynkkässä. Oli oksentanut R kiskan Yrjö lehtitelineen taakse. Selosti siinä poliiseille mennesään, että siinä luki, ota yrjö tästä
- 1eero
Vai niinkö se oli joku laulo en ruvenna Elliä rienoomaan, sit yrjö tuli Ellille.
- Etkö_saa_selvää
Seiska on keksinyt taas uuden tavan kerätä julkkisjuoruja, tällä kertaa ilman vihjepalkkioita.
- de-meter
Onhan heitä tähän ikään mennessä tullut tavattua. Tuntuu vähän hölmöltä alkaa heitä luettelemaan, mutta jos tuosta vaikuttavuudesta sitten...
Kun tätä viimeksi kyseltiin taisin mainita Valamon Arkkimandrita Sergein. Toinen voisi olla vaikka Pentti Linkola ja siksi, että hänen julkisuuskuvansa poikkeaa jyrkästi siitä millainen hän on yksityishenkilönä: kiinnostunut, ystävällinen ja huumorintajuinen - kaikkea muuta kuin ihmisvihaaja... - Viatonsivullinen
Stadiin kun menen tyttären luo, mennään yhdessä Stockmannille ja siellä vietetään shoppailen aikaa, pongaillaan toisella silmällä julkimoita.
Aika monta näkyy yleensä. - lääkitystäheille
minulla ei ole tapana tapailla tuntemattomia. jos kohtaan, väistän. jos haluavat tuntea minut, saavat tehdä aloitteen.
- ikivanha
Miten vanhoja te kirjoittajat olette? Miksi moinen kiinnostaa?
- nätti
Oletko tavannut joulupukin
- odotanTarinoita
Inhimilliset tarinat kiinnostavat, ei luettelot eikä anonyymien kulkkulistat.
- Viatonsivullinen
Ei se ole paha jos ihmiset ja ilmiöt kiinnostaa. Päinvastoin, avoin suhtautuminen maailmanmenoon ja elämän kotkotuksiin pitää vanhankin kärryillä. Kevyttä pintaa kevyttä mieltä. Antaa voimia tuleviin vastoinkäymisiin.
- reppuriika
Olin töissä 80-luvun lopulla eräässä kulttuurialan yhdistyksessä. Sen toiminnanjohtaja oli ainakin kotikaupungissa kaikkien tuntema ja oli hänellä ihan kansainvälinen virka muutaman vuoden ja silloin tällöin näkyi uutisissa ja lehtien otsikoissa. Hänet tuntivat monet ja hänellä oli niitä ruoka- ja kahvitteluystäviä, usein edustusta, tapaamisia, ym. mutta ei ketään läheistä.
Kerran hän kertoi ja uskoutui minulle, että hän tuntee monia aika hyvin ja on kavereitakin, mutta se tosi henkiystävä puuttuu. Oikeastaan perheen lisäksi hänellä ei ollut ketään tosi läheistä. Aamusta iltaan töissä ja kotonakin vain yön yli nukkumista, jos ei ollut matkoilla.
Sanoi ettei tuossa asemassa pääse eikä ehdi tulla kenenkään kanssa sydänystäväksi.- de-meter
Tuossa on minusta hyvä pointti. Julkisuus tekee usein yksinäiseksi sillä tavoin, että on vaikea luottaa ihmisiin, luoda läheisiä suhteita. Jotenkin ihminen tahtoo jäädä oman julkisuuskuvansa vangiksi. Tästä ovat puhuneet/kirjoittaneet ainakin Neil Hardwick, Eeva Kilpi ja Tove Jansson...
dannyn ja lorenz backmanin näin viime vuosia ajatellen
dannyn oon tavannu useemman kerran
ja aina on jääny ihan kiva fiilis miehestä
loren oon tuntenu 17 vuotta
ja hän on aina ollut ihana oma itsensä
nää on niinkun niitä joiden kanssa oon vaihtanu ajatuksia.- AiJaaNiinkö
Millainen se oli "omana itsenään"?
Lorenzihan ei ollut oma itsensä.
Lorenzhan alkoi löytää itsensä vasta käytyään terapiassa monta vuotta.
Sellaista se kehui ihan lehtien palstoilla männä vuosina.
Liekö oma itsensä vieläkään vai muu?
Dannyst' en tiedä muuta kuin ikuisen otsatukan ja liian pienet vaatteet. Onko hän sellaisena oma itsensä? AiJaaNiinkö kirjoitti:
Millainen se oli "omana itsenään"?
Lorenzihan ei ollut oma itsensä.
Lorenzhan alkoi löytää itsensä vasta käytyään terapiassa monta vuotta.
Sellaista se kehui ihan lehtien palstoilla männä vuosina.
Liekö oma itsensä vieläkään vai muu?
Dannyst' en tiedä muuta kuin ikuisen otsatukan ja liian pienet vaatteet. Onko hän sellaisena oma itsensä?no mun mielestä lore on ollu aina samanlainen
näiden vuosien aikana ainakin noin siviilissä
ehkä hää on löytäny omasta mielestään itsensä terapiassa
siitä en tienny ennen kun lehdestä luin
ihminen muuttuu niin paljon seitsemässätoista vuodessa muutenkaikuiseksi
no siviilissä dannylla on ihan normaalit vaatteet
ja ihan on normaali ja nuorekas ikäisekseen ollut näinä vuosina
ja viime kesänä juttelin hänen kanssaan keikan jälkeen
täällä meidän kulmilla eikä muutosta ollu tullu
muuta kun vähän toistakymmentä vuotta ikää lisää
mutta hyvin oli vuodet häntä kohdelleet
ehkä kumminkin oma itsensä kesäisin shortseissa ja teepaidassa
hiukset meillä on jokaisella sellaiset kun on
jos ei peruukkia laiteta päähän niinkun pekkarinen
ai niin oltiin muuten sen kans muutama kuukaus sitten
samoilla synttäreillä ihan oli unohtunu
mokomakin peruukki pekkarinen :)
- reilusti
Ketä kiinnoistaa julkkikset. Itse en ole koskaan, edes nuoruudenpäivinä juossut tai ollut enemmälti kiinnostunut julkkiksista. Oma elämäni on paljon tärkeämpi kuin joku turha julkkis. Jos joku alkaisi tosissaan parantaa tätä pahaa maailmaa, niin silloin olisin valmis mukaan, mutta en julkisuuden vuoksi, vaan asian vuoksi, joka olisi syytä tuoda jokaisen tietoon.
- paljaanaPaljastus
Oikeastaan näyttää siltä, että julkisuuteen pääseminen taitaa kiinnostaa monia suomalaisia nykyisin. Meidän nuoruudessamme vaalittiin yksityisyyttä. Nyt avataan kaikki yksityinenkin, kodin ovet vaatteet, jopa haaratkin.
- att2
hunksz ja =DW= ei muita tosi on tämäkin luulen
--- todessa hän joka lauloi rentunruususta kauan sitten.- kawe
Eräässä etelän vähän parempaan paikkaan kaverini kanssa eksyttyämme, hain drinkin tiskiltä ja sanoin tarjoilijalle minne sen voi viedä. Jonkun tyypin luona oli useampi ihminen hauskaa kuului olevan, vilkaisin ja jäin miettimään vessareisulla mistä kasvot muistan. Pöytään päästyäni hän katsoi silmiin muutaman metrin päästä ja tuli meidän pöytään, eli juteltiin niitä näitä. Kallis paikka meille, tosin kysyi mitä haluamme seuraavaksi juoda, kiltteinä ja kokemattomina selitettiin aamun aikaista retkeä ja lähdettiin pois. Hän oli englantilainen koomikko, jonka kaikki tunsivat, sain suukon poskelle ja halauksen olin niin otettu...............kelpaako?
PS(Tällä kokemuksella se oli flirttiä puolin ja toisin, viisaasti tein kun lähdin, ei lentolippua olisi kuitenkaan vaihdettu Lontooseen) - kiitostaVaan
Kiitos sympaattisesta tarinasta. Toi hymyn huulille ja johdatteli ajatuksia nuoruusvuosiin. ;)
- kawe
kiitostaVaan kirjoitti:
Kiitos sympaattisesta tarinasta. Toi hymyn huulille ja johdatteli ajatuksia nuoruusvuosiin. ;)
Kiitos............
"Nuoruus on lahja
vanheneminen on taidetta"(Juha Vainio)
Kukaan ei ole kertonut missä se raja kulkee, myöhäistä nyt, lapsille pitää muistuttaa sovinnollisuudesta (konsensus) ja elämisen tärkeydestä - jonakin päivänä.............
- k_kk
Se oli sitä aikaa kun kantapää kopisi komeesti kävellessä, olin tavallaan näköala paikalla 70 ja 80 luvulla kun ruotsinlautat oli kova sana.
Taiteilijat haki oman rentoutuksensa hommien jälkeen yleensä miehistön päivähuoneista ja messeistä.
Ihan turha alkaa luettelemaan tilanteita ja tapauksia missä heihin törmäs ja mitä silloin tapahtu.
Vilkkaita poikia ja tyttöjä olivat ,monet naurut hekoteltiin ihan normi ihmisiä olivat vaik toiset on nyt kaapinpäällä ja itte keinutuolis ,en karehri heitä.
Nykyajassa 90 luvun suositun orkesterin kärkihahmo kuuluu sukuun ja pyörii siel joukon jatkona korkee arvonen eu huippu virkamies ,viimeks kaffepöyräs treffattiin. - eppu2
Lapsena näin noita poliitikkoja, olivat isän kavereita tai vastustajia. En minä mitään silloin ymmärtänyt julkkiksista. Ei kai koko sanaa ollut keksittykään.
Aikuisiällä olen tavannut joitakin, mutta ne kuuluvat taas vaitiolovelvollisuuteni piiriin. Miina Äkkijyrkän
Seppo Keärijäisen
heh- Anonyymi
1969 Öbiksen uffarikerholla narikkapoikana , Manu Koivisto pienessä poistui . ei suonut ropoa :(
245838 - Anonyymi
Esko Kovero perheineen, Ilkka Heiskanen perheineen. Mukavia ihmisiä, ihan tavallisia eivät esitä mitään.
On kai muitakin mutta en nyt musta. - Anonyymi
Riitta Väisänen, Jasper Pääkkönen, Simo Frangen, Matti Ranin (edesmennyt, mutta silloin kun eli) Ville Nieminen, Olli Keskinen. Veltto Virtanen. Pari Bb asukasta en laske niitä julkkiksesi. Toisen kanssa niistä olen ollut jopa samassa pöydässä baarissa.
- Anonyymi
Tulisi liian pitkä lista jos tässä alkaisin kaikki näkemäni luettelemaan, pitkä lista tulisi jo niistä keitä olen henk koht tavannut työssäni jo 70-luvun puolivälin jälkeen. Nyt olen jo eläkkeellä ja edelleen näen julkkiksia kulkiessani, mutta eipä niitä senkummemmin tule noteerattua.
- Anonyymi
Adolf Hitler
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733390
- 622614
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582308- 712279
Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1912237- 421753
- 431692
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141363EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1481320Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu1771315