Sanotte, että kantakaupungissa ei tarvitse autoa. Kenen autoja kadunvarsipaikoissa sitten oikein on varsinkin iltaisin ja öisin, eihän siellä ole yhtään ruutua vapaana ja kaikki laittomatkin paikat ovat täynnä?
Sitten vielä jatkokysymys. Miksi kysymyksen yksi autoilijat ovat haudanneet autonsa lumikinosten alle ja ympäröimäksi, eikö näillä autoilla sitten kuitenkaan ole tarkoitus ajaa?
Kysymys kantakaupungin arvotalojen asukeille
15
70
Vastaukset
- syntyperäinen
Olen jo toistakymmentä vuotta huomannut että ydinkeskustassa kadun varret täynnä melko uusia autoja lumikinosten alla. Jämähtää kadun varteen kun lumet tulee ja lähtevät liikkeelle kun lumet sulaneet. Eli silloin anoppilaan kyläilemään ja sukulaisten kesämökeille..
- Tämä_pitää
Minä en lumitöitä ala tekemään, kyllä ne lumet sulaa ihan itsestään.
- spurgu
Joo kylhä meillä onniin viihtyisät ratikkamatkat...hik...tääl stadis!
- omakas
Ei tarvitse, mutta ihan kiva se on varalta olla. Ei siis välttämätön.
Aika pieni autoja / pää- luku kantakaupungissa kuitenkin, vaikka kadunvarret täyttyvätkin.- autoton_kivitalomies
Juuri näin. Varan vuoksi, niin kuin vanhalla piialla tissit.
- voihvoi
Itse en asu pk-seudulla, enkä kantakaupungin arvotalossa, mutta en ostanut itselleni autoa kuin vasta 32-vuotiaana. Jos asuu ylipäätäänkin kaupunkialueella suurehkossa kaupungissa, ei auto ole mikään välttämättömyys. Itse asiassa, ilman autoa pärjää jopa muutaman kilometrin päässä keskustasta helposti. Jopa käyttämättä julkisia, koska muutaman kilometrin menee kevyesti pyörällä ja jopa kävellen.
- KummaJuttu
Niin, keitä mahtavat sitten nämä autoilijat olla, kun julkisilla pääsee niin helposti, varsinkin kurahousut jalassa?
Autoa tarvitsee mökkimatkoja varten. Ja tietysti maalla käyntiä (Espoo, yms) varten muutenkin. Jos ei matkustele, niin autoa ei tarvitse.
Nyt kun asuu maalla, tarvitsee kaksi autoa. Toisaalta, pysäköinti on ilmaista, kun siitä ennen piti maksaa asukaspysäköintitunnuksen verran... Valintoja...- savi_on_savea
Minä en lähtisi maalle vaikka tultaisiin kotiovelta hakemaan limusiisinilla, joka täynnä playboy-tyttöjä.
savi_on_savea kirjoitti:
Minä en lähtisi maalle vaikka tultaisiin kotiovelta hakemaan limusiisinilla, joka täynnä playboy-tyttöjä.
Njaa, minä olin Espoossa töissä, joten oma auto oli käytännössä pakollinen. Junalla kyllä pääsi. 50 minuttia, jos vaihdot osuivat kohdilleen. Yleensä eivät, eli puolisen tuntia lisää.
- ThePinkka
No tietenkin auto voi olla pakollinen, jos rahatilanne on niin kehno, että pitää töitä tehdä elääkseen. Jos saat joskus pinkan siihen kuntoon, että voit elää pelkillä pääomatuloilla, sitten auto ei ole pakollinen.
- rtyert45
Kantakaupungissa lähes 70% asukkaista asuu vuokralla. Ne ovat juuri niitä, jotka hehkuttelevat "hyvällä osoitteellaan".
- eipojastapolviainaparane
Juuri tästä syystä paljasjalkaiset stadilaiset asuvat lähes poikkeuksetta Vantaalla.
- Helvantaa
eipojastapolviainaparane kirjoitti:
Juuri tästä syystä paljasjalkaiset stadilaiset asuvat lähes poikkeuksetta Vantaalla.
Oikea alkuperäinen "Helsinkihän" on Vantaalla.
- asf234asdf243
Se on kyllä vuokranantajan hyvä osoite. Mitä trendikkäämpi slummi, sitä enemmän ekstraa pitää maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747