8kk pentu röhisee

eka_oma_koira

Elikkä pentu (8kk) on nyt pari pävää röhissyt jännästi.
siis aivankun jotain olisi mennyt nenään ja sitä sitten niistää takaisin ja hengittää nopeasti sieraimen kautta sisään ja päästää hengityksen suusta ulos. ja tekee tätä melkein pari kertaa päivässä ja tollanen röhinä kestää ihan muutaman sekunnin ja sit jatkaa matkaansa.

ollaan huomenna soittamassa eläinlääkärille ja varataan aika tarkastukseen. rokotuksen kunnossa ja toisella koiralla ei ollut oireita ollenkaan.

en tiedä mitä on itse veikkaan perus flunssaa.
mutta mitä te veikkaatte mitä olisi?
mulla tulee kaikkija kauhu juttuja mieleen esim. joku kasvain tai syöpä ja pelottaa ihan hulluna mitä se olisi, mutta tulee mielen rauha kun päästään eläin lääkäriin.

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kathy0908

      Voi olla kennelyskä. Se on ihan vaaraton. Mun noutajalla oli se pentuna. Tai sitten nenäpunkki tms, joka oireilee tolla tavoin.
      Kannattaa kuitenkin käydä näyttämässä eläinlääkärille. Meidän naapurustossa oli yksi koira, jolla tollainen outo yskiminen olikin sydänvikaa. Mutta se oli kyllä tosi pahan kuuloista ja oireili ainoastaan rasituksessa (kun koira esim näki toisen koiran ja ryntäsi leikkimään, niin aina yski kuin olisi tukehtumassa ollut).

      • eka_oma_koira

        joo soitin eläinlääkärille aamulla ja sano että voi olla nenäpunkki kun toiseen koiraan ei ole tarttunut,saatiin heti lääkkeet apteekkiin.

        huh huh kyllä tippu palanen sydämmeltä kun jännitti ettei ole mitään vakavaa. mutta jos oireet jatkuvat niin kuulemma soittoa takasin niin saan ajan.


    • nenäpunkki

      Kyllä mulla on käsitys,että nenäpunkki tarttuu koirasta toiseen kaikki eivät vaan oireile. Kannattaisi hoitaa toinen koira samalla ja pitää molemmat erossa muista koirista.

      • eka_oma_koira

        joo mulla meni hoitoon 4 muutakin koiraa... oli aika hintavat lääkkeet... melkein 200e makso ku kaikki isoja koiria.


      • ojvfdglbybbc

        Pentutehtailun hedelmä?


      • mitaaa

        miten nenäpunkki liittyy pentutehtailuun? :D


    • kdjddjdjjd

      ehdottomasti toisellekin koiralle lääke, vaikkei oireita ole! Joillakin on oireena vain nenän vuotoa. En myöskään suosittele stronghold nimistä lääkettä, ei vain toimi hyvin. Jos toinen koira jää hoitamatta niin ei pentukaan parane, kannattaa myös mainita kaikille koirien omistajille, jotka ovat koiriensa kanssa sinun koiria nähneet jne. Meidän eläinlääkäri sanoi jopa, että voi tarttua ihmisten käsien välityksellä näyttelyissä kun tuomari arvostelee koirat, meillä tarttui juuri näyttelyssä.

      • eka_oma_koira

        Me käytiin koirapuistossa ja se tuli just sieltä, harmittaa ihan hulluna.
        joo me laitettin 4 muulle koiralle kans eläinlääkärin määräämä Milbemaxsia.
        ja ilmotettiin 2 koirakaverille että saattaa olla jotan, että kannattaa seurailla.
        mutt vähän keljuttaa että porukka tulee koirapuistoon sairaiden koirien kanssa :l
        laitoin koirapuiston facebook sivullekkin että miellä on koiralla ilmentynyt tällästä, että kannattaa seurailla koiria kotipuolella ja parilla muulla koiralla on kuulemma kanssa ollut nenäpunkkia.


    • yleinen

      Kennelyskä tai nenäpunkki.. Käy lääkärissä koiran kanssa. Hoidettava ongelma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe