Hurghada!!

mimmivaan

Tulimme juuri aurinkoisesta Hurghadasta.Viimeksi kävin siellä noin 6v sitten ja olipahan huima ero edelliseen kertaa.Ruoka ei läheskään sitä mitä silloin,basaareilla hinnat nousseet huimasti vaikka tingittiin aina yleensä se puolet pois,ravintoloita paljon vähemmän,turisteja tooosi vähän jonka kyllä tiesimme mutta en uskonut ihan että noin vähän,olimme isossa hotellissa josta yli puolet huoneista tyhjillään.Se mikä hyvää siel oli aurinko ja että takin sai heti kun tuli tarvis vaikka monesti tuntu että siel ei oo juuri muuta liikenettä kun tööttäilevät taksit:)Kolme päivää kerittiin onneks lomailemaan mut sit iski kuume ja vatsa tauti vaikka oli desit mukana jota paljon käytimme.Menin heti loman alussa ostamaan vatsalääkkeet valmiiks kun se tauti tulee monesti niin nopeesti,mutta eipä nyt ollut mitään apua siitä joten loppuloman söin kuumetta alentavaa pilleriä.Ja kotiin tultua sama tauti jyllää edelleen ja olo kurja.Kerran aiemmin saanut kunnon taudin joka todella vie voimat kun ei voi syödä mitään kun heti samantien vessaan.Kestää noin viikon pari niin alkaa helpottamaan.Ja tämä ei ole mikään provon teksti mutta kaikki täyttä totta.Eli en kyllä enää matkustaisi sinne vaikka joskus todella tykkäsin siitä paikasta.

11

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmivaan

      Anteeks kirj.virhe,,,,,,siis sai Taksin ei taki:)

    • Hyvä mimmivaan!
      Kiitoksia todenmakuisesta kertomuksestasi. Tulet varmaankin saamaan vihapostia rehellisyydestäsi. Hurghadafanit raivostuvat jos ripulit ottaa puheeksi. Niistä ei saisi puhua yhtään mitään vaikka ne pilaavat valtaosan matkaajien lomista.

      Itse sain Kairosta punataudin joka oli vakavaa.

      • Afwan

        Itse olimme tammikuussa. Ei vatsatautia. Imodiumit oli mukana varmuuden vuoksi ja vatsahappokapseleita söimme jo kotimaassa. Tautisi voi olla ihan kotimaasta kotoisin tai sitten mahdollisesti Venäjältä.
        Hinnat olivat nousseet todella paljon ja turisteja muista maista kuin Venäjältä todella vähän. Taksit nyhtävät harvoilta turisteilta noin nelinkertaisia hintoja, jos ei pane hanttiin. Venäläisiä pyörimässä joka paikassa. Venäläiset eivät puhu mitään muuta kuin venäjää, joten minuakin palveltiin venäjäksi useimmiten. Egyptiläisille siis opetettu kieltä. Kyltit venäjäksi, kaikki venäjäksi. Tyhmyyksissäni otimme all-inclusiven ja sielläkäin ruoat oli nimetty mm. Moldavialaista pataa jne ... hirveätä sotkua! Venäläiseukot tulossa lounaalle bikineissä ... hohhoijaa... aloin jo ilmoitella ettei minulle tarvitse venäjää puhua ... nyt vähenee sentään tuo naapurin porukka, kun ruplalla ei enää tavalloinen pulliainen montaa matkaa osta.


      • Mirmak

        rakas (tai vähemmän rakas) 28X, osa sen saa, osa ei, et voi sanoa et valtaosa, koska 17 Egyptin matkallani ainoastaan kerran on ollut henkilö lentokoneessa joka on sijoitettu WCn viereen tautinsa takia ja hänellä oli oikeus etuilla kaikkia koneessa olevia, sen vielä lentoemätä erikseen ilmoitti kaikille koneessa oleville, ei tässä tarvita mitään vihapuheita, rehellisyys riittää, mutta jos puhuu matkastaan vuonna ennen ajanlaskua niin ei siihen voi enää verrata,sorry, itse taas lähdössä kyseiseen maahan ja innolla odotan matkaa


      • mikko50
        Mirmak kirjoitti:

        rakas (tai vähemmän rakas) 28X, osa sen saa, osa ei, et voi sanoa et valtaosa, koska 17 Egyptin matkallani ainoastaan kerran on ollut henkilö lentokoneessa joka on sijoitettu WCn viereen tautinsa takia ja hänellä oli oikeus etuilla kaikkia koneessa olevia, sen vielä lentoemätä erikseen ilmoitti kaikille koneessa oleville, ei tässä tarvita mitään vihapuheita, rehellisyys riittää, mutta jos puhuu matkastaan vuonna ennen ajanlaskua niin ei siihen voi enää verrata,sorry, itse taas lähdössä kyseiseen maahan ja innolla odotan matkaa

        Oikeenko lentoemämtä ilmoitti kaikille, KUULUTTIKO KENTIES, täällä on paskataudissa kaveri istuu penkillä 17 F Voi luoja miten vammaista porukkaa täällä on, ei varmasti lentoemäntä mene ketään Nolaamaan !


      • Mirmak

        kyllä meille kerrottiin että lennolla on yksi hyvin sairas henkilö mukana joka sijoitettiin viimeiseen penkkiin takaosassa kun vessat oli vieressä ja hänelle toivottiin esteetön pääsy WC:hen. Ei siinä ketään nolattu, ihan hyvin olis voinut olla oksennustaudissa, ei sitä kerrottu mitä hän sairastaa, mutta juttelin hänen kanssaa matkan aikana ja oli ollut sairaalassa tiputuksessa ja oli kovassa kuumeessa ollut, ei varmaankaan hienoa tuota Faaraon kirousta saada, mut edelleen, kaikki sitä ei saa, jotkut sitten todella rajuna


      • Hmm itse olen käynyt Sharmissa ja me olimme onnekkaita ei vatsatauteja :) Nimenomaan opas painotti, että "faaraon kirous" on ja pysyy voit käydä 10 kertaa egyptissä ja sitten yhtäkkii se iskee! Et ne ketkä täällä valittaa et ei saa puhua mahataudista suksikoot sitten sinne aavikolle! Mielestäni paikka oli IHANA! Joka paikassa on omat juttunsa mitä varoa, tuolla se hygieenisyys (käsidesi ja maitohappobakteerit auttaa) Suomessa tarvii si vaa pysyy jos pöpöjä pelkää ;)


    • paskajuttuja

      Paskajutut ovat oikein Egypti- kekusteluosion suola.
      Taitaa olla paskamaa kun ei sieltä muita juttuja kuulekaan kuin kotona aloitettuja kuureja, käsidesit ja paikalliset apteekit, Immodiumit ym ym ym........

      • mimmivaan

        Olen ketjun aloittaja joka sai taudin Hurghadasta.Nyt kaksi viikkoa potenut tautia välillä parempi ja välillä taas tosi kurja olo.Vein näytteet ja sain vastaukset perjantaina ,,,,todettiin Salmonella!Ei aloitettu antibioottia ainakaan vielä,mutta lääkäri sanoi ,jos oireet pahenee niin sitten lääkitys.Joten kaikki jotka podette jotain vatsa vaivaa reissun jälkeen niin kannattaa viedä näytteet.Onneks ei ollut muita bakteereja.Ei käsidesit ym,,nyt auttaneet tällä kertaa!!Suosittelen kaikille jotka sinne matkustaa että syökää vain hyvin kypsennettyä ruokaa!!!IHyvää kevään odotusta kaikille:)


    • pois

      Noiden vatsatautien takia olen pysynyt pois ko. maasta. Saattaa olla vielä sellaisia "pöpöjä" joita kantaa lopun ikäänsä.

    • paskatauditon

      en ole käynyt egyptissä , on kyllä tehnyt mieli mutta aina siellä on jotain kahnauksia menossa. sen sijaan olen käynyt turkit ja tunisiat sekä aikoinaan marokon,ja tietenkin kanarian ja kreikan saaret. olen katsonut mitä syön ja maitohappobakteerit ja käsidesit on minullakin olleet aina mukana. ikinä en ole saanut mitään tautia vaikka pidänkin itseäni herkkävatsaisena. ainoan lievän ripulin sain viime kesänä tallinnassa siistissä kylpylähotellissa. jotkut saavat vatsataudin ja toiset ei.siihen kannattaa tietenkin varautua varsinkin egyptissä.mutta minkä ihmeen takia osa kirjoittajista vatkaa sitä asiaa.pysykää ihmeessä kotona tai korkeintaa espanjassa jos täytyy koko ajan pelätä jotain hemmetin bakteereja.ne pyramidit ja sfinksit ja ainakin kuvissa jumalaisen upea punainen meri nyt kuitenkin piruuttaan sijaitsevat maassa jossa ei noudateta suomalaista niuhotushygieniaa. pysykää vaan härmässä niin ei tarvitse kärvistellä vatsataudissa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1546
    Aihe