Olen neljännellä kuulla raskaana. Tää raskaus oli mulle täysi yllätys, joskin mukava sellainen, koska luulin etten voisi koskaan saada lapsia. Koko raskausajan minulla on ollut enemmän tai vähemmän stressiä, liittyen siihen etten nuku kunnolla ja sen seurauksena en sitten oikein jaksa tehdä mitään. Unettomuutta mulla on ollut jo yli puoli vuotta. Välillä nukun paremmin, välillä taas tulee kausia, että en nuku juuri yhtään ja sen seurauksena elämä on yhtä h...ttiä. Hirveästi ei mitään lääkkeitäkään voi raskauden aikana käyttää. Nukkumattomuus paitsi väsyttää ja v...ttaa, myös ahdistaa hirveästi ja tuntuu että vähän väliä on hirveä stressi päällä. Mitenkähän kaikki tää vaikuttaa syntymättömään lapseeni, pelkään että saan keskenmenon tämän vuoksi. :( Sitä en antaisi itselleni ikinä anteeksi!!! Mitähän mun pitäis tehdä??? Oon käynyt hypnoositerapiassa, mutta en koe saavani siitä oikein mitään hyötyä. Tuntuu että olen aivan poikki ja aivan toivoton ongelmani kanssa. :(
Stressin vaikutus raskauteen?
3
447
Vastaukset
- kohtalotoveri
Heissan, kylläpä kuulostaa tutulta! Mulla ollut unettomuus ongelmana jo useita vuosia. Nyt oon kolmannella kuulla raskaana ja oon vähän miettinyt samaa, eli miten unettomuus vaikuttaa vauvaan. Kysyin sitä eilen neuvolassa, ja terkka kyllä sanoi, että äidin unen puute ei vaikuta vauvaan, joka kyllä huolehtii omasta nukkumisestaan. Stressi on tietenkin toinen juttu sinänsä ja sillä sanotaan olevan negatiivista vaikutusta lapseen (tutkittu juttu). Mut enpä oikein usko, että kuitenkaan keskenmenoa aiheuttaa.
Unettomuus on ihan kauhee sairaus, mitenköhän me tulevat äityliinit oikeen selvitään...?
Mut tsemppiä meille! Toivotaan, että unikin vielä joskus maistuis.- Henna
Minulla on vähän sama vaiva: nukun huonosti ja elämä stressaa. Kävin juttelemassa neuvolassa ja he suhtautuivat aivan ihanasti. Tai siis kerrankin tuntui, että joku otti minut vakavasti. Sain kolme viikkoa sairaslomaa saman tien.
Toinen asia sitten onkin, miten työnantaja suhtautuu tähän. Ei kiinnosta pätkääkään kertoa sille henkilökohtaisia asioitani. Missä määrin minä olen velvollinen kertomaan? Osaako joku sanoa? - sow68
Henna kirjoitti:
Minulla on vähän sama vaiva: nukun huonosti ja elämä stressaa. Kävin juttelemassa neuvolassa ja he suhtautuivat aivan ihanasti. Tai siis kerrankin tuntui, että joku otti minut vakavasti. Sain kolme viikkoa sairaslomaa saman tien.
Toinen asia sitten onkin, miten työnantaja suhtautuu tähän. Ei kiinnosta pätkääkään kertoa sille henkilökohtaisia asioitani. Missä määrin minä olen velvollinen kertomaan? Osaako joku sanoa?Työnantajalle riittää, että toimitat lääkärin kirjoittaman sl-todistuksen. Lääkäti on se, joka päättää, oletko työkuntoinen vai et.
Työnantajalle ei tarvitse selitellä, miksi olet saikulla, ellet halua. Se löytää kyllä netistä diagnoosisi jos haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632