Autoni Outback vm. 2008, 2.5 Automaatti aj 120tkm.
Kiinnostaisi vaihtaa Foresteriin vm. 2007, 2.5 Turbo aj 140tkm.
Onko jollain käytännön kokemusta tuommoisesta Foresterista?
Bensankulutus hieman isompi tietenkin?
Outback on hyvä ja vakaa ajettava pitkääkin matkaa ... miten on Forren kanssa pitkää matkaa ajettaessa?
Onko rengaskoot samoja - olisi uudet kesärenkaat Outbackissa ...
Onko automaattiforressa alennusvaihteisto?
Vaihto ehkä tapetilla
9
113
Vastaukset
- selkänojattarpeen
Osta ennemmin pieni co2 arvoinen vähä hevosvoimainen auto se on järkevämpää.
Jos tautisi on edennyt ja aot ostaa kuitenkin niin olkoon niin.
Kokemusta on vastaavasta manuaali forresta 90tkm . Bensaa menee 8.5- xx jos ajelee ihmisiksi ja ei kokeile selkänojien tarpeellisuutta niin ajaa alle 10 keskikulutuksella. Bensa maksa pian taas 2€ litra. Jos kiihdyttelee usein ja on semmoine levoton kuski niin 12-14 on usein kulutus.
Outbäkki on pidempi ja vakaampi tiellä luulisin? en ole ajanut tarpeeksi outbäkkiä ainoastaan koeajo 3l 208hv automaatilla ennen forren ostoa ja se oli laiska joten jäi kauppaan. Forre on vakaa ja voi ajella kuinka pitkästi huvitaa putkeen ei jää tie ominaisuuksista kiinni matkustus.
Eikös noissa ole samat vanteet?
Ei tainnut olla automaatissa alennusta muistelen kun kokeilin ja valitsin manuaalin vuosia sitten . En tiedä vieläkään olisiko pitänyt valita automaatti , jotenkin haluan vielä päättää vedosta itse . Automaatti toimii hyvin ja järkevästi ja läpysköillä voi leikkiä. Toimivia autoja taka iskarit alkaa roikkua jossain kilometreissä mutta läpäisee silti katsastuksen eli itse vaimennus toimii mutta nivomat ei.Onneksi noihin voi ostaa alustasarjan ja saa kovemman kyydin, se alkuperäinen on kenties liian löysä ,makuasia. Jokin ilmaventtiili koneesta menee joka poistetaan ohjelmoinnilla ,ei aiheuta kuin vikavalon eli ei matka katkea eikä huomaa mistään eli saa ajaa mutta ohjelmointi poistaa sen. Muuten vikoja ei ole ollut ja 200tkm lähenee. Heikoin piirre on ? en keksi .
Ja jos ketuttaa kypällä tekstit en tarkistanut taoin vaan näppäimistöä , osan ottoni.- Mietinnässä
Kiitos alustavasta vastauksestasi. Jotain valaisevaakin mukana.
Tällä hetkellä ajamme siis Outbackilla ja Peugeot 307 Hdi vm2004:lla ajan yksin pitkät työmatkani (140km/pv). Pösö on rekisteröity pakettiautoksi ja kulutus vajaa 6/100km joten en ymmärrä tuota kommenttiasi ostaa pieni co2 päästöinen auto … olen aina hankkinut auton käyttötarpeen mukaan.
En voita käytämmössä mitään, jos vaihtaisin Pösön pois.
Subarua sen ominaisuuksineen tarvitsemme ihan muuhun. Siihen ei myöskään tule kilometrejä niin paljoa vuodessa - diesel ei kannata.
- selkänojattarpeen
No kannattavaa on pieni vähätehoinen ,pieni co2 ,auto noin taloudellisessa mielessä on ne kaikki maksut pienempiä jo ostohinnasta lähtien. Valtiolle vähemmän maksuja.
Tarpeeseen itsekin ostin näppärän nelivedon ja samalla sain pirteästi liikkuvan auton muuhun kuin trailerin vetoon. Tokihan olisi pärjännyt esim 2l forrela mutta kun ne on niin armottoman laiskoja . Juu olen koettanut ei liiku mikään mutta 2,5xt on ihan kiva.
Samoin en aja paljon vuodessa ja olen äärettömän kiukkuinen koska maksan 400€ veroa muutamasta tuhannesta kilometristä vuodessa ÄÄRRR verottaja on &%¤¤%%&%%& !
Automaatti on kyllä helppo . Osta semmoinen tuskin kaduttaa. Itse vain tykkään kun sikaliukkaalla saa suoralla vedolla tunnustella kaarteessa lipsumisen rajalla automaatissa se ei onnistu samalla tunteella.
Hauska auto forre , en oikein tiedä parempaakaan samaan ylläpidon ja kestävyyden veroista autoa.Joku bmv on todellisten rahamiesten kärry kaikki maksaa siinä paljon ja jos korjuutella pitää niin konkurssi on varma .Subarulla ei mene talous nurin ja liikkuu liukkaasti. - omallaajan
Foresterit on meluisia. Räminää helinää riittää.
- vaihtaja
Miten se vaihto tehdään tapetilla? eikö rahaa tarvita ollenkaan, riittääkö tavallinen tapetti vai pitääkö olla vinyylitapettia.
- HelppoHomma
Ihan tavallinen molopääkuviotapetti riittää.
- liisteriinjäit
Vaihtaja,tällä palstalla ei käy noin lapselliset ihmiset .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394627Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473270Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343236Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912856Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2112084Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511957- 471696
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262