Tuulimuna..(?)

Ahistaa...

Kävin tänään ultrassa jossa ei nyt sitten mitään näkynyt, kuin ainoastaan sikiöpussi. Rv 8 5 viime kuukautisista, toisaalta lääkäri sanoi että koska kierto pidempi kuin normaalisti (en tiedä mikä kierto on, kun pillerit vasta vähän aikaa sitten lopetin ja yhdet kuukautiset ehti tulla välissä jolloin kierto lähemmäs 40pv). Raskaus kuulema voisi olla todella alku-vaiheessa, tai sitten se (omasta mielestäni todennäköisempi) vaihtoehto eli tuulimuna =(. Ensimmäinen raskaus, joskaan ei suunniteltu tämäkään. SILTI! nyt pitää kaksi viikoa odotella, josko vuoto alkaisi tai kahden viikon päästä uuteen Uä:n. Pitkä kaksi viikkonen edessä... muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Itse olen jo kaiken toivon heittänyt. Monennellako viikolla sikiö pitäisi varmasti jo näkyä?

20

4150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mey

silloin kun äitini odotti minua hänelle oltiin sanottu että "olen" tuulimuna että äitini joutuu kaavintaan.. äitini ei ollut antanut periksi kovin hevillä ja vaatinut tarkempia tutkimuksia ja sitten myöhemmin todettiin "etten" ole mikään tuulimuna... suurin piirtein näin äitini ja isäni on minulle kertoneet. lääkäritkin voivat erehtyä!!

myös n.4 kuukautta sitten kaverilleni oli väitetty samaa, kaverini tuskaa kärsien hyväksyi lopulta sen että hän joutuu kaavintaa, mutta sitten vähän myöhemmässä tehdyssä "varmistus" ultrassa todettiin että kyllä hän on ihan oikeesti raskaana!! ja nyt hän on onnellisesti n.kuudennella kuulla raskaana =)

Mä tiedän nämä pari tapausta ja voin ihan kokemuksella sanoa että nuo tuulimuna epäilyt eivät aina pidä paikkaansa vaikkakin tuulimuna raskauksia oikeastikin on!!

toivotaan parasta ja tsemppiä!

• Jenny

Itselläni ei ole tuulimunasta kokemusta, mutta vastaavasti kävin yksityisellä ultrassa kun olin rv.10. Lekuri sanoi, että sikiö ym. löytyy, muttei sikiössä elonmerkkiä eli on todennäköisesti kuollut kohtuun. Antoi kuitenkin toivoa siitä, että raskaus on ehkä alkanut myöhemmin kuin oletettu ja minunkin piti 2 viikkoa odotella seuraavaa ultraa.

Siinä ultrassa sitten todettiin, että sikiö oli jo lähtenyt "hajoamaan" eikä jäljellä ollut edes sitä mitä piti. Että näinkin voi käydä. En siis suosittele takertumaan oljenkorsiin vaan ajattelemaan realisistisesti, että suurimmaksi osin ne lääkärit ovat oikeassa. Pidä kuitenkin avoin mieli myös sille vaihtoehdolle, että kaikki onkin kunnossa.

En halunnut masentaa, mutta tiedän kokemuksesta millaista on vain odottaa. Vaikeaa... ja se 2 vkoa kestää kauan... mutta kyllä se siitä. Tsemppiä!!

• Järkiintynyt

En todellakaan alku-shokista toivuttuani aio mihinkään oljenkorsiin tarttua.. Itse olen jo suht sinut asian kanssa, ainut mikä vielä häiritsee on se että pitää nyt parikin viikkoa odotella mahdollisen vuodon alkamista ja kaavintaa. Inhottaa ajatus jostain ylimääräisestä kehossa. Me ei lasta olla yritetty, mutta kovin tervetullut se olisi silti, joten eikun katse kohti tulevaisuutta ja yritystä peliin. Mulla oli muutama päivä sitten outoa alavatsakipua ja luulenpa että se oli kohdun palautumiskipua mikä näissä tuulimunissa on tavallista, ihmettelen vain missä se vuoto viipyy. Ei lääkäri sanonut että se olisi todennäköisesti tuulimuna, sanoi vain että se ei ole poissuljettu ja itse takerruin enemmänkin siihen, kuin vaihtoehtoon että hedelmöitys olisi myöhemmin alkanut. Se tuntuu joten epäilyttävältä. Lisäksi on kyllä oireetkin vähentynyt tai vaihtelevat kovasti (lämpöä ei ole ja tissitkin vaihtelevasti kipeät, eikai se normaali raskaudessa niin paljoa vaihtele?). Eiköhän se nyt tämä kuitenkin ole.

• tuitui
        Järkiintynyt kirjoitti:

En todellakaan alku-shokista toivuttuani aio mihinkään oljenkorsiin tarttua.. Itse olen jo suht sinut asian kanssa, ainut mikä vielä häiritsee on se että pitää nyt parikin viikkoa odotella mahdollisen vuodon alkamista ja kaavintaa. Inhottaa ajatus jostain ylimääräisestä kehossa. Me ei lasta olla yritetty, mutta kovin tervetullut se olisi silti, joten eikun katse kohti tulevaisuutta ja yritystä peliin. Mulla oli muutama päivä sitten outoa alavatsakipua ja luulenpa että se oli kohdun palautumiskipua mikä näissä tuulimunissa on tavallista, ihmettelen vain missä se vuoto viipyy. Ei lääkäri sanonut että se olisi todennäköisesti tuulimuna, sanoi vain että se ei ole poissuljettu ja itse takerruin enemmänkin siihen, kuin vaihtoehtoon että hedelmöitys olisi myöhemmin alkanut. Se tuntuu joten epäilyttävältä. Lisäksi on kyllä oireetkin vähentynyt tai vaihtelevat kovasti (lämpöä ei ole ja tissitkin vaihtelevasti kipeät, eikai se normaali raskaudessa niin paljoa vaihtele?). Eiköhän se nyt tämä kuitenkin ole.

olen kokenut molemmat, sekä kuolleen sikiön kohdussa (ei vuotoa, mutta ei sykettä, ei vastannut kokoa yms..) ja sen kun tuulimunaa epäiltiin (tai juuri tuota että sikiön kehitys tosi varhasessa vaiheessa) ja kaikki kuitenkin oli hyvin.. kerron nyt tästä jälkimmäisestä.

Minulle kävi siis samoin kuin sinulle. Menin onnellisena ultraan, viikkoja reippaasti yli 7. Ultrakuvassa en itsekään nähnyt mitään, niin kuin ei lääkärikään, ei sikiötä ei sykettä, sikiöpussi kyllä. Lääkärin diagnooso oli että sikiön kehitys oli joko niin alkumetreillä (korkeintaan rv5) tai juuri tämä tuulimuna. määräsi uuden ajan kuukauden (!!!!) päähän ja antoi lähetteen naistentautien polille siltä varalta jos/kun vuoto alkaa.. masennuin aivan täysin, olin aivan varma ettei tälläkään kertaa onnistanut (2 keskenmenoa tänä vuonna) ja heitin toivon nurkkaan.. en kuitenkaan millään jaksanut odottaa kuukautta vaan jo seuraavalla viikolla soitin neuvolaan että haluan kaavintaan, koska en kestänyt kun masussa oli jotain ylimääräistä, mutta ei kuitenkaan sitä mitä halusin). Neuvolatäti otti minua niskasta kiinni ja passitti uudestaan ultraan. kunnalliselle en saanut aikaa, joten menin yksityiselle. Voi sitä ilon päivää! sikiö oli normaalin kokoinen kuukautisiin nähden (tuolloin vajaa rv8) ja nätisti sydän löi! nykyään mennään rv15 4 ja viimeksi tänään neuvolassa sydänäänet kuultu!

tällä vain halusin sanoa että älä ihan kokonaan heitä toivoa hukkaan, voi hyvinkin olla että kaikki onkin hyvin.. tarinasi kuulosti kovin samalta kuin mitä itse koin syksyllä... toivotaan että sielläkin kaikki on hyvin! *voimahaleja*

• Järkiintynyt
        tuitui kirjoitti:

olen kokenut molemmat, sekä kuolleen sikiön kohdussa (ei vuotoa, mutta ei sykettä, ei vastannut kokoa yms..) ja sen kun tuulimunaa epäiltiin (tai juuri tuota että sikiön kehitys tosi varhasessa vaiheessa) ja kaikki kuitenkin oli hyvin.. kerron nyt tästä jälkimmäisestä.

Minulle kävi siis samoin kuin sinulle. Menin onnellisena ultraan, viikkoja reippaasti yli 7. Ultrakuvassa en itsekään nähnyt mitään, niin kuin ei lääkärikään, ei sikiötä ei sykettä, sikiöpussi kyllä. Lääkärin diagnooso oli että sikiön kehitys oli joko niin alkumetreillä (korkeintaan rv5) tai juuri tämä tuulimuna. määräsi uuden ajan kuukauden (!!!!) päähän ja antoi lähetteen naistentautien polille siltä varalta jos/kun vuoto alkaa.. masennuin aivan täysin, olin aivan varma ettei tälläkään kertaa onnistanut (2 keskenmenoa tänä vuonna) ja heitin toivon nurkkaan.. en kuitenkaan millään jaksanut odottaa kuukautta vaan jo seuraavalla viikolla soitin neuvolaan että haluan kaavintaan, koska en kestänyt kun masussa oli jotain ylimääräistä, mutta ei kuitenkaan sitä mitä halusin). Neuvolatäti otti minua niskasta kiinni ja passitti uudestaan ultraan. kunnalliselle en saanut aikaa, joten menin yksityiselle. Voi sitä ilon päivää! sikiö oli normaalin kokoinen kuukautisiin nähden (tuolloin vajaa rv8) ja nätisti sydän löi! nykyään mennään rv15 4 ja viimeksi tänään neuvolassa sydänäänet kuultu!

tällä vain halusin sanoa että älä ihan kokonaan heitä toivoa hukkaan, voi hyvinkin olla että kaikki onkin hyvin.. tarinasi kuulosti kovin samalta kuin mitä itse koin syksyllä... toivotaan että sielläkin kaikki on hyvin! *voimahaleja*

Kiva, että noin positiivista ajatusta tarjoat =), mulla nyt vaan yksinkertasesti meni kyllä usko.. epäileväinen olin alusta alkaenkin, mutta eilen "päätin" unohtaa koko toivomisen..(niinkun se muka sitten olisi yhtään helpompaa..)
        Tuosta viestistäs vielä, että luulit olevasti yli 7rv ja lääkäri sanoi olevan 5? menit noin viikon päästä uudelleen(??) ja sitten sikiön iäksi varmistui vajaa 8?? nyt menee jotenkin ohi =)..eli sikiötäkö ei ollut vajaa 7 viikolla, mutta kasilla oli? voiko viikossa tapahtua niin paljon? sori jos ymmärsin väärin.
        ..Mä oon kytänny kalenteria ja muistelen että kierto ennen tätä oli päälle 40pv joten hetkeäkään en epäillyt aiemminkaan ettäkö se ei ois pienempi, jotenkin silti oli pettymys että mitään ei näkyny. Se, miks en usko että mitään eloa on, johtuu siitä että oireet ei oo enää niin voimakkaat(lämpöä ei ole,tissien kipeys vaihtelee, ei pahoinvointia..) sunnuntaina alavatsakipuja jotka kesti kauan (kohdun palautumis kipuja?) ja en tiiä, nyt mietin että oonko muutamaan viikkoon ees sextaillu yms.. Että siltä pohjalta! =) Kiitos kuitenkin.

p.s mikset saannut kunnalliselle aikaa? onko niin, että tässä ootellaan vuotoa tms. niin kauan että se tulee, tai maksetaan ittensä kipeeks yksityiseen ultraan?että siinä ainoat vaihtoehdot?

• tuitui
        Järkiintynyt kirjoitti:

Kiva, että noin positiivista ajatusta tarjoat =), mulla nyt vaan yksinkertasesti meni kyllä usko.. epäileväinen olin alusta alkaenkin, mutta eilen "päätin" unohtaa koko toivomisen..(niinkun se muka sitten olisi yhtään helpompaa..)
        Tuosta viestistäs vielä, että luulit olevasti yli 7rv ja lääkäri sanoi olevan 5? menit noin viikon päästä uudelleen(??) ja sitten sikiön iäksi varmistui vajaa 8?? nyt menee jotenkin ohi =)..eli sikiötäkö ei ollut vajaa 7 viikolla, mutta kasilla oli? voiko viikossa tapahtua niin paljon? sori jos ymmärsin väärin.
        ..Mä oon kytänny kalenteria ja muistelen että kierto ennen tätä oli päälle 40pv joten hetkeäkään en epäillyt aiemminkaan ettäkö se ei ois pienempi, jotenkin silti oli pettymys että mitään ei näkyny. Se, miks en usko että mitään eloa on, johtuu siitä että oireet ei oo enää niin voimakkaat(lämpöä ei ole,tissien kipeys vaihtelee, ei pahoinvointia..) sunnuntaina alavatsakipuja jotka kesti kauan (kohdun palautumis kipuja?) ja en tiiä, nyt mietin että oonko muutamaan viikkoon ees sextaillu yms.. Että siltä pohjalta! =) Kiitos kuitenkin.

p.s mikset saannut kunnalliselle aikaa? onko niin, että tässä ootellaan vuotoa tms. niin kauan että se tulee, tai maksetaan ittensä kipeeks yksityiseen ultraan?että siinä ainoat vaihtoehdot?

kun menin ekaan ultraan, viikkoja olisi ollut laskujeni mukaan ehkä 7 joitain päiviä. mitään ei näkynyt paitsi se sikiöpussi. tämä siis kunnallisessa. varasin ajan sitten yksityiselle ja kävin siellä 6 päivää tämän ekan ultran jälkeen. sydän löi selkeästi ja sikiö oli tuolloin koon mukaan vajaa 8 viikkoa, (kuukautisista lukien tasan 8, joten lääkäri ei muuttanut edes laskettua aikaa).

en tiedä miksi ekassa ultrassa ei näkynyt mitään, lääkärikään ei ollut nuori, joten luulisin että ammattitaito kai kohdallaan??

sain kyllä uuden ajan kunnalliselle, mutta se aika annettiin kuukauden päähän(!!!!) en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle, oma valinta..

• Järkiintynyt
        tuitui kirjoitti:

kun menin ekaan ultraan, viikkoja olisi ollut laskujeni mukaan ehkä 7 joitain päiviä. mitään ei näkynyt paitsi se sikiöpussi. tämä siis kunnallisessa. varasin ajan sitten yksityiselle ja kävin siellä 6 päivää tämän ekan ultran jälkeen. sydän löi selkeästi ja sikiö oli tuolloin koon mukaan vajaa 8 viikkoa, (kuukautisista lukien tasan 8, joten lääkäri ei muuttanut edes laskettua aikaa).

en tiedä miksi ekassa ultrassa ei näkynyt mitään, lääkärikään ei ollut nuori, joten luulisin että ammattitaito kai kohdallaan??

sain kyllä uuden ajan kunnalliselle, mutta se aika annettiin kuukauden päähän(!!!!) en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle, oma valinta..

Oliko kyse siis vatsan päältä vai alateitse tehdystä ultrasta?molemmissa? mulla tehtiin alatutkimus ja siinä ei siis näkynyt (viikolla 6 pitäisi näkyä ja kuukautautisista oli 8 5, eli aika uskomatonta olis jos noin pitkä kierto olis--) Kyllä mä siis sen "pakolliset" kaks viikkoa ainakin odotan...

• minä vielä

Sitä piti vielä kysymäni, jos joku osaisi sanoa..
      nyt kun minun pitää tuo kaksi viikkoa odottaa ja jos vuotoa ei ala, niin onko minun taas maksettava itseni kipeäks tuonne yksityiselle, vai onko jokin kunnallinen ultra-vaihtoehto? Kättärille sitä kuitenkin kaavintaan joutuu joten miksi ne eivät siellä voi ultrata kun ne sen jokatapauksessa tekevät? eilinen lääkäri sanoi, ettei kunnallista vaihtoehtoa ole kuin sitten jos vuotoa tulee niin kättärin päivystykseen.. tympäsee hieman maksaa ultrista yhteensä n.250e tuulimunan takia... (kallista puuhaa tämä epäonnistuminenkin..)

• anya

En osaa sanoa, mikä on käytäntö teidän paikkakunnallanne. Jos sanotaan, ettei kunnalliseen pääse, niin sitten varmaankin joudut yksityiselle menemään. Mutta itse tuulimunasta kerron sen verran, että minulle ei tarvinnut tehdä kaavintaa ollenkaan. Kävin 10. viikolla neuvolan ultrassa, jossa ei näkynyt mitään, ei edes sikiöpussia. Siitä muutaman päivän päästä alkoi vuoto ja menin polille päivystykseen. Siellä alakautta otetussa ultrassa todettiin tuulimuna, eli sikiöpussi näkyi. Lääkäri sanoi, ettei tarvitse kaapia, vaan kohtu saa tyhjentyä itsekseen. Tosi runsasta veristä vuotoa kesti parisen viikkoa, mutta ihan tyytyväinen olen, ettei tarvinnut sen takia sairaalaan mennä. En käynyt edes jälkitarkastuksessa (tyhmää). Seuraava raskaus sujui onnellisesti loppuun asti.

• Järkiintynyt
        anya kirjoitti:

En osaa sanoa, mikä on käytäntö teidän paikkakunnallanne. Jos sanotaan, ettei kunnalliseen pääse, niin sitten varmaankin joudut yksityiselle menemään. Mutta itse tuulimunasta kerron sen verran, että minulle ei tarvinnut tehdä kaavintaa ollenkaan. Kävin 10. viikolla neuvolan ultrassa, jossa ei näkynyt mitään, ei edes sikiöpussia. Siitä muutaman päivän päästä alkoi vuoto ja menin polille päivystykseen. Siellä alakautta otetussa ultrassa todettiin tuulimuna, eli sikiöpussi näkyi. Lääkäri sanoi, ettei tarvitse kaapia, vaan kohtu saa tyhjentyä itsekseen. Tosi runsasta veristä vuotoa kesti parisen viikkoa, mutta ihan tyytyväinen olen, ettei tarvinnut sen takia sairaalaan mennä. En käynyt edes jälkitarkastuksessa (tyhmää). Seuraava raskaus sujui onnellisesti loppuun asti.

Ai siis ekassa ultrassa ei näkynyt edes sikiöpussia, mutta muutaman päivän päästä näkyi? Mistä se voi johtua?

• anya
        Järkiintynyt kirjoitti:

Ai siis ekassa ultrassa ei näkynyt edes sikiöpussia, mutta muutaman päivän päästä näkyi? Mistä se voi johtua?

Neuvolan laitteella, jolla katsotaan vatsan päältä, ei näkynyt. Tällä ultralla on tarkoitus vain selvittää laskettu aika, jonka perusteella saa ajan np-ultraan. Minulla on aina ollut sama juttu; vasta n. 10. viikolla on näkynyt neuvolan ultrassa, jos sikiö on ollut. Syyksi ilmoitettiin kohdun asento. Laskettu aika ei ole koskaan muuttunut ultralla. Sairaalassa ultrattiin alakautta ja siinä näkyi selvästi sikiöpussi, vaikka vuoto (siis keskenmeno) oli jo alkanut. En ole ainut, jolle ei kaavintaa ole tehty tuulimunan takia.

• Järkiintynyt
        anya kirjoitti:

Neuvolan laitteella, jolla katsotaan vatsan päältä, ei näkynyt. Tällä ultralla on tarkoitus vain selvittää laskettu aika, jonka perusteella saa ajan np-ultraan. Minulla on aina ollut sama juttu; vasta n. 10. viikolla on näkynyt neuvolan ultrassa, jos sikiö on ollut. Syyksi ilmoitettiin kohdun asento. Laskettu aika ei ole koskaan muuttunut ultralla. Sairaalassa ultrattiin alakautta ja siinä näkyi selvästi sikiöpussi, vaikka vuoto (siis keskenmeno) oli jo alkanut. En ole ainut, jolle ei kaavintaa ole tehty tuulimunan takia.

Niin siis minulle ultra tehtiin alakautta, eli kyse ei ole siitä. Vain epäilystä, että raskaus olisi nuorempi (alle 6 vkoa siis, joka on raja milloin sikiö pitäisi näkyä). Eli siltä pohjalta =)
        Olen mä tämän asian jo hyväksynyt siinä määrin, vaikka ainahan se harmittaa. Kahden viikon päästä siis varmistus vielä.

• Sama edelleen
        anya kirjoitti:

Nyt ymmärsin =) Onko kohdun asento ollut sitten mikä? Ymmärtääkseni alakautta ultratessa siis pitäisi näkyä jo viikolla 6? jostain olen kuitenkin lukenut että kahdeksen..??

• kesävauvako?

Mun tarina on tämmönen.. Eli keväällä jouduin lopettaan pillerit ja pari kertaa tuli menkat aina viikon myöhässä eli kierto oli se 35 pvä. Sitte menkat jäi pois, viimesen kerran ollu elokuussa... Sen jälkee kaks testiä tein ja negoja. Sit viikko sitte positiivinen. Pääsin sitte heti ultraan et ne kattoo et minkä ikänen on ku ei voi laskee menkkoista... Siellä selvis et se ois ihan alussa.. jotai rv 5-6... Vatsapeitteiden päältä näkyy rv 6-7 mulle sanottii... Alakautta vaan näky pieni musta pallo jota ei terveydenhoitajakaa osannu kattoo... Lääkäri vaan... Mulla on öisin kauheita mahakouristuksia muttei mitää vuotoja... Pelottaa et menee kesken tai tuulimuna.. Kuulemma 6 mm kokoinen... Onneksi se lääkäri katto ettei ollu kohdunulkopuolinen raskaus.. Seki sano mulle et se on vaan niin alussa! Emme menetä toivoa!!

TSEMIÄ sulle.. Et oo ainoo!!!!

• Järkiintynyt (tai haluis ol...

..toivoaan menettää, mä oon vaan perusluonteeltani niin pessimistinen kai, tai ainakin vahvasti realistinen. Mulle lääkäri ei antanut edes minkäänlaista arviota mahd. sikiön iästä, lapussa luki vain" St: Us vag po siistit, ei vuotoa, ut syvällä rvfl, vähän suurent. adn vapaat.Alkuraskaus-uä: intrauterininen pienehkö sikiöpussi, jossa ei selvästi erotettavissa ruskuaispussia eikä sikiötä. Kyseessä voi olla hyvin varhainen (!!!!??)raskaus, mutta tuulimunakaan ei ole poissuljettu. Vas:ssa ovariossa on corpus luteum-rakkula (mikä lienee??). En kyllä tuosta paljoakaan ymmärtäny mutta tärkeimmän kyllä. Sunnuntaisesta pitkästä vatsakivusta ajattelin että jos se johtuu tuulimunassa taahtuvasta "kohdun palautumisesta".. luulisi kuitenkin että sen jälkeen joku vuotokin tulisi.. Piinaavaa vain odottaa. =( Tsemppiä sulle, toivon sydämestäni että sulla ja pienellä kaikki hyvin!!Mä olen tätä asiaa kelaillu koko päivän ja sillai jo kuivilla, että kestän totuuden kyllä..mutta epätietoisuutta en, enkä odottelua.

• tuitui
        Järkiintynyt (tai haluis ol... kirjoitti:

..toivoaan menettää, mä oon vaan perusluonteeltani niin pessimistinen kai, tai ainakin vahvasti realistinen. Mulle lääkäri ei antanut edes minkäänlaista arviota mahd. sikiön iästä, lapussa luki vain" St: Us vag po siistit, ei vuotoa, ut syvällä rvfl, vähän suurent. adn vapaat.Alkuraskaus-uä: intrauterininen pienehkö sikiöpussi, jossa ei selvästi erotettavissa ruskuaispussia eikä sikiötä. Kyseessä voi olla hyvin varhainen (!!!!??)raskaus, mutta tuulimunakaan ei ole poissuljettu. Vas:ssa ovariossa on corpus luteum-rakkula (mikä lienee??). En kyllä tuosta paljoakaan ymmärtäny mutta tärkeimmän kyllä. Sunnuntaisesta pitkästä vatsakivusta ajattelin että jos se johtuu tuulimunassa taahtuvasta "kohdun palautumisesta".. luulisi kuitenkin että sen jälkeen joku vuotokin tulisi.. Piinaavaa vain odottaa. =( Tsemppiä sulle, toivon sydämestäni että sulla ja pienellä kaikki hyvin!!Mä olen tätä asiaa kelaillu koko päivän ja sillai jo kuivilla, että kestän totuuden kyllä..mutta epätietoisuutta en, enkä odottelua.

et siis meinaa odottaa?? odota hyvä ihminen.. itsekin olin toivoni jo hukkaan heittänyt. huoletta söin maksalaatikkoa (kun sitä sattui mieli tekemään) ja kohotin maljan mieheni gradun valmistumiselle... (ikinä en olisi noita tehnyt jos olisin edes hitusta uskonut raskauden jatkumiseen..)

omien kokemuksieni myötä kehotan sua kuitenkin odottamaan.. eikö olisi kamalampaa jos vaatisit kaavintaan, ja sit ku se olis tehnyt, ne sanois että kyllähän siellä sikiö oli????

• Järkiintynyt

Onko sulla jatkunut oireet samanlaisina? ollut alusta asti noita vatsakipuja? Mulla nimittäin on ja on edelleen pieniä tuntemuksia alavatsassa. Muita oireita ei sitten kamalasti olekaan, ei mitään pahoinvointia,lämpöä tms. Tissit vaihtelevasti arat/kipeät. Tuulimunassa oireet voi olla myös lievemmät ja jossain vaiheessa kadota kokonaan.Sait siis uuden ajan ultraan?(milloin?). VIimeset menkat siis elokuussa ja sen jälkeen ei menkkoja, outoa sekin... mulla oli lokakuun ekapäivä viimeks menkat ja kierto silloin jotain 40pv kieppeillä.

• minä taas
        Järkiintynyt kirjoitti:

Onko sulla jatkunut oireet samanlaisina? ollut alusta asti noita vatsakipuja? Mulla nimittäin on ja on edelleen pieniä tuntemuksia alavatsassa. Muita oireita ei sitten kamalasti olekaan, ei mitään pahoinvointia,lämpöä tms. Tissit vaihtelevasti arat/kipeät. Tuulimunassa oireet voi olla myös lievemmät ja jossain vaiheessa kadota kokonaan.Sait siis uuden ajan ultraan?(milloin?). VIimeset menkat siis elokuussa ja sen jälkeen ei menkkoja, outoa sekin... mulla oli lokakuun ekapäivä viimeks menkat ja kierto silloin jotain 40pv kieppeillä.

Juu eli oireet on samanlaisia vieläki.. Yöllä tulee melkein samaan kellonaikaan kauheita kouristuksia ja ku käyn pissalla nii sit helpottaa.. Nyt viime yönä taas oli muttei kahtena sitä edellisenä ollenkaan.. Outoa.. Ne laitto mut verikokeeseen et mittaavat sitä hormonia et nouseeko sen määrä.. Sanovat et soittaa sitte nii varataan se aika sen verikokeen perusteella.. Iteki aika pihalla ku ei oo kokemusta ennen raskaudesta.. Parista viikosta se puhu siitä ultrasta.. Pelottaa tosiaanki et menee kesken niistä kivuista päätellen ku ne sano et sais olla pieniä muttei sillee niiku kipuja... Ja tosiaanki tissit on taas kipeytyny mut esim. pahoinvointia ei oo, mut eihä sitä välttämät tuu ollenkaa... En muista tarkalleen mut ei tainnu olla nuita kipuja ihan alussa.. Ne menkat muaki ihmetyttää.. Lääkäri kyl meinas et on ihan oikee raskaus mut hoitaja ei uskaltanu päästää kotio ennenku lekuri oli kattonu.. Tais tul vähä kertaust mut kuiteski.. Kirjottele!!!

• Sama edelleen
        minä taas kirjoitti:

Juu eli oireet on samanlaisia vieläki.. Yöllä tulee melkein samaan kellonaikaan kauheita kouristuksia ja ku käyn pissalla nii sit helpottaa.. Nyt viime yönä taas oli muttei kahtena sitä edellisenä ollenkaan.. Outoa.. Ne laitto mut verikokeeseen et mittaavat sitä hormonia et nouseeko sen määrä.. Sanovat et soittaa sitte nii varataan se aika sen verikokeen perusteella.. Iteki aika pihalla ku ei oo kokemusta ennen raskaudesta.. Parista viikosta se puhu siitä ultrasta.. Pelottaa tosiaanki et menee kesken niistä kivuista päätellen ku ne sano et sais olla pieniä muttei sillee niiku kipuja... Ja tosiaanki tissit on taas kipeytyny mut esim. pahoinvointia ei oo, mut eihä sitä välttämät tuu ollenkaa... En muista tarkalleen mut ei tainnu olla nuita kipuja ihan alussa.. Ne menkat muaki ihmetyttää.. Lääkäri kyl meinas et on ihan oikee raskaus mut hoitaja ei uskaltanu päästää kotio ennenku lekuri oli kattonu.. Tais tul vähä kertaust mut kuiteski.. Kirjottele!!!

Jep, no mun lääkäri ei ollu ollenkaan niin toiveikas, kuten en minäkään enää. Tänää alko pikkasen tiputtelee, sellasta rusehtavaa vuotoa ja koko ajan on pientä tuntemusta tuolla mestoilla. Sais vaan tulla kunnolla pois, jos on tullakseen.. Pääsis elämässä eteenpäin..Mä oon kyllä jo ihan sinut tän asian kans, en vaan jaksais ventata että jotain tapahtuu..suuntaan tai toiseen.. Kuulin neuvolasta, että vaikka vuoto alkaiskin niin tod.näk. mihinkää sairaalaa ei oteta, kättärille pääsee vain virka-ajalla.. et silleen.

• tuleva äippä

mulla todettiin viime keväänä tuulimunaraskaus, joka selvisi sillä, että viikolla 11 alkoi valtava verenvuoto. Sairaalassa ultrattiin ja todettiin, ettei kohdussa mitään ollu. Myöskään minkäänlaisia hyytymiä ei ollut tullut ulos, pelkästään kirkasta verta. Oli aika shokki, koska vauvaa odotettiin tosi kovasti.
      Elokuussa tärppäsi taas ja kovien vatsakipujen takia taas sairaalaan päivystykseen ja ultraan. Löytyi ainoastaan sikiöpussi, mutta sovittiin seuraava ultra viikon päähän. Jätin jo jäähyväiset "vauvalle" ja olin varma, että viikon päästä joudun suoraan kaavintaan... Ultrassa näkyi kuitenkin pieni sykkivä piste ja lääkäri onnitteli kovasti. Rv 18 täynnä ja edelleen päivittäin keskenmeno mielessä enkä osaa vieläkään kunnolla luottaa siihen, että vauva pysyy mahassa loppuun asti.
      Kokemuksena tuulimuna oli tosi paha, olenko oikeasti niin huono, ettei vauva halua kasvaa mahassani jne. Asiaa ei helpottanut kommentit, että eihän siellä ketään edes ollut, mitä sitä sitten suremaan... Mieli on jo paljon parempi, vaikka asia käy edelleen jatkuvasti mielessä.
      Oli sun tilanne sitten seuraavassa ultrassa mikä tahansa, muista että joku päivä asiat on paremmin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe