Muuraustyön hinta

TyönHinta

Minkä verran ammattitaitoiselle muurarille ja apulaiselle tulee tätä nykyä maksaa palkkaa pk-seudulla ulkoverhouksen muurauksesta? ...ja paljonko hyvä muurari muuraa seinäpintaa 85mm tiilillä päivässä?

Nykyiset veromääräykset kai tarkoittavat sitä, että töitä ei kannata teettää alvillisella yrityksellä vaan vähänkään suurempaan työhön kannattaa palkata osaava tekijä.

10

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muurari.evp

Hyvälle muurarille kannattaa maksaa sen verran mitä se pyytää, ja hyvä muurari muuraa max. 600kpl 85 tiiltä päivässä. Kaikki sen yli menee hosumiseksi normaalimittaisessa työpäivässä ja se näkyy työn laadussa.

• KuntaKinteonksfotoo

Nyt kuuluu Isännän ääni ja alkaa näytön paikka. Hihat heiluu kirves iskee. Kourat kurassa, jalat mudassa hän uurastaa. Palkkioksi saa sitä mitä haluaa.

• muurari3

Hosumiseksi menee jo 600kpl. päivä vauhdilla. Jälki ei ole enää kunnollista. Jos omakotitalon ulkoseinissä' saa 450kpl. keskim.päivässä saa olla tyytyväinen. Siellä on niita pienimpiä pätkiä ja aina jokunen pilari. Jos löytää tunnetun, pätevän ja ahkeran muurarin niin voi teettää ihan tuntityönä, silloin saa sellaista jälkeä kuin haluaa eikä tarvii maksaa liikoja.

• Petskuboy
    • Kahikivi

800 kiveä päivässä menee suaralla seinällä helposti ja jälki on moittetonta, mutta huomioikaa repsikan tarvitsee olla PÄTEVÄ muuten homma tökkii ei ole kiviä tai laastia jne, eli ilman Ammattitatista repee homma vaan ei toimi.

• Ammatt

65 €/h Alv

• Hbbbnvv

Itse en palkkaisi omakotityömaalle ketään vaan ehdottomasti ostaisin työn muurarin yritykseltä. Kirjallisella sopimuksella ja kuitilla varustettuna.

Se alv:n säästö on pieni etu verrattuna siihen että verokortilla palkatulla tekijällä ei ole sen jälkeen muuta vastuuta kuin ilmestyä ajallaan työmaalle jos jaksaa. Ja sivukulut yms tulee sinun hoidettavaksi samoin kuin ennakonperinnät jne. Ja jos jälkeenpäin huomaatkin että työtä ei olekaan tehty sovitulla tavalla niin kenelle valitat jos olet itse toiminut työnantajana ja palkannut miehiä tekemään sinulle hommia sinun työnohjauksessasi? Vinkki: Suomessa ei voi vaatia työntekijältä korvausta aiheutetusta vahingosta kuin hyvin poikkeuksellisissa tilanteissa. Ja jos palkattu mies sairastuu niin varmaan arvaat kuka maksaa sairasajan palkan?

Moni homma on paljon helpompaa ja riskittömämpää kun tilaat työn kokonaisurakkana ja kirjatte sopimukseen selkeät laatukriteerit ja aikataulun sanktioineen.

• Laskutoimitus

Kaikkea on toki helppoa, vaivatonta ja riskitöntä ostaa kokonaispakettina luotettavalta toimittajalta, mutta paljonko tästä ylellisyydestä saa maksaa? Kaupallisen toimittajan hintaan on joka tapauksessa leivottu verot, sivukulut, sairauskulut, ehkä jotain takuutöitä, hallintokuluja ja hiukkasen voittoakin.

Nykyään tilaajalla on kuitenkin velvollisuus varmistua siitä, että urakoitsija on hoitanut velvoitteensa. Ongelmien ilmetessä jälkikäteen kukaan ei kuitenkaan enää tiedä mitään ko. firmasta tai sen alihankkijasta, työn tehneistä muurareista nyt puhumattakaan.

Kai yksityinenkin voi laittaa koeajalla olevan työntekijän km-tehtaalle, jos työt eivät suju ototetusti?

Estääkö joku teettämästä verokirjalla urakkatöitä - ei kai tuntityö ole ainoa vaihtoehto? Niin tai näin, kirjallinen sopimus lienee syytä tehdä joka tapauksessa.

• muurarikin

Olen työskennellyt ammatti muurarina ja muurannut yli 1000 tiiltä puhtaaksi seinällä mutta on paikkoja talossa joissa 300 tiiltä ottaa lujaan.

Pieniä pätkiä ja pieliä niin ei siinä niitä tiiliä niin montaa ehdi laittaa. Lisäksi muuraustyömaalla, jos varvaslaudat, linjarit, tartunnat ja topparit on paikallaan niin työ joutuu nopeaan. Lisäisin vielä tuohon tellinkien teon, ettei tartte villapaalien päältä.

Kunnon muurari ja ammattimies tekee koko ajan hommia on sitten urakalla tai tuntitöissä. Siinä menee maine, jos talossa koisii ja polttelee tupakkaa laiskana, ei sellaista muuraria sillä paikkakunnalla kukaan palkkaa sen jälkee.

Kirvesmies kun seisoskelee ja polttaa tupakkaa niin hän ajattelee mutta muurarilla se osoittaa suurta laiskuutta.

• Kohtuus

Vähän enemmän kuin työttömyyspäiväraha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe