Viisumi Venäjältä Eestiin???

Gospodin1

Siis eräs Eka haluais tulla sieltä jostain Venäjältä Suomeen. Venäjä-Suomi viisumi on vissiin kallis. Kenties o halvempi tulla Venäjältä Suomeen Eestin kautta??.

10

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Härra47

      Visumi saman hinttanen. Maatka Eestin kauta kalliinpa. suoraan Soomeen Peterburgist maksa 10 - 15e.

      • neuvostoihminen

        Itse en lähtisi tätä reittiä ajamaan, kaikki muut vaihtoehdot ovat parempi .
        Olen tarpeeksi paljon matkustanut siellä sekä autolla että jaloilla, uskallan sanoa että maailmassa ei kovin paljon paikkoja missä raja on niin vaarallinen, epämiellyttävä ja töykeä. Narva-Ivangorodin raja on tavallaan ainutlaatuinen paikka typeryydestään ja epäinhimillisen kohtelustaan.
        Se muistuttaa aika paljon Egypti-Israelin rajaa, yhtä perustematon julma ja typerä.

        Kysymys: miksi pitää mennä paikkaan jossa sinulle syljetään kasvoille?
        Maailmassa paljon muitakin kivoja paikkoja missä ei tartte jonotta tuntikausia ja kuunnella nöyrryttäviä kommentteja rajavartijoilta rajan molemmilla puolella.

        Itse joudun kerran vuodessa ylittämään kyseisen rajan hautausmaille vierailun takia,olen ainoa suvustamme kuka enää käy siellä.


    • 15plus10

      Sama Shengenviisumi se on tulee sitte Suomeen tai Eestiin.

    • Gospodin1

      Spasiba, asia harvinaisen selvä!!

    • vladimiri

      puuttini

    • vähä_vanhat_paperit

      Ihan sama tilanne on jos kulkee Venäjältä Viroon.
      Eestin neuvostotasavaltaa ei enää ole!

      • Estland

        Kaikissa kielissä puhutaan Eestistä. Missään muussa kielessä ei puhuta Virosta kuin suomessa. Koeta etsiä joku kieli, jossa Eestiä nimitetään Viroksi.

        Olen tehnyt sopimuksen eestiläisten kanssa, etten koskaan heidän kanssaan puhu valtiosta Viro. Sehän on vain yksi maakunta Eestissä.

        https://www.youtube.com/watch?v=7CgKJTNU4lQ

        Hyvä Eesti!!!!


      • viru_valge
        Estland kirjoitti:

        Kaikissa kielissä puhutaan Eestistä. Missään muussa kielessä ei puhuta Virosta kuin suomessa. Koeta etsiä joku kieli, jossa Eestiä nimitetään Viroksi.

        Olen tehnyt sopimuksen eestiläisten kanssa, etten koskaan heidän kanssaan puhu valtiosta Viro. Sehän on vain yksi maakunta Eestissä.

        https://www.youtube.com/watch?v=7CgKJTNU4lQ

        Hyvä Eesti!!!!

        Maan nimi on suomeksi Viro. Samoin Ruotsin nimi on muissa kielissä yleensä Sverigestä johdettu Sweden tms. Silti suomalaiset sinnikkäästi puhuvat Ruotsista.

        Viron presidentti Lennart Meri sanoi aikoinaan kysyttäessä että suomeksi heidän maansa nimi on Viro. Luulisi olevan selvä asia.


    • Makerron

      Venäläinen tuttavani Pietarista halusi viisumin Suomeen. Hän huomasi, että Eestin kautta viisumi EU-maahan on edullisempi kuin Suomeen. Hän asioi muutenkin Eestissä. Niinpä hän sai viisumin EU-maahan. Siinä tuli vaan sellainen ongelma, että piti käydä ensimmäisen kerran Eestissä viisumin saapumisen jälkeen. Sitten viisumi hyväksyttiin Suomeen.
      Ei matka Pietarista Eestiin ole kummoinen, lux-bussilla pääsee Tallinnaan helposti, jopa usean kertaan päivässä.

    • ksusha

      Suosittelisin ihan kyllä suoraan viisumia Suomeen. Maksaahan nuo matkat aina jotain, laivat ym. Jos ei nyt ihan Viron rajan lähellä asu. Sama schengen- viisumi tulee kuitenkin.
      No mekin haettiin just Venäjän vuosiviisumit täältä kun satuttiin olemaan Tallinnassa "talvilomalla". Ainakin todella helppoa oli.
      Narvasta ollaan nyt tultu pari kertaa yli, ainakin suomalaiselle se on helppo raja ja nopea. Venäläisten kohtelun jotenkin ymmärtää vaikka ei hyväksy.
      Viro on Viro meille suomalaisille kuten Saksa on Saksa, ei Deuchland, Ruotsi on Ruotsi, ei Sverige. Venäjä on Venäjä, ei Rossija....näin se vaan on ja joka maassa. Maan nimet ovat paikallisella kielellä. Niin ja sanoohan nämä eestiläisetkin että Rootsi, ei Sverige...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe