päänahka kutisee eikä ole hilsettä. käyttänyt selukosta mutta tuntuu että välillä pitäis jotain muuta saada käyttää eikä aina haista pahalle. mitä vois käyttää ja mikä auttais?
päänahan kutina
9
122
Vastaukset
- belloo
ketoconazoli shampoo apteekista.
- Marjastaja53
Joskus voi tehdä liika peseminenkin kutinaa. Lisäksi mitä shampoosi ovat sisältäneet. Itse olen tykästynyt Urtekramin brown sugar shampooseen. Saa ainakin Prismojen luontaiskosmetiikan hyllystä ja tietysti kaikista muistakin paikoista, jotka myyvät luontaiskosmetiikkaa. Pesee tosi puhtaaksi eikä ainakaan itsellä ole kutinaa tehnyt.
- wtyy3y
Pese hiuksesi harvemmin ja jos peset , niin pelkällä hoitoaineella.
- BLOODisLIFE
Käytä vähemmän muotoilutuotteita, laita jotain voidetta, tee joku öljyhoito
- määihmettele
Mulla ollut pitkän aika kutina päänahassa, sekä muutenkin iho kuiva kutiava . No , aloin tuossa keväällä käyttämään ennakkoon allergia lääkettä koivun siitepölyyn , niin kas , loppuivat kutinat yhtäkkiä . En aluksi sitä edes huomannut , mutta yhtenä iltana huomasin ettei ole minkäänlaista kutinaa missään . Ihmettelen olisiko allergia lääkkellä moinen vaikutus . No oli tahi ei , niin kutinat ovatten hävinneet .
- ggtytyry
ketokonazoli shampoo apteekista, todennäköisesti "hiivaa"iholla.
- gfgfdgfd
Kokeileppa kuule tuota apteekista myytävää ketokonazoli lääkeshampoota. uskon että auttaa.
- nokkosrokko
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00207
Olisiko tuo?
Itselläni alkoi kutisevalla päänahalla aina hieman kostuessa tai pesun jälkeen oli kuin.. Pistin pyyhken päähän ja hankasin etten rikkoisi ihoa.
Lopulta kutina oli koko kropalla heräsin siihen jopa yöllä ja yritin olla vain raapimatta.
Tietoa on vaikea löytää sain ihotauti lääkäriltä monisteen jostain lääkäri lehdestä jossa asiaa selitetiin.
Syön Xyzal 5 mg illalla kun menen nukkumaan jollen muista niin 26 tuntia edellisestä pilleristä alkaa kutina.
Nyt tein kumman havainnon:
Raaka valkosipuli saa aikaan päänahassa hiusjuuressa saman kutinan vaikka lääkitys on päällä.
Kutina alkaa heti kun laitan valkosipulin suuhu ja kestää n. 5-10 min.
Mietin jospa valkosipuli tappaisin Dermografismin?
Olen koittanut eri tapoja syödä valkosipulia raakana, puserrettuna se poltaa suuta ihan liikaa. raakana se on tutkimusteni mukaan syötävä ettei siitä kuole aineet joita ilmeisemmin tarvitsen.
Nyt kuutioin sen pieniksi kuutioiksi jotka nielen purematta veden avustuksella... kerralla olen syönyt joko yhden yksi kyntisen tai 5-7 kynttä. Vielä ei ole vatsa oireita kuuria olen pitänyt elokuun alusta.
Tiedän että haisen ja varmasti. Kun menen ihmisten ilmoille otan vasta illalla muuten syön aamupäivällä. Ajattelin syödä ainakin kunnes kutina helpottaa jos helpottaa.. Syön silti Xyzalia.
En aijo kantaa huolta hajusta.
Kaivelen hampaaraot pesen hampaat ja kurlaan ja purskutan kookosöljyllä sekä syön omanaa joka on tutkimusten mukaan kaikkein paras hajun poistaja hengityksestä. Kaikki karvat pois, niin voi rauhassa rasvata päänahkaa. Toimii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004656690- 262501
- 2182457
- 1411734
- 1141688
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601103- 741103
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41095Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1361005Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62897