Aika hiljaiseksi on mennyt palsta. Uudistus on tehnyt varovaiseksi kaikki kirjoittajat.
Onko palsta liian asiallisen näköinen? Kukaan ei enää tiedä, mihin keskusteluun on osallistunut, ja jos on huono muisti, ei tiedä edes, minkä keskustelun on itse aloittanut. On myös hankala keksiä niin vetävä otsake, että kiinnostus säilyy, vaikka lukija ei ehkä oitis muista, mistä on kysymys.
Joutessani tässä laskin eiliset mielipiteet. Päivän saalis on 17 mielipidettä kaikissa aloituksissa yhteensä. Joku oli kirjottanut ajatuksensa useampaan aloitukseen, joten osallistujien määrä ei ole noin iso.
Rupesin miettimään, montako aktiivista kirjoittajaa tässä ryhmässä mahtaa olla?
Jos meitä ei ole kuin kourallinen, niin johan olemme kaikki mielipiteemme kaikesta ilmaisseet. Mitäpä niitä toistelemaan, jos vain otsake muuttuu!
Montako meitä on?
61
258
Vastaukset
- jakolasku
Ei teitä monta ole kun kirjoitetaan monilla nimmareilla. Viis kuus kirjoittajaa.
- yks1
Otetaan luku, minä aloitan YKSI
- jakolasku
Kaks
kolme
Ystävät, minä laskin tämän päivän saldon. Tänään on vakinimimerkillä kirjoittaneita ollut 19 ja vaihtuvaa nimimerkkiä käyttäneitä 22.
EI HUONO, sanoisi Jorma Uotinenkin :))))- jakolasku
Katileija kirjoitti:
Ystävät, minä laskin tämän päivän saldon. Tänään on vakinimimerkillä kirjoittaneita ollut 19 ja vaihtuvaa nimimerkkiä käyttäneitä 22.
EI HUONO, sanoisi Jorma Uotinenkin :))))Väitätkö tai tarkoitatko että vakionokkejä on 19?
- jakolasku
Kirjoitusvirhe.sorry.
jakolaskulle
vakinimimerkillä tarkoitan samaa nimimerkkiä joko rekattua tai rekkaamatonta nimimerkkiä.
Silloin 6.2. palstalle kirjoittivat seuraavat:
hilema ullamirjami kukkahame Ramoona capteeni cöpenik Katileija Kristiina SkillaN LateVaan ynnämuu muori77 sini-sirkku Marja-Liisa Irkku Merilii jakolasku susmorsian Ruuneperi Lorena = 19.
Onko vielä jotain kysyttävää, vastaan kyllä.- jakolasku
Katileija kirjoitti:
jakolaskulle
vakinimimerkillä tarkoitan samaa nimimerkkiä joko rekattua tai rekkaamatonta nimimerkkiä.
Silloin 6.2. palstalle kirjoittivat seuraavat:
hilema ullamirjami kukkahame Ramoona capteeni cöpenik Katileija Kristiina SkillaN LateVaan ynnämuu muori77 sini-sirkku Marja-Liisa Irkku Merilii jakolasku susmorsian Ruuneperi Lorena = 19.
Onko vielä jotain kysyttävää, vastaan kyllä.Juu kiitos ei tänään muuta, illan jatkoja vaan.
- neljäs0
Neljä
Olipa huono tuuri kun nelosen sain, taitaa tulla ehdot.- palstakävijä
Kahvipirtti on kuin saareke erikseen, eipä jakolasku taitanut laskea heitä palstalaisiksi, mikä ymmärrettävää onkin. Omituinen kahtiajako 70 kirjoittajissa se onkin.
- toinenkävijä
Joku sieltä sentään kirjoittaa muuallakin. Tai sanottaisko niin että joku tavallinen palstalainen kirjoittaa sielläkin.
toinenkävijä kirjoitti:
Joku sieltä sentään kirjoittaa muuallakin. Tai sanottaisko niin että joku tavallinen palstalainen kirjoittaa sielläkin.
Ei se nyt niin tarkkaa voi olla --kaikkihanme tavallisia ollaan --ei kannata ritellä siittä saa vaan huonon mielen kun en kerkiä aina kirjoitteleen joka paikkaan Kaveepirtin luen sanonko --jokapäivä -- se on sellainen juttupaikka että tykkään heistä -- oikeinpaljon - Ihanaa kun emäntä Skillan jaksaa jatkaa --hän on itse hyvä kirjoittava -
- jakolasku
palstakävijä kirjoitti:
Kahvipirtti on kuin saareke erikseen, eipä jakolasku taitanut laskea heitä palstalaisiksi, mikä ymmärrettävää onkin. Omituinen kahtiajako 70 kirjoittajissa se onkin.
En ole kiinnostunut romaanien lukemisista, edelleen napakasti vaan.
Kun tässä ´sivistyksen ´ portaita ylös yritän, naurahtaen....Kaksi sivua olen jo saanut Alastalon Salista luetuksi. On se niin perhanan tiivistä tekstiä, vaikkapa minuutin kestävästä hommelista kertoo kirjalija monta sivua.
sus.morsian kirjoitti:
Kun tässä ´sivistyksen ´ portaita ylös yritän, naurahtaen....Kaksi sivua olen jo saanut Alastalon Salista luetuksi. On se niin perhanan tiivistä tekstiä, vaikkapa minuutin kestävästä hommelista kertoo kirjalija monta sivua.
Alastalon sali taitaa olla virstanpylväs. Kirjan lukeneet ovat oma luokkansa.
Olen sinne joskus pyrkinyt, mutta jäi varmaan niihin pariin sivuun yritykseni.
Ehkä pitäisi elämän illassa viimeisenä ponnistuksena ottaa kirja kauniiseen käteen.- puolihämpsy
sus.morsian kirjoitti:
Hieno havainto Sus! Siitä "muutamaman minuutin hommasta" on kirjoitettu yli puolet kaikista kirjoitetuista sanoista maailmanlaajuisesti.
Sama filmien suhteen toki 80% osuudella. Jatkuu edelleenkin. puolihämpsy kirjoitti:
Hieno havainto Sus! Siitä "muutamaman minuutin hommasta" on kirjoitettu yli puolet kaikista kirjoitetuista sanoista maailmanlaajuisesti.
Sama filmien suhteen toki 80% osuudella. Jatkuu edelleenkin.Soo-soo, ei saa muuttaa lainatessa toisen tekstiä, sanoma voi muuttua helposti aivan toiseksi. Miun sanoessa oli kyse minuutin kestävästä hommelista.....
- Ramoona
En minäkään ole Volter Kilven Alastalon salia saanut alkua pidemmlle luetuksi, en nuorena enkä nyt varttuneena elämäänähneenä naisena. Kustaviin olen sattunut kerran Volter Kilpi-kirjallisuusviikon aikana, ja ensi syksynähän Kustavi on Turun kirjamessujen yksi teema. Tonen paljon mielenkiintoa ylläpitävämpi yhden päivän tapahtumita kertova laaja romaani on Joel Lehtosen Putkinotko. Se on niin eloisaa kuvausta heinäkuisesta hellepäivästä vehmaan luonnon helmassa Saimaan rannalla ja tyypit niin värikkäitä, että kirja pitää otteessaan. Tapahtumat eivät ole suurensuuria, sellaisia arkikommelluksia, mitä isossa lapsilaumassa sattuu, isä on vetelys ja äiti kipakka, mummokin joukon jatkona. Joka paikka repsottaa, niin lasten rääsyt kuin ikkunat , ovet ja viljelykset. Mukaan mahtuu huolestunut vuokraisäntä, viinankeitto, seikkailut Savonlinnassa ja höyrylaivalla, pontikan keitto, sukulaisvierailu ja nöyryyttävä apteekkimatka .
Minun Putkinotkossani on 430 sivua melkoisen tiheää pränttiä , ja ainakin kahteen kertaan olen sen jaksanut hyvin lukea ja nauttinut lukemastani.Minä muistan Kiannon Punaisen viivan, sitä olen kahlannut nuoruuteni kaukaisina vuosina. Köyhän kansa taistelu nälkää ja kurjuutta vastaan, toivona "punainen viiva", eli äänestyslippu.
Kirjasta tehtiin joskus 1950-luvulla elokuva. Kävin sen katsomassa Helsingin "Capitolissa" muutaman tuttavani kanssa. Filmi oli pitkäpiimäinen kurjuuden esittely, ja puolessavälissä sanoi yksi kavereista: "Mennäänks' likat tupakalle". Saimme niin hysteerisen naurukohtauksen, että oli siinä ja siinä, ettei meitä heitetty ulos. Meidät varmaan pelasti se, että katsojia oli vain kourallinen.
Semmoista se on, taide. Ei se kaikille kolahda.Joskus nuorena yritin lukea Volter Kilven teoksen Alastalon salissa. Vähiin se silloin jäi, ei kiinnostus ja aika riittänyt.
Myöhemmin, ehkä 1990 luvun alussa tästä kirjasta kohuttiin enemmän. Eräissä arvioissa kirjaa arvioitiin parhaimpana suomalaisena kirjallisena teoksena. Niinpä koetin lukea uudelleen. Luin sen sillä yrittämällä loppuun saakka. Väsyttävän pitkäveteiseltä se tuntui, mutta olihan siinä monipuolista kielen käyttöä. Muistaakseni kirjassa oli reilusti yli 500 sivua...ehkä 700. En kovin hyvin muista sisältöä. Menihän siinä tuvan poikki kävellessään isännällä Kilven kertomana aikaa lähes sata sivua ja koko teoshan rajoittuu vajaan päivän tapahtumiin. Ellen nyt ihan väärin muista. Kyllä Kilven venytys Päätalon voittaa.
Tämä aihe taisi lähteä siitä, kun nimi. "jakolasku" ilmoitti, ettei ole kiinnostunut romaanien lukemisesta. Kyseessä oli Kahvipirtin kirjoitukset. Minusta se ei ollut nyt ihan tarkka vertailu.))- jakolasku
ynnämuu kirjoitti:
Joskus nuorena yritin lukea Volter Kilven teoksen Alastalon salissa. Vähiin se silloin jäi, ei kiinnostus ja aika riittänyt.
Myöhemmin, ehkä 1990 luvun alussa tästä kirjasta kohuttiin enemmän. Eräissä arvioissa kirjaa arvioitiin parhaimpana suomalaisena kirjallisena teoksena. Niinpä koetin lukea uudelleen. Luin sen sillä yrittämällä loppuun saakka. Väsyttävän pitkäveteiseltä se tuntui, mutta olihan siinä monipuolista kielen käyttöä. Muistaakseni kirjassa oli reilusti yli 500 sivua...ehkä 700. En kovin hyvin muista sisältöä. Menihän siinä tuvan poikki kävellessään isännällä Kilven kertomana aikaa lähes sata sivua ja koko teoshan rajoittuu vajaan päivän tapahtumiin. Ellen nyt ihan väärin muista. Kyllä Kilven venytys Päätalon voittaa.
Tämä aihe taisi lähteä siitä, kun nimi. "jakolasku" ilmoitti, ettei ole kiinnostunut romaanien lukemisesta. Kyseessä oli Kahvipirtin kirjoitukset. Minusta se ei ollut nyt ihan tarkka vertailu.))Jaa eikö? Laskin huvikseni että kontollasi kahvipirtissä on romaani tulossa 275 riviä kokonaisia tai puolikkaita. Urakehitys hyvällä mallilla.
jakolasku kirjoitti:
Jaa eikö? Laskin huvikseni että kontollasi kahvipirtissä on romaani tulossa 275 riviä kokonaisia tai puolikkaita. Urakehitys hyvällä mallilla.
Se on jo paljon kun olet rivejäni laskenut. Minä en ole laskenut. "Urakehitys" on päin vastoin hiipumassa. Haanpää kirjoitti juttuja ja Aho lastuja. En tietenkään vertaa ammattikirjailijoiden töitä tuherteluihini, mutta jonkin sortin juttujahan ne jäykin sormin taputetut kyhäyksenikin ovat. Ei haittaa, jos ne eivät sinun tarkkaa arvostelukykyäsi täytä. Hyvää jatkoa vaan urallasi ja tyylilläsi. Eiköhän tänne kaikkea mahtune.
- jakolasku
Jatka sinä samalla tyylillä ja muutamalla nimmarilla, minä omallani vaatimattomalla jakolaskullani. Samoin jatkukoon kirjoittelu ei täällä moni kirjoita koska jokaisella (ei minulla) on yhtä ja toista nimmaria. Sivallus lähes nimettömänä ei ole korrektia tai jatkuva kiusaaminen (ei koskenut nyt sinua). Olen sangen suorasanainen ihminen niin livenä kun täällä avaruudessakin.
Jatketaan harjoituksia........ jakolasku kirjoitti:
Jatka sinä samalla tyylillä ja muutamalla nimmarilla, minä omallani vaatimattomalla jakolaskullani. Samoin jatkukoon kirjoittelu ei täällä moni kirjoita koska jokaisella (ei minulla) on yhtä ja toista nimmaria. Sivallus lähes nimettömänä ei ole korrektia tai jatkuva kiusaaminen (ei koskenut nyt sinua). Olen sangen suorasanainen ihminen niin livenä kun täällä avaruudessakin.
Jatketaan harjoituksia........Eipä olekaan aikoihin tarvinnut vakuudella, että kirjoitan aina ynnämuu nikillä - tai sitten en ollenkaan. Koska sinua ei ole kauan ollut jakolaskuna, niin siksi kerron nytkin. Jos väität, että valehtelen, siihen en vastaa.
- jakolasku
Olen kirjoittanut jakolaskuna tällä palstalla sekä viereisillä vuodesta 2008. Entisestä systeemistä viestit oli helppo hakea. Todistele en mitään vaan näin se on.
ynnämuu kirjoitti:
Eipä olekaan aikoihin tarvinnut vakuudella, että kirjoitan aina ynnämuu nikillä - tai sitten en ollenkaan. Koska sinua ei ole kauan ollut jakolaskuna, niin siksi kerron nytkin. Jos väität, että valehtelen, siihen en vastaa.
Eihän ynnämuu valehtele koskaan, sattuu vaan olemaan äärirationalisti.
Makriina kirjoitti:
Minä muistan Kiannon Punaisen viivan, sitä olen kahlannut nuoruuteni kaukaisina vuosina. Köyhän kansa taistelu nälkää ja kurjuutta vastaan, toivona "punainen viiva", eli äänestyslippu.
Kirjasta tehtiin joskus 1950-luvulla elokuva. Kävin sen katsomassa Helsingin "Capitolissa" muutaman tuttavani kanssa. Filmi oli pitkäpiimäinen kurjuuden esittely, ja puolessavälissä sanoi yksi kavereista: "Mennäänks' likat tupakalle". Saimme niin hysteerisen naurukohtauksen, että oli siinä ja siinä, ettei meitä heitetty ulos. Meidät varmaan pelasti se, että katsojia oli vain kourallinen.
Semmoista se on, taide. Ei se kaikille kolahda.Ei varmaan ole ensimmäinen hyvä kirja, josta tehty elokuva on aivan ala-arvoinen.
Minuun Ilmari Kiannon "Punainen viiva" teki vaikutuksen jo pikkupentuna, ja valitsin sen esitelmäni aiheeksi oppikoulun alaluokilla.
Esitelmäni oli melkein referaatti siitä kirjasta, ja sen lopussa oleva lause:
"Mökin pärepaikkaisen ikkunaruudun takaa näkyivät tyttölapsen kalpeat, kauhistuneet kasvot."
Se on jäänyt mieleeni, sillä minua säälitti niin kovin pireni tyttö, joka näki karhun raatelevan tytön isän kuoliaaksi.
Minulle isä on merkinnyt elämässäni paljon, tajuan sen nyt vanhana yhä selvemmin.- EttäSilleen
Hei Ramoona ,onko se Putkinotko tehty joskus filmiksi ,aivoissani kilahti
Egg - timer jostakin 50 luvulta asti ? Aleksis Kiven seitsemän veljestä jäi hyvin mieleen ,poikien jouluaaton saunan poltosta .Piti tullas tänne suomenkieltä oppimaan ,pitkäaikaisen maastapaon takia ,heheh.
- vitsivitsi
Kun Alko aloitti tuotteitensa postimyynnin, soitti rannikkopaikkakunnan mies Alkoon.
– Jos minä nyt tilaan korillisen olutta postitse, koska se on Kustavissa?
– Aivan kohta se on kustavissa, Alkosta vastattiin.Onhan täällä monetkin vakikirjoittajat osallistuneet uudistuksen jälkeen. On päiviä, jolloin ei ehdi, niinkuin itsellänikin tänään tyttärentyttären kanssa kun oli tapaaminen.
Pojantytär taas matkusti perheineen Filippiineille 5 viikoksi, joten ei heitä ei nyt tapaa kuin FB kautta. Asuntoasiat pyörivät mielessäni poissaoloineen myös, ja lukeminenkin vie paljon aikaani.
Uskon uusiakin tulevan, jo nyt olen huomioinut muutaman siirtyneen 60 puolelta, mikä aina on tarjontaa rikastuttavaa. Uskon lopullisen palstamuodon selkiydyttyä, on kirjoitusintokin taas kasvussa.
Melkoisesti ajattelua heräsi lukiessani katolisten nunnaluostarien lähtökohdista Espanjassa, nunnien ollessa yllättävän vauraitakin, koruineen kaikkineen, ennenkuin Pyhä Teresa perusti hiljaisuuteen ja rukoukseen kehoittavan luostarinsa.
Perehdyin tässä Jaakko Hämeen-Anttilankin Islamin käsikirjaan, ihan vain mielenkiinnosta, mutta en ole nähnyt siitä olleen suurtakaan hyötyä ymmärtää lähi-idän terrorismiin liittyviä ongelmia.
Toki palstalla on mukava käydä, onhan tämä jo tuttua ja seurallista jakaa ajatuksiaan muiden kanssa.- Ettäsilleennääs
Mies soitti poliisille ,ja kysyi ,mihinkäs aikaan viinakaupat aukee .Soitti uudestaan
myöhään lauantai - iltana ,sama vastaus .Soitti taas poliisille ja kysyi sunnuntaiammuna samaa sammaltaen sanat sekaisin .Sunnuntai iltana sama
mies soitti taas,ja humalaisella äänellä sanoi tulkaa aukaisemaan ovi ,että pääsen
täältä kotiin .
- eivakkarivalkkari
Olkoon palstakirjoittajia yksi tai yhdeksän, aina on joukossa ainakin se yksi joka tarttuu viesteihin kuin haukka saaliiseen. Nimmareita en viitsi mainita, mutta tässäkin ketjussa sellaisia "muita viisaampia" on ainakin kaksi. Mikäli nyt noiden vastauksien sisällön kautta asiaa arvioi. Toinen syyttää ja toinen kannattaa, mutta arveluttavaa arviontia. Muiden kirjoittajien rehellisyyteen kun ei ole täälläkään mitään syytä puuttua, eikä romaaninkaan kirjoittamisen aloittaminen ole täällä kielletty, koska tuossa viestikentän yllä on luku 5000.
Se tarkoittaa, että 5000 kirjoitusmerkkiä saa yhteen viestikenttään lyödä yhdellä, tai kymmenellä sormella, eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista.
Kun ei jaksa lukea, eihän ole arvosteluunkaan aihetta kirjoitetun tekstin kohdalla, kirjoittajaahan voi aina arvostella.
Tämä ei ole mikään arvosteluhuitaisu, vaan joukon viestejä luettunani sain , näin ja koin tunteen, että parilla lauseella pari kirjoittajaa katsovat olevansa kaikessa tietäviä ja taitavia, jopa yhteenlaskussa.- tutultakuulostaa
Kukahan tässä nyt syyttää ja mollaa, juuri sinä itse tällä kertaa nikillä eivakkarivalkkari. Et nikilläsi ole ketjuun osallistunut, mutta osoitat syyttävällä sormella "niitä kahta". Aina sinulla on "ne kaksi" hampaissasi, otat kuin haukka repiäksesi, mutta etpä saaliiksi mitään lopulta saa . Itse siitä kärsit. Tapasi tunnetaan jo pitemmältä ajalta.
- kaukanasinusta
tutultakuulostaa kirjoitti:
Kukahan tässä nyt syyttää ja mollaa, juuri sinä itse tällä kertaa nikillä eivakkarivalkkari. Et nikilläsi ole ketjuun osallistunut, mutta osoitat syyttävällä sormella "niitä kahta". Aina sinulla on "ne kaksi" hampaissasi, otat kuin haukka repiäksesi, mutta etpä saaliiksi mitään lopulta saa . Itse siitä kärsit. Tapasi tunnetaan jo pitemmältä ajalta.
Ketä sinä tunnet ja kuinka pitkältä ajalta?
Olin mukana Suomi24 sivuilla minäkin jo edellisen vuosisadan viimeisen kymmenen aikana, mutta tutulta ei kuulosta tuo sinunkaan sanomasi.
Jätä arvelemiset ja keskity siihen mitä luet ja sanot. - jakolasku
Se on niin mukavaa heitellä pensaista. Pensastelijoiden jutut muinoin ei olleet mitään, rekatut vaan. Joku taannoin teki sellaisen aloituksen. Kukahan mahtoi viestin aloittaja olla? Erinomaista päivän etenemistä sulle.
- laskujako
jakolasku kirjoitti:
Se on niin mukavaa heitellä pensaista. Pensastelijoiden jutut muinoin ei olleet mitään, rekatut vaan. Joku taannoin teki sellaisen aloituksen. Kukahan mahtoi viestin aloittaja olla? Erinomaista päivän etenemistä sulle.
Missä sinä olet?
Suoran sanottuna pensaassa, joten helppoahan se on.
Sinä osaat aiankin laske muiden kirjoittamat rivitkin.
En jaksaisi. - muistannekaksi
kaukanasinusta kirjoitti:
Ketä sinä tunnet ja kuinka pitkältä ajalta?
Olin mukana Suomi24 sivuilla minäkin jo edellisen vuosisadan viimeisen kymmenen aikana, mutta tutulta ei kuulosta tuo sinunkaan sanomasi.
Jätä arvelemiset ja keskity siihen mitä luet ja sanot.Sinähän se kuvittelet tietäväsi, kauan "nuo kaksi" on raateluhampaissasi ollut. Saatiin jo rauha sinun luulotteluilta, mutta nyt taas nostaa päätään, kateus se siinä rumasti paistaa.
Jos olet yli kymmenen vuotta ollut, on sinulla nikki, ja montakin.Aletaanko arvuutella ??? - eivakkarinikki
muistannekaksi kirjoitti:
Sinähän se kuvittelet tietäväsi, kauan "nuo kaksi" on raateluhampaissasi ollut. Saatiin jo rauha sinun luulotteluilta, mutta nyt taas nostaa päätään, kateus se siinä rumasti paistaa.
Jos olet yli kymmenen vuotta ollut, on sinulla nikki, ja montakin.Aletaanko arvuutella ???Niin, kuka luulee ja kuka tietää, minä en tunne ketään eikä ole kyllä tarpeenkaan.
Live elämässä puhutaan face of face vaikka ei tunnettaisikaan, mutta ei luulotella eikä lasketa kirjoitettuja rivejä, eikä haukuta ynnämuuta valehtelijaksi. Siitä minä ainbakin kirjoitin ja en peru puheitani. Tuolla yllä ne tekstit heidän viesteissään on luettavissa. Minä en luule, minä luen ja vatsaan vain lukemani perusteella enkä arvele kuka kukin on, siitä en ole kiinnostunut, enkä pahemmin pyri tuttavaksennekaan. Oon mikä oon, mutta en luule. Kirjoitin kahdesta heidän kirjoittamansa pohjalta tuolla yllä. Muiden sanoista en vastaa. - jakolasku
laskujako kirjoitti:
Missä sinä olet?
Suoran sanottuna pensaassa, joten helppoahan se on.
Sinä osaat aiankin laske muiden kirjoittamat rivitkin.
En jaksaisi.Kotonani oon ja perheelleni ruokaa teen. Koirat on jo lounastaneet. Nää on niitä arkiaskareita.
- cöpenick
jakolasku kirjoitti:
Kotonani oon ja perheelleni ruokaa teen. Koirat on jo lounastaneet. Nää on niitä arkiaskareita.
Inksassa mie oon. Parvekkeelta näkyy Kymijoki. Varsinkin auringon ollessa etelänpuolella, Kymi kimaltelee poutasäällä mukavast. Kymen rantaan ehkä 200m.
Mikä lie virtaamisnopeus tällä hetkellä kun sulamisvesiä vielä tulee? Erikseen se vesi kun Päijännettä lasketaan sulkuporttien avulla.
Muista sellaisenkin kevään, ei niinkään kaukaa kun Kymen virtaama oli 680km3. sek. Uoma kaltaitaan myöten täynnä. - jakolasku
Inkeroinen on siis Inksa ja Järvenpää on Jäke. Sorsakimara jää kohta historiaan niin myös komea Kymijoki. Jotakin menettää ja jotakin uutta saa tilalle kun muuttaa. Me saadaan uusi hima vanhoilta tantereilta.
Juu monta om miestä --ja naista täälä ja kaikki sovitaan hyvin .
Vai mitä -- ollaan nyt vaan niinkun ei oltaskaan .. puskassa --muttakun ne on niitä joidenka tyylipaljastaa .. parempi kun saatais taas ne oikeat kuvat --niinkun siinä entisessäkin oli.
Tykkään ,että jos on jotain sanottavaa ja tarkoitettu minulle -- niin paras laittaa vaan kirjattu nikki --
Mutta nyt olenkin saanut olla ihmaan rauhassa -- harmi jos tai suriú jos HÄN on vallan poistunut seurastamme .. se piristi -- pistipä joskus ihan veren kiertämään paremmin -- minä kun olen muuten sellainen "kylmä kala" jaaniin synntäritkin on taas pian --ei kannata onnitella."nuo kaksi"
minä höristin korviani luettuani pitkästä aikaa nuo sanat. Minuthan on ihan nimeltä sanottu toinen noista olevan. Onkohan nyt joku toinen joutunut tilalleni, niin tässä vanha katleija miettii.Onhan minunulta pari viesiä tässä ketjussa, kun vastasin Makriinalle että kirjoittihan 19 vakinikkiä käyttävää silloin yhtenä päivänä. jakolasku sitten ihmetteli jotain ja hänelle selittelin. En ymmärrä mitä tuossa oli joka huomion kiinnitti.
Viittasihan "noista kahdesta" kirjoittaja ne kaksi tästäkin ketjusta löytäneensä.
Oisko taas kuten ennenkin puskavastauksia luultu katleijalta lähteneeksi. Ne tässä ehdottomasti kiistän. Uskon palstalaisen jo ymmärtävän asian oikean laidan. Ikävää tämmöinen on.Minä olen aina ulalla näiden vihjailujen kohdalla.
Minä luulin, että "ne kaksi" ovat ne vanhojen muistelijat, jotka nostivat vuoron perään vanhoja kaunojaan palstoille.
Yleensä luen viestit, ja jos en vihjeitä hiffaa, niin annan olla, oletan, että ne eivät ole minulle edes tarkoitettu, tai sitten vaan en osaa lukea rivien välistä.
Palstakirjoittelu on kuin juttelua kahvipöydän ääressä, vai miten tuolla otsakkeessa aikanaan ainakin mainostettiin. Minä en osaa mennä Kahvipirttiin, kun en näe mielikuvituksessani sen ruudullisia pöytäliinoja. Mutta kahvia kyllä juon - hyvässä seurassa, tai yksinäni, kuinka vaan, kunhan se on Juhlamokkaa.Katileija kirjoitti:
Onhan minunulta pari viesiä tässä ketjussa, kun vastasin Makriinalle että kirjoittihan 19 vakinikkiä käyttävää silloin yhtenä päivänä. jakolasku sitten ihmetteli jotain ja hänelle selittelin. En ymmärrä mitä tuossa oli joka huomion kiinnitti.
Viittasihan "noista kahdesta" kirjoittaja ne kaksi tästäkin ketjusta löytäneensä.
Oisko taas kuten ennenkin puskavastauksia luultu katleijalta lähteneeksi. Ne tässä ehdottomasti kiistän. Uskon palstalaisen jo ymmärtävän asian oikean laidan. Ikävää tämmöinen on.Parempi kun ei ole moksiskaan --ja luuloei ole tiedon väärtti-
Puskat on olevinaan heille jotenkin vapaus kirjoittaa kenestä ja mitävaan . Varsinkin jos vielä nimellä haukkuu. Minulle se tulee kanssa aina samalta henkilöltä.. ajattelen että hän ihan rakastaa minua :=)Koska en usko , että minua voisi täälä kukaan vihataullamirjami kirjoitti:
Parempi kun ei ole moksiskaan --ja luuloei ole tiedon väärtti-
Puskat on olevinaan heille jotenkin vapaus kirjoittaa kenestä ja mitävaan . Varsinkin jos vielä nimellä haukkuu. Minulle se tulee kanssa aina samalta henkilöltä.. ajattelen että hän ihan rakastaa minua :=)Koska en usko , että minua voisi täälä kukaan vihataEi tuo enää kummempaa vaikutusta minuun tee, ihmettelin vaan kun pitkästä aikaa "ne kaksi" taas putkahti luettavaksi.
Katileija lueskelee näitä juttuja ja joskus tavallista ilmoista tai omista touhuista tulee kirjoitettua.
ps. oli muuten mielenkiintoinen prof. Timo Soikkasen luento tänään työv.opistollamme Suomen historiasta 20- 30 luvuilta.- jätkäneväät
Katileija kirjoitti:
Ei tuo enää kummempaa vaikutusta minuun tee, ihmettelin vaan kun pitkästä aikaa "ne kaksi" taas putkahti luettavaksi.
Katileija lueskelee näitä juttuja ja joskus tavallista ilmoista tai omista touhuista tulee kirjoitettua.
ps. oli muuten mielenkiintoinen prof. Timo Soikkasen luento tänään työv.opistollamme Suomen historiasta 20- 30 luvuilta.Ei kaiketi kannata ottaa mitään kantaakaan noihin muutamiin luulottelijoihin.
Luullaan tuntevansa, vaikka, kuten tässä kävi, henkil ihan ensimmäisen kerran uskaltautui palstalle kirjoittamaan, niin heti joku tunsi ja antoi arvostelunsa, kehoitti poistumaa jos ei parempaa aloitusta osannut tehdä.
En yhtään ihmettele, että täällä tuntee itsensä ala - avoiseksi kuin markan postimerkki ykkösluokan merkkien joukossa.
Täällä on ainakin kaksi viisasta, se ja hän, kuten opettaja sanoi oppilaille.
Se ja hän tuntevatkin kaikki muut jo välimerkin lyönnin perusteella. Tuleekohan siitä mustempi kun kiukuissaan hakkaavat omia kirjoituksiansa, kun joku vieras uskaltauttu reviirille ja puhuu koko suulla, kuiskuttelematta ja luulottelematta. Tuskin täällä kaikki kaikkia tuntevat. Minua ei ainakaan, enkä ole niin innokas liittymäänkään vakiovieraaksi.
Kahvia on mukissa ja makkaranpätkä vieressä, siinä ne jätkän eväät. - cöpenick
Ehdin jo aatella, että U.M on pökrännyt kun ei oo aikoihin kirjoittanut. On kuitenkin mukana nimenhuudossa.
Kävin kolmee linnunpönttöö kunnostamassa. Hankala 3 m alumiinitikkaita raahata ympäri kylän puistometsiä. Väsyin. Jättäisin nuoremmille. ullamirjami kirjoitti:
Kiva kun "aattelit minua Kapu "
Se lintupönttö on kai poistunut Täältä --vai kuinka .Palstan linnunpöntöstä minulla ei ole muistikuvaa. Mutta tänään pakersin uuden pöntön. Pitäisi tehdä vanhoista laudoista, mutta ongelmana ovat käpytikat. Ne ryöstävät pöntön ja syövät poikaset.
On hirmuinen se hetki kun väkivahva pesänryöstäjä tulee isontamaan koloa saadakseen syömistä ehkä poikasilleenkin.
Juu. Kyllä pellitän lentoaukon, mutta rosvo hakkaa ehjännäköiseenkin lautaan ryöväysaukon. Jos pöntöt kokonaan pellittää, linnut eivät huoli sellaista pesäpaikkaa.
Kirjoitit U.M olleesi palstalta "sairaslomalla". Itelläkii jo ote lipsuu pelkissä päivän rutiineissa.
- jonniinmoinenkirjoittaja
Valtaosahan aloituksista on mielenkiinnottomia ja suoraan sanoen tylsiä.
Jos heti aloituksessa on vihjaus intiimiasioihin, niin siinä tapauksessa ketjun menestys on taattu. Koska tämä "uudistus" alkoikaan? Sen jälkeen ei ole innostusta näkynyt.
Muutama vakituinen kirjoittaa osoittaakseen, että on vielä mukana kuvioissa, mutta eihän mitään keskustelua ole käyty aikoihin.
Ikävää on. Muistelen, että aikoinaan palsta oli vilkas ja moni ketju kiherryttävän hauska. Pari hyvää sanaseppoa sai muutkin innostumaan.
Ikäkauteen kuuluu, että muistellaan, kuinka aina kaikki oli ennen paremmin. Niin tämän palstankin kanssa. Kyllä se kaukana siellä 2000-luvun vaihteessa sentään....On minullakin noita muisteloita ainakin 15 vuoden takaa. Kaikki ei aina ole ollut kovinkaan hyvää ja kaunista. Jotain hauskaa olen yrittänyt ja kykyni huonoiksi havainnut.
Lukumiehenä enemmänkin nykyään- zxwå
ruunemanni kirjoitti:
On minullakin noita muisteloita ainakin 15 vuoden takaa. Kaikki ei aina ole ollut kovinkaan hyvää ja kaunista. Jotain hauskaa olen yrittänyt ja kykyni huonoiksi havainnut.
Lukumiehenä enemmänkin nykyäänLuin pitkästä aikaa, mutta kun silmien kanssa on ongelmia, ei kannata tuhlata aikaa näihin. Oli se mukavanpaa lukea kun näki heti kuka oli vastaamassa.
Kaunista päivänjatkoa!
En tiedä, mutta itse olen joskus mukana ja enemmänkin tekisi mieli kirjoittaa.
- EttäSilleennääs
Oikein sääliksi käy ,näitä lueskellessa .Elämän illassa pitäisi olla mukaviakin kokemuksia joista muutkin voisivat nauttia ,ja kommentoida .Joku ärsyyntynyt
tulee purkamaan " närästystään " muille ,kovin riidanhaluisena . Jonkinlainen
kalakateus tekee naapureistakin vihollisia .Elämä on lyhyt ,kuin lapsella paita ?
Koko "uudistus" meni huonompaan suuntaan ja miksi sitä tehtiinkään. En ole ollenkaan tyytyväinen ja olenkin vähemmin kirjoittelut.
Nyt esim. en saa edes tietää, kirjoittako joku vastauksen minun kirjoituksiin. Aikasemmin sai sähköpostiste viestin siitä. Nyt joutuu kirjoittamaan ylös sen ketjun ja kaivamaan sen taas esille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743910Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1883169Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472986Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle702560Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3672303- 1631935
- 781595
- 331505
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231398Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391382