Apua! Gerbiiliin liittyviä kysymyksiä!

JyrsijäRakas

1. Onko teillä mitään hyvää ruokaa mitä suosittelette? (Mistä saa, mitä maksaa yms.)
2. Mistä hyvä kasvattaja?(Mieluusti keski-uusimaalta jos löytyy Keravalta niin hyvä)
3. Vinkkejä äidin suostutteluun???
4. Tietoa gerbiileistä.

Anteeksi jos oli toinenkin tämä kaltainen keskustelu, minä en sitä löytänyt.
Kiitos jo etu käteen vastauksista!

5

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbiilit

1. Kannattaa kokeilla itse monia eri ruokia ja sitten katsoa mistä gerbiilisi eniten pitävät
      2. En valitettavasti osaa vastata tuohon, kun en ole sieltäpäin kotoisin. Omat gerbiilini ostin ihan eläinkaupasta.
      3. Gerbiilihän on suht helppo ja halpa lemmikki. Eli voit vaikka sanoa että hoidat ja maksat kaiken itse (jos mahdollista). Kerro kans kuinka ihanii ne on ja näytä söpöjä kuvia. Itse sain suostuteltuu ku kerroin et melkein kaikilla luokastani oli lemmikki ja et mulla on kotona yksinäistä. Äiti ei aluks innostunut asiasta kun ei pitänyt jyrsiöistä, mutta osti kuitenkin synttärilahjaks. Sitten hän piti heistä kovasti. Gerbiilini ovat jo kuolleet, ja vanhempani ehdottelevat uusien hannkkimista.
      4. Gerbiilit ovat hyppyrotan ja aavikkohiiren sekoitus. Elävät yleensä 3-5vuotta. Ovat laumaeläimiä eli pitää ostaa väh.2
      Tarvitsevat paljon kaivamisalustaa sekä kiipeilemis juttuja. Terraari pitää putsata kokonaan vähintään kerran kuukaudessa. On olemassa myös niille tarkoitettu peseytymis hiekka.

Toivottavasti vastauksestani oli apua =)

• Sedä

1. Gerbiili on fiksu eläin, ja tykkää yleensä syödä rasvaista ja lihottavaa ruokaa, koska luonnossa on tarpeen sydä varastoon pahan päivän varalle. Gerbiilien lempiruoka tuskin on se terveellisin! Osta vähintäänkin väriaineeton ruoka, joka on tarkoitettu nimenomaan gerbiileille, rottapellettikin sinänsä käy.

"4. Gerbiilit ovat hyppyrotan ja aavikkohiiren sekoitus."
        -Eh :'D Gerbiiliä kutsutaan mys hyppyrotaksi ja aavikkohiireksi, mutta se ei ole yhtään minkään sekoitus, ihan gerbiili vain... Tai ihan varsinaisesti lemmikkigerbiili on mongoliangerbiili.

• Gerbiilit

Hupsista!
      No, mä halusin tarkkoittaa et ostaa tietenkin terveellistä ruokaa mutta että katsoo minkä merkkisestä ruuasta eniten pitävät. Unohdin kertoa sen.

Tosta sekoituksesta mä en ollu ihan varma. Joskus eläinkaupassa myyjä kertoi minulle gerbiilien historiasta, et luonnossa aavikkohiiri ja hyppyrotta parittelivat ja niin syntyi gerbiili. Se oli kyllä jo tosi kauan sitten.

• JyrsiäRakas

Kiitos todella paljon! Entä kun terroista puhuitte/puhuit niin voiko gerbiilin laittaa dunaan? tietemkin tarpeeksi isoon. Entä mitä ruokaa itse annatte? Kiitos vielä kerran vastauksista!

• Gerbiilit

Joo, voi laittaa dunaan jos siihen mahtuu tarpeeksi puruja ja pureskeltavaa. Katso että dunassa ei ole mitään kohtia missä gerbiilit voivat purra muovia. Ainakin minun gerbiilini aina purivat muovista juoksupyörää. Ja gerbiilit voivat myös jyrsiä kolon dunaan ja sitä kautta päästä karkaamaan.

Minä en muista mitä ruokaa olen gerbiileilleni antanut, kun ovat jo olleet vuoden poissa.

Käy tällä sivustolla. Siellä on paljon tietoa gerbiileistä
      http://www.gerbiiliyhdistys.fi/tietoa/gerbiilit/hoito-ohje/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      119
      2324
    2. 133
      1864
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      101
      1191
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      73
      1077
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1029
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      79
      984
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      975
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe