Apua! Gerbiiliin liittyviä kysymyksiä!

JyrsijäRakas

1. Onko teillä mitään hyvää ruokaa mitä suosittelette? (Mistä saa, mitä maksaa yms.)
2. Mistä hyvä kasvattaja?(Mieluusti keski-uusimaalta jos löytyy Keravalta niin hyvä)
3. Vinkkejä äidin suostutteluun???
4. Tietoa gerbiileistä.

Anteeksi jos oli toinenkin tämä kaltainen keskustelu, minä en sitä löytänyt.
Kiitos jo etu käteen vastauksista!

5

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbiilit

1. Kannattaa kokeilla itse monia eri ruokia ja sitten katsoa mistä gerbiilisi eniten pitävät
      2. En valitettavasti osaa vastata tuohon, kun en ole sieltäpäin kotoisin. Omat gerbiilini ostin ihan eläinkaupasta.
      3. Gerbiilihän on suht helppo ja halpa lemmikki. Eli voit vaikka sanoa että hoidat ja maksat kaiken itse (jos mahdollista). Kerro kans kuinka ihanii ne on ja näytä söpöjä kuvia. Itse sain suostuteltuu ku kerroin et melkein kaikilla luokastani oli lemmikki ja et mulla on kotona yksinäistä. Äiti ei aluks innostunut asiasta kun ei pitänyt jyrsiöistä, mutta osti kuitenkin synttärilahjaks. Sitten hän piti heistä kovasti. Gerbiilini ovat jo kuolleet, ja vanhempani ehdottelevat uusien hannkkimista.
      4. Gerbiilit ovat hyppyrotan ja aavikkohiiren sekoitus. Elävät yleensä 3-5vuotta. Ovat laumaeläimiä eli pitää ostaa väh.2
      Tarvitsevat paljon kaivamisalustaa sekä kiipeilemis juttuja. Terraari pitää putsata kokonaan vähintään kerran kuukaudessa. On olemassa myös niille tarkoitettu peseytymis hiekka.

Toivottavasti vastauksestani oli apua =)

• Sedä

1. Gerbiili on fiksu eläin, ja tykkää yleensä syödä rasvaista ja lihottavaa ruokaa, koska luonnossa on tarpeen sydä varastoon pahan päivän varalle. Gerbiilien lempiruoka tuskin on se terveellisin! Osta vähintäänkin väriaineeton ruoka, joka on tarkoitettu nimenomaan gerbiileille, rottapellettikin sinänsä käy.

"4. Gerbiilit ovat hyppyrotan ja aavikkohiiren sekoitus."
        -Eh :'D Gerbiiliä kutsutaan mys hyppyrotaksi ja aavikkohiireksi, mutta se ei ole yhtään minkään sekoitus, ihan gerbiili vain... Tai ihan varsinaisesti lemmikkigerbiili on mongoliangerbiili.

• Gerbiilit

Hupsista!
      No, mä halusin tarkkoittaa et ostaa tietenkin terveellistä ruokaa mutta että katsoo minkä merkkisestä ruuasta eniten pitävät. Unohdin kertoa sen.

Tosta sekoituksesta mä en ollu ihan varma. Joskus eläinkaupassa myyjä kertoi minulle gerbiilien historiasta, et luonnossa aavikkohiiri ja hyppyrotta parittelivat ja niin syntyi gerbiili. Se oli kyllä jo tosi kauan sitten.

• JyrsiäRakas

Kiitos todella paljon! Entä kun terroista puhuitte/puhuit niin voiko gerbiilin laittaa dunaan? tietemkin tarpeeksi isoon. Entä mitä ruokaa itse annatte? Kiitos vielä kerran vastauksista!

• Gerbiilit

Joo, voi laittaa dunaan jos siihen mahtuu tarpeeksi puruja ja pureskeltavaa. Katso että dunassa ei ole mitään kohtia missä gerbiilit voivat purra muovia. Ainakin minun gerbiilini aina purivat muovista juoksupyörää. Ja gerbiilit voivat myös jyrsiä kolon dunaan ja sitä kautta päästä karkaamaan.

Minä en muista mitä ruokaa olen gerbiileilleni antanut, kun ovat jo olleet vuoden poissa.

Käy tällä sivustolla. Siellä on paljon tietoa gerbiileistä
      http://www.gerbiiliyhdistys.fi/tietoa/gerbiilit/hoito-ohje/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe