No hei kaikille

kohta_kouluun

Olen kohta aloittamassa autokoulua ja otan valmiiksi selvää eri liikennemerkeistä, yksi merkki askarruttaa kovasti, kummalta puolelta tuo linkissä oleva merkki käytännössä ohitetaan, kaikkien muitten liikennemerkkien ohittamisasiat ovat selvillä, mutta merkki 141 askarruttaa kovin.

http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/liikenneverkko/liikennemerkit_turvalaitteet/images/141.gif

28

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlok

Miksi tuon merkin ohittaminen eroaisi muista, vastaa sinä. Eikö ne ole siellä tien sivussa nuo liikennemerkit että kysymyksesi on aika kummallinen että miltä puolelta tuo liikennemerkki erityisesti pitäisi kiertää.

• kohta_kouluun

No johan joku uskalsi vastata, mitä onks noi merkit tien sivussa, eikös ne olekaan keskellä tietä, ilmankos niihin niin harvat sitten uutisten mukaan reagoi. Aattelin vaan tuota linkittämääni merkkiä kun siinä on kaksi tuollaista pahkuraa, mitä lie sitten tarkoittaa, ettei vaan vahingossa aja kummankaan yli.

• vajaalla.mennäänaidosti

Tuohan on klassinen isoja ryntäitä tulossa merkki. Eli kannattaa olla varovainen tuon merkin jälkeen, ettei aja ojaan niitä tuijotellessa.

• Vako

valmiina :)

• kohta_kouluun
      • TuplaOpe

Joo, pitää ohittaa, ei saa jäädä merkin kohdalle seisoskelemaan, kyllä sä vielä opit.

• GoldenStar

Kyseessä on varoitusmerkki, joka varoittaa kaksisuuntaisesta liikenteestä. Jonka jälkeen kaksikaistainen tie päättyy.

• kolme_pelleä

Pitkän suoran merkki on muuttunut niin ettei se enää huvita yhtään.

• GoldenStar

Merkki varoittaa epätasaisesta tieosuudesta. Saattaa olla routavaurioita ja isoja kuoppia, jotka kovemmilla nopeuksilla voi rikkoa auton.

• kolme_pelleä

Juuri näin, ja siellä on varauduttu nostoihin ja laskuihin erikoisvalmisteisella nostinlaskimella.

• kolme_pelleä kirjoitti:

Juuri näin, ja siellä on varauduttu nostoihin ja laskuihin erikoisvalmisteisella nostinlaskimella.

Mikä hupiveikko.

• kolme_pelleä
        delfin84 kirjoitti:

Mikä hupiveikko.

Kerro itse parempi!

• kolme_pelleä kirjoitti:

Kerro itse parempi!

Voi sen näinkin tulkita: Naisin makuulla.. C:

• NoHeiHei

....trolli.

• ojaohitus

Onhan tuo nyt varsin selkeästi ilmaistu siinä kuvassa. Liikennemerkit sijaitsevat monesti tien sivussa ja tämä merkki ohitetaan tietysti ojan puolelta. Eikö tuo nyt ole aika selvää.

• koulusta_päässyt

Itse asiassa on parasta, että pysäyttää, kääntää auton ympäri ja etsii toisen reitin. Miksikö? Jos tulee tarve ohittaa tuo merkki, on tapahtumassa kummia ja kannattaa vain poistua paikalta.

• Vitunpelle1

Leikkikoulustako.

• kohta_kouluun
      • ajokortillinen

Hmmm, ilmesesti pitää väistää jotain, eikös sellainen väistämissääntö ole jossain, vai mikä se oli, tai sitten tuossa on jokin nopeusrajoitus kyseessä.
        Jotain tällaista vois veikata.

• GoldenStar

Pihatie, jossa leikkiviä lapsia ja nopeusrajoitus on 20 km/h

• Vitunpelle1

Aika vittumainen liikenne-este pihakadullasi. Se merkki tarkoittaa sitä, että sinun on pakko leikkiä lasten kanssa, jotta voit jatkaa matkaa.

• diipadaii

Aikoinaan mulle ei vaan tahtonut mennä päähän mitä tarkoittaa liikenteenjakaja merkki.

• kolme_pelleä

Eipä ole vieläkään, sen enempi kuin mitkään toisetkaan merkit.

• diipadaii

Ai sulle vai?

• diipadaii

Siis ihan oikeasti, liikenteenjakaja oli mulle hebreaa.

• kolme_pelleä
        diipadaii kirjoitti:

Kyllä se uskotaan, eihän se jakomielitautiselle niinkään selvä ole.

• kolme_pelleä
        diipadaii kirjoitti:

Mitä muuten et ymmärtänyt siinä?

• Vitunpelle1

Tässä vastaus. Sinun pitää mennä liikennemerkin ali. Kysy vaikka Eskolta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      17
      4873
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2511
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      578
      1871
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      1784
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1594
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1148
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1008
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1007
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    Aihe