Simonsalo vs. Leppäkaarre - kumpi parempi?

AlderBend

-molemmista suunnilleen sama matka keskuskortteliin
- molemmissa sekä vuokra- että omistusasuntoja
- Leppäkaarteen puolella myös uudehkoja siililäisittäin keskitasoa parempia omareita
- Simonsalossa hieman enemmän Siilinjärven Kotipolku Oy:n taloja

Eli melko tasaväkisiltä vaikuttavat ja em. perusteella olisi pieni vivahde-ero Leppäkaarteen eduksi, mutta mikä on totuus - kumpi on parempi lähiö?

32

2810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuorelaan

      Ei kumpikaan. Eivät ole kovin arvostettuja alueita Siilinjärvellä.

    • Simonsalo

      Simonsalossa on myös uudehkoja omakotitaloja, siis alle 10 vuotta vanhoja. Lähipalvelut ovat paremmat, on kaksi huoltoasemaa ja Halpa-Halli. Koulu on lähempänä.

    • vaikeavalinta

      Rutto vai kolera siinäpä kysymys

    • Anonyymi

      Leppäkaarre

      • Anonyymi

        Entisenä Leppäkaarteelaisena puollan tätä, oli ainakin silloin joskus hyvä paikka.


      • Anonyymi

        Jos hajuaisti ei toimi, voi Leppäkaarre olla ihan ok paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hajuaisti ei toimi, voi Leppäkaarre olla ihan ok paikka.

        Etenkin edullisia omakotitaloja (70&80luku) taitaa molemmissa olla jonkin verran myynnissä, yleensä kuntokin taitaa olla verrattain hyvä. Ja itse ainakin kavahdan tätä nykyistä saksalaista (tm.) valmistalojen ryhmittymiä, joita sitten 90l.alkaen on paljon valmistettu, ja joitten hinta on noinhin (yleensä) tiilitaloihin verrattuna aivan huima, ja tunnelma jotenkin ... no, en nyt viitsi sitä (mielipidettäni niistä) tässä kertoa ...

        Kerros- ja rivitalojakin kai on sieltä liikenteessä ihan kohtuu hyvin. Mutta kun molemmat alueet on pääasiassa 70&80luvulla rakennettuja, niin myöhemmin rakennetut (mielipide kenenkin, että paremmin vai huonommin) ei ole sijaintinsa puolesta lähellekään parasta.

        Itse en kyllä (pääasiassa) niille tonteille muuttaisi, joilla on nk.uudet omakotitalot noilla seuduin, ja tunnen kyllä nämä aluetta kovin hyvin, jos ihan noiden (pääasiallisten) rakennusvuosikymmenten ajoilta. Oikeastaan olen sitä mieltä, että en tältä paikkakunnata suosittelisi "liian moderneja" taloja hankkia, ihan jo juuri senkin vuoksi, että hieman vanhempia ja paljonkin viihtysämpiä saa 3-4 kertaa edullisemmin, ainakin sikäli kun olen noita markkinoita seurannut aika ajoin ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin edullisia omakotitaloja (70&80luku) taitaa molemmissa olla jonkin verran myynnissä, yleensä kuntokin taitaa olla verrattain hyvä. Ja itse ainakin kavahdan tätä nykyistä saksalaista (tm.) valmistalojen ryhmittymiä, joita sitten 90l.alkaen on paljon valmistettu, ja joitten hinta on noinhin (yleensä) tiilitaloihin verrattuna aivan huima, ja tunnelma jotenkin ... no, en nyt viitsi sitä (mielipidettäni niistä) tässä kertoa ...

        Kerros- ja rivitalojakin kai on sieltä liikenteessä ihan kohtuu hyvin. Mutta kun molemmat alueet on pääasiassa 70&80luvulla rakennettuja, niin myöhemmin rakennetut (mielipide kenenkin, että paremmin vai huonommin) ei ole sijaintinsa puolesta lähellekään parasta.

        Itse en kyllä (pääasiassa) niille tonteille muuttaisi, joilla on nk.uudet omakotitalot noilla seuduin, ja tunnen kyllä nämä aluetta kovin hyvin, jos ihan noiden (pääasiallisten) rakennusvuosikymmenten ajoilta. Oikeastaan olen sitä mieltä, että en tältä paikkakunnata suosittelisi "liian moderneja" taloja hankkia, ihan jo juuri senkin vuoksi, että hieman vanhempia ja paljonkin viihtysämpiä saa 3-4 kertaa edullisemmin, ainakin sikäli kun olen noita markkinoita seurannut aika ajoin ...

        Voe helevetti mikä jankuttaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin edullisia omakotitaloja (70&80luku) taitaa molemmissa olla jonkin verran myynnissä, yleensä kuntokin taitaa olla verrattain hyvä. Ja itse ainakin kavahdan tätä nykyistä saksalaista (tm.) valmistalojen ryhmittymiä, joita sitten 90l.alkaen on paljon valmistettu, ja joitten hinta on noinhin (yleensä) tiilitaloihin verrattuna aivan huima, ja tunnelma jotenkin ... no, en nyt viitsi sitä (mielipidettäni niistä) tässä kertoa ...

        Kerros- ja rivitalojakin kai on sieltä liikenteessä ihan kohtuu hyvin. Mutta kun molemmat alueet on pääasiassa 70&80luvulla rakennettuja, niin myöhemmin rakennetut (mielipide kenenkin, että paremmin vai huonommin) ei ole sijaintinsa puolesta lähellekään parasta.

        Itse en kyllä (pääasiassa) niille tonteille muuttaisi, joilla on nk.uudet omakotitalot noilla seuduin, ja tunnen kyllä nämä aluetta kovin hyvin, jos ihan noiden (pääasiallisten) rakennusvuosikymmenten ajoilta. Oikeastaan olen sitä mieltä, että en tältä paikkakunnata suosittelisi "liian moderneja" taloja hankkia, ihan jo juuri senkin vuoksi, että hieman vanhempia ja paljonkin viihtysämpiä saa 3-4 kertaa edullisemmin, ainakin sikäli kun olen noita markkinoita seurannut aika ajoin ...

        nekin vanhat 70-80-luvun talot on taidettu "päivittää" sisustuksiltaan tämän päivän kolkkoihin väreihin, harmaan sävyjä vaan, kun silloin uutena oli lämpimiä vaaleanruskeita, puun väriä, jne.
        Esim. saunoissa olen nähnyt kuvottavan trendin värjätä ne mustaksi kuin jokin helevetin palanut savusauna 30-luvulta :/


    • Anonyymi

      Ei kannata Lepikseen muuttaa, koska minä asun jo täällä. Tunnet varmaan laulun:

      "Me kaksi emme mahtuneet samaan kaupunkiin.
      No, siksi meidät tänne Siilinjärvelle kärrättiin..."

    • Anonyymi

      Leppäkaarre oli viihtyisä paikka asua joskus. Muuttaisin takaisin jos töitä sais siinä pitäjässä muutkin kuin pomojen sukulaiset ja tuttavat..

      • Anonyymi

        Missä päin Leppäkaarretta asuu nykyjään pomoja??!! ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin Leppäkaarretta asuu nykyjään pomoja??!! ...

        Tarkoitin ylipäätään siilinjärveä..


    • Anonyymi

      Eikös Simonsalo ole vastaava kuin Kuopiossa Neulamäki, tarkoitan asukkaiden puolesta.

    • Anonyymi

      Öh, no ei ... Kunnan asuntoja on ollut kyllä siitä asti kun alue 70l-lopulla rakennettiin, mutta pakolaisia ja opiskelijoita ei sitten juurikaan (Neuliksen malliin) ole ...

    • Anonyymi

      Simonsalosta tuli mieleen aina neuvostoliitto, varsinkin oikein ikävällä syksyisellä tai keväisellä harmaalla vetisellä kurakelillä...

    • Anonyymi

      Miten niin "tuli mieleen"?!! Edelleen sama peruskaavahan siellä on, vaikka uuttakin ainakin jossain vaiheessa ympärille rakennettiin, eli 70luvun elementtikerrostaloja, ja saman aikaista pienempää rivi-ja omakotitaloa lähinnä tiiltä käyttäen. Ei itänaapurissa paljonkaan silloin tiiltä ainakaan taidettu käyttää, ainakaan minun tietääkseni ...

      Itse asiassa Leppäkaarrehan on perustaltaan ihan samoista perusrakenteista ja pitkäli samana ajankohtana 70luvun lopusta 80 luvulle tehty. Sinne vaan on rakennettu enemmän ja myös esim.90luvulla. Perusta on kuitenkin aika tavalla samanlainen.

    • Anonyymi

      Simonsalossa 8 vuotta asuneena en kyllä ymmärrä sen mainetta. Ei minkäänlaista hämminkiä. En tiedä mikä meno siellä ollut aikoinaan, mutta nyt lähinnä lapsiperheitä yms. Rauhallista menoa. Joskus oli ongelmia kaahaavien mopojen takia, mut nyt sekin on rauhoittunut

      Uudet rivitalotkin rakensivat palolaitoksen lähelle ja hetihän nuo menivät kaupaksi.

      Hyvä paikka asua. Palvelut lähellä ja helppo liikkua suuntaan tai toiseen.
      Paloasemakin muuttaa pois siitä lähiaikoina.

      • Anonyymi

        Enpä ole ymmärtänyt yhdenkään alueen mainetta tässä maassa. Ja olen asunut yli 15 paikkakunnalla. Jos ihmiset puhuu ja ymmärtää, niin se on mitä?! Kyllä kaikki on myöskin aika paljon korvien välissä, ei pakosti vaan yksien korvien, vaan vähintään toisienkin ...


      • Anonyymi

        Jaa´a mikähän lienee meno?! Eikös ne kunnan vuokratalotkin sieltä ole jo aikaa sitten myyty yksityiselle, että ehkä vähentänyt ongelmia. Ei tosin siellä minun nuoruudessanikaan mitään muuta ollut kun mitä nyt nuoriso joskus kaahaili tai joku saattoi joskus autollakin revitellä.

        Kuulemani mukaan esim.huumeita liikkuu nykyisin paljon Siilin monissakin osissa. Se on vuosikymmenten kasvun seurausta kai osin. Väestöpohja on moninainen, osa tullut ympäristön kunnista, suurempi osa esim.nyt.Yara - nimellä kulkevan tehtaan varjossa jostain kauempaa.

        Vaikea sanoa, koska oma pers´tuntuma alkaa olla sinne jo aika kaukaa. Pikemminkin uskosin, että alue on rauhoittunut entiesestäänkin, kun tyhjiö tontteja on täytetty ja ainoastaan vitostie erottaa, että esim.Leppäkaarteen alueet olisi ihan samaa aluetta.
        Yleensä jos Siilin aluieissa on jotain eroja ollut, niin on ne vuosien saatossa kuroutuneet ihan minimiin. Turhaa höpinää kilpailuttaa alueitta viihtyvyyksiä. Kyllä asukkaat on niin fiksuja, että tuntevat oman viihtyvyytensä, joten pitäkööt enemmän huolen itse siitä oman alueensa viihtyvyydestä jokainen, ja huolehtikoon toisten viihtyvyydestä vähän vähemmän.


    • Anonyymi

      Läppäkuarteessa assuu kopteritero ja hää tekee iltapyörritykset iltaisin klo.21.

      • Anonyymi

        "piänassia", että "kuulinjärven sintti" on itse kullekin, terototen "E-räällee", painottain sitä E - kirjaimen jälkeistä.

        Ai kettu kun ihan "kuoressaan" assuu, jos asuskin ihan "arvonpuussa", muuta että haisevassa ja mitättömässä lepänkuoressa??! Pittääkö vielä kysyä, että mistä ihan tulit tehastyöhön, ja minnekkä lähet ku tehas nyt 2035 piettyy yhä hampattomana kun sinänniin ... :)


    • Anonyymi

      Riippuu halluukko asua salolla vae kurvissa.

      • Anonyymi

        Meiän pappojen on hyvä olla pöljällä.


    • Anonyymi

      Kummatkin karmeita niin kun tämä koko kylä.

    • Anonyymi

      Leppäkaarteessa pitkään asuneena meidän mielestä täällä on hyvä asua, palvelujakin lähistöllä! :)

      • Anonyymi

        Ai vanhainkoti ja halapahalli no jopas jotain.


    • Anonyymi

      Simonsalo on kyllä paras paikka, Suosittelen sitä turisti kohteeksi !!!!!

      • Anonyymi

        simonsalo on siilinjärven mini neuvostoliitto


    • Anonyymi

      Simonsalo on Suomen Ohio.

      • Anonyymi

        Pöljällä hiljasta no kyllä se huomenna taas alkaa kun korkki korskahtaa auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöljällä hiljasta no kyllä se huomenna taas alkaa kun korkki korskahtaa auki.

        Auki on mutta mitään ei tapahdu. Kuollut kylä, hei nyt meni mopo kasurilantiellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe