On myytti, että psykopaatit olisivat melkein aina miehiä. Monia "narsistien" uhreille tarkoitettuja tukisivustoja pyörittävät naiset ovat itse psykopaatteja, ja niissä ruokitaan hysteriaa, jossa "narsistimiehiä" nähdään kaikkialla.
http://youtu.be/uRE0-bI-1Dc
Itse en edes puhu "narsismista", vaan psykopatiasta, joka on todennettavissa aivojen magneettikuvauksissa näkyvistä poikkeavuuksista. Narsismi on epämääräinen käsite, ja kuka tahansa voi leimata toisen narsistiksi, jos ei hänestä jostain syystä pidä. Usein henkilö, jota sanotaan narsistiksi, onkin vain yksinkertaisesti kusipää.
Mutta jos on erehtynyt menemään naimisiin psykopaatin kanssa, niin se on ihan eri juttu. Psykopaatti on kliinisesti empatiakyvytön ihmistä vain ulkoisesti muistuttava saalistaja, joka pyrkii systemaattisesti tuhoamaan kohteensa psyykkisesti, ja siinä sivussa taloudellisesti ja äärimmäisessä tapauksessa myös fyysisesti. Ja psykopaatteja on naisissa yhtä lailla kuin miehissä (no ehkä hieman enemmän miehissä), heidät vain harvemmin sellaisiksi todetaan johtuen ennakkoluuloista, että psykopaatit ovat aina miehiä.
Psykopaatteja on myös naisissa
44
707
Vastaukset
- Tällä_sivustolla_
Tällä sivustolla on tapana kysyä toisinaan viitettä, siis vaikka linkkiä tutkimukseen, artikkeliin tai kirjan nimeä, mistä tieto on peräisin.
Että jään odottamaan nyt, mistä tietosi on peräisin.
Minusta kuulostat vain huutelijalta.- Psykiatrisi
Olet tyypillinen psykopaatti, joka kuvittelee voivansa käskeä muita aina.
- Ok_mutta_kesk
Ok, mutta keskustelusi palstalla ei etene kovin rakentavassa hengessä tuollaisella pelkällä haukkumisella... ja kotikutoisilla teorioilla.
- yläfemma1
Samaa mieltä, vaikka olenkin itse nainen. Täälläkin nousee turhan monella kanssasisarella heti karvat pystyyn jos naisia syytetään. Itse en näe asiassa mitään epäselvyyttä ja tunnenkin pari narsistinaista, toisella selkeätä psykopatiaa. Johan näitä insuliinimurhaajiakin on täällä ollut riittämiin.
- Tietenkin_naisia
Tietenkin naisia on narsisteja ja psykopaatteja, mutta tuo aloitus nyt sisälsi vähän muutakin. Ei kukaan ole väittänyt tällä palstallakaan, etteikö naisissa olisi noita häiriöitä. Täällä kirjoittaa monta miestä omista kokemuksistaan.
Toivoisin asiaa aloittajalta.
"Narsismi on epämääräinen käsite, ja kuka tahansa voi leimata toisen narsistiksi, jos ei hänestä jostain syystä pidä. "
Esim tuohon toivoisin täsmennystä. Ja sitten samalla, että miten psykopaatiksi leimaaminen ei olisi mahdollista samoin kriteerein, kun narsistiksikin. - psykopaatos
Tietenkin_naisia kirjoitti:
Tietenkin naisia on narsisteja ja psykopaatteja, mutta tuo aloitus nyt sisälsi vähän muutakin. Ei kukaan ole väittänyt tällä palstallakaan, etteikö naisissa olisi noita häiriöitä. Täällä kirjoittaa monta miestä omista kokemuksistaan.
Toivoisin asiaa aloittajalta.
"Narsismi on epämääräinen käsite, ja kuka tahansa voi leimata toisen narsistiksi, jos ei hänestä jostain syystä pidä. "
Esim tuohon toivoisin täsmennystä. Ja sitten samalla, että miten psykopaatiksi leimaaminen ei olisi mahdollista samoin kriteerein, kun narsistiksikin.Toki psykopaatiksikin voi jonkun leimata heppoisin perustein, mutta psykopatia voidaan todentaa tieteellisesti MRI-kuvauksilla, ja tulevaisuudessa niin ehkä tullaankin tekemään tapauksissa, joissa henkilöä sellaiseksi meinataan diagnosoida esim. Robert Haren piirrelistan perusteella. Psykopaateilla eivät siis toimi tietyt aivojen alueet normaalisti:
http://psychcentral.com/news/2012/05/11/scans-show-psychopaths-have-brain-abnormalities/38540.html
Tuossa yksi esimerkki naispsykopaatista, italialainen sairaanhoitaja, jota epäillään 38 potilaan murhasta:
http://thomassheridanofficialblog.blogspot.fi/2014/10/female-psychopath-daniela-poggiali.html
Avauksen tarkoituksena oli ennen kaikkea painottaa sitä, että todellinen ongelma ovat psykopaatit, joita ei voi oikeastaan edes kutsua ihmisiksi, koska heiltä puuttuu täysin empatia, joka tekee ihmisestä inhimillisen. Ja siinä sivussa vähän ravistella paradigmaa, jossa naiset herkästi leimaavat ex-puolisonsa "narsistiksi".
Ts. pitäisi puhua ylipäätään vähemmän narsismista ja sen sijaan paljon enemmän psykopatiasta ja sen aiheuttamista vahingoista yhteiskunnan tasolla ja myös naisten psykopatiasta. Rikoksista syytetyille naispsykopaateille annetaan usein diagnooseja, kuten "epävakaa persoonallisuus" tai heitä "ymmärretään", miespsykopaattien kohdalla näin ei tehdä. Kyllä se on usein ihan helposti nähtävissä jo näiden tapausten uutisoinnissa. Miespsykopaatti on vain "paha", naispsykopaatti esitetään paljon herkemmin jopa "uhrina". Muistatteko sen naisen, joka leikkasi miehensä peniksen irti, siinä yksi esimerkki. - Tietenkin_tälläkin
"sen sijaan paljon enemmän psykopatiasta ja sen aiheuttamista vahingoista yhteiskunnan tasolla ja myös naisten psykopatiasta. "
Tietenkin täälläkin voi yrittää omilla aloituksilla herättää keskustelua, jossa käsitellään asioita yhteiskunnan tasolla... On eri asia, ottaako tuulta purjeisiin.
Jos lukisit oikeasti tätä palstaa, tai jos kirjoittajien ongelmat sinua oikeasti kiinnostaisivat, niin huomaisit kyllä palstalla kirjoittelevat miehet, kuten myös sen, että "tavikset" eivät tapauksina herätä laajempaa mielenkiintoa.
Mihin perustuu sinun näkemyksesi, että on väärin kirjoittaa nenän edessä olevasta omasta ongelmasta? Luultavasti siihen, että et ole itse ongelmaa kohdannut siinä roolissa.
Yhteiskuntaa parannetaan yleisemmin ehkä paremmin muualla kuin tällä palstalla. - psykopaatos
Tietenkin_tälläkin kirjoitti:
"sen sijaan paljon enemmän psykopatiasta ja sen aiheuttamista vahingoista yhteiskunnan tasolla ja myös naisten psykopatiasta. "
Tietenkin täälläkin voi yrittää omilla aloituksilla herättää keskustelua, jossa käsitellään asioita yhteiskunnan tasolla... On eri asia, ottaako tuulta purjeisiin.
Jos lukisit oikeasti tätä palstaa, tai jos kirjoittajien ongelmat sinua oikeasti kiinnostaisivat, niin huomaisit kyllä palstalla kirjoittelevat miehet, kuten myös sen, että "tavikset" eivät tapauksina herätä laajempaa mielenkiintoa.
Mihin perustuu sinun näkemyksesi, että on väärin kirjoittaa nenän edessä olevasta omasta ongelmasta? Luultavasti siihen, että et ole itse ongelmaa kohdannut siinä roolissa.
Yhteiskuntaa parannetaan yleisemmin ehkä paremmin muualla kuin tällä palstalla."Mihin perustuu sinun näkemyksesi, että on väärin kirjoittaa nenän edessä olevasta omasta ongelmasta?"
En minä missään kohtaa sanonut, että on väärin kirjoittaa siitä? Pointtini oli lähinnä se, että pitäisi puhua enemmän psykopatiasta, ja se, että naiset leimaavat turhan herkästi ex-miehensä narsistiksi. Usein se on aiheellista, mutta usein se voi olla myös projisointia, jossa ex-mies ei todellisuudessa ollut narsisti, vaan vain epäonnistunut miesvalinta. Siinä tapauksessa voi ikään kuin rationalisoida, että "kun se oli narsisti ja sai minut manipuloinnillaan rakastumaan itseensä" jne. Ymmärtänet, mitä ajan takaa? Homma on siis mennyt ns. överiksi.
"Yhteiskuntaa parannetaan yleisemmin ehkä paremmin muualla kuin tällä palstalla."
Yhteiskuntaa parannetaan kaikkialla, ulkomaailmassa, konkreettisilla teoilla, mutta myös keskustelua herättämällä sekä julkisesti että netissä. Kyllä sosiaalisesta mediasta on lähtenyt tällä vuosituhannella monia liikkeitä, jotka ovat johtaneet ihan konkreettisiin tuloksiin. Esim. netistä lähteneellä liikkeellä internetin vapautta rajoittavia lakeja vastaan oli iso rooli siinä, ettei niitä hyväksytty. Jos joku minun kirjoitus saa yhdenkin ihmisen ajattelemaan asiaa, niin se on sen arvoista.
- Kysymyskysymys
Pyrkivätkö psykopaatit tuohoamaan kohteensa henkisesti tietoisesti vai tapahtuuko se vaan ikäänkuin sen aivotoiminnan aihauttaman käytöksen seurauksena ?
- psykopaatos
Robert Hare, jota pidetään suurimpana psykopatian asiantuntijana, kuvailee psykopaatteja "lajinsisäiksi saalistajiksi", eli kyllä he aivan tietoisesti pyrkivät tuhoamaan ihmisten psyykejä. Psykopaatti, joka tekee murhan, kokee yleensä suoranaista euforiaa, kun on tappanut ihmisen, kuten esim. tuo italialainen sairaanhoitaja.
- Kysymyskysymys
Kaipaisin myös neuvoja, voiko psykopaatin kanssa jotenkin tulla toimeen. Entäpä se neuroplasticity, voiko psykopaatin aivot yhtään joustaa ?
Mietityttää kovasti, koska ihminenhän (jokainen)on aivoineen äärimmäisen monimutkainen, niin psykopaateista annettu suppea kuvaus tuskin voi kuitenkaan olla koko totuus, niin mitä on se loput mikä jää mysteeriksi ?
Ja sitten vielä se kun ei ole olemassa kahta ihmistä, joiden hermosto toimisi samoin, joten ei voi olla kahta samanlaista psykopaattia tai narsistiakaan. J- Se_muu_on
Se muu on sitä samaa osittain kuin muillakin... kaupassa käyntiä, vaatehuoltoa yms. Nämä oirekohdathan ovat myös muilla ihmisillä olemassa. Osaammehan me muutkin jotain. Mutta ero on siinä, että psykopaatit/narsistit poikkeavat todella paljon noissa kohdissa, niin, että suorastaan hyppäävät esiin nuo oireet. Muut eivät noilla mene sillä tavoin kuin heikäläiset.
Se on kuitenkin se järkyttävä ero, että tuon kaiken takana on hyvin voimakkaana empatian puutos. Se empatian puuttuminen tekee heikäläisistä sitä pahinta.
Täällä palstalla kehoitetaan hankkiutumaan eroon näistä epeleistä, jos se suinkin on mahdollista. En tiedä, voiko heidän kanssaan tulla toimeen jos aikoo viettää sovinnaista rauhallista omaehtoista elämää. He tuskin siitä viehtyvät. Menevät yleisimmin menojaan jos pääsevät. Jos jäävät häiriköimään ja yrittävät käyttää hyväksi, on tilanne ikävä, mutta jotenkin kannattaa tehdä selväksi, etteivät onnistu. Huomaa "loismainen elämäntyyli". - Se_onkin_juuri
"Ja sitten vielä se kun ei ole olemassa kahta ihmistä, joiden hermosto toimisi samoin, joten ei voi olla kahta samanlaista psykopaattia tai narsistiakaan. J"
Se onkin juuri hassua, että kuinka ihmeessä ne oireet voivat olla niin yhtenevät. Itse muistan lukeneeni ahmien Vakninin kuvauksen narsismista ja jäin ihmettelemään, miksei sulhoni kuva koristanut tekstiä missään kohtaa.
Eroavat toisistaan ulkoisesti ja elinympäristöltään yms. kuten myös ammateiltaan. Siksi piiloutuvat yhteskunnassa hyvin tarkkailulta. Mutta oireet on pirullisen samanlaiset. - psykopaatos
Esim. Thomas Sheridanin ohje psykopaattien suhteen on "No contact ever again". Eli ei mitään kontaktia koskaan enää, kun sinulle on selvinnyt, että joku ihminen, jonka kanssa olet tekemisissä, on psykopaatti. Kaikki sidokset kannattaa katkaista, jos olosuhteet sen vain mahdollistavat.
- Miehenkokemaa
Se_onkin_juuri kirjoitti:
"Ja sitten vielä se kun ei ole olemassa kahta ihmistä, joiden hermosto toimisi samoin, joten ei voi olla kahta samanlaista psykopaattia tai narsistiakaan. J"
Se onkin juuri hassua, että kuinka ihmeessä ne oireet voivat olla niin yhtenevät. Itse muistan lukeneeni ahmien Vakninin kuvauksen narsismista ja jäin ihmettelemään, miksei sulhoni kuva koristanut tekstiä missään kohtaa.
Eroavat toisistaan ulkoisesti ja elinympäristöltään yms. kuten myös ammateiltaan. Siksi piiloutuvat yhteskunnassa hyvin tarkkailulta. Mutta oireet on pirullisen samanlaiset.Tätä samaa asiaa olen ihmetellyt. Meille tuli ero vaimon petettyä ja lähdettyä. Avioliittomme aikana, erossa ja sen jälkeen olen monesti ihmetellyt vaimoni käytöstä, se on ollut välillä täysin sadistista, vastuutonta ja tunteetonta ei mitään empatiaa. Hakeuduin psykologille ja kuunneltuaan minua hän kertoi vaimoni todennäköisesti sairastavan narsistista persoonallisuushäiriötä. En ole tiennyt narsismista aikaisemmin, nyt olen tutustunut aiheeseen kirjallisuuden ja netistä tietoa hakien. Tapasin 4 kuukautta sitten toisen naisen, ulkoisesti hyvin ex. vaimoni tyylinen ja tutustuttuani häneen ilmeni että myös hänen persoonallisuutensa oli lähes identtinen vaimoni kanssa, se oli täysin käsittämätöntä ja mitä enemmän olen tähän naiseen tutustunut sitä enemmän samankaltaisuutta hänessä on mikä on hänessä ilmennyt niin hyvässä kuin pahassa. Jostain luin että narsistien persoonallisuus on lähes identtinen eli ovat kuin toistensa klooneja ja näin tämän olen itsekin voinut todeta omakohtaisesti.
- Kysymyskysymys
Mitä jos psykopaatti on oma vanhempi joka on ollut vuosikymmeniä läheisin ihminen ilman normaalia kommunikaatiota vuoronperään satuttaen ja auttaen ja taas satuttaen ja auttaen jne. ? En ole täysin varma onko kyseessä psykopaatti.
Olen lukenut, ettei myöskään ole kahta ihmistä jotka ajattelisivat ja tuntisivat samoin.
Eli samankaltaisuudestaan huolimatta ei logiikkani mukaan voi olla kahta samoin ajattelevaa ja tuntevaa psykopaattia, vaikka samansuuntaisuutta on.- Äiti-tytär_suhde
Äiti-tytär suhde on usein vaikea. Murrosikä tuo omat haasteensa. Vaikea nyt ymmärtää mistä puhut ilman enempää kuvausta.
Omalla narsisti-psykopaatillani oli tietenkin perhettä ja sukua. Noinhan ne menivät. Mutta kyllä nyt vuosien jälkeen uskon, että niillä vanhemmilla oli enemmän näköalaa poikansa sisimpään kuin minulle, ulkopuoliselle naisystävälle antoivat ymmärtää.
Jos nyt noin joustavasti ja jouhevasti menette, ja uskot kohteesi ainutkertaisuuteen, niin tuskin hän mikään psykopaatti on.
Psykopaatit ovat huonoja oppimaan virheistään ja toistavat samaa kaavaa ja hakkaavat omaa päätään seinään... kerta toisensa perään. Omani tekee tuota ikuisesti. - Olen_haudannut
"Olen lukenut, ettei myöskään ole kahta ihmistä jotka ajattelisivat ja tuntisivat samoin."
Kuule.
Olen haudannut hiljakkoin yhden tärkeimmistä kymmenestä käskystä: rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Narsisti-psykopaatin kanssa se ei toimi. Ainakin vaatii perusteellisen pöllytyksen ja sata jos ja mutta sanaa selityksen selitykseen... Että unohda kaikki entinen, jos olet narsistin kanssa tekemisissä. - Kysymyskysymys
Siis miten toimia ihmisten kanssa, joita nimenomaan rakkaus suututtaa ?
Siis he eivät siedä mitään rakkaudellista, joten kysyn että suuttuakko heille pitäisi, olisivatko sitten tyytyväisiä?
Mutta ei kai sitäkään. Ja sitten empatiaakaan eivät halua, ainakin niin sanovat. Eli on tuossa hieman ymmällä. - Siksipä_täällä_
Siksipä täällä kirjoitellaan, kun ollaan ymmällä. Tiedätkö sen vanhan laulun: unohda, kärsi ja unhoita.. Vai onko niin, että sinulla oli se isä. Ota etäisyyttä ja ole tekemisissä mahdollisimman vähän.
- tytär
No näinhän sitä on pakko toimia narsistivanhemman kanssa. Ottaa etäisyyttä häneen.
Mutta hulluinta tässä vanhemmuus suhteessa onkin se, että narsisti vanhempi käyttääntyy läheisiään kohtaan todella rumasti. Valehtelee, varastaa ja juonii jatkuvasti kaikenlaista. Ja kaiken tuon jälkeen odottaa kuitenkin sitä, että häntä *palveltaisi* kuin kuningasta edelleen. Eli, näiden tekosten jälkeen jatketaan taas siitä, kun ei olisikaan tapahtunut mitään ikävää.
Ja narsistivanhemman kanssa on turha yrittää selvittää tapahtuneita. Hän kääntää asiat niin, että syy on kysyjässä. Tai suureen ääneen *mahtaillen* ilmoittaa, että kyseisestä asiasta ei saa puhua mitään. Ikään kuin tämä tekisi tapahtuneen tapahtumattomaksi.
- kysymyskysymys
Olen aika tuskissani kun minua neuvotaan ja nauvotaan kommunikoimaan ihmisten kanssa, jotka eivät missään nimessä suostu kommunikoimaan , enkä onnistu tulemaan kuulluksi, että kyseisenlaisten ihmisten kanssa ei voi olla yhteydessä normaalin kommunikaation kautta, vaan ainoastan yksisuuntaisesti. Ja jos tuo vielä ymmärretäänkin, niin että millaista se sitten on käytännössä, eli vaatii sopeutumista hyvin erikoiseen asetelmaan koko elämänsä kanssa.
- Miksi_olet_tek
Miksi olet tekemisissä tuollaisten kanssa? Kummallista on, että heitä on vielä useita. Jospa he ovatkin narsistisia aspergereita? Ne voivat viihtyä tuollaisessa koplassa.
- Se_pointti_siinä
Psykopaatos
Se pointti siinä, että täällä puhutaan narsismista liittyy tietenkin palstan nimeen ja ehkä hatarasti termin käyttöön lääketieteessä, koska tämä on terveyspalsta...
Minusta kuitenkin se, mitä psykopatiasta sanotaan, on vähän huono juttu niille, jos sitä käytettäisiin täällä paltalla, koska siihen liittyy oireissa asioita, mitä narsismiin ei välttämättä liity. Esim. juuri se rikollisuus, väkivalta ja tietynlainen pään hakkaaminen seinään.
Sitten itse löysin psykopatian omalle narsistilleni, kun luin oirelistan. Seksuaalinen promiskuiteetti, valikoimattomuus ja törkeä välinpitämättömyys... Kaikki palstalaiset eivät uskoneet edes, että tyyppini oli narsisti, kun siihen liittyi jotain kummaa. Se kumma paljastui psykopatiaksi ja siinä vaiheessa heitin hohtimet kaivoon ja irroitin lopullisesti.
Eli kaikki, jotka ovat tekemisissä narsistin kanssa, eivät löytäisi ongelman juurille jos puhuttaisiin psykopaateista ainoastaan.
Narisistejahan ovat myös ohutnahkaiset narsistit, ns. läheisriippuvat. Heitä ei oikein suin surminkaan saa istutettua psykopaattikaavaan, ei ainakaan suurinta osaa.- psykopaatos
Niin, ehkä täällä pitäisikin jossakin olla ihan erikseen psykopatiapalsta. Suurin osa ihmisistä ei tiedä juuri mitään psykopatiasta ja luulee, että psykopaatit ovat aina jotain karikatyyrisiä "Hannibal Lecterin" tyyppisiä pirullisia sarjamurhaajia jne. Todellisuudessahan psykopaatteja on erittäin paljon toimitusjohtajissa ja poliitikoissa, ja mitä korkeammalle tasolle mennään, sitä enemmän.
Tiedätkö, oliko sinun tuntemallasi psykopaatilla korkea testosteronitaso? Promiskuiteetti nyt ainakin viittaa siihen, ja siitä kertoo yleensä myös luonnostaan vahva yläkroppa. Kysyn ihan mielenkiinnosta siksi, kun olen nähnyt väitteitä, että psykopaateilla olisi aina korkea testosteronitaso, myös niillä naispuolisilla. - Ei_ole_sillä_tavoin
Ei ole sillä tavoin karikatyyrinen. Mutta erittäin attraktiivinen, kaunis mies. Seksiaddikti henkeen ja vereen. Vuodet eivät paina, aina vain sama elämäntapa. Tupakka ja alkoholi kuuluvat kiinteästi kuvaan.
Kaikki narsismin oireet, Don Juan tyyppi. Melkein kaikki psykopatian oireet. Mahtaako testosteronin määrällä ja narsismilla olla mitään tekemistä keskenään. Ehkä ovat ihan erillinen asia. Narsistin hinku seksiin selittyy ennemminkin valtaisasta hingusta hallita, olla kaunein ja halutuin, viisain ja ihailluin, tarpeesta saada määrättömästi lähdettä... huomiota.
Seksillähän narsisti pyörittää uhrejaan, joita käyttää hyväkseen. Psykopatia tulee esiin lähinnä kännissä, joka sekin, absurdi järjetön käytös humalassa, on yksi psykopatian oireista. Viimeinenkin järjenhiven katoaa kaljoitellessa ja silloin voi mennä sänkyyn aivan kenen kanssa vain. Hänen elämänsä on tasapainottelua hyväksikäyttävän narsismin ja valikoimattoman pyskopatian välimaastossa, mitä nasiin tulee. - Kyllä_tällä_palst
psykopaatos kirjoitti:
Niin, ehkä täällä pitäisikin jossakin olla ihan erikseen psykopatiapalsta. Suurin osa ihmisistä ei tiedä juuri mitään psykopatiasta ja luulee, että psykopaatit ovat aina jotain karikatyyrisiä "Hannibal Lecterin" tyyppisiä pirullisia sarjamurhaajia jne. Todellisuudessahan psykopaatteja on erittäin paljon toimitusjohtajissa ja poliitikoissa, ja mitä korkeammalle tasolle mennään, sitä enemmän.
Tiedätkö, oliko sinun tuntemallasi psykopaatilla korkea testosteronitaso? Promiskuiteetti nyt ainakin viittaa siihen, ja siitä kertoo yleensä myös luonnostaan vahva yläkroppa. Kysyn ihan mielenkiinnosta siksi, kun olen nähnyt väitteitä, että psykopaateilla olisi aina korkea testosteronitaso, myös niillä naispuolisilla.Kyllä tällä palstalla toisinaan kirjoitetaan psykopatiasta ja muista lähioireisista. Kannattaa tehdä oma aloitus, josta otsakkeesta näkee psykopatia-aiheen. Tavallaan, minusta ei ole mitenkään pois narsismiaiheesta, jos kirjoittaa liitännäisistä ja kaikesta, mitä narsismiin usein liittyy.
Aihehan on oikeastaan aika laaja. Välillä käsitellään tervettä narsismia jne.
- huolestunut123
Naisissa asuu tietty hallitseva minuus ja se on kyllä todella pelottavaa. Varsinkin silloin kun sitä ei tiedosteta, ei itse nainen tai ympäristö. Sitten tulee näitä hoitoalalla olevia psykopaatteja ja myöskin miehiään kaltoin kohtelevia naisia. Pitäisi varmaan herätä tiedostamaan tämä piirre naisissa. He tarvitsevat apua ajoissa!
- Jospa_se_juont
Jospa se juontaa juurensa ikiaikaisesta tarpeesta elää ja saada lapsenkin elämä turvattua...
- justjoo1
Jospa_se_juont kirjoitti:
Jospa se juontaa juurensa ikiaikaisesta tarpeesta elää ja saada lapsenkin elämä turvattua...
Aika kaukaa haettu. Ja oikeuttako tuo psykopaattiseen käytökseen?
- Niin_kauvan_
"Naisissa asuu tietty hallitseva minuus ja se on kyllä todella pelottavaa. "
Niin kauvan, kuin puhut naisista yleisesti, naisten yhteisestä ominaisuudesta, antamani vastaus on oikea. Missä se sinun psykopaattisi luuraa? Kaikissa naisissako? Niin ainakin annoit ymmärtää.
- tottahantuo
Totta ihmeessä naisissa on myös psykopaatteja sekä narsisteja. Naisten sekopäisyys ja pahuus vain ylipäätään on vaietumpaa kuin miesten. Voin kuvitella, että nassetyypin nainen tuhoaa miehen elämän yhtä perusteellisesti kuin asetelman ollessa toisinpäin. Hyvin monet naiset ovat oikeita piruja myös äiteinä ja äitipuolina, mutta siitä ei edelleenkään sovi puhua. Jos persoonallisuus on kasvanut kieroon, se ei estä haluamasta lapsia ja vinksahtanut mieli on vinksallaan myös suhteessa lapseen. Vieläkin useampi nainen käyttäyttäytyy apinan raivolla ja todella armottomasti muita naisia kohtaan. Siinä kohtaa toisen terveys, taloudellinen toimeentulo tai maine ole minkään arvoinen, kun kateellinen kanssasisar käyttelee asearsenaaliaan.
- osuit-oikeaan
Juuri näin.
- Eikös_täällä_
Eikös täällä suomi24:ssä ole tasa-arvokeskustelua jossain yhteskunta- tai jossain sellaisella palstalla...
Kaappihomot voisivat mennä sinne purkautumaan toisilleen. - 8-9
Eikös_täällä_ kirjoitti:
Eikös täällä suomi24:ssä ole tasa-arvokeskustelua jossain yhteskunta- tai jossain sellaisella palstalla...
Kaappihomot voisivat mennä sinne purkautumaan toisilleen.Jopas jopas. Se koira älähtää...
- Minä_en_voi
Minä en voi sille mitään, jos sinä älähtelet tavan takaa... Olen vain tällainen tavallinen hetero...
- 6-1
Minä_en_voi kirjoitti:
Minä en voi sille mitään, jos sinä älähtelet tavan takaa... Olen vain tällainen tavallinen hetero...
Sähän olet ihan urpo. Pidin narsisteja älykkäinä. Sinä et sitä ole.Narsu olet kyllä. Tyhmä narsu :D
- Narsistiko
Olen kirjoittanut kokemuksistani elää narsistin kansa. Kirjani nimi on "Läpi harmaden kivien"
- hjkllljhhhh
Olen tullut siihen tulokseen, että jos on elämässään ollut tekemisissä psykopaatin (tai useammankin) kanssa, 99% siitä ei ole mitään apua puhua kenellekään, vaan enemmänkin päinvastoin. Psykopaateille itselleen voin kertoa asian havainneeni, mutta empä taida juuri enää muille aiheesta jaaritella. Elelköön luuloissaan. Joka tapauksessa asiasta ei tule kuin jotain puuroa, jos siitä jollekin yrittää kertoa. Minun mielestäni suurin syy on kohtuuttomat ennakkoluulot psykopaatteja kohtaan. Jos toteaa psykopaatin olevan psykopaatti, puhuuko hänestä silloin pahaa ? Minusta ei mitenkään, vaan päinvastoin siinä on edes jonkinasteista hyväksyntää kyseistä todellista ihmistä kohtaan, kun ei tarvitse sulkea silmiä hänen olemassaololtaan.
Kun terapialla ei kyetä vaikuttamaan psykopaatteihin, niin kuinka jollain psykologisoinnilla todella pystyttäisiin vaikuttamaan siihen psykopaatin vaikutukseenkaan, jos sen koko vaikutuksen luonnetta ei ole todella ymmärretty tai välttämättä edes uskottu ???
Utopiaa...oletan...- 15.4
"..jos on elämässään ollut tekemisissä psykopaatin kanssa, 99% siitä ei ole mitään apua puhua kenellekään, vaan enemmänkin päinvastoin". Luonnehäiriöiset ovat niin monikasvoisia, taitavia valehtelijoita ja manipuloijia, että ainoastaan uhreilla on tietoa heidän pimeästä puolestaan. Asiaa kokemattomille ilmiö on tv:n rikossarjoihin kuuluvaa fiktiota.
Itse en saanut apua. Kukaan ei halunnut uskoa, eikä varsinkaan ryhtyä toimiin asioiden selvittämiseksi. Sen sijaan sain syytöksiä, että esitin uskomattomia väitteitä upeasta ihmisestä, työtoverista joka on lämmin, huumorintajuinen ja kaikkea hyvää. Annettiin ymmärtää, ettei kannata jatkaa. Lääkäri tokaisi, että vika on varmaan omassa elämässäni. Ystävätkin alkoivat vaivaantuneina ottaa etäisyyttä, koska olin todellakin kuormittanut heitä aivan liikaa. Päätin lopettaa aiheesta puhumisen.
Kokemukset jäivät käsittelemättä ja ne vaivaavat edelleen. Kirjoittaminen tuntuu auttavan ajoittain, mutta luottamus ihmisiin on kadonnut. Varon ja etsin merkkejä epäluotettavuudesta. Työpaikalla oli kaksi kaveria, jotka olivat kokenee samaa.. Tämän vertaistuen ansiosta pystyin aikoinaan lopettamaan itseni epäilemisen. Saman sekopään uhreja oli varmasti enemmänkin, mutta he eivät uskaltaneet hiiskua kokemastaan. Käsittelen omia traumojani myös siivoamalla. Työn touhussa mieleen muistuu asioita, joita en tiennut enää muistavani. Toivon, että nämä katkerat muistot loppuvat jonain päivänä kokonaan. Terapiasta ajattelen samalla tavoin kuin kirjoittaja yllä. - Sitäedellinenkirjoittaja
Kiitoksia kirjoituksesta yllä.
Koen että psykopaatista vielä jotenkin voi selvitä, mutta sitten on jo aika vaikea selvitä, jos alkaa hakemaan
apua jostakin muualta kuin toisilta psykopaatteja tuntevilta tai tunteneilta.
- Psykovene
Miten psykopaatti toimii sitten äitinä? Tuhoaako hän omat lapsensa?
- äitejä_on_moneksi
Kyllä ja monin eri keinoin. Monet äidit elävät lastensa kautta ja he määrittelevät näiden arvon saavutusten kautta. Kasvatus on mekaanista, vailla rakkautta.
- niiinon
äitejä_on_moneksi kirjoitti:
Kyllä ja monin eri keinoin. Monet äidit elävät lastensa kautta ja he määrittelevät näiden arvon saavutusten kautta. Kasvatus on mekaanista, vailla rakkautta.
Ja ei ole väliä kuinka outoja keinot ovat, kun ihmiset kuitenkin onnistuvat joukolla keksimään niille jonkun hyvän selityksen säilyttääkseen maailmankuvansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574