hei, olen joltain joskus kuullut, että koirille pitäisi hampaita pestä. olen itse aina kuvitellut, että koirien hampaat pysyy terveenä kun antaa niille jotain puruluita ja yms. joten pitääkö siis koirien hampaita vielä pestäkin? ja jos pitää, niin miten se tapahtuu ja pitääkö hampaita pestä jo pennullekkin? Kertokaa ihmeessä! :D
pennun hampaiden pesu?
3
144
Vastaukset
- dr.hammas
Kyllä se olisi tosi hyvä jos koiransa hampaat pesee. Ei pääse tulemaan hammaskiveä joka voi sitten olla tosi kivulias ja voi aiheuttaa syömättömyyttä yms. (Hammaskiven poisto kuitenkin maksaa arviolta 100e)
Puruluutkin pitää hampaita terveenä, parempi se on kun ei mitään. Mutta silti suositellaan myöskin hampaiden pesua.
Pennun hampaathan vaihtuvat, mutta jos meinaa aikuisena pestä koiran hampaita pentu tulisi opettaa siihen varhain. Eli ihan vaan totutusta pentuna ja ehkä vähän harjaustakin. - valkohammas
Hammassairaudet on niin koiralla kuin ihmiselläkin kivuliaita ja kalliita hoitaa. Pienistäkin hammaskivijäämistä voi kehittyä tulehduksia jotka vaativat lääkehoitoa ja koiran rauhoittamisen hammaskiven poistamisen ajaksi. -Parempi ja järkevämpi konsti on aina ehkäistä aiheuttaja.
Eli opeta pennusta alkaen hampaiden puhdistukseen, anna puruluita ja muita hampaita puhdistavaa kaluttavaa. Yksi konsti ei koskaan sulje pois toista, Meillä on käytössä sähköhammasharja ja puruluut, ja niillä on selvitty tykkänään ilman tulehduksia ja nukutuksia. Toi sähköhammasharja idea saatiin sivuilta: http://haukkumaukku.blogspot.com.es/2010/02/koiran-hampaiden-harjaus-helppoa-ja.html - Nii4
Puruluut on hyviä tietty mutta löytyy myös eläinkaupoista koirille tarkoitettua hammastahnaa. Kannattaa sillä pestä koska maku on koirien mielestä todella hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446