Heipä hei! Olen ajatelluy ottaa kotilon lemmikiksi? Ottaisin muuten aksun mutta koska äitini ei halua käyttää eläimeen rahaa eikä tykkää muutenkaan hirveästi mistään eläimistä, mutta äidilleni sopisi kyllä luonnon kotilo, luonnon kotiloon ei menisi rahaakaan paljoa:) Vai???
Voiko luonnon kotiloa ottaa lemmikiksi?
3
101
Vastaukset
- Kotiloy
Sori toi kirjotusvirhe :p
- Viinimäkikotilot
Ei akaattikotilotkaan paljoa maksa, tosin vaativat kasvettuaan reilun kokoisen terraarion. Voi luonnonkotiloita ottaa. Itselläni vaan musta- ja valkohuulikotilot eivät pärjänneet. Niiden värit latistuivat, ja olivat jotenkin vetämättömiä, kuolivat. Mietin, oliko sisälämpötila niille liikaa. Yhden talven siis olivat nekin.
Viinimäkikotiloita otin kaksi viime syksyn alussa, ja ne ovat pärjänneet paremmin. Ovat olleet varsin aktiivisia koko talven. Syksyllä ne munivatkin, tosin ainoa vahingossa kuoriutunut viinimäkikotilon poikanen kuoli tai katosi johonkin, kun en vaihtanut sitä pienempään terraarioon. Viinimäkikotilot ovat olleet jopa vähemmän nirsoja ruuan suhteen kuin akaattikotiloni. Ja niille on kelvannut kalkiksi seepiansuomu. Jos jostain löydät viinimäkikotiloita, niin suosittelen. Omani ovat Vartiosaaresta Helsingin läheltä. - kotiloys
Kiitti, ajttelinkin ottaa just Viinimäkikotiloit;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2017048- 1592086
- 1131718
- 511410
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551278Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571165Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001094Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71036Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan257985- 41979