raskaaksi?

Minttu20-

Poikaystävän kanssa ollaan seurusteltu 2 vuotta ja kesällä muutettiin yhteen. Heinäkuussa lopetin pillerit ja ei olla käytetty mitään ehkäisyä. Ovispäivät ollaa laskettu mut miksi en tule raskaaksi ?

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kfmfm

      Monilla kestää jopa vuosi ennen kuin onnistaa. Älä siis vielä lannistu, ja yritä olla stressaamatta.

    • Mikäli pillereitä olet syönyt tuon 2-vuotta, niin se voi hyvinkin vaikuttaa vielä pitkään hedelmällisyyteen. Aina voi olla muitkain seikkoja vaikuttamassa asiaan. Muistaakseni maca-jauhe lisää hedelmällisyyttä, joten sitä voi myöhemmässä vaiheessa kokeilla molempien ravintolisäksi. Ovulaatiopäiviä aikaisemmin kannattaa olla enemmän aktiivisempi, sillä siittiöt elävät helpostikin vuorokauden, unohtamatta että pelkkä matkanteko määränpäähän vie tunteja. Vuosi kannattaa odotella ennen kuin harkistee tutkimuksia tai lisäravinteita tms. apuvälineitä. Mitä enemmän sitä itseään, ennen ovulaatiota ja sen aikana ja tämän jälkeen, sitä paremmat mahdollisuudet. Vaikuttavia syitä voi olla monia.

      • Yksilöllisyys

        Mistä päätellen pillereiden syönti vaikuttaa hedelmällisyyteen? Tämähän on jo todella monesti todistettu olevan pelkkää naisten keskuudessa puhuttavaa harhaluuloa.
        aloittajalla takana kuitenkin vain 2 vuoden pillereiden syönti, hän on nimimerkistä päätellen 20 vuotias?! Pillereiden pois jättö voi ainoastaan sekoittaa kierron tai palauttaa epäsäännöllisen kierron jonka vuoksi on vaikka aikoinaan aloittanut e-pillerit. Kyse on muutaman kuukauden kestävästä hormonaalisesta epätasapainosta. Joka saattaa häiritä raskaaksi tuloa koska ovulaatio ajankohta ei ole tarkka tai ovulaatio jostain syystä jää tapahtumatta.

        Kaikkein hedelmällisin ajankohta pillereiden poisjätöstähän on se ihan ensimmäinen kuukausi jolloin kierto ei ole ehtinyt vielä sekoittua.

        Itse sain esikoisen 24 vuotiaana. Takana oli lähes 10 vuoden e-pillerien syönti. Pillerit myönnettiin minulle 13-vuotiaana akneen.
        Lopetin pillerit lokakuussa 2010 ja olin tammikuussa 2011 raskaana.
        Kuukautiskiertoni ei oikeastaan mennyt edes sekaisin vaan suoraan oli kierto 28päivää.
        Synnytyksen jälkeen lopetettuani imetyksen jatkoin samoilla pillereillä.

        Toinen raskaus sai alkunsa lopetettuani pillerit syyskuussa 2013 ja tein positiivisen testin joulukuussa 2013.

        Itse koen olevani onnekas, sillä raskaudun selkeästi helposti. Aina kun olemme yrityksen aloittaneet olen vain laskenut suurinpiirtein ovulaation kiertoni perusteella ja silloin ovulaation aikaan olemme harrastaneet viikon verran seksiä jokaisena päivänä, muutoin meillä heiluu peitot 2-3 kertaa viikossa. En ole koommin asiaa koskaan ajatellut, enkä tikutellut oviksia, tai stressannut kuukautisten alkamispäivänä. Olen vain elänyt normaalia tervettä elämäntapaani ja kun olen huomannut että kuukautiset eivät alkaneetkaan silloin ku pitäisi olen tehnyt testin siitä noin viikon kuluttua, koska olen jo tiennyt sen olevan positiivinen.

        Syitä voi olla monia siihen ettei raskaus ala. Tupakointi, alkoholi, stressi, ylipaino, alipaino, ovisongelmat, munasoluongelmat, miehen siittiöiden vähyys, siittiöiden huono liikkuvuus, ikä.
        Nämä koskevat niin miestä kuin naista.
        syitä on varmasti paljon enemmänkin mutta näin mututuntumalta nämä tulivat mieleen.

        Täytyy myös muistaa se että vaikka kaikki olisi kunnossa!! Jokaisena kuukautena raskauden mahdollisuus on vain 25 %.
        Vuoden yrityksen jälkeen kannattaa varata aika lääkäriin.


      • Yksilöllisyys

      • Yksilöllisyys kirjoitti:

        Mistä päätellen pillereiden syönti vaikuttaa hedelmällisyyteen? Tämähän on jo todella monesti todistettu olevan pelkkää naisten keskuudessa puhuttavaa harhaluuloa.
        aloittajalla takana kuitenkin vain 2 vuoden pillereiden syönti, hän on nimimerkistä päätellen 20 vuotias?! Pillereiden pois jättö voi ainoastaan sekoittaa kierron tai palauttaa epäsäännöllisen kierron jonka vuoksi on vaikka aikoinaan aloittanut e-pillerit. Kyse on muutaman kuukauden kestävästä hormonaalisesta epätasapainosta. Joka saattaa häiritä raskaaksi tuloa koska ovulaatio ajankohta ei ole tarkka tai ovulaatio jostain syystä jää tapahtumatta.

        Kaikkein hedelmällisin ajankohta pillereiden poisjätöstähän on se ihan ensimmäinen kuukausi jolloin kierto ei ole ehtinyt vielä sekoittua.

        Itse sain esikoisen 24 vuotiaana. Takana oli lähes 10 vuoden e-pillerien syönti. Pillerit myönnettiin minulle 13-vuotiaana akneen.
        Lopetin pillerit lokakuussa 2010 ja olin tammikuussa 2011 raskaana.
        Kuukautiskiertoni ei oikeastaan mennyt edes sekaisin vaan suoraan oli kierto 28päivää.
        Synnytyksen jälkeen lopetettuani imetyksen jatkoin samoilla pillereillä.

        Toinen raskaus sai alkunsa lopetettuani pillerit syyskuussa 2013 ja tein positiivisen testin joulukuussa 2013.

        Itse koen olevani onnekas, sillä raskaudun selkeästi helposti. Aina kun olemme yrityksen aloittaneet olen vain laskenut suurinpiirtein ovulaation kiertoni perusteella ja silloin ovulaation aikaan olemme harrastaneet viikon verran seksiä jokaisena päivänä, muutoin meillä heiluu peitot 2-3 kertaa viikossa. En ole koommin asiaa koskaan ajatellut, enkä tikutellut oviksia, tai stressannut kuukautisten alkamispäivänä. Olen vain elänyt normaalia tervettä elämäntapaani ja kun olen huomannut että kuukautiset eivät alkaneetkaan silloin ku pitäisi olen tehnyt testin siitä noin viikon kuluttua, koska olen jo tiennyt sen olevan positiivinen.

        Syitä voi olla monia siihen ettei raskaus ala. Tupakointi, alkoholi, stressi, ylipaino, alipaino, ovisongelmat, munasoluongelmat, miehen siittiöiden vähyys, siittiöiden huono liikkuvuus, ikä.
        Nämä koskevat niin miestä kuin naista.
        syitä on varmasti paljon enemmänkin mutta näin mututuntumalta nämä tulivat mieleen.

        Täytyy myös muistaa se että vaikka kaikki olisi kunnossa!! Jokaisena kuukautena raskauden mahdollisuus on vain 25 %.
        Vuoden yrityksen jälkeen kannattaa varata aika lääkäriin.

        Meillä miestenmaailmassa ei monesti todistella naisten keskuudessa puhuttavia harhaluuloja. Sanamuoto voi, ei tarkoita että se varmasti aiheuttaisi yhtään mitään, myöskään yksilöllisiä vaikutuksia ei voi täysin pois sulkea.

        Lääkeaineet ja ihmiset ovat yksilöllisiä, pitkäaikainen käyttö on aina pitkäaikainen käyttöä. Vaikka lääkeaineella on tietty tarkoituksenmukainen toimintaperiaate, voi se yksilöllisesti vaikuttaa ihmisiin hiukan eri tavalla, jotkut voivat saada joistakin lääkeaineista haittavaikutuksia ja toiset taas ei.

        Syitä voi olla monia miksi ei tule raskaaksi ja useammat tekijät saattavat olla osasyynä ja vaikuttaa tilanteeseen. Tarkoitus ei ole stressata aloittajaa listaamalla jokainen mahdollinen syy, mikä voi vaikuttaa siihen, ettei tule raskaaksi, huonolla onnella esimerkiksi ovulaatiopäivät on laskettu väärin, kun kiertokaan ei välttämättä ole aina säännöllinen. Suomessa nuorten miesten siittiöiden laatu on romahtanut, joten jos nyt pitää oikeasti valitsemalla valita syy, niin siinä on ensimmäinen nopea vastaus aiheelle, muuten voidaan olettaa, että kaikki suurinpiirtein tietävät mahdolliset syyt ja vaikutustekijät ilman että niitä tarvitsee erikoisemmin listata.

        Siittiöt voi toki elää 5-vuorokautta, siittiöt elävät helpostikkin vuorokauden, juurikin siksi, koska itse matka on lyhyt ja odotusaika on pitkä. Mahdollista myös on, että itse nesteessä ei ole yhtään elävää siittiötä mukana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe