Puola mietti 1920 sodan aikana Osan Ukrainaa ja Liettuaa, yksin, kun Mannerheimin apujoukot petti,Neuvosto-Venäjää vastaan.
Puola pullistelee kuin Ranska, vaikka ilman Venäjää ei olisi olemassakaan.
Suomi poisti Puolan ja Norjan maailmankartalta 1941, Saksan vanavedessä!
Puola on kaksinaamainen miehittäjä
7
182
Vastaukset
- matkailuako
Tuota... Oletko erehtynyt palstasta? Täällä on Matkailu->Matkakohteet aihepiiri eikä Historia->Omat näkemykseni muista maista. Mieti vähän.
- Historiaako
Paitsi että tuo tärähtänyt ei ymmärrä historiasta mitään, joten ei se oikea paikka voi sielläkään olla.
- kukamikähäh
Eihän kremlintrollit tajua edes keskusteluketjujen aiheita. Suoltavat omaa potaskaansa kaikkialle..
- olkaa.tarkkoja
Juuri näin. Ei "omat näkemykseni" vaan "Kremlin näkemykset Euroopasta".
- SESSIITÄ
VANHAN KARTAN MUKAAN LÄNSI-UKRAINA OLI OSA PUOLAA AINAKIN LVOVIN ALUE
- Sitsimies
Sodan jälkeenhän tapahtui niin, että NL otti (varasti) Puolan itäosan ja antoi tilalle jalomielisesti itäosan Saksasta. Nykyinen Wroclaw sai väestönsä juuri Lwowista.
- tiatoo
Puola on Euroopan historiassa ollut suurvalta. Keskiajalla Puola-Liettuan valtioliiton alue ulottui Mustalle merelle. Se oli silloin pinta-alaltaan suurin Länsi-Euroopan valtio.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743477Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1291859Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001619- 771462
- 771436
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531156Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140- 631021
- 22997
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois64980