Minulla on servikaaklinen dystonia. Olen ollut pahassa hengitystieinfektiossa, räkinyt ja yskinyt. Nyt on 12. päivä menossa. kuumetta oli 3. pnä 39C, nyt ei ainakaan paljon ole. Oli kumman oireetonta niskassa alkuaikoina. Oilisiko se johtunut siitä kun paljon makailin.
Nielemisvaikeutta on ajoittain ollut monta päivää.Onko se dystoniaoire vaiko valtavasta liman krakomisesta lihakset väsyneet? Limakalvot ovat aivan karrelle vaurioituneet. Aloitin taudin 4. pnä antibiootin. Eilen eli taudin 11. pnä aloitin myös kortisonin.
Viikkoon en pystynyt liman yskimisen vuoksi paljoin nukkumaan. Nyt nukkuminen on parempaa, mutta aamulla sitten on pahempi röhä. Ääni on välillä täysin poissa ja kauan ollut epätavallinen. Äänihuulissa on turvotusta.
Rintakehällä lienee ollut revähdys ensin vasemmalla ja sitten oikealla kovasta yskimisestä. Eilen keuhkolääkäri huomasi että niskalihakseni ovat hirmu kireät. Itse en ole sitä mieltänyt, koska niska on ollut pitkään hyvä.
Tänään on niska ollut oikelta puolelta kipeä ja toisinaan vapiseva. Onko tuo oire tullut kortisonista vai antaako nyt dystonia merkkejä itsestään? Vai ovatko niskalihakset kiristyneet jatkuvasta yskimisestä? Voiko valtava yskiminen pahentaa jo olemassa olevaa dystoniaa?
Fysioterapiassa olen käynyt joulun jälkeen yhden kerran. On ollut muuta, mm. polven loukkaantuminen ja kipeys ja teiden liukkauden vuoksi kävelyvaikeutta, ja nyt tämä pitkällinen tauti, jonka aikana olen mm. pyörtynyt. Tilasin kyllä tänään seuraavan fysioterapian. Soitin myös neuropolille mahdollisesta piikityksestä. En tiedä miten reagoivat.
Miten selitän neuropolilla seuraavassa puhelussa sen, että onko minulla dystonia pahentunut nyt niskalihaksissa vai yskimiskramppi niissä? Miten mahdollinen Botox-pistos suhtautuu sen kanssa, että minulla on jo valmiiksi nielemisvaikeutta? Siellä ei ole ihan helppo olla epävarma asiasta, muuten saa yhteistyöhaluttoman leiman.
Dystoniaoireitako?
välläys
0
91
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004937348- 2272588
- 262561
- 1581874
- 1141748
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31469Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621148IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145- 741143