Silmän jatkuva punotus

punostusta

Moikka,

Itellä on nyt punottanut silmä noin vuoden ajan. Itellä on ollut kaksi verkkokalvo leikkauksta, sillä ensimmäinen niistä ei onnistunut. Ensimmäisellä kerralla (helmi-maliskuussa 2014) silmä täytettiin kaasulla, mutta verkkokalvo ei "liimautunut" takaisin paikalleen.

Toisella kerralla (toukokuu 2014) sitten silmä täytettiin silikoonilla ja silmän ympärille asetettiin silikonivyö. Kolmen kahden jälkeen lääkärin todettua verkkokalvon olevan kunnossa ja täysin terve päätettiin silikoonin poistosta silmästä. Toimeenpide sujui sen suuremmilta ongelmilta ja nyt 7kk leikkauksen jälkeen olen tyytyväinen että ainakin näkö on taas normaali.

Silmän ympärille asetetua silikoni vyötä ei kuitenkan irrotettu sillä se kuulemaa jätetään silmään aina. Niin kauaksi aikaa (koko elämäksi) kuin mahdollista.

Silmään on mennyt paine tippoja nyt vuoden ajan. Viime puolen vuoden ajan painetippojen määrä on vähennetty yhteen painetippaan päivässä.

Lääkäri lupasi että silmän punotus parantuisi n 1-2kk leikkauksen jälkeen. Olen tässä nyt kuitenki yli 7kk odotellut että punotus hellittäisi mutta mitään tulosta ei ole tullut... Eli silmä on punottanut (selvästi huomattavan punaisesti) nyt yhteensä yli 7kk ajan.

Silmä ei myöskään ole kuiva, sillä se tuntuu ihan normaalilta sekä kostutustipat ja kostutusgeelit eivät auta ollenkaan. Geeli ehkä jopa pahentaa asiaa... Kyse on myös vain toisesta silmästä.

Kiitos etukäteen :)

5

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumussa

      Minulla myös kaksi kertaa leikattu verkkokalvon irtauma. Leikkaukset eivät kuitenkaan onnistuneet ja silmä sokeutui vähitellen. Silmä punoittaa välillä aika lailla, mutta en ole siihen lääkäreiltä apua saanut. Ruman näköinenhän se on. Painetippa menee ja kostutustippa. Kuitenkin tuntuu, että kostutustipat vähentävät punoitusta, kun muistaa tarpeeksi usien päivässä tiputella. Ei taida olla tuohon punoitukseen apua. Silmä on kuitenkin kokenut siksi kovia, että jotain pysyviä jälkiä jää.

      • autss

        aijai voi harmi kuulla :PP mites sit eikö kolmatta leikkausta voitu tehdä vai itse et halunnut? Mitä toimeenpiteitä sinulle kokeiltiin? Kaasun ja mahdollisesti silikoonin lisäksi


    • sumussa

      Ensin laitettiin blombi ja kaasu, mutta verkkokalvo ei pysynyt kuin pari viikkoa ja taas uusi leikkaus. Silikonilla kiinnitettiin ja silikoni piti poistaa puolen vuoden päästä, mutta leikkauksesta luovuttiin, koska lääkärin mielestä verkkokalvo ei pysyisi paikoillaan. Vähitellen meni sitten näkö kokonaan silmästä. Kuulema silikoni vie sen. Ei kannattanut enempää leikata.

      • TKA

        Minulla kolmannella kerralla vasta laitettiin silikoniöljy, aikaisemmat kaasulla. Nyt ei varsinaista silmänpunoitusta, silmänympärykset kylläkin aika tummat. Öljyn poisto noin vuosi sitten. Ehkä oikean silmänalunen jäi tummaksi, vaikkakin nyt kuukauden takainen kaihileikkaus jätti myös vasemman tummaksi.
        Kaiken kaikkiaan aika hurjan näköinen, vähän saan peitettyä meikillä. Yksi aamu oli kaihileikatun silmän alla "lelluva" turvotus, onneksi se hävinnyt. Kai meni illalla Xalcom tippaa liikaa, kun oli sen kk tippapullo loput.
        Mikähän auttaisi noihin tummiin silmänalusiin? Toisaalta olisi kuin veret valuneet alas. Aikaisemmin aina näyttäneet punaisilta, kun alaluomea katsonut. Hemologi aina ollut hyvä, tai eipä aikoihin mitattukaan.


    • Silikonivyö

      Hei!
      Yritän kovasti googletella lisätietoa tuosta silikonivyöstä, mutta siitä on kirjoitettu todella vähän. Minulle se on laitettu nyt toukokuun alussa. Mielestäni tunnen sen välillä ja se on noin viikko sitten alkanut aina välillä vähän rappaamaan silmää. Haluaisin tietää, että tuntevatko muut sen silmässään. Mietin myös, että olisiko se voinut lähteä liikkeelle siellä jotenkin, koska näköni muuttui leikkauksen myötä likinäköiseksi ja nyt näkö on parantunut vähän yli viikossa -2.75 --> -1.5. Se on aika iso muutos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe