Rv 30+ vauvan liikkeet vähentyneet

Yhmama

Äsken kun aloin miettimään, niin tajusin että vauva on liikkunut nyt pari viime päivää todella paljon vähenmän kuin aikaisemmin. Ennen potki ja kääntyili niin että koko maha heilui montamonta kertaa päivässä. Nyt ehkä kaksi-kolme päivää liikkeitä on tuntunut lähinnä iltaisin, ja ne ovat olleet paljon vaisumpia kuin yleensä. Onkohan ihan normaalia?
Viime viikolla neuvolassa verenpaineeni oli kohonnut jonkin verran, mutta hoitaja sanoi ettei ole syytä huoleen ainakaan vielä. Voisiko liikkeiden vähyys johtua verenpaineista? Mitään muita oireita ei ole, jos voimattomuutta ei lasketa.
Kiitos asiallisista vastauksista!

6

6213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flsl

      Kyllä mä sinuna menisin jo sairaalaan tarkistamaan tilanteen. Voi olla, että kaikki on ihan hyvin, mutta voi olla niinkin, että istukka ei toimi kunnolla. Vaikea sanoa ilman ultraamista.

    • Kjjl

      Mie oon nyt rv 29 ja mulla oli samat huolet ku sulla vasta,vauva ei liikkunut moneen päivään niinkuin yleensä.Kävin sairaalassa tarkistamassa tilanteen ja kaikki oli kumminkin hyvin:) kannattaa käydä tsekkaamassa tilanne,saat mielenrauhan :)

    • 3..........4

      Kävitkö missään?

    • Ap1

      Soitin neuvolaan, ja sieltä käskettiin tekemään liikelaskentaa. Tunsin tunnin aikana useamman kuin 10 liikettä joten ei kuulemma tarvitse huolestua.. Sanoivat myös että vauva on kasvanut varmaan sen verran paljon että ei ole tilaa liikkua niinkuin ennen. Mutta outoa, että liikkeiden määrä voi noin ykskaks muuttua. Luotan kuitenkin neuvolan mielipiteeseen, ja eikö ole tärkeää että tuntee edes silloin tällöin liikkeitä, niin tietää lapsen olevan elossa? Vai mitä mieltä olette?

      • Mflfm

        Luota omaan vaistoosi. Jos susta tuntuu, että liikkeet eivät ole tarpeeksi voimakkaita, vaadi tutkimuksia.

        Yksi foorumikaveri samalla lasketulla ajalla kuin minä sai vauvansa monta viikkoa sitten. Oli ilmaissut huolensa vauvan liikkeistä neuvolassa, jossa hoitaja sanoi, että kaikki on hyvin. Kuitenkin seuraavana yönä oli tullut voimakas tunne siitä, että kyllä sinne sairaalaan täytyy lähteä. Heti sairaalaan päästyään huomattiin vauvan ahdinko, ja vauva oli ulkona tunnin sisällä kotoa lähdöstä. Kohdussa ei ollut yhtään lapsivettä ja lääkäri sanoi, että vauva olisi selvinnyt enää korkeintaan pari päivää.

        Mun synnytyssairaalan ohjeissa ainakin sanotaan, että jos liikkeitä ei tunnu riittävästi tai jos ne tuntuu kovin vaisuilta, pitää mennä sairaalaan.

        Mä en tietenkään tiedä, että mitä sä omalla kohdallasi tarkoitat vaisulla, ja siksi sanonkin, että luota vaistoosi.


    • millanenrytmi

      Noilla viikoilla on hyvin tavallista juuri tuo, että kasvun myötä sikiö liikkuu entistä vähemmän. Mutta kyllä liikkeiden tulee napakoita olla. Ja tarkistamaan kannattaa tilanne mennä jos vaikuttaa liikelaskennassa vaikka mehulasin juomisen jälkeenkin masuasukki vaisulta. Omalla muksulla tuntui olevan selvästi joku rytmi ja aamu-unisuutta kovasti jo noilla viikoilla masussa. ; ):Jumppasi iltamyöhään ja saattoi selvästi nukkua aamulla pitkälle aamupäivään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe