Koiran nuolaisu voi johtaa amputaatioon

HERÄTKÄÄ

Koiran nuoleskelu voi aiheuttaa ihmiselle vakavia terveydellisiä seurauksia. Lääkärit ovat kiinnittäneet ilmiöön erityistä huomiota viime vuosina.
Seurauksena oli dialyysiin johtanut munuaisten vajaatoiminta ja sormiamputaatioihin johtaneet kuoliot, kertoo vakuutuslääkäri.
eräältä potilaalta jouduttiin amputoimaan useita raajoja samaisen bakteerin aiheuttaman infektion vuoksi.
Kuopion yliopistollisessa sairaalassa koiran pureman saanut potilas kuoli bakteerin aiheuttamaan infektiotautiin.

Pyydän koiranomistajia huomioimaan muut ihmiset. Jos te itse tykkäätte nuolla koirianne, niin kunnioittakaa muita ihmisiä sen verran, että ette anna eläintenne nuolla muita ihmisiä. Kiitos.

352

3302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnusta-pois

      Oletko se tunnettu doghater?

      • leskis-jussi

        Ei elämästä selviä hengissä.


      • jgifeqihgjqah

        Ja byrackka (koira) on epäjumalan arvossa kansan silmissä, mutta muita eläimiä ei kunnioiteta.


      • kuolkaa-pois-deehoot
        jgifeqihgjqah kirjoitti:

        Ja byrackka (koira) on epäjumalan arvossa kansan silmissä, mutta muita eläimiä ei kunnioiteta.

        Kunnioitan mitä tahansa eläimiä ja elämää enemmän kuin dog hateria tai muita eläinrääkkääjiä. Eläinrääkkääjillä ei ole ihmisarvoa, saatika eläimen arvoakaan. Eläinrääkkääjät ja dog haterit eivät ole edes ihmisiä.


      • Anonyymi
        kuolkaa-pois-deehoot kirjoitti:

        Kunnioitan mitä tahansa eläimiä ja elämää enemmän kuin dog hateria tai muita eläinrääkkääjiä. Eläinrääkkääjillä ei ole ihmisarvoa, saatika eläimen arvoakaan. Eläinrääkkääjät ja dog haterit eivät ole edes ihmisiä.

        Ehdottomasti samaa mieltä. Asun merenrannalla. Meressä on avantoja. Jos ihminen tai koira tippuisi avantoon, pelastaisin koiran niin nopeasti, kuin pystyisin, mutta ihmisen kohdalla apu saattaisi jäädä miettimisen asteelle.


      • Anonyymi

        Kyllä tänne kaikenlaiset kengänkuluttajat kirjoittelevat... voi, voi tuotakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti samaa mieltä. Asun merenrannalla. Meressä on avantoja. Jos ihminen tai koira tippuisi avantoon, pelastaisin koiran niin nopeasti, kuin pystyisin, mutta ihmisen kohdalla apu saattaisi jäädä miettimisen asteelle.

        Kyllä tänne kaikenlaiset rakkihullut kirjoittelevat... voi, voi tuotakin


      • Anonyymi
        kuolkaa-pois-deehoot kirjoitti:

        Kunnioitan mitä tahansa eläimiä ja elämää enemmän kuin dog hateria tai muita eläinrääkkääjiä. Eläinrääkkääjillä ei ole ihmisarvoa, saatika eläimen arvoakaan. Eläinrääkkääjät ja dog haterit eivät ole edes ihmisiä.

        Pakko allekirjoittaa tuo. Eli olen samaa mieltä siitä, että eläinrääkkääjällä ei ole edes ihmisarvoa. Saastaa koko porukka.


      • Anonyymi
        kuolkaa-pois-deehoot kirjoitti:

        Kunnioitan mitä tahansa eläimiä ja elämää enemmän kuin dog hateria tai muita eläinrääkkääjiä. Eläinrääkkääjillä ei ole ihmisarvoa, saatika eläimen arvoakaan. Eläinrääkkääjät ja dog haterit eivät ole edes ihmisiä.

        Koiranomistajathan jättävät koiransa viitenä päivänä viikossa noin yhdeksäksi tunniksi vangiks asuntoonsa. SE pn eläinrääkkäystä.


    • nelääkkeetnelääkkeet

      jos sinulla sattuu olemaan haava kädessä, hinkkaatko siihen rautanaulaa tai maasta multaa? terveen ihon läpi ei tule mitään pöpöjä yhdestäkään koirastakaan. aloittajan suuta tuskin koirat nuoleskelevat mutta ongelma on kova tässäkin asiassa voi surkeutta! kukaan ei nuole koiraansa, millainen idiootti luulee näin? lie päässä vikaa

    • dhkuoppaan

      Ja auton alle jääminen voi johtaa kuolemaan. Porkkanan syöminen voi johtaa tukehtumiseen. Eläminen johtaa kuolemaan.

      Että näitä dog haterin aloituksia. Nyt se sekopää olettaa, että koirannuolaisusta saa automaattisesti kaikki maailman pöpöt, ja että sairastuu välittömästi. Ai että!

      Ehjän ihon läpi ei mitään pöpöjä mene.

      Yhtä lailla voit saada pöpöjä kun haava sormessa kosket puun oksaa, bussin kaidetta, vessan kahvaa jne.

      Nuolaisun tulisi olla yhteydessä verenkiertoon.

      Ei varmaan kukaan anna koiran nuolla vieraan ihmisen kasvoja. Sille sitten ei voi mitään, jos vieras ihminen ojentaa haavaisen kätensä koiralle, joka sitä saattaa lipaista, jos vieras rapsuttelee koiraa.
      Sitä lipaisua kun ei voi estää jos rapsuttelee koiraa.

      Että ei noita nuolemisia muulloin tapahdu kun koiraa rapsuttaessa.

      Sinä jotenkin kuvittelet, että jokainen vastaantuleva koira haluaa heti nuolemaan sinua, miksi ihmeessä haluaisi ja miksi ihmeessä koira tekisi niin? Koira ei nuole nuolemisen ilosta ilman syytä, ei todellakaan nuole epämiellyttäviä ihmisiä. Jos sille lepertelee, juttelee, rapsuttaa, voi nuolaisu tapahtua.
      Ja edelleen syljen on päädyttävä verenkiertoon. Ehjän ihon nuolaisu ei aiheuta MITÄÄN.

      Nuo ovat muutenkin aivan yksilötapauksia, ei mikään automaatio, että koiran nuolaistaessa haavaa tulee se ja tämä pöpö ja kaikki pitää amputoida. Miksi sinä puhut kuin asia olisi näin? Kun ei ole, helvetti soikoon. Toki sinä koirapelkurivihaaja niin koiria pelkäät, että mielelläsi ajattelet, että nuolaisu > raajojen amputaatio. Koska et haluakaan ajatella järkevästi.
      Yksilötapauksista on aivan turha puhua kuin se olisi yleinenkin asia, joka tapahtuu aina. Nuo ovat harvinaisia tapauksia.
      Paljon enemmän ne kissatkin nuolevat, ja niistäkin siirtyy ihmisiin jopa loisia aivoihin. Silti pitää vaan jankuttaa ja tehdä koirista maailman suurin synti.

      Sairas mikä sairas, tuo dog hater.

      • koiratonmies

        Minun lasta on tuttavan koira nuolaissut ja voin sanoa, että kuvotti tosi paljon. Jos ei omistaja olisi ollut lähellä, niin koira olisi saanut opetusta.
        Miksi jotkut nuolee koiriaan? En tajuu. Tuota näkee aika usein.


      • Anonyymi

        "Nuolaisun tulisi olla yhteydessä verenkiertoon."

        Ei, limakalvo riittää. Esimerkiksi koiran pusuttelu.


    • Nimi11

      koiran omistaminen johtaa 99.999999%:tin todennäköisyydellä hyvään oloon ja mieleen ja <333333

    • Koirienvihaaja

      Tää on huvittavaa taas kerran kun täällä luullaan että yksi ihminen on kaiken takana. Itse en ole kirjoittanut tätä tekstiä lukuun ottamatta tänne enkä kyllä kirjoita kun tuolla on toinen vastaava keskustelu jonne olen jo mielipiteeni kaikkeen ilmaissut. Haluaisin kuitenkin tietää mistä tuo ap tulee. Dh:n kyllä ymmärrän, koska se on suora viittaus käyttäjänimeeni. Onko hänkin "trolli"?

    • autuus

      Kuinka ihmeessä ihmislaji on säilynytkään hengissä kun on ollut koira kumppanina 12000 vuotta! Ko. Ylen toimittaja kuuluisi Iltalehteen, Seiskaan tai muuhun sensaatiolehteen töihin.
      Tämä on näitä "Porkkanan syöminenkin aiheuttaa syöpää"-juttuja.

      • Koirienvihaaja

        "Ettei vaan olisi Dh tämänkin takana. Hän kun on ainut henkilö joka kirjoittaa pahaa koirista" :.D


      • Joukkoluuseitavain

        On teitä pikkuinen kourallinen. Paljon melua tyhjästä. Pysykää siellä komerossa luuserit. Tulee vielä koira nuolaisee!


      • Koirienvihaaja
        Joukkoluuseitavain kirjoitti:

        On teitä pikkuinen kourallinen. Paljon melua tyhjästä. Pysykää siellä komerossa luuserit. Tulee vielä koira nuolaisee!

        Kyllä minuakin harmittaisi jos minulle rakkaasta asiasta puhuttaisiin pahaa. En minä silti alkaisi haukkumaan ketään sen takia kun sehän on teidän KOIRIEN TEHTÄVÄ...


      • poistakaadh

        Miksi sitten sinulla on pakonomainen tarve tulla kokoajan naljailemaan ja provoamaan tänne? Koska olet PSYKOPAATTI, joka joutaisi multiin. Et saavuta kitinälläsi mitään, vtun maanvaiva.


      • haulisuihkusinulle
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Kyllä minuakin harmittaisi jos minulle rakkaasta asiasta puhuttaisiin pahaa. En minä silti alkaisi haukkumaan ketään sen takia kun sehän on teidän KOIRIEN TEHTÄVÄ...

        Sinua ei harmita, sinua ei osaa harmittaa, olet vailla empatiakykyä, koska olet mielisairas-narsisti-psykopaatti-sadisti, tutkitusti. Koirantappaja.


      • Oletmyrkkyä
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Kyllä minuakin harmittaisi jos minulle rakkaasta asiasta puhuttaisiin pahaa. En minä silti alkaisi haukkumaan ketään sen takia kun sehän on teidän KOIRIEN TEHTÄVÄ...

        Minua pelottaa että tuollaisia vainoharhaisia vihamieliä liikkuu vapaalla jalalla. Onneksi koiran kanssa on turvallista kulkea.


      • Anonyymi
        poistakaadh kirjoitti:

        Miksi sitten sinulla on pakonomainen tarve tulla kokoajan naljailemaan ja provoamaan tänne? Koska olet PSYKOPAATTI, joka joutaisi multiin. Et saavuta kitinälläsi mitään, vtun maanvaiva.

        Mitäs urpot prpvpspidutte niin helposti ja höpötätte vastauksissanne 110% skeidaa


    • Koirienvihaaja

      Mistä tämä raivo kumpuaa? Käsittämätöntä kuinka nopeasti ja helposti koiranomistajat alkavat räksyttämään usein jopa täysin syyttä. Kieltäminen on osa hyväksymisprosessia ja defenssi joten olette matkalla oikeaan suuntaan.

      • Johanpomppasi

        MUAHAHHHAHAHHAAHHAAAAA mikä vitsi :D kyllä unen näit! Jatka sinä vaan omien järjettömien koirapelkojesi kieltämistä sitten. Menisit vaan oirehtimaan muualle täällä ei kukaan jaksa typeriä syytöksiäsi kuunnella.


      • menehoitoondh

        Käsittämätöntä kuinka nopeasti ja helposti koirapelkuri alkaa vääristellä, provota, kiusata ym usein jopa täysin syyttä.


      • Koirienvihaaja
        Johanpomppasi kirjoitti:

        MUAHAHHHAHAHHAAHHAAAAA mikä vitsi :D kyllä unen näit! Jatka sinä vaan omien järjettömien koirapelkojesi kieltämistä sitten. Menisit vaan oirehtimaan muualle täällä ei kukaan jaksa typeriä syytöksiäsi kuunnella.

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.


      • hoitoondh
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.

        eikö pienessä päässä sen vertaa raksuta että hakeudut saamaan apua? järjetön trollauksesi ja mustamaalauksesi saa vain nauramaan sinulle. miten voi kukaan olla noin tyhmä että luulee yleistävällä paskanpuhumisella mitään saavuttavansa? sulla on päässä vikaa. tietysti tämän kiellät mutta kieltäminen on osa hyväksymisprosessia ja defenssi joten olette matkalla oikeaan suuntaan


      • oletsairas
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.

        Miksi helvetissä menit ylipäätään potkimaan koiraa päähän? Saat syyttää kyllä täysin itseäsi. Yleensä lasta ei voi syyttää koska tapaukset johtuvat pääosin koirien pidon laiminlyönneistä, mutta nyt kyllä voi, sillä sinä toimit ensin. Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla. Potkusi oli turha ja aiheeton. Omistaja olisi ilman potkuasikin saanut koiran pois päältäsi ja laittanut vaikka toiseen huoneeseen rauhoittumaan.
        Jos et olisi potkaissut koiraa, se ei olisi näykännyt sinua.
        Aivan itse aiheutit pureman itsellesi.

        Oletkin niitä väkivaltaisia vapaankasvatuksen mätiä hedelmiä, jotka hakevat vikaa ja syytä aina muualta. Jahtaatte linnunpoikia, kiusaatte naapurin koiraa ja potkitte siilejä. Vailla lemmikkiä kasvaneena olet empatiakyvytön paskiainen, joka ei arvosta muuta elävää elämää saatika eläimiä. Kuvittelet, että lapsenakin saa tehdä ja kohdella eläimiä miten haluaa.
        Tuohon väkivaltaisuuteesi olisi pitänyt jo lapsena puuttua. Melkein olisi toivonut, että koira olisi korjannut vanhempiesi virheen.


        Toisekseen aikuisena ihmisenä pitäisi oppia käsitellä pelkoa ja vihaa. Vihaat, koska pelkäät. Pelko ei kuitenkaan ole mikään syy ihmisen käydä koiriin käsiksi. Muiden hälytyskellot tilastasi ovat soineet jo kauan aikaa. Siinä vaiheessa kun sinä ajattelet satuttavasi eläintä, koska pelkäät/vihaat, olet hoidon tarpeessa.


      • Oikeustapahtui
        oletsairas kirjoitti:

        Miksi helvetissä menit ylipäätään potkimaan koiraa päähän? Saat syyttää kyllä täysin itseäsi. Yleensä lasta ei voi syyttää koska tapaukset johtuvat pääosin koirien pidon laiminlyönneistä, mutta nyt kyllä voi, sillä sinä toimit ensin. Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla. Potkusi oli turha ja aiheeton. Omistaja olisi ilman potkuasikin saanut koiran pois päältäsi ja laittanut vaikka toiseen huoneeseen rauhoittumaan.
        Jos et olisi potkaissut koiraa, se ei olisi näykännyt sinua.
        Aivan itse aiheutit pureman itsellesi.

        Oletkin niitä väkivaltaisia vapaankasvatuksen mätiä hedelmiä, jotka hakevat vikaa ja syytä aina muualta. Jahtaatte linnunpoikia, kiusaatte naapurin koiraa ja potkitte siilejä. Vailla lemmikkiä kasvaneena olet empatiakyvytön paskiainen, joka ei arvosta muuta elävää elämää saatika eläimiä. Kuvittelet, että lapsenakin saa tehdä ja kohdella eläimiä miten haluaa.
        Tuohon väkivaltaisuuteesi olisi pitänyt jo lapsena puuttua. Melkein olisi toivonut, että koira olisi korjannut vanhempiesi virheen.


        Toisekseen aikuisena ihmisenä pitäisi oppia käsitellä pelkoa ja vihaa. Vihaat, koska pelkäät. Pelko ei kuitenkaan ole mikään syy ihmisen käydä koiriin käsiksi. Muiden hälytyskellot tilastasi ovat soineet jo kauan aikaa. Siinä vaiheessa kun sinä ajattelet satuttavasi eläintä, koska pelkäät/vihaat, olet hoidon tarpeessa.

        Niin juuri! Varmaan tässäkin oli muka koiran vika kun puolusti itseään väkivaltaista ihmistä vastaan. Oli ihan oikein koiranpotkijalle! Väkivalta ei ole ikinä ratkaisu. Kusipäisiä lapsia tässä saatu aikaan ja kusipäät vaan tuppaavat tässä maailmassa saada nenilleen, tavalla tai toisella, kusipäitä kun ovat ja kuvittelevat mm maailman pyörivän omilla ehdoillaan. "Minä yksin sanelen miten maailma pyörii". "Minä yksin olen oikeassa kaikessa"


      • vääryyttävastaan
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.

        Koiranpotkijan pitäisi mennä hoitoon pelkojensa vuoksi.
        Samoin muiden vihapuheiden pitäjien tällä palstalla. Ottakaa järki käteen.
        Ei kukaan pelkää tahallaan.

        Ja osalla koiranomistajista on omat pelkonsa.
        Asennoitukaa toisiinne ja lopettakaa täysin turha vihanpito.


      • Anonyymi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.

        Älä potkaise koiraa vitun äyssi


      • Anonyymi
        vääryyttävastaan kirjoitti:

        Koiranpotkijan pitäisi mennä hoitoon pelkojensa vuoksi.
        Samoin muiden vihapuheiden pitäjien tällä palstalla. Ottakaa järki käteen.
        Ei kukaan pelkää tahallaan.

        Ja osalla koiranomistajista on omat pelkonsa.
        Asennoitukaa toisiinne ja lopettakaa täysin turha vihanpito.

        "Ei kukaan pelkää tahallaan."

        Mitä


      • Anonyymi
        oletsairas kirjoitti:

        Miksi helvetissä menit ylipäätään potkimaan koiraa päähän? Saat syyttää kyllä täysin itseäsi. Yleensä lasta ei voi syyttää koska tapaukset johtuvat pääosin koirien pidon laiminlyönneistä, mutta nyt kyllä voi, sillä sinä toimit ensin. Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla. Potkusi oli turha ja aiheeton. Omistaja olisi ilman potkuasikin saanut koiran pois päältäsi ja laittanut vaikka toiseen huoneeseen rauhoittumaan.
        Jos et olisi potkaissut koiraa, se ei olisi näykännyt sinua.
        Aivan itse aiheutit pureman itsellesi.

        Oletkin niitä väkivaltaisia vapaankasvatuksen mätiä hedelmiä, jotka hakevat vikaa ja syytä aina muualta. Jahtaatte linnunpoikia, kiusaatte naapurin koiraa ja potkitte siilejä. Vailla lemmikkiä kasvaneena olet empatiakyvytön paskiainen, joka ei arvosta muuta elävää elämää saatika eläimiä. Kuvittelet, että lapsenakin saa tehdä ja kohdella eläimiä miten haluaa.
        Tuohon väkivaltaisuuteesi olisi pitänyt jo lapsena puuttua. Melkein olisi toivonut, että koira olisi korjannut vanhempiesi virheen.


        Toisekseen aikuisena ihmisenä pitäisi oppia käsitellä pelkoa ja vihaa. Vihaat, koska pelkäät. Pelko ei kuitenkaan ole mikään syy ihmisen käydä koiriin käsiksi. Muiden hälytyskellot tilastasi ovat soineet jo kauan aikaa. Siinä vaiheessa kun sinä ajattelet satuttavasi eläintä, koska pelkäät/vihaat, olet hoidon tarpeessa.

        "Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla.Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla."

        Eikös siinä lukenut että "koira hyppäsi päälleni"? Sekö ei ole kimppuun hyökkäämistä?


      • Anonyymi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.

        Tosi ikävä tarina. Olen kanssasi sama mieltä, että koiranomistajan on hallittava koiransa,,mutta samalla ihmettelen suuresti, että 6 vuotias lapsi on jo niin agresssiivinen, että pysty hakea heti apua.


      • Anonyymi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Miksi minä kieltäisin koirapelkoni kun minä kerran olen myöntänyt sen ja kertonut perustelunkin tarinan muodossa mutta se otettiin provona ja myöhemmin poistettiin.

        Tarina oli että kaverin synttäreillä kiimassa oleva koira hyppäsi päälleni kun olin kuusi. Sitten potkaisin sitä jupakassa kovaa kuonoon jolloin se puri minua jalasta. Omistaja sai lopulta revittyä koiran irti mutta koira olikin niin sekaisin että meinasi käydä omistajankin päälle. Sain lopulta jalkaan tikkejä ja antibiootteja, mutta hampaanjäljet näkyvät yhä.

        Tosi ikävä tapahtuma, mutta miksi potkaisit koiraa ja kuten kerroit, vielä lujaa. Koiralla oli oikeus puolustautua ja antaa takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä potkaise koiraa vitun äyssi

        Omistajatkin pitäisi potkia


      • Anonyymi
        oletsairas kirjoitti:

        Miksi helvetissä menit ylipäätään potkimaan koiraa päähän? Saat syyttää kyllä täysin itseäsi. Yleensä lasta ei voi syyttää koska tapaukset johtuvat pääosin koirien pidon laiminlyönneistä, mutta nyt kyllä voi, sillä sinä toimit ensin. Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla. Potkusi oli turha ja aiheeton. Omistaja olisi ilman potkuasikin saanut koiran pois päältäsi ja laittanut vaikka toiseen huoneeseen rauhoittumaan.
        Jos et olisi potkaissut koiraa, se ei olisi näykännyt sinua.
        Aivan itse aiheutit pureman itsellesi.

        Oletkin niitä väkivaltaisia vapaankasvatuksen mätiä hedelmiä, jotka hakevat vikaa ja syytä aina muualta. Jahtaatte linnunpoikia, kiusaatte naapurin koiraa ja potkitte siilejä. Vailla lemmikkiä kasvaneena olet empatiakyvytön paskiainen, joka ei arvosta muuta elävää elämää saatika eläimiä. Kuvittelet, että lapsenakin saa tehdä ja kohdella eläimiä miten haluaa.
        Tuohon väkivaltaisuuteesi olisi pitänyt jo lapsena puuttua. Melkein olisi toivonut, että koira olisi korjannut vanhempiesi virheen.


        Toisekseen aikuisena ihmisenä pitäisi oppia käsitellä pelkoa ja vihaa. Vihaat, koska pelkäät. Pelko ei kuitenkaan ole mikään syy ihmisen käydä koiriin käsiksi. Muiden hälytyskellot tilastasi ovat soineet jo kauan aikaa. Siinä vaiheessa kun sinä ajattelet satuttavasi eläintä, koska pelkäät/vihaat, olet hoidon tarpeessa.

        "Koira ei ollut hyökännyt kimppuusi, mutta sinä silti satutit sitä potkimalla. "

        Aika vääristävä on koiraihmisten lukutaitokin. Henkilö kirjoittaa että koira hyppäsi päälle ja koiraihminen lukee että ei hypännyt!!!


    • koirallinen

      Myös ihmisen nuolaisu voi johtaa amputaatioon. Ja varsinkin ihmisen purema on ongelmallinen. Ei mua ainakaan kukaan koira ole tullut nuoleksimaan vasten tahtoani.
      Jos jonkun ääliön irti oleva koira tulee liki, siihen ei oteta mitään kontaktia, katsotaan ohi koiran ja pidetään kädet lähellä vartaloa heilumatta. Ja mielellään ruvetaan kiljumaan täyttä kurkkua, että pois pois. Tietenkin juoksematta ja oikeastaan liikkumatta, koska silloin koira voi ruveta hyppimään.

      • Vaihtoehtoinen_tapa

        Vaihtoehtoinen tapa on mennä kyykkyyn ja lässyttää sille vähän kuin lapselle ja pyytää koiraa vielä hiukan likemmäs jotta saa rapsutella miellyttävää karvakaveria. Useimmat koirat ovat varsin ihmisläheisiä ja hakeutuvat ihmisten luokse. Elleivät ole, vaan pelkäävät meitä jotenkin, niin ne karttavat meitä ihmisiä. Ihmisen oma suhtautuminen koiraan ratkaisee usein sen miten koira suhtautuu ihmiseen.


      • varovaan

        Sinulle annetaan monosta niin että uliset. Tai jos haluat välttämättä monottaa koiraani, niin sen jälkeen voit olla varma, ettei sinulla ole enää jalkoja joilla monottaa.

        Koira ei ole syypää idioottiin omistajaan, eikä omistajan typeryyttä pidä eläimelle kostaa.


    • hyppykoissut

      Sen kun nuoleskelette kkoirienne kanssa toisianne vaikka kaiket päivät, koiranomistajat. Se täytyisi kuitenkin kaikkien teidän oppia ottamaan huomioon että maailmassa on tosi paljon koirattomia-omasta halustaan koirattomia- kanssaihmisiä jotka eivät todellakaan ole mitään koiranvihaajia joikis koiranomistajat tuntuvat kaikkia koirattomia luulevan. Jotkut vain eivät halua ottaa lemmikikseen koiraa eivätkä myöskään halua että vastaantuleva vieras koira hyppii vaatteita vasten, nuolee tai kuolaa. Lapsi voi jopa kaatua tällaisesta koiran ilon ilmaisusta ja leikistä. Antakaa koirattomien mennä vain rauhassa ohi ja opettakaa siihen myös koiranne.

      • ssd44

        vittu mitä paskaa!! minä en koiraani nuole! haista kuule vittu kun tollasta paskaa edes väität!! osaan olla kuule yhtä asiaton minäkin! että nuole vaikka lyhtypylvästä sitten itse. minun koirat kyllä ohittaa kuten kuuluu ja varmasti niin tekee kaikkien muittenkin palstalaisten koirat mutta sinullahan on asiasta maaailman suurin ongelma. Päivästä toiseen joudut väistelemään koiria henkesi kaupalla ollaan me koiraihmiset niin kamalia tai oikeestaan siis koirat!


      • silisilikoiraa

        Minun koira on koulutettu, se ei mene koskaan vastaantulijoiden luo,vaikka kulkeekin löysässä hihnassa,ei hypi, eikä nuole heitä.Jos vastaantulija haluaa, saa hän silitellä koiraani, monet haluavat, koirani on kiltti ja karvaltaan pehmoinen.Monet mummot ja lapset se saa hymyilemään,tuo iloa päivään ;)


      • Koirienvihaaja
        silisilikoiraa kirjoitti:

        Minun koira on koulutettu, se ei mene koskaan vastaantulijoiden luo,vaikka kulkeekin löysässä hihnassa,ei hypi, eikä nuole heitä.Jos vastaantulija haluaa, saa hän silitellä koiraani, monet haluavat, koirani on kiltti ja karvaltaan pehmoinen.Monet mummot ja lapset se saa hymyilemään,tuo iloa päivään ;)

        Ehkä ei sinun koirasi mutta turhan usein on saanut sanoa omistajalle että tekisi koirallensa jotakin ja että pitäisi sen kaukana.Muistan yhä kuinka yksi dalmatialainen pomppi haukkuen kuin hullu hampaat ulkona kun kävelin sitä vastaan ylämäessä. Onneksi omistaja oli vahva iso mies eikä koira päässyt puolta metriä lähemmäksi kun omistaja repäisi ihan kunnolla hihnasta ja pyysi anteeksi koiran käytöstä kuten kuuluikin. Jos kuitenkin miehen paikalla olisi ollut heikko lapsi tai nainen, olisi koira päässyt helposti päälle ja ehkä jopa purrut kun sen kuonosta oikein näkyi viha.


      • karkoitusta
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Ehkä ei sinun koirasi mutta turhan usein on saanut sanoa omistajalle että tekisi koirallensa jotakin ja että pitäisi sen kaukana.Muistan yhä kuinka yksi dalmatialainen pomppi haukkuen kuin hullu hampaat ulkona kun kävelin sitä vastaan ylämäessä. Onneksi omistaja oli vahva iso mies eikä koira päässyt puolta metriä lähemmäksi kun omistaja repäisi ihan kunnolla hihnasta ja pyysi anteeksi koiran käytöstä kuten kuuluikin. Jos kuitenkin miehen paikalla olisi ollut heikko lapsi tai nainen, olisi koira päässyt helposti päälle ja ehkä jopa purrut kun sen kuonosta oikein näkyi viha.

        Kurja että kohdallesi noin käynyt.Jos pelkäät koiria, kannattaa ottaa mukaan jotain turvaksi.Nykyään saa jo kaikenlaista netistä ;)


      • Noloseonedelleen

        Deehoolle tiedoksi että erittäin harva koiraton on sun kaltainen ääliöhullu, joka kiljuu kun näkee chihun ja uhkailee koiran potkimisella ja trollaa netissä 24/7. Suurin osa koirattomista on ihan tavallisia ihmisiä, osa heistä pitää koirista, osa suhtautuu välinpitämättömästi (ei pidä erikoisemmin muttei vihaa), ja sitten loppuosa on niitä jotka ei koirista pidä. Näistä viimeksi mainituista pieni osa on deehoita jotka tekevät koirista ylitsepääsemättömän ongelman itselleen, eivätkä näe että muille ihmisille koirat eivät ole mikään ongelma, mut mielisairaille yksinäisille hulluille kyllä.

        Ja mun tuttaviin kuuluu näitä kaikkia kolmea, koirarakkaita, -neutraaleja ja niitä jotka eivät pidä. Ja sulassa sovussa eletään kaikkien kanssa :) Mut sun kaltaisia ei ole koskaan kävellyt, eikä toivottavasti kävele, meinaan minulla on tyhmistä ihmisistä aika rankka mielipide :)

        Kaikille koiran ystäville hyvää ystävänpäivää, meillä niitä ystäviä sentään on, koirantappajat ei niitä ansaitse. Koiraihmiset on tunnetusti sosiaalista porukkaa :D


      • Anonyymi
        ssd44 kirjoitti:

        vittu mitä paskaa!! minä en koiraani nuole! haista kuule vittu kun tollasta paskaa edes väität!! osaan olla kuule yhtä asiaton minäkin! että nuole vaikka lyhtypylvästä sitten itse. minun koirat kyllä ohittaa kuten kuuluu ja varmasti niin tekee kaikkien muittenkin palstalaisten koirat mutta sinullahan on asiasta maaailman suurin ongelma. Päivästä toiseen joudut väistelemään koiria henkesi kaupalla ollaan me koiraihmiset niin kamalia tai oikeestaan siis koirat!

        Osa koiranomistajista on oikeasti häirikköjä; osa heistä ymmärtämättään ja osa tahallaan.


      • Anonyymi

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että koira ei saa tuottaa vahinkoa kanssaihmisille ja omistajan velvollisuus on huolehtia tästä.
        Itselläni on ollut koiria, useimpia kerrallaan 63 vuotta. KK-mäyräkoiria kasvatin 39 vuotta, sanoisin , että olen vastuuntunteva koiranomistaja tai oikeastaan koirien omistaja. Tänä aikana en ole törmmännyt yhhteenkään konflikti tilanteeseen. Ei ole ollut syytäkään.
        Ymmärrän, että jotkut pelkäävät koiria, tai eivät muuten vaan pidä niistä.
        Jätän heidät ajatuksineen omaan seuraansa, samalla kun katson, että koirani ei häiritse heitä. Luulen, että suurin osa koiranomistajista toimii näin. Siihen kuuluu esim. naapurien huomioon ottaminen.
        Itselleni koirat ja kissat ovat elämäni sisältö, varsinkin nyt kun olen eläkkeellä.


      • Anonyymi
        karkoitusta kirjoitti:

        Kurja että kohdallesi noin käynyt.Jos pelkäät koiria, kannattaa ottaa mukaan jotain turvaksi.Nykyään saa jo kaikenlaista netistä ;)

        En kannata käsien jatkeeksi otettavan mitään. SEHÄN ON SAMA, KUIN JULISTAISI SODASN ALKAVAN, KOIRALLISET VASTAAN KOIRATTOMAT.
        Yritän ymmärtää koirattomia ja kestää heidän harhaiset mielipiteensä, jopa kunnioitaa niitä, mutta jos joku koskeekin koiraani, niin aivan varmasti hän katuu myöhemmin tekoaan.
        Julma kosto on varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kannata käsien jatkeeksi otettavan mitään. SEHÄN ON SAMA, KUIN JULISTAISI SODASN ALKAVAN, KOIRALLISET VASTAAN KOIRATTOMAT.
        Yritän ymmärtää koirattomia ja kestää heidän harhaiset mielipiteensä, jopa kunnioitaa niitä, mutta jos joku koskeekin koiraani, niin aivan varmasti hän katuu myöhemmin tekoaan.
        Julma kosto on varma.

        Haluat siis itsekin saada köniisi rakkisi lisäksi :D


      • Anonyymi
        Noloseonedelleen kirjoitti:

        Deehoolle tiedoksi että erittäin harva koiraton on sun kaltainen ääliöhullu, joka kiljuu kun näkee chihun ja uhkailee koiran potkimisella ja trollaa netissä 24/7. Suurin osa koirattomista on ihan tavallisia ihmisiä, osa heistä pitää koirista, osa suhtautuu välinpitämättömästi (ei pidä erikoisemmin muttei vihaa), ja sitten loppuosa on niitä jotka ei koirista pidä. Näistä viimeksi mainituista pieni osa on deehoita jotka tekevät koirista ylitsepääsemättömän ongelman itselleen, eivätkä näe että muille ihmisille koirat eivät ole mikään ongelma, mut mielisairaille yksinäisille hulluille kyllä.

        Ja mun tuttaviin kuuluu näitä kaikkia kolmea, koirarakkaita, -neutraaleja ja niitä jotka eivät pidä. Ja sulassa sovussa eletään kaikkien kanssa :) Mut sun kaltaisia ei ole koskaan kävellyt, eikä toivottavasti kävele, meinaan minulla on tyhmistä ihmisistä aika rankka mielipide :)

        Kaikille koiran ystäville hyvää ystävänpäivää, meillä niitä ystäviä sentään on, koirantappajat ei niitä ansaitse. Koiraihmiset on tunnetusti sosiaalista porukkaa :D

        "Suurin osa koirattomista on ihan tavallisia ihmisiä, osa heistä pitää koirista, osa suhtautuu välinpitämättömästi (ei pidä erikoisemmin muttei vihaa), ja sitten loppuosa on niitä jotka ei koirista pidä. Näistä viimeksi mainituista pieni osa on (...)"

        Saisinko lähdeviitteet näihin selvityksiin joista puhut, kiitos. Tietenkään et keksinut kaikkea päästäsi.


    • harvinaista

      Montako amputoitua ihmistä tunnet, jolla koirasta amputaatio johtuvaa?
      Tiesitkö, myös muista lemmikeistä voi saada "vaaralisia"tauteja.Kissoista varsinkin, niiden ulosteista,lemmikkilinnuista, matelijoista jne....montako sairastunutta tiedät?
      Kiiruhda nyt siis tutkimaan muista lemmikeistä saatavia vaarallisia tauteja, ja tule sitten taas palstalle pätemään ;)

      • isoisoäiti

        Ei kaikkia voi kukaan tuntea eikä tietää miksi joltakin on raaja amputoitu. Eikä kai siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että koirat levittää montaa muutakin tautia.

        Miksi tosiasioita täytyy kierrellä ja koittaa koiran osaa lievittää, lisäillä siihen muita elukoita. Aloitus koski vain yhtä niiltä saatua sairautta, jatkoa voisi lurtella vaikka kuinka paljon.
        Mutta kun koirasta ei osata nähdä useampaa puolta, niin haukutaan sitten yhtä ihmistä, se tällä palstalla onkin ainoa asia joka teidät saa jotain kirjoittamaan, siinä sivussa voi tuota kiroilemistakin harjoitella.
        Ala-arvoinen palsta, poistoon joutaisi.


      • herätkää
        isoisoäiti kirjoitti:

        Ei kaikkia voi kukaan tuntea eikä tietää miksi joltakin on raaja amputoitu. Eikä kai siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että koirat levittää montaa muutakin tautia.

        Miksi tosiasioita täytyy kierrellä ja koittaa koiran osaa lievittää, lisäillä siihen muita elukoita. Aloitus koski vain yhtä niiltä saatua sairautta, jatkoa voisi lurtella vaikka kuinka paljon.
        Mutta kun koirasta ei osata nähdä useampaa puolta, niin haukutaan sitten yhtä ihmistä, se tällä palstalla onkin ainoa asia joka teidät saa jotain kirjoittamaan, siinä sivussa voi tuota kiroilemistakin harjoitella.
        Ala-arvoinen palsta, poistoon joutaisi.

        Mutta silloin kuin te häiriköt olette poissa, palstan taso kohenee huomattavasti.

        Kyllä kaikki tietävät että koiran syljestä voi jotain saada, mutta kukaan dh:ta lukuunottamatta ei tee siitä numeroa, koska ei ole tarvetta. Sama koskee kaikkea muutakin mitä dh ottaa esille. Ihmiset ovat asioista tietoisia, mutta ei ole mitään tarvetta käyttää elämää vihassa vellomiseen.


      • Meniköpointtiohi
        isoisoäiti kirjoitti:

        Ei kaikkia voi kukaan tuntea eikä tietää miksi joltakin on raaja amputoitu. Eikä kai siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että koirat levittää montaa muutakin tautia.

        Miksi tosiasioita täytyy kierrellä ja koittaa koiran osaa lievittää, lisäillä siihen muita elukoita. Aloitus koski vain yhtä niiltä saatua sairautta, jatkoa voisi lurtella vaikka kuinka paljon.
        Mutta kun koirasta ei osata nähdä useampaa puolta, niin haukutaan sitten yhtä ihmistä, se tällä palstalla onkin ainoa asia joka teidät saa jotain kirjoittamaan, siinä sivussa voi tuota kiroilemistakin harjoitella.
        Ala-arvoinen palsta, poistoon joutaisi.

        Ei tartte kaikki tunteakaan. Pointti onkin siinä, että tuo on helvetin harvinaista. Aika montaa asiaa saa pelätä 100 kertaa enemmän.


      • etköhavaitse
        isoisoäiti kirjoitti:

        Ei kaikkia voi kukaan tuntea eikä tietää miksi joltakin on raaja amputoitu. Eikä kai siitä ollutkaan kyse, vaan siitä että koirat levittää montaa muutakin tautia.

        Miksi tosiasioita täytyy kierrellä ja koittaa koiran osaa lievittää, lisäillä siihen muita elukoita. Aloitus koski vain yhtä niiltä saatua sairautta, jatkoa voisi lurtella vaikka kuinka paljon.
        Mutta kun koirasta ei osata nähdä useampaa puolta, niin haukutaan sitten yhtä ihmistä, se tällä palstalla onkin ainoa asia joka teidät saa jotain kirjoittamaan, siinä sivussa voi tuota kiroilemistakin harjoitella.
        Ala-arvoinen palsta, poistoon joutaisi.

        Koirat ovat "yleensä", omistajiensa hallinnassa ja valvonnassa.Ne eivät kuljeksi itsekseen saastuttamassa vieraiden mailla.Ja yksinäisen kuljeksijan nähdessään, voi siitä ilmoittaa eläinsuojeluun.Muut elukat tekevät niin,kulkevat yksinään ties missä, eikö se ole paljon kurjempaa?


      • Koirienvihaaja
        etköhavaitse kirjoitti:

        Koirat ovat "yleensä", omistajiensa hallinnassa ja valvonnassa.Ne eivät kuljeksi itsekseen saastuttamassa vieraiden mailla.Ja yksinäisen kuljeksijan nähdessään, voi siitä ilmoittaa eläinsuojeluun.Muut elukat tekevät niin,kulkevat yksinään ties missä, eikö se ole paljon kurjempaa?

        Eipäs minun kimppuun muita elukoita ole hyökännyt kuin koiria. Muut eläimet pelkäävät ihmistä ja ne jotka eivät pelkää oleskelevat metsissä. Sen takia esim. sudet ja karhut tappavatkin ihmisiä vuodessa vähemmän kuin koira. Koira on käytännössä susi asutusalueella ja siksi ne ovat vaarallisempia ihmiselle kuin mikään muu nisäkäs. Koira nimittäin tappaa Suomessa 17 vuodessa n.17 (laskettu vuoden keskiarvon mukaan tilastokeskuksen tilastoista) ihmistä kun susi saa saman tuloksen Euroopassa ja Venäjällä 50 vuodessa.

        http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Susi


      • hahhahahhh

        vai koira on käytännössä susi asutusalueella. tyypillistä koiravihaajan harrastamaa mustamaalausta kuten muukin teksti. lähden susieni kanssa nyt lenkille <33


      • koiraeiolesusi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Eipäs minun kimppuun muita elukoita ole hyökännyt kuin koiria. Muut eläimet pelkäävät ihmistä ja ne jotka eivät pelkää oleskelevat metsissä. Sen takia esim. sudet ja karhut tappavatkin ihmisiä vuodessa vähemmän kuin koira. Koira on käytännössä susi asutusalueella ja siksi ne ovat vaarallisempia ihmiselle kuin mikään muu nisäkäs. Koira nimittäin tappaa Suomessa 17 vuodessa n.17 (laskettu vuoden keskiarvon mukaan tilastokeskuksen tilastoista) ihmistä kun susi saa saman tuloksen Euroopassa ja Venäjällä 50 vuodessa.

        http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Susi

        Sinä olet käytännössä mielisairas ihminen vapaalla jalalla, montakohan koiraa olet jo tappanut?


      • Koirienvihaaja
        hahhahahhh kirjoitti:

        vai koira on käytännössä susi asutusalueella. tyypillistä koiravihaajan harrastamaa mustamaalausta kuten muukin teksti. lähden susieni kanssa nyt lenkille <33

        Luitkohan perustelujani. Susi tappaa vuodessa vähemmän ihmisiä Euroopassa ja Venäjällä yhteensä kuin koira yksistään Suomessa. Susia on tietenkin vähemmän kun niitä ammutaan vaarallisuuden takia, mutta samalla perusteellahan voitaisiin alkaa karsimaan koirakantaa kun ne ovat kerran suurempi uhka ihmishengelle.

        Toinen mielenkiintoinen fakta on se että karhu on tappanut ihmisen Suomessa kerran viimeisen sadan vuoden aikana. Koira siis tappaa ihmisen 100 kertaa todennäköisemmin kuin karhu jota yhä pidetään suomalaisen metsän kuninkaana.

        Tilastot puhuvat siis puolestaan. Koira on ihmishengelle vaarallisin eläin Suomessa sitten itsetuhoisten ja autojen eteen pomppivien hirvien.


      • dhmultiin

        Niin, näetkin vain koirien huonot puolet luonnollisesti. Koirat nähdään yleisesti katsoen kuitenkin paljon positiivisemmassa valossa, ja vaika miten jankutat ja haluat kieltää koirat, se ei iknä tule toteutumaan. Koiria on ja pysyy, sille sinä psyko et mitään mahda. Parempi olisi oppia elämään koirien kanssa samalla maankamaralla. Hanki pelkoosi apua, niin helpottaa. Pelkosi ei ole meidän muiden vasuulla.


      • werthn
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Eipäs minun kimppuun muita elukoita ole hyökännyt kuin koiria. Muut eläimet pelkäävät ihmistä ja ne jotka eivät pelkää oleskelevat metsissä. Sen takia esim. sudet ja karhut tappavatkin ihmisiä vuodessa vähemmän kuin koira. Koira on käytännössä susi asutusalueella ja siksi ne ovat vaarallisempia ihmiselle kuin mikään muu nisäkäs. Koira nimittäin tappaa Suomessa 17 vuodessa n.17 (laskettu vuoden keskiarvon mukaan tilastokeskuksen tilastoista) ihmistä kun susi saa saman tuloksen Euroopassa ja Venäjällä 50 vuodessa.

        http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Susi

        Mulla ollut kohta 50v koiria aina perheessä, koirani, eivätkä tuttavien tai sukulaistenkaan koirat ole purreet ketään ihmistä.Osaamme siis hoitaa ja pitää koiria hyvin :)


      • Koiratparhaita
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Luitkohan perustelujani. Susi tappaa vuodessa vähemmän ihmisiä Euroopassa ja Venäjällä yhteensä kuin koira yksistään Suomessa. Susia on tietenkin vähemmän kun niitä ammutaan vaarallisuuden takia, mutta samalla perusteellahan voitaisiin alkaa karsimaan koirakantaa kun ne ovat kerran suurempi uhka ihmishengelle.

        Toinen mielenkiintoinen fakta on se että karhu on tappanut ihmisen Suomessa kerran viimeisen sadan vuoden aikana. Koira siis tappaa ihmisen 100 kertaa todennäköisemmin kuin karhu jota yhä pidetään suomalaisen metsän kuninkaana.

        Tilastot puhuvat siis puolestaan. Koira on ihmishengelle vaarallisin eläin Suomessa sitten itsetuhoisten ja autojen eteen pomppivien hirvien.

        En ota minkään tilaston valossa karhua tai sutta lemmikiksi joten turha verrata. Kas kun et ampiaiseen jo verrannut kun ei ole sekään lemmikkieläin. Metsän eläimet eivät liiku kadulla joten eivät kohtaa ihmisiä ja muita saman lajin eläimiä jatkuvasti. Tyhmää verrata mitenkään. Ihmiset liikkuvat ihmisten joukossa eniten ja rikos tilastot kertovat miten siinä käy. Koiria en pelkää, miksi pelkäisin? Ihmiset tekee pahaa paljon enemmmän. Koira on eläimistä se joka pelastaa ties kuinka monta henkeä joka ikinen vuosi. Saavat siitä monia palkintojakin joka vuosi. Koirien terveysvaikutukset ovat monet sopii googlata, matskua kyllä löytyy. Koirat ovat aivan parhaita <33


      • Koirienvihaaja
        Koiratparhaita kirjoitti:

        En ota minkään tilaston valossa karhua tai sutta lemmikiksi joten turha verrata. Kas kun et ampiaiseen jo verrannut kun ei ole sekään lemmikkieläin. Metsän eläimet eivät liiku kadulla joten eivät kohtaa ihmisiä ja muita saman lajin eläimiä jatkuvasti. Tyhmää verrata mitenkään. Ihmiset liikkuvat ihmisten joukossa eniten ja rikos tilastot kertovat miten siinä käy. Koiria en pelkää, miksi pelkäisin? Ihmiset tekee pahaa paljon enemmmän. Koira on eläimistä se joka pelastaa ties kuinka monta henkeä joka ikinen vuosi. Saavat siitä monia palkintojakin joka vuosi. Koirien terveysvaikutukset ovat monet sopii googlata, matskua kyllä löytyy. Koirat ovat aivan parhaita <33

        No jos uskot että Lassieita on olemassa, olet ihan pihalla. Koirat eivät itsenäisesti pelasta sen enempää ihmisiä todelliselta hädältä kuin kissat. Vai tarkoitatko kenties sitä kun neuvostoliittolaiset toisessa maailmansodassa laittoivat räjähteitä koirien selkään ja lähettivät ne tankkien alle? Se olikin sitten mukavaa kun koira pelästyi ja palasi takaisin omien juoksuhautaan.


      • KoiratOnParhaita
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        No jos uskot että Lassieita on olemassa, olet ihan pihalla. Koirat eivät itsenäisesti pelasta sen enempää ihmisiä todelliselta hädältä kuin kissat. Vai tarkoitatko kenties sitä kun neuvostoliittolaiset toisessa maailmansodassa laittoivat räjähteitä koirien selkään ja lähettivät ne tankkien alle? Se olikin sitten mukavaa kun koira pelästyi ja palasi takaisin omien juoksuhautaan.

        Koirat pelastavat joka vuosi useita ihmishenkiä enkä puhu edes huume koirista. Riittää että seuraa lehtiä niin tämä selviää. Kissat eivät tässä pärjää. Montako kissan löytämää ihmistä tiedät? Koira löytää ihmisiä joka vuosi vaikka ei ole kyse edes koulutetusta koirasta. Kissoja ei myöskään ulkoiluteta. Koirat taas parantavat ihmisten kuntoa. Laskeppa mikä arvo sillä on suomelle!


      • Anonyymi

        "Tiesitkö, myös muista lemmikeistä voi saada "vaaralisia"tauteja."

        Varmaan aika monesta. Mutta käytännössä vain koiria tulee kadulla kävellessä tauteineen vastaan. Muut lemmikit osataan pitää aika hyvin niin eteivät joudu sivullisten kanssa tekemisiin.


      • Anonyymi
        herätkää kirjoitti:

        Mutta silloin kuin te häiriköt olette poissa, palstan taso kohenee huomattavasti.

        Kyllä kaikki tietävät että koiran syljestä voi jotain saada, mutta kukaan dh:ta lukuunottamatta ei tee siitä numeroa, koska ei ole tarvetta. Sama koskee kaikkea muutakin mitä dh ottaa esille. Ihmiset ovat asioista tietoisia, mutta ei ole mitään tarvetta käyttää elämää vihassa vellomiseen.

        Koiria minulla on ollut runsaasti yli 60 vuotta, parhaimmillaan 5, mutta en ole sairastellut, kuin lapsena, jolloin minulla oli kissa, kuten nytkin. En tyrkytä haavojani koirien nuoltavaksi, mutta kuljen kotonani yleensä paljain jaloin ja jos jalassani on haava, niin esim. tietokoneella ollessani joku koiristani pääsee nuolemaan sitä haavaa.
        Jo vanha sanonta kertoo, että koiran syljessä on joku, joka puhdistaa ja auttaa haavan paramisessa. Olen huomannut sen pitävän paikkansa


      • Anonyymi
        herätkää kirjoitti:

        Mutta silloin kuin te häiriköt olette poissa, palstan taso kohenee huomattavasti.

        Kyllä kaikki tietävät että koiran syljestä voi jotain saada, mutta kukaan dh:ta lukuunottamatta ei tee siitä numeroa, koska ei ole tarvetta. Sama koskee kaikkea muutakin mitä dh ottaa esille. Ihmiset ovat asioista tietoisia, mutta ei ole mitään tarvetta käyttää elämää vihassa vellomiseen.

        Silloin kuin te koiranrakstajat olette poissa, yhteiskunnan taso kohenee huomattavasti.


    • Lällälläää

      :) :) hihihihiiii - voi ei, olipa vitsi!!!!!

    • Tipu22

      No huh, huh!
      Saippua on keksitty vuosia sitten!

      • Koirienvihaaja

        Mitäs sillä ajattelit tehdä saippualla kun bakteeri, virus tai parasiitti pääsee ihon läpi verenkiertoon? Vai ajattelitko sittenkin tunkea saippuaa koiran suuhun? Sekään ei tosin auta kun se bakteerikanta suussa uusiutuu alle aikayksikön.


      • oletsairas
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Mitäs sillä ajattelit tehdä saippualla kun bakteeri, virus tai parasiitti pääsee ihon läpi verenkiertoon? Vai ajattelitko sittenkin tunkea saippuaa koiran suuhun? Sekään ei tosin auta kun se bakteerikanta suussa uusiutuu alle aikayksikön.

        Miten ihmeessä sinä poloinen pärjäät elämässä, kun koirista mahdollisesti saatava bakteeri pilaa elämäsi noin kovin? Paljon todennäköisemmin saat pöpöjä puhelimestasi ja kaukosäätimestäsi, kuin koiran syljestä. Ehkä eri pöpön, mutta yleisesti ottaen sinun tulisi olla huolissasi kaikesta muusta ja viimeiseksi koirien suista, kun et ole edes koiranomistaja.


      • oletsairas
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Mitäs sillä ajattelit tehdä saippualla kun bakteeri, virus tai parasiitti pääsee ihon läpi verenkiertoon? Vai ajattelitko sittenkin tunkea saippuaa koiran suuhun? Sekään ei tosin auta kun se bakteerikanta suussa uusiutuu alle aikayksikön.

        Ehjän ja terveen ihon läpi ei mene pöpöt. Turhaan yrität taas mustamaalata ja kauhistella ja vääristellä asioita.


      • Anonyymi
        oletsairas kirjoitti:

        Ehjän ja terveen ihon läpi ei mene pöpöt. Turhaan yrität taas mustamaalata ja kauhistella ja vääristellä asioita.

        Minimaalinenkin nirhauma riittää. Niitä on ylättävän usein, tiedän kun en voi mennä työpaikalleni töihin jos on iho yhtään auki.


    • isoisoäiti

      Täällä miesmuistiin ole mitään ollut......
      Ne harrastajat jotka on syntyneet -90 luvulla eivät ole kokeneet sitä pelon hyökyaaltoa, joka ravisutti maatamme rabieksen ja sen jälkeen penikkataudin muodossa. Vuosina -88 ja -89 todettiin 66 raivotaututapausta.Silloin tuli rokotus pakolliseksi, siitä sai sellaisen hihnassa pidettävän metallilätkän, jotka harmiksi loppuivat kesken. Ihmiset huuteli kadulla sellaiselle kellä sitä ei ollut ja todistus rokotuksesta täytyi olla pyydettäessä virkavallalle näyttää.
      Sitten tulikin penikkatauti,-90 luvun puolivälissä, johon sairastui 6000 asianmukaisesti rokotettua nuorta koiraa, osa selvisi itse taudista, mutta menehtyi jälkitauteihin.
      Kuten tiedämme rapies on oireiden ilmaannuttua varma tappaja, itämisaika n. 4kk, jona aikana tartuttaa muita.
      Tänäkin päivänä esm. Saksassa on rapiesvaarasta ilmoitettu isoin kyltein, sellaistahan tänne ei suurin surminkaan laitettaisi näytille, paitsi pohjanmaallahan se turkistarha joka tyhjennettiin.

      Enään ei kuunnella perimätietoa asioista,Google tietää kaiken ja jos sieltä ei löydy, ei sellaista olekkaan.
      On vain ajan kysymys koska ollaan samassa tilanteessa, Suurin riski halpatuontipennut ja rescue-rekut..Kaupanpäälisiksi saa lukemattoman päärän loisia ja pöpöjä jota meillä ei täysin tunneta, eikä lääkkeitä noonollen ole.

      Mielestäni näistä asioista pitää voida puhua kiihtymättä ja ajatella että liikavarovaisuutta ei olekkaan.

    • Jotainrotia

      Isoisoäiti:nimenomaan liikavarovaisuutta ON! Kun puuttuu suhteellisuudentaju, kiinnitetään kaikki huomio johonkin häviävän pieneen vaaranmahdollisuuteen ja hylätään asiasta sen runsaat ja yleiset hyödyt. Niinkuin näissä keskusteluissa aina. Koirat pelastavat vuosittain parikymmentä ihmishenkeä pelkästään Suomessa, ne tuovat terveyttä ja hyvää mieltä omistajilleen ja heidän lähipiirilleen. Kun elämästä saisikin vain hyvät puolet, noukkia rusinat pullasta!
      Ja sitten täällä yksi kitisee ihottumastaan ja kuulemma viime vuosituhannella on vastaankin tullut rähisevä koira. Miten kamalaa!

      • Juurinäin

        Juuri näin! Rescue koirissa on riski kyllä tosi pieni mutta niissä mitä jostain virosta raijataan ja tori.fissä myydään pitää huolestua. Oletteko lukeneet lehdistä kuinka sairaita ne on monet olleet? Niitä on jouduttu lopettamaankin. Jos rescue koira olisi tuollainen se järjestö ei kauaa olisi pystyssä.


      • isoisoäiti
        Juurinäin kirjoitti:

        Juuri näin! Rescue koirissa on riski kyllä tosi pieni mutta niissä mitä jostain virosta raijataan ja tori.fissä myydään pitää huolestua. Oletteko lukeneet lehdistä kuinka sairaita ne on monet olleet? Niitä on jouduttu lopettamaankin. Jos rescue koira olisi tuollainen se järjestö ei kauaa olisi pystyssä.

        En nyt halunnut kärjistää asioita, mutta totuuskin "takapuolelta" täytyy osata katsoa.Minkäköhän ikäisenä ne kaikki hämytuonnit tulee? !2 vko eka rokotus, 21vrk jälkeen seuraava ja sitten se 4kk varoaika. Riitääkö kaikkien ikä tuohon? Tehdähän niille pitäisi muutkin verikokeet, joiden tulosten saaminen vie oman aikansa. Itselläni on näppituntumana, ettei ne kaikki ole meidän lain täyttäviä, tulisi liian kalliiksi.
        Kanssakirjoittajaa haukkumalla ei totuus muutu, koska aloittajan kirjoittama sairauskin on olemassa.
        Itse olen nähnyt nuo paniikiajat niin tiedän varmasti sanoa ettei ollut kivaa, nuoremmille ne on vieraita asioita ja eletään kuin onnenlehdossa. En myöskään pelkää koiria enkä vihaa, mutta olen oppinut määrättyyn varovaisuuteen ja siitä pidän kiinni niin kauan kuin koiria omistan.


      • Pentujahan.ne.on
        isoisoäiti kirjoitti:

        En nyt halunnut kärjistää asioita, mutta totuuskin "takapuolelta" täytyy osata katsoa.Minkäköhän ikäisenä ne kaikki hämytuonnit tulee? !2 vko eka rokotus, 21vrk jälkeen seuraava ja sitten se 4kk varoaika. Riitääkö kaikkien ikä tuohon? Tehdähän niille pitäisi muutkin verikokeet, joiden tulosten saaminen vie oman aikansa. Itselläni on näppituntumana, ettei ne kaikki ole meidän lain täyttäviä, tulisi liian kalliiksi.
        Kanssakirjoittajaa haukkumalla ei totuus muutu, koska aloittajan kirjoittama sairauskin on olemassa.
        Itse olen nähnyt nuo paniikiajat niin tiedän varmasti sanoa ettei ollut kivaa, nuoremmille ne on vieraita asioita ja eletään kuin onnenlehdossa. En myöskään pelkää koiria enkä vihaa, mutta olen oppinut määrättyyn varovaisuuteen ja siitä pidän kiinni niin kauan kuin koiria omistan.

        Ne salaa tuodut viro koirathan on pentuja yleensä ja myydään jossain tori.fi


      • 3plus14
        isoisoäiti kirjoitti:

        En nyt halunnut kärjistää asioita, mutta totuuskin "takapuolelta" täytyy osata katsoa.Minkäköhän ikäisenä ne kaikki hämytuonnit tulee? !2 vko eka rokotus, 21vrk jälkeen seuraava ja sitten se 4kk varoaika. Riitääkö kaikkien ikä tuohon? Tehdähän niille pitäisi muutkin verikokeet, joiden tulosten saaminen vie oman aikansa. Itselläni on näppituntumana, ettei ne kaikki ole meidän lain täyttäviä, tulisi liian kalliiksi.
        Kanssakirjoittajaa haukkumalla ei totuus muutu, koska aloittajan kirjoittama sairauskin on olemassa.
        Itse olen nähnyt nuo paniikiajat niin tiedän varmasti sanoa ettei ollut kivaa, nuoremmille ne on vieraita asioita ja eletään kuin onnenlehdossa. En myöskään pelkää koiria enkä vihaa, mutta olen oppinut määrättyyn varovaisuuteen ja siitä pidän kiinni niin kauan kuin koiria omistan.

        Sairaus on toki olemassa, mutta kanssakirjoittaja haluaa sen näyttämään joltain yleiseltä epidemialta, jonka saa varmuudella kun on koirien lähettyvillä. Siksi siihen puututaan.


      • isoisoäiti
        3plus14 kirjoitti:

        Sairaus on toki olemassa, mutta kanssakirjoittaja haluaa sen näyttämään joltain yleiseltä epidemialta, jonka saa varmuudella kun on koirien lähettyvillä. Siksi siihen puututaan.

        Kuka lukemansa mitenkin ymmärtää, minä en tuossa aloituksessa mitään epidemiakauhua nähnyt, kirjoittipa vain yhdestä sairaudesta ja olisi varmasti voinut kertoa monesta muustakin.
        Asioita voi pohdiskella hieman toisinkin, tosiasiaa ei ihmistä haukkumalla kumota. Käytät sanontaa "siihen puututaan" mikä oikein onkin, mutta puuttuminen tulisi tapahtua aloitteena vaikkapa kuinka me koirien omistajat voisimme edesauttaa tuonkin taudin pysymistä pienenä ja olisiko meillä mitään tehtävissä vaikka poistamaan se. Maailmanlaajuisesti siihen emme kykene, mutta jokainen omalta kohdaltamme hidastamaan leviämistä.


      • ettäniin
        isoisoäiti kirjoitti:

        Kuka lukemansa mitenkin ymmärtää, minä en tuossa aloituksessa mitään epidemiakauhua nähnyt, kirjoittipa vain yhdestä sairaudesta ja olisi varmasti voinut kertoa monesta muustakin.
        Asioita voi pohdiskella hieman toisinkin, tosiasiaa ei ihmistä haukkumalla kumota. Käytät sanontaa "siihen puututaan" mikä oikein onkin, mutta puuttuminen tulisi tapahtua aloitteena vaikkapa kuinka me koirien omistajat voisimme edesauttaa tuonkin taudin pysymistä pienenä ja olisiko meillä mitään tehtävissä vaikka poistamaan se. Maailmanlaajuisesti siihen emme kykene, mutta jokainen omalta kohdaltamme hidastamaan leviämistä.

        Tyyli on sellainen, että "herätkää, koirista saa sitä ja tätä tartuntaa!!" kun kyseessä on HARVINAINEN bakteeri, josta on vain yksittäistapauksia. Kirjoittaja haluaa sen näyttämään joltain yleiseltäkin vaaralta.
        Lähinnä tuota herätys-tyyliä voisi käyttää flunssa-aalloissa, herättää ihmisiä pesemään kätensä ennen ruokailua, ettei flunssapöpöt tartu. Kirjoittaja haluaa puhua HARVINAISESTA, muutaman yksittäistapauksen omaavasta bakteerista kuin mistä tahansa flunssasta. Se on juuri tätä asioiden vääristelyä ja suurentelua, kaikki pitää aina saada näyttämään moninkerroin kamalammalta keinolla millä hyvänsä, mikäli asia vain suinkin liittyy koiriin. Se on koiravihaajan tehtävä täällä.


      • Noloseonedelleen

        Valitan, koira on kesy lemmikki ja suurimmasta osasta niistä ei ole kertakaikkiaan ollenkaan vaaraa ympäristölleen, vaikka kuinka yrität muuttaa mustaa valkoiseksi. Koiran kakka, haju, lika, hyökkäykset, äänet.. Voi voi. Kyllä sä olet friikki. Todennäköisemmin sairastut yltiöbakteeripesistä yleisövessan kahvasta kuin koirista :D Herää nyt jo todellisuuteen luuseri!


      • olet-psykopaatti

        Eläköön bakteeri, se on silti HARVINAINEN, jota on täysin turhaa pelätä. PAljon todennäköisemmin jäät auton alle kuin että saisit koirasta jotain tappavia bakteereja.
        Koira voi olla ihmiselle vaarallinen siinä missä aivan mikä tahansa muukin asia ja eläin. Mutta mitä sitten? Pitäisikö sinun poloisen asua suljetussa pehmustetussa huoneessa, kun et kestä normaalia elämää, johon kuuluu koirien olemassaolo.

        Koira on saastainen vain joissakin uskonnoissa.

        Toki jos edustat noita koiravastaisia uskontoja, siitä vaan. Suomessa pääuskonto on kuitenkin kristinusko, jossa koira EI OLE SAASTAINEN. Se ei siis ole yleinen totuus, vaan pelkkä uskontoon perustuva ja uskonnosta riippuva näkökulma.

        Että voit todellakin lopettaa tuon saatananmoisen provoamisen. Sun on niin turhaan tulla tänne, vtun mielisairas. Sinä olet halveksittu ja vihattu, painu vttuun jo.


      • painuvttuun

        Totuuskoirasta onkin jonkin sortin muslimi ilmeisesti. Kuule se on maassa maan tavalla tai maasta ulos. Suomessa koirista ei ajatella islamin ja muslimeiden mukaan. Suomessa koirat ovat ihmisten kumppaneita ja perheenjäseniä.


      • hdhfh
        painuvttuun kirjoitti:

        Totuuskoirasta onkin jonkin sortin muslimi ilmeisesti. Kuule se on maassa maan tavalla tai maasta ulos. Suomessa koirista ei ajatella islamin ja muslimeiden mukaan. Suomessa koirat ovat ihmisten kumppaneita ja perheenjäseniä.

        Olet väärässä. Kyllä osa suomalaisista pitää koiria saastaisina. Minäkin, ihan perus suomalainen. Koiran nuoleminen on kauhistus- jyrkkä ei koiran ulostejäämille eli nuolemiselle.


      • unohdin
        hdhfh kirjoitti:

        Olet väärässä. Kyllä osa suomalaisista pitää koiria saastaisina. Minäkin, ihan perus suomalainen. Koiran nuoleminen on kauhistus- jyrkkä ei koiran ulostejäämille eli nuolemiselle.

        Hei perus suomalainen, kerta koirat ovat saastaisia, mikä tuo sinut tänne? Aivan, olet dog hater. Ei kukaan muu näe vaivaa tullakseen vaan kertomaan ettei pidä koirista, paitsi sinä, että jätä suosiolla nämä muut persoonasi pois.


      • isoisoäiti
        ettäniin kirjoitti:

        Tyyli on sellainen, että "herätkää, koirista saa sitä ja tätä tartuntaa!!" kun kyseessä on HARVINAINEN bakteeri, josta on vain yksittäistapauksia. Kirjoittaja haluaa sen näyttämään joltain yleiseltäkin vaaralta.
        Lähinnä tuota herätys-tyyliä voisi käyttää flunssa-aalloissa, herättää ihmisiä pesemään kätensä ennen ruokailua, ettei flunssapöpöt tartu. Kirjoittaja haluaa puhua HARVINAISESTA, muutaman yksittäistapauksen omaavasta bakteerista kuin mistä tahansa flunssasta. Se on juuri tätä asioiden vääristelyä ja suurentelua, kaikki pitää aina saada näyttämään moninkerroin kamalammalta keinolla millä hyvänsä, mikäli asia vain suinkin liittyy koiriin. Se on koiravihaajan tehtävä täällä.

        Kaikki on yksittäistapauksia kunnes ne epideamaksi huolettomalla varomattomuudella leviää.


      • 5plus5
        isoisoäiti kirjoitti:

        Kaikki on yksittäistapauksia kunnes ne epideamaksi huolettomalla varomattomuudella leviää.

        Kuvitteletko oikeasti että ap:n puhuma tauti leviäisi epidemiaksi? Kai olet jo luopunut omista koiristasi? Voivat nääs kuulua siihen 5% koirista, joista sen pöpön saa. IIK!!!!!!!


      • isoisoäiti
        5plus5 kirjoitti:

        Kuvitteletko oikeasti että ap:n puhuma tauti leviäisi epidemiaksi? Kai olet jo luopunut omista koiristasi? Voivat nääs kuulua siihen 5% koirista, joista sen pöpön saa. IIK!!!!!!!

        Ei pitäisi kuulua sinulle mitään minun koirat. Huolehdin kyllä niistä ihan itse.
        Voisihan sitä ajatella mihin % te kuulutte.


      • ei-kiitos
        isoisoäiti kirjoitti:

        Ei pitäisi kuulua sinulle mitään minun koirat. Huolehdin kyllä niistä ihan itse.
        Voisihan sitä ajatella mihin % te kuulutte.

        No mutta itsehän lähdet värittelemään harvinaisesta taudista epidemiaa. Että kannattaa varmaan luopua niistä omista tautipesäkkeistäsi, kun niin pelottaa.
        Mutta taas sinun pitää heti olla muiden kimpussa, kyllä sinä saat ihan itse oman vähemmistöryhmäsi pitää.


      • isoisoäiti
        ei-kiitos kirjoitti:

        No mutta itsehän lähdet värittelemään harvinaisesta taudista epidemiaa. Että kannattaa varmaan luopua niistä omista tautipesäkkeistäsi, kun niin pelottaa.
        Mutta taas sinun pitää heti olla muiden kimpussa, kyllä sinä saat ihan itse oman vähemmistöryhmäsi pitää.

        Yritäppäs nyt rauhoitella itseäsi jollain.
        En värittele epimedioita, mutta kaikki taudit on leviävää sorttia, jostain ne aina alkaa. Koetko että olen jotenkin kimpussasi, silloin sinulla on ihan omia visioita, yritä vaan unohtaa sellaiset.

        En kuulu vähemmistöön , olen paljon tekemisissä koiraharrastajien kanssa ja niissä piireissä voidaan taudeistakin keskustella, kiihtymättä. Ehkä olet itse jäänyt sinne omiin pieniin ympyröihisi, minne ei mitään uutta mahdu, lieneekö koiraakaan.

        Vieläkö korostaisin, että en pelkää, mutta sairauksien suhteen kannattaa varovaisuus pitää aina mielessä.
        Olikohan sinulla tarkempaa tietoa noista minun tautipesistä, kuten asian ilmaisit. Tuollaista ei ilman tietoa voi puhua. Jäänkin odottelemaan mikä niitä nyt tietosi mukaan vaivaa. Voisin viedä hoidettavaksi, olisi taudilla nimi valmiina kerrottavaksi


      • kerro-meille
        isoisoäiti kirjoitti:

        Yritäppäs nyt rauhoitella itseäsi jollain.
        En värittele epimedioita, mutta kaikki taudit on leviävää sorttia, jostain ne aina alkaa. Koetko että olen jotenkin kimpussasi, silloin sinulla on ihan omia visioita, yritä vaan unohtaa sellaiset.

        En kuulu vähemmistöön , olen paljon tekemisissä koiraharrastajien kanssa ja niissä piireissä voidaan taudeistakin keskustella, kiihtymättä. Ehkä olet itse jäänyt sinne omiin pieniin ympyröihisi, minne ei mitään uutta mahdu, lieneekö koiraakaan.

        Vieläkö korostaisin, että en pelkää, mutta sairauksien suhteen kannattaa varovaisuus pitää aina mielessä.
        Olikohan sinulla tarkempaa tietoa noista minun tautipesistä, kuten asian ilmaisit. Tuollaista ei ilman tietoa voi puhua. Jäänkin odottelemaan mikä niitä nyt tietosi mukaan vaivaa. Voisin viedä hoidettavaksi, olisi taudilla nimi valmiina kerrottavaksi

        Kerro, miten ihmeessä puheena ollut tauti voisi levitä epidemiaksi? Kun niin väität. Ja tarkista ensin faktat ennen kuin alat mitään kirjoittamaan. Sitä ei joka koiralta saa, ihmisellä on luonnostaan immuunivaje, sairaus tai elinpoisto jotta tauti ylipäätään itää. Se ei leviä pisaratartuntana, se ei imeydy ihon läpi kuten ap toitottaa, vaan limakalvoista ja haavoista. Miten tästä hyvin harvinaislaatuisesta taudista voisi tulla epidemia, kun ottaa lähtökohdat ja faktat huomioon?

        Miten tämä voisi huolettomalla varomattomuudella levitä epidemiaksi?


      • isoisoäiti
        kerro-meille kirjoitti:

        Kerro, miten ihmeessä puheena ollut tauti voisi levitä epidemiaksi? Kun niin väität. Ja tarkista ensin faktat ennen kuin alat mitään kirjoittamaan. Sitä ei joka koiralta saa, ihmisellä on luonnostaan immuunivaje, sairaus tai elinpoisto jotta tauti ylipäätään itää. Se ei leviä pisaratartuntana, se ei imeydy ihon läpi kuten ap toitottaa, vaan limakalvoista ja haavoista. Miten tästä hyvin harvinaislaatuisesta taudista voisi tulla epidemia, kun ottaa lähtökohdat ja faktat huomioon?

        Miten tämä voisi huolettomalla varomattomuudella levitä epidemiaksi?

        En ole väittänyt mitään, sanonut ehkä että yksittäistapauksista ne on ennenkin epidemioiksi taudit levinneet.
        Olen oikeastaan kyllästynyt faktoihin, sellaisia ei ole näissä tapauksissa olemassakaan, on vain aika joka näyttää mihin minkäkin pöpön kanssa mennään.

        Onneksi on hiihtolomaviikko, jotain hupia kaikille!


      • Anonyymi
        painuvttuun kirjoitti:

        Totuuskoirasta onkin jonkin sortin muslimi ilmeisesti. Kuule se on maassa maan tavalla tai maasta ulos. Suomessa koirista ei ajatella islamin ja muslimeiden mukaan. Suomessa koirat ovat ihmisten kumppaneita ja perheenjäseniä.

        Natsi painu vittuun! Inhoan asiattomia koiranomistajia mutta hyvä vaan jos rakit raatelee sulta nirrin pois


    • dh-hautaan

      """Muslimit ja melkein kaikki maailman kansat tietävät perimätietona että KOIRA ON SAASTAINEN. Valitan, se on totta, vaikka kuinka yrität muuttaa mustaa valkoiseksi."""

      Paitsi että kristittyjä on reilusti enemmän kuin muslimeja, jotenka lähes kaikki maailman kansat tietävät perimätietona että KOIRA EI OLE SAASTAINEN, VAAN KESYTETTY LEMMIKKI- JA TYÖKAVERI.

      Koirien saastaisuus on vain uskonnollinen näkökulma. Kristinusko on maailman suurin uskonto, ja kristinuskossa koiraa ei pidetä saastaisena, joten sori vaan, epäonnistuit taas vtun vajakki.

      • Noloseonedelleen

        Koirien "saastaisuudesta": Arvon Dh voi opiskella hiukan koira- sekä ihminen-nimisistä eläimistä, ja tehdä tutkimusta siitä kumpi oikeasti on siistimpi eläin. Toinen mm roskaa luontoa ja kotiaan, sekä kuseskelee minne sattuu, pöntön olemassaolo unohtuu usein. Toinen sitten vastaavasti ei tee tarpeitaan, jos on terve, omaan petiinsä eikä sisätiloihin ollenkaan ja huolehtii puhtaudestaan päivittäin peseytymällä. Muutama esimerkki vain. Vaikka ymmärränkin saastaisuuden tarkoittavan hiukan muuta.

        Kuten sanottu, koiran saastaisuus on vain yhden uskonnon edustajien uskomus (eikä edes kaikkien niidenkään), eikä mikään yleinen "tieto". Suomessa koira on lemmikki ja erittäin yleinen ja laillinen sellainen, ja siihen on deehoonkin tyydyttävä.


      • Koirienvihaaja
        Noloseonedelleen kirjoitti:

        Koirien "saastaisuudesta": Arvon Dh voi opiskella hiukan koira- sekä ihminen-nimisistä eläimistä, ja tehdä tutkimusta siitä kumpi oikeasti on siistimpi eläin. Toinen mm roskaa luontoa ja kotiaan, sekä kuseskelee minne sattuu, pöntön olemassaolo unohtuu usein. Toinen sitten vastaavasti ei tee tarpeitaan, jos on terve, omaan petiinsä eikä sisätiloihin ollenkaan ja huolehtii puhtaudestaan päivittäin peseytymällä. Muutama esimerkki vain. Vaikka ymmärränkin saastaisuuden tarkoittavan hiukan muuta.

        Kuten sanottu, koiran saastaisuus on vain yhden uskonnon edustajien uskomus (eikä edes kaikkien niidenkään), eikä mikään yleinen "tieto". Suomessa koira on lemmikki ja erittäin yleinen ja laillinen sellainen, ja siihen on deehoonkin tyydyttävä.

        Tiedättekö muuten mistä tuo saastaisuus oikeasti tarkoitti ennen kuin siitä tuli uskonnollinen aate? Sika on saastainen sen likaisuuden takia kun sehän piehtaroi mudassa ja omassa ulosteessaan. Koirat taas olivat ja ovat yhä suuria tautien kuljettajia eikä niitä siksi saa ottaa lemmikeiksi. Myös siat olivat aikanaan todella tautisia eläimiä. Ne Nooan arkki jutut ovat vain satuja joilla perustellaan ohje.

        Uskonnolliset kirjathan olivat oikeastaan alunperin ohjekirjoja jotka sisältävät vinkkejä hyvään elämään. Raamatussakin neuvotaan tarkkaan kuinka kauas leiristä ja juomapaikasta ihmisen tulisi ulostaa ja tällä vältettiin tautien leviäminen, hajua ja juomaveden pilaaminen.


      • Oppikirja-nyt-käteen

        Sika ei ole todellakaan likainen vaan puhdas eläin ja kakkaa vain samaan paikkaan jos sillä on riittävän iso karsina. Pitäisi olla yleistietoa ihan tietää että sika on hyvin siisti eläin. Etsii vaikka netistä nyt jos sivistyksessä on noin iso aukko. Tietosi koirista aivan yhtä vajaata, eivät levitä mitään tauteja yhdessäkään sivistysvaltiossa jossa niitä osataan pitää lemmikkeinä ja työkavereina eikä kaduille hyljättyinä ja miten vaan lisääntymään pääsevinä eläiminä joista ei kukaan huolehdi. Mikä tahansa eläin levittää tauteja jos pääsee liikkumaan vapaasti ympäriinsä.


      • 19plus5
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Tiedättekö muuten mistä tuo saastaisuus oikeasti tarkoitti ennen kuin siitä tuli uskonnollinen aate? Sika on saastainen sen likaisuuden takia kun sehän piehtaroi mudassa ja omassa ulosteessaan. Koirat taas olivat ja ovat yhä suuria tautien kuljettajia eikä niitä siksi saa ottaa lemmikeiksi. Myös siat olivat aikanaan todella tautisia eläimiä. Ne Nooan arkki jutut ovat vain satuja joilla perustellaan ohje.

        Uskonnolliset kirjathan olivat oikeastaan alunperin ohjekirjoja jotka sisältävät vinkkejä hyvään elämään. Raamatussakin neuvotaan tarkkaan kuinka kauas leiristä ja juomapaikasta ihmisen tulisi ulostaa ja tällä vältettiin tautien leviäminen, hajua ja juomaveden pilaaminen.

        Voit toki noudattaa raamatun ohjeita ja oppeja, mutta koko maailma ei noudata. Koirat eivät tänä päivänä ole niinkään saastaisia mitä aikoinaan, kulkukoiria lukuunottamatta. Kulkukoiratkin ovat ihmisten aiheuttama ongelma. Annetaan koirien huidella vapaina ja lisääntyä, hylätään ja jätetään. Koirat ovat ihmisten vastuulla. Ja kyllä, niitä saa edelleen ottaa lemmikeiksi, vaikka joku pieni psykopaattipoju sitä vastustaisikin.
        Yleisesti koiran katsotaan kuuluvan yhteiskuntaan, se on ihmiselle korvaamaton kumppani. Vaikka miten yrität jopa jo satukirjoilla perustella, ei onnistu.


      • Koirienvihaaja
        Oppikirja-nyt-käteen kirjoitti:

        Sika ei ole todellakaan likainen vaan puhdas eläin ja kakkaa vain samaan paikkaan jos sillä on riittävän iso karsina. Pitäisi olla yleistietoa ihan tietää että sika on hyvin siisti eläin. Etsii vaikka netistä nyt jos sivistyksessä on noin iso aukko. Tietosi koirista aivan yhtä vajaata, eivät levitä mitään tauteja yhdessäkään sivistysvaltiossa jossa niitä osataan pitää lemmikkeinä ja työkavereina eikä kaduille hyljättyinä ja miten vaan lisääntymään pääsevinä eläiminä joista ei kukaan huolehdi. Mikä tahansa eläin levittää tauteja jos pääsee liikkumaan vapaasti ympäriinsä.

        Minä en näitä sääntöjä kirjoittanut. Tiedän itsekin sian olevan puhdas, mutta sen ajan ihmiset eivät. Ettekö te tosiaan osaa lukea tekstiä siten että ette tulkitsw sitä väärin? Ettekö käyneet lukiota jossa se opetetaan? Jotenkin minusta tuntuu että teillä on aukkoja sivistyksessä äidinkielen puolella...


      • olet-sekopää
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Minä en näitä sääntöjä kirjoittanut. Tiedän itsekin sian olevan puhdas, mutta sen ajan ihmiset eivät. Ettekö te tosiaan osaa lukea tekstiä siten että ette tulkitsw sitä väärin? Ettekö käyneet lukiota jossa se opetetaan? Jotenkin minusta tuntuu että teillä on aukkoja sivistyksessä äidinkielen puolella...

        Hah hah, paraskin puhuja, neiti väärinymmärtäjä aka dog hater. Sinulla se on yleensä vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Siitä on täällä lukuisia esimerkkejä, ja vielä vääristelet asioita, jotta koirat olisivat mahdollisimman huonoja ja pahoja. Muistatko, esimerkiksi se keltainen nauha. Lehdessä luki suoraan, että se ei ole aggressiivisen koiran merkki. No mutta sinä sankaritar kirjoitat tänne, "on merkki aggressiivisesta rakista". Tämä on sinua niin tyypillisimmillään. Muuhun et täällä ole koskaan kyennyt, aina tätä samaa vääristelyä joka asiassa.


      • Koirienvihaaja
        olet-sekopää kirjoitti:

        Hah hah, paraskin puhuja, neiti väärinymmärtäjä aka dog hater. Sinulla se on yleensä vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Siitä on täällä lukuisia esimerkkejä, ja vielä vääristelet asioita, jotta koirat olisivat mahdollisimman huonoja ja pahoja. Muistatko, esimerkiksi se keltainen nauha. Lehdessä luki suoraan, että se ei ole aggressiivisen koiran merkki. No mutta sinä sankaritar kirjoitat tänne, "on merkki aggressiivisesta rakista". Tämä on sinua niin tyypillisimmillään. Muuhun et täällä ole koskaan kyennyt, aina tätä samaa vääristelyä joka asiassa.

        Harmi että minun pitää masentaa sinut mutta se en ollut minä. En edes tiennyt moisesta värikoodista ennen tuota. No nytpä tiedän mitä koiraa pitää varoa. Ainoa keltainen nauha jonka tiedän koirista on se jonka ne jättävät rumasti lumeen.


      • menehoitoondh
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Harmi että minun pitää masentaa sinut mutta se en ollut minä. En edes tiennyt moisesta värikoodista ennen tuota. No nytpä tiedän mitä koiraa pitää varoa. Ainoa keltainen nauha jonka tiedän koirista on se jonka ne jättävät rumasti lumeen.

        Väärinymmärtäjä-vääristelijä-valehtelija vauhdissa.


      • Anonyymi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Tiedättekö muuten mistä tuo saastaisuus oikeasti tarkoitti ennen kuin siitä tuli uskonnollinen aate? Sika on saastainen sen likaisuuden takia kun sehän piehtaroi mudassa ja omassa ulosteessaan. Koirat taas olivat ja ovat yhä suuria tautien kuljettajia eikä niitä siksi saa ottaa lemmikeiksi. Myös siat olivat aikanaan todella tautisia eläimiä. Ne Nooan arkki jutut ovat vain satuja joilla perustellaan ohje.

        Uskonnolliset kirjathan olivat oikeastaan alunperin ohjekirjoja jotka sisältävät vinkkejä hyvään elämään. Raamatussakin neuvotaan tarkkaan kuinka kauas leiristä ja juomapaikasta ihmisen tulisi ulostaa ja tällä vältettiin tautien leviäminen, hajua ja juomaveden pilaaminen.

        Sika on viisas eläin ja siistikin, jos sille annetaan siihen mahdollisuus.


      • Anonyymi

        Vittuun kaikki uskovaiset, ihan sama ketä palvottee. Paonukaa kaikki vttuun satukirjoinenne.


    • olet-sairas

      sä itse vaaralinen psykopatti,paljon varalisempi,kun mitä tahansa tauteja!

    • 8plus17

      Ja jätti DH sitten suosiolla muita huomionarvoisia mainitsematta.

      "Helsingin yliopiston virologian professorin Olli Vapalahden mukaan etenkin vakavimpien tapausten kohdalla "monta asiaa täytyy tapahtua yhtä aikaa".

      – Usein ihmisillä on näissä tapauksissa taustalla altistuva tekijä, esimerkiksi immuunivajaus. Osalla sairastuneilla voi olla taustalla vaikkapa pernanpoisto, Vapalahti kertoo."

      "Vapalahti kertoo, että Capnocytophaga canimorsus -bakteeria leviää viidessä prosentissa koiran puremista."

      "Lääkärit kuitenkin painottavat, että koiran nuolaisu tai purema aiheuttaa vakavia infektioita ihmisille vain harvoin."

      Mutta dh vouhkaa tästä kuin flunssasta, aivan kuin tuon pöpön saisi jo pelkästä koiran silittelystä.

    • oikaisu

      Olen omistanut 40 vuotta koiria ja antanut niiden nuolla päivittäin suutani. Mihinkään en ole sairastunut koskaan. Eiköhän tuo aloitus ole typerä jonkun koiranvihaajan provo, jonka kaltaiset ihmiset eivät osaa ottaa vastuuta omista sairauksistaan, vaan laittavat nekin toisten ihmisten, jopa eläinten syyksi. Ihan oma moka jos on saanut jostain bakteerin jota ei ole hoidattanut ajoissa. Koirista tällaisia bakteereja ei kenellekään ihmiselle tule, sen sijaan ihmisille voi tulla, jos esim. harrastaa suojaamatonta seksiä tai käy matkoilla ulkomailla, jossa elää ihmisille vaarallisia loiseläimiä, jotka voivat pesiytyä ihmisen elimistöön siten, ettei niitä sieltä koskaan saada millään lääkityksillä pois.

      • hyiSAIRASTA

        Hitto sä oot sairas ihmine. Päivittäistä koiran nuolemista vuodesta toiseen. Sano et et oo tosissas.


      • olet-itse
        hyiSAIRASTA kirjoitti:

        Hitto sä oot sairas ihmine. Päivittäistä koiran nuolemista vuodesta toiseen. Sano et et oo tosissas.

        Sairaampaa on tuo sinun vihassa kierimisesi vuodesta toiseen, ainainen trollauksen himo vuodesta toiseen, tappamisen himo vuodesta toiseen..... hyi SAIRASTA.

        Se ei kyllä ole sairasta, kun antaa koiran antaa pusu, meillä toinen koira tykkää lipsuttaa kättä kun sitä rapsuttelee, toinen tykkää nuolaista naamaani.


      • hyiSAIRASTA

        Siis toi on oikeesti kuvottavaa. "Antanut niitten nuolla suutani päivittäin". Saaks tommosii juttuja ees kirjottaa nettiin? Koiran ulostetta suuhun?


      • 16plus17
        hyiSAIRASTA kirjoitti:

        Siis toi on oikeesti kuvottavaa. "Antanut niitten nuolla suutani päivittäin". Saaks tommosii juttuja ees kirjottaa nettiin? Koiran ulostetta suuhun?

        Miten saat ulosteen liitettyä tuohon? Miten koiran ulostetta joutuu sen omaan suuhun? Koira ei yllä nuolla peräaukkoaan, eikä koirat syö paskaansakaan. Joten ei mitenkään.

        Kun koira nuolee suuta, tarkoittaa se pusua naamaan, eli http://www.dogster.com/files/big-dog-licking-woman-face.jpg
        http://thumbs.dreamstime.com/z/dog-kisses-2017971.jpg
        http://media.kentucky.com/smedia/2011/02/15/01/110215dogkiss.aurora_standalone.prod_affiliate.79.jpg

        Sinusta toki on kuvottavaa kun koira nuolaisee, mutta jostain syystä väännät ja käännät kaiken aina sairaassa mielessäsi.


    • gggggggggggggggg

      Voisi nuo bakteerikammoiset mennä johonkin laitokseen asumaan niin pelot helpottuis? Toi juttu on niin korvien välissä, ei mitään todellisuuspohjaa. Alkeellisissa epähygieenisissä oloissa kasvaa terveempiä ihmisiä kuin täällä hysteerikkojen maassa, jossa joka toisella on allergia tai astma tai keliakia tai muu autoimmuunisairaus, joka on aiheutettu liiallisella hygienialla ihmiselle. Kun ihmisen immuunijärjestelmälle ei ole oikeita töitä, se kääntyy vaarattomien kohteiden puoleen ja tuhoaa ihmisen terveyden.

    • fueifjysuH

      Huh mikä keskustelu. Miten julman puolen annattekaan itsestänne noilla vittuilulla. Aivan käsittämätöntä touhua. Asiallista keskustelua ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä löytyy varmaan helpommin helvetistä. Kumma kuinka useasti alhainen älykkyysosamäärä korreloi verbaalisen julmuuden ja hulluuden kanssa. Onneksi en tunne ketään teistä. Pitäisi varmaan lopettaa omalta kohdalta suomi24 käyttö.

      • Koirienvihaaja

        Älä muuta sano. Jännäähän tässä on se etteivät täällä juurikaan muut vittuile kuin koirien puolella olevat. Muut vain laittavat asiallisia perusteluja miksi koirien kanssa täytyy olla varovaisia ja vastineeksi koiranomistajat pilkkaavat ja aloittavat tutun ja perusteettoman "eipäs-juupas"-väittelyn.


      • isoisoäiti
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Älä muuta sano. Jännäähän tässä on se etteivät täällä juurikaan muut vittuile kuin koirien puolella olevat. Muut vain laittavat asiallisia perusteluja miksi koirien kanssa täytyy olla varovaisia ja vastineeksi koiranomistajat pilkkaavat ja aloittavat tutun ja perusteettoman "eipäs-juupas"-väittelyn.

        Kotikaranteeni-hätävarjelu vai viisaus.
        Nyt kun Suomessa ei ole enää karanteeni paikkaa,voisi sitä ajatella kotona pidettäväksi, ennen kuin lasketaan koira toisten joukkoon.
        Nykyäänhän tuodaan ja tuotetaan täysin aivottomasti, mistä tahansa ja millaisin paperein tahansa, sitten itketään kun kuolema korjaa omat ja vieraat.Taudit, loiset eikä vieukset iske taivaansinestä, vaan ne saadaan kotiin kuljetettuina..
        Karanteenia kannattaa soveltaa myös siitoslainojen ja näyttelyvieraiden suhteen, ottaen huomioon lähtömaan tautitilanne ja kauttakulkureitti.Omien koirien varjeleminen on etusijalla siihen nähden ruvetaanko pitämään omituisena tai hysteerisenä nipona, mitä väliä sillä mitä muut ajattelee, pääsaia että koirat pysyvät terveinä, kun kuolleella näyttelytähdelläkään ei tee mitään.
        Punkeista puhutaan paljon, mutta se mistä EU puhuta on punkkilajit.Ruskea punkki oli aiemmin eteläisempien maiden riesa, ei ole enään, siitäkin on jo kotimainen kanta kehittynyt.Se taas levittää babesiooa, erlichioosia ja hepatozoonoosia, kaikki koiralle kohtalokkaita.Viihtyy meillä sisätiloissa, eli talvella löydetty punkki silloin on jo hätä kädessä.


      • isoisoäiti
        isoisoäiti kirjoitti:

        Kotikaranteeni-hätävarjelu vai viisaus.
        Nyt kun Suomessa ei ole enää karanteeni paikkaa,voisi sitä ajatella kotona pidettäväksi, ennen kuin lasketaan koira toisten joukkoon.
        Nykyäänhän tuodaan ja tuotetaan täysin aivottomasti, mistä tahansa ja millaisin paperein tahansa, sitten itketään kun kuolema korjaa omat ja vieraat.Taudit, loiset eikä vieukset iske taivaansinestä, vaan ne saadaan kotiin kuljetettuina..
        Karanteenia kannattaa soveltaa myös siitoslainojen ja näyttelyvieraiden suhteen, ottaen huomioon lähtömaan tautitilanne ja kauttakulkureitti.Omien koirien varjeleminen on etusijalla siihen nähden ruvetaanko pitämään omituisena tai hysteerisenä nipona, mitä väliä sillä mitä muut ajattelee, pääsaia että koirat pysyvät terveinä, kun kuolleella näyttelytähdelläkään ei tee mitään.
        Punkeista puhutaan paljon, mutta se mistä EU puhuta on punkkilajit.Ruskea punkki oli aiemmin eteläisempien maiden riesa, ei ole enään, siitäkin on jo kotimainen kanta kehittynyt.Se taas levittää babesiooa, erlichioosia ja hepatozoonoosia, kaikki koiralle kohtalokkaita.Viihtyy meillä sisätiloissa, eli talvella löydetty punkki silloin on jo hätä kädessä.

        jus juu.. virhe oikein isoilla kirjaimilla EU=EI


      • ymmärrätkö
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Älä muuta sano. Jännäähän tässä on se etteivät täällä juurikaan muut vittuile kuin koirien puolella olevat. Muut vain laittavat asiallisia perusteluja miksi koirien kanssa täytyy olla varovaisia ja vastineeksi koiranomistajat pilkkaavat ja aloittavat tutun ja perusteettoman "eipäs-juupas"-väittelyn.

        Voi sinua vähäaivoista poikapoloista. Tottakai sinulle vittuillaan koska itsekään et muuta tee. Tulet tänne länkyttämään että koiran nuolaisu on vaarallinen, puhut kuin kuolisit yhdestä nuolaisista. VÄÄRISTELET JÄLLEEN, aivan kaiken. Kyseessä on harvinainen tauti, joka leviää noin 5% koirista, ja tattuakseen ihmiseen ihmisellä on immuunivajaus tai muuta häikkää, se ei ole mikään pisaratartunta miksikä sinä psykopaatti sitä täällä kuvailet.
        Vttu kun sut sais narun jatkoksi, sitä päivää odotellen. Painut helvettiin täältä vielä kun omin jaloin pääset!


      • Anonyymi

        Täähän on koirapalsta. Täynnä hulluja jotka huutaa toisilleen, jotkut ehkä jopa tosissaan


    • tyhjfdh

      Jos et halua tulla nuolluksi niin älä mene lähelle koiraa, en pakota ketään olemaan koirieni nuoltavana. Muutenkin että saat infektion koiran nuolaisusta sinulla pitäisi olla haava tai useampi eikä kaikki koirat edes kanna kys.(canimorsus) bakteeria.

      • Koirienvihaaja

        Taudit leviävät myös limakalvoista eli kun koira nuolee naamaa. Pusutelkaa vain koirianne, naamanne vielä amputoidaan :D


      • pusipusipusi
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Taudit leviävät myös limakalvoista eli kun koira nuolee naamaa. Pusutelkaa vain koirianne, naamanne vielä amputoidaan :D

        Hah! Useamman pennun olen jo kasvattanut, ja niiden neulanterävistä hampaista puremia saanut käsiin, jalkoihin, kasvoihin. Kertaakaan ei edes tulehtunut hampaanpisto, vaan nopeasti paranevat.
        Mulla ei ainakaan ole naamassa limakalvoja, ainoastaan suun ja nenän sisäpuolella. Onneksi, muutenhan siis olisin jo ilmeisesti kuollut?


      • Noloseonedelleen
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Taudit leviävät myös limakalvoista eli kun koira nuolee naamaa. Pusutelkaa vain koirianne, naamanne vielä amputoidaan :D

        Kyllä sä olet koominen, ai että. Oikein vitsinikkari. Eniten mua naurattaisi kyllä kun sattuis pilkkasi omaan nilkkaas ja isot pojat kävis tollasen luuserin rökittämässä. Se oliskin hauskaa kun pikkuraukka vinkuis ku sika oikeiden miesten käsittelyssä :D


      • Noloseonedelleen

        Noniin pelle josko lopettaisit taas noi sairaat fantasiasi ja häipyisit sinne suljetulle, olis kaikilla parempi olla.


      • Koirienvihaaja
        Noloseonedelleen kirjoitti:

        Noniin pelle josko lopettaisit taas noi sairaat fantasiasi ja häipyisit sinne suljetulle, olis kaikilla parempi olla.

        Miksi? Näin on kuule päässyt joillekin käymään oikeasti. Tykkäisit kuitenki :D


      • jäät-auton-alle
        Koirienvihaaja kirjoitti:

        Taudit leviävät myös limakalvoista eli kun koira nuolee naamaa. Pusutelkaa vain koirianne, naamanne vielä amputoidaan :D

        Paljon todennäköisemmin sinä jäät auton alle ja kuolet, kuin että koiranomistaja täällä saisi tuon taudin. Tarttuu vain 5% koirista ja vaatii aika monta yhteensattumaa, mm imuuunivajeen tai muuta sairautta, jotta se puhkeaa.

        Sinä taas kuvittelet, että nuolaisu > tartunta. Huomioi kerrankin muuttuvat tekijät ja arvioi mahdollisuus sairastumiseen, älä kuvittelekaan tautia minään pisaratartuntana.


      • tapaittes

        Mielenvikainen dog hater. Tainnut äiti antaa sulle tissiä vähän liian kauan kun noin helvetin kieroon kasvanut olet.


      • Anonyymi
        jäät-auton-alle kirjoitti:

        Paljon todennäköisemmin sinä jäät auton alle ja kuolet, kuin että koiranomistaja täällä saisi tuon taudin. Tarttuu vain 5% koirista ja vaatii aika monta yhteensattumaa, mm imuuunivajeen tai muuta sairautta, jotta se puhkeaa.

        Sinä taas kuvittelet, että nuolaisu > tartunta. Huomioi kerrankin muuttuvat tekijät ja arvioi mahdollisuus sairastumiseen, älä kuvittelekaan tautia minään pisaratartuntana.

        " Tarttuu vain 5% koirista"

        Tilastokeskuksen mukaan Suomessa oli 700000 koiraa vuonna 2018. Tartuttajakoiria olisi sen mukaan 35000.

        Ei se nyt kovin pieneltä määrältä kuulosta.


    • Noinniinku

      Ihminen on koiraa vaarallisempi eläin, noin niinku omasta mielestä.

    • pusuttelija

      Voi hyvänen aika !!! Oletteko ajatelleet, missä teidän ruokanne kasvaa ?Esim. Perunat,porkkanat,salaatit ym. Millä ne on lannoitettu ?!!! Jos koiran nuolaisu, aiheuttaa terveydellistä vaaraa, niin lueppa mitä ihmisen suukottelu ,esim lapselle saattaa aiheuttaa !!!! Hysteriaa saa aikaiseksi, ihan mistä vaan !!! ns. Ihmisten allergiatkin, johtuu pitkälti siitä, että ei saada tarpeeksi "pöpöjä" Tämäkin on, tieteellisesti tutkittu !!!

    • Fifi

      Koira on pelastanut monen ihmisen hengen, kaikkea ei ole julkisuuteen tullut. On olemassa avustaja koiria jotka ilmaisevat esim. epileptisen kohtauksen ennakolta. Koiria koulutetaan siihen. Tuttavani koira on itseoppinut ilmoittamaan diabetikolle milloin sokeriarvot on liian alhaalla. On kuulemma pelastanut hänet monta kertaa. Koirat ovat pelastaneet ihmisiä tulipaloista, löytäneet hankeen tuupertuneita ihmisiä. Onpa koira hakenut apua kun isäntä jäi puristuksiin metsätöissä hääriessään. Sitten vielä nämä koulutetut avustajakoirat jotka ojentavat puhelimia, avaavat ovia.yms. Opastaa koirat sokeitakin. Jos kerrostalossa yksin asuva mummeli kaatuu, avunhuudot kuulee varmasti ensimmäisenä naapurin koira, jos koiran omistaja osaa tulkita koiransa ilmaisun niin aputulee pian. Koiralla on erinomainen kuulo ja hajuaisti vain ihmisen tyhmyys on esteenä. Koira pelastaa henkiä enempi mitä tappaa, niistä ei vaan kirjoiteta.

      • isoisoäiti

        Nuo erikoiskoulutetut koira tulee maksamaan useita kymmeniä tuhansia euroja, joten tuskin täällä kirjoittavilla on sellaisia kotonaan.
        Ei koira ole luonnonlahjakkuus niihin hommiin, vaan se on suuren työn tulos.


      • Anonyymi
        isoisoäiti kirjoitti:

        Nuo erikoiskoulutetut koira tulee maksamaan useita kymmeniä tuhansia euroja, joten tuskin täällä kirjoittavilla on sellaisia kotonaan.
        Ei koira ole luonnonlahjakkuus niihin hommiin, vaan se on suuren työn tulos.

        Vaikka vanha viesti, niin haluan huomauttaa että niitä luonnonlahjakkuuksiakin löytyy. Ei ihmisille varmaan olisi tullut mieleenkään yrittää kouluttaa koiria haistamaan sokeritauti- tai epilepsiakohtauksia ellei jotkut koirat olisi niistä alkanut oma-aloitteisesti varoittamaan. Kuten myös on pitkään kuulunut tarinoita koirista jotka ovat yrittäneet kertoa omistajalleen alkavasta syövästä, nyt koiria on jo koulutettu tähän tehtävään. Tulipaloista varoittavista koirista todennäköisesti 0% on koulutettu tehtäväänsä, joka vuosi niitä kuitenkin riittää kun annetaan sankarikoira-palkintoja.


    • Anonyymi

      Taas kuollut kaksi vähälle aikaa rakin nuolaisuun ja rakkihullut yllyttää nuolettamaan jopa haavoja. Kuinka paljon onkaan niitä joista ei kerrota lehdissä tai edes tiedetä rakin tartuttamaksi.

      Alkaa kasautua melkoinen syntilista rakeille, hirveä ilmastovaikutus kun syövät lähes pelkästään lihaa, raatelut ja tautien levittämienn pelkästään nuolenalla, antibioottien tehon heikentyminen ja esim MRSA-bakteerin pahin levittäjä, punkkien ja niiden tautien pahin levittäjä...

      Kuinkahan kauan menee saada päättäjille järkeä että kieltävät rakit lemmikkeinä.

      • Anonyymi

        Ainakaan tämän palstan koirafanaatikoille ei saa järkeä päähän tosiasioilla


      • Anonyymi

        Huumeisiin kuolee vuodessa paljon nuoria terveitä ihmisiä, kannabis aiheuttaa skitsoa.Totta kumpikin .
        Eikö kela just ehdottanut koirista korvausta.Kun ovat niiiin paljon hyödyksi ihmisille🤔

        Koiran silitys laskee verenpainetta.
        Mahtaako koirista kirjoittelu nostaa koiravihaajan paineita😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeisiin kuolee vuodessa paljon nuoria terveitä ihmisiä, kannabis aiheuttaa skitsoa.Totta kumpikin .
        Eikö kela just ehdottanut koirista korvausta.Kun ovat niiiin paljon hyödyksi ihmisille🤔

        Koiran silitys laskee verenpainetta.
        Mahtaako koirista kirjoittelu nostaa koiravihaajan paineita😅

        Kela ei varmasti ole ehdottanut typeryyksiä, rakeista kun on valtavasti kansantaloudellisia ja terveyshaittoja suhteessa hyötyihin. Varmaan niitä yksittäisä rakkihulluja sielläkin jotka voivat epävirallisesti ehdotella mitä tahansa, mutta todellisuudessa rakeille tulossa isot haittaverot, kuten kuuluukin.

        Jos sinulle rakki on vaihtoehto huumeille niin se on sinun ongelmasi, suurin osa ihmisistä sentään normaaleja eivätkä tarvitse kumpiakaan tai laillinen alkoholi riittää ja siitä maksetaan paljon veroja Vähintään saman verran laitetttava veroja rakinomistajille..

        Ei ollenkaan huono vertaus kun suuri(n) osa teistä onkin alkoholisteja/huumeiden käyttäjiä tai muuten epävakaita, eikä rakeistanne selvästikään ole terapeuteiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeisiin kuolee vuodessa paljon nuoria terveitä ihmisiä, kannabis aiheuttaa skitsoa.Totta kumpikin .
        Eikö kela just ehdottanut koirista korvausta.Kun ovat niiiin paljon hyödyksi ihmisille🤔

        Koiran silitys laskee verenpainetta.
        Mahtaako koirista kirjoittelu nostaa koiravihaajan paineita😅

        1) Miten IHMEESSÄ kannabis liittyy koirien vaarallisuuteen? 2) Laita linkki tuohon Kela-asiaan. Epäilen vahvasti. 3) Annapa tutkimusviite tuohon silitysasiaan. Vaikka tuollainen korrelaatio noiden kahden välillä olisikin, olisikin, se EI tarkoita kausaatiota, eli että ensimmäinen aiheuttaisi toisen. 4) en ole DH (jos tuo toinen on hän)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeisiin kuolee vuodessa paljon nuoria terveitä ihmisiä, kannabis aiheuttaa skitsoa.Totta kumpikin .
        Eikö kela just ehdottanut koirista korvausta.Kun ovat niiiin paljon hyödyksi ihmisille🤔

        Koiran silitys laskee verenpainetta.
        Mahtaako koirista kirjoittelu nostaa koiravihaajan paineita😅

        Myöskin yhdyntä koiran kanssa vähentää painetta. Sehän on maassamme sallittuakin. Siitä vain mukaan koiran kanssa köyrintäleikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskin yhdyntä koiran kanssa vähentää painetta. Sehän on maassamme sallittuakin. Siitä vain mukaan koiran kanssa köyrintäleikkiin.

        Vähentää kutinaa naisilla jalkovälissä, mutta vaikutus kestää vain hetken, joutuvat uusimaan käsittelyn päivittäin. Eräänlaista haavan nuolettamista sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela ei varmasti ole ehdottanut typeryyksiä, rakeista kun on valtavasti kansantaloudellisia ja terveyshaittoja suhteessa hyötyihin. Varmaan niitä yksittäisä rakkihulluja sielläkin jotka voivat epävirallisesti ehdotella mitä tahansa, mutta todellisuudessa rakeille tulossa isot haittaverot, kuten kuuluukin.

        Jos sinulle rakki on vaihtoehto huumeille niin se on sinun ongelmasi, suurin osa ihmisistä sentään normaaleja eivätkä tarvitse kumpiakaan tai laillinen alkoholi riittää ja siitä maksetaan paljon veroja Vähintään saman verran laitetttava veroja rakinomistajille..

        Ei ollenkaan huono vertaus kun suuri(n) osa teistä onkin alkoholisteja/huumeiden käyttäjiä tai muuten epävakaita, eikä rakeistanne selvästikään ole terapeuteiksi.

        Jos ongelmasi pahee, ja tarviit terapiaa.Voi koira tulevaisuudessa olla auttajasi.Terapiakoirat, auttavat monissa ongelmissa.Ja Kela, tosiaan kiinnostunut, ja mukana .

        https://yle.fi/uutiset/3-10297603


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Miten IHMEESSÄ kannabis liittyy koirien vaarallisuuteen? 2) Laita linkki tuohon Kela-asiaan. Epäilen vahvasti. 3) Annapa tutkimusviite tuohon silitysasiaan. Vaikka tuollainen korrelaatio noiden kahden välillä olisikin, olisikin, se EI tarkoita kausaatiota, eli että ensimmäinen aiheuttaisi toisen. 4) en ole DH (jos tuo toinen on hän)

        Tässä pyytämäsi linkki.Kerro toki mitä et ymmärrä siitä, niin selvennän😉👍
        Eikö ookki ihan mahtavaa, miten koirista aina vaan löytyy lisää apua ihmisille🤩

        https://www.mediuutiset.fi/uutiset/kenda-buustaa-kuntoutujan-motivaatiota-koira-voi-patevoitya-terapeutin-tyokaveriksi/75fc988c-e5a4-478d-a9a5-b33b0cb80c93


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela ei varmasti ole ehdottanut typeryyksiä, rakeista kun on valtavasti kansantaloudellisia ja terveyshaittoja suhteessa hyötyihin. Varmaan niitä yksittäisä rakkihulluja sielläkin jotka voivat epävirallisesti ehdotella mitä tahansa, mutta todellisuudessa rakeille tulossa isot haittaverot, kuten kuuluukin.

        Jos sinulle rakki on vaihtoehto huumeille niin se on sinun ongelmasi, suurin osa ihmisistä sentään normaaleja eivätkä tarvitse kumpiakaan tai laillinen alkoholi riittää ja siitä maksetaan paljon veroja Vähintään saman verran laitetttava veroja rakinomistajille..

        Ei ollenkaan huono vertaus kun suuri(n) osa teistä onkin alkoholisteja/huumeiden käyttäjiä tai muuten epävakaita, eikä rakeistanne selvästikään ole terapeuteiksi.

        Koirista maksetaan jo veroa, ruuasta, terveyspalveluista,tarvikkeista ja harrastuksista.Etkö tiennyt😂🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ongelmasi pahee, ja tarviit terapiaa.Voi koira tulevaisuudessa olla auttajasi.Terapiakoirat, auttavat monissa ongelmissa.Ja Kela, tosiaan kiinnostunut, ja mukana .

        https://yle.fi/uutiset/3-10297603

        Wow...kela tosiaan, niinmpäs onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pyytämäsi linkki.Kerro toki mitä et ymmärrä siitä, niin selvennän😉👍
        Eikö ookki ihan mahtavaa, miten koirista aina vaan löytyy lisää apua ihmisille🤩

        https://www.mediuutiset.fi/uutiset/kenda-buustaa-kuntoutujan-motivaatiota-koira-voi-patevoitya-terapeutin-tyokaveriksi/75fc988c-e5a4-478d-a9a5-b33b0cb80c93

        Selvennä, miten IHMEESSÄ kannabis liittyy koirien vaarallisuuteen. Et vastannut. Tuohon kuuluisan "mediuutiset"-julkaisun juttuun en jaksa perehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskin yhdyntä koiran kanssa vähentää painetta. Sehän on maassamme sallittuakin. Siitä vain mukaan koiran kanssa köyrintäleikkiin.

        Meillä oli koira mukana useinkin. Nuoli temppuja tehdessä mieheni palleja sekä loppupeleissä meikäläisen rakoa. Taisi isäntäkin pari kertaa koiraa naida napsauttaa, mukavasti mälli lensi ja koira nautti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennä, miten IHMEESSÄ kannabis liittyy koirien vaarallisuuteen. Et vastannut. Tuohon kuuluisan "mediuutiset"-julkaisun juttuun en jaksa perehtyä.

        Voi, juuri niissä uutisissa kerrottiin miten koirat ovat avuksi sairaille.Kela kohta alkaa varmaan maksaa tukea koirista omistajille, kun niistä on niiiin kovasti hyötyä ihmisten terveydelle.
        Mielenterveysongelmia on tutkitusti vähemmän koiran omistajilla, kun koirattomilla.Tutki, winks
        No, ei pidä esittää tietämätöntä, jos ei jaksa edes lukea ja ymmärtää esitettyä tutkityia tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirista maksetaan jo veroa, ruuasta, terveyspalveluista,tarvikkeista ja harrastuksista.Etkö tiennyt😂🤭

        Onneksi tulee haittavero 2000-5000€/vuosi rakeille. Mielelläänhän terveydestä kiinnostuneet rakkihullut sen maksavat ilmaston pelastaakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, juuri niissä uutisissa kerrottiin miten koirat ovat avuksi sairaille.Kela kohta alkaa varmaan maksaa tukea koirista omistajille, kun niistä on niiiin kovasti hyötyä ihmisten terveydelle.
        Mielenterveysongelmia on tutkitusti vähemmän koiran omistajilla, kun koirattomilla.Tutki, winks
        No, ei pidä esittää tietämätöntä, jos ei jaksa edes lukea ja ymmärtää esitettyä tutkityia tietoa.

        Mielisairauksiin on ihan oikeita lääkkeitäkin ja terapeutteja, jos ei auta niin ainahan teidät voi laitokseenkin sulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä oli koira mukana useinkin. Nuoli temppuja tehdessä mieheni palleja sekä loppupeleissä meikäläisen rakoa. Taisi isäntäkin pari kertaa koiraa naida napsauttaa, mukavasti mälli lensi ja koira nautti.

        Mies veti minua ensin viikseen ja sitten narttukoiraamme. Myöhemmin naapurin uroskoira tuuppasi minua mieheni jälkeen, gutaa teki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kela ei varmasti ole ehdottanut typeryyksiä, rakeista kun on valtavasti kansantaloudellisia ja terveyshaittoja suhteessa hyötyihin. Varmaan niitä yksittäisä rakkihulluja sielläkin jotka voivat epävirallisesti ehdotella mitä tahansa, mutta todellisuudessa rakeille tulossa isot haittaverot, kuten kuuluukin.

        Jos sinulle rakki on vaihtoehto huumeille niin se on sinun ongelmasi, suurin osa ihmisistä sentään normaaleja eivätkä tarvitse kumpiakaan tai laillinen alkoholi riittää ja siitä maksetaan paljon veroja Vähintään saman verran laitetttava veroja rakinomistajille..

        Ei ollenkaan huono vertaus kun suuri(n) osa teistä onkin alkoholisteja/huumeiden käyttäjiä tai muuten epävakaita, eikä rakeistanne selvästikään ole terapeuteiksi.

        Anna mun kaikki kestää. Ensinnäkin, koiran kutsuminen rakiksi on loukkaavaa ja halpamaista.'
        Toisekseen koiranpitokieltoa ei tule koskaan, ainakaan meidän elinaikanamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies veti minua ensin viikseen ja sitten narttukoiraamme. Myöhemmin naapurin uroskoira tuuppasi minua mieheni jälkeen, gutaa teki.

        Minun mieheni pani puudeliamme viikonlopun alkamisen kunniksi. Puudeliltakin tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mieheni pani puudeliamme viikonlopun alkamisen kunniksi. Puudeliltakin tuli.

        Useimmat vaan nuolettaa, mutta aika kurjaa jos nuppi mätänee sen takia. Ilkeääkö ne kertoa lääkärillekään mistä sairaus johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat vaan nuolettaa, mutta aika kurjaa jos nuppi mätänee sen takia. Ilkeääkö ne kertoa lääkärillekään mistä sairaus johtuu.

        Siksi voi nuolettaa terskan jo valmiiksi hauvelilla. Puhdas kalu on a ja o puudeliakin pannessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi voi nuolettaa terskan jo valmiiksi hauvelilla. Puhdas kalu on a ja o puudeliakin pannessa.

        Otan uroskoirani vuoteeseen yöksi. Nuoletan itseni uneen koiralla, joskus olen herännyt kiihkoon kun koira panee minua keskellä yötä. Silloin antaudun eläimellisen kiihkon valtaan saavuttaessani huipun koiran lauetessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan uroskoirani vuoteeseen yöksi. Nuoletan itseni uneen koiralla, joskus olen herännyt kiihkoon kun koira panee minua keskellä yötä. Silloin antaudun eläimellisen kiihkon valtaan saavuttaessani huipun koiran lauetessa.

        On jo melkoisen hyvä meininki. Hyvä asia on että joku nauttii eläimestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jo melkoisen hyvä meininki. Hyvä asia on että joku nauttii eläimestä.

        Meillä kaksi monirotuista narttua. Mies pökkii toista kun toinen nuolee minua. Sen jälkeen vaihto, mies panee minua ja koirat nuolevat vuorotellen. Lopuksi koirat vielä puhdistavat kiimaliisterin ja sperman paikoistamme. Iloisia hetkiä perheen kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tulee haittavero 2000-5000€/vuosi rakeille. Mielelläänhän terveydestä kiinnostuneet rakkihullut sen maksavat ilmaston pelastaakseen.

        Mistä noin päättelet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies veti minua ensin viikseen ja sitten narttukoiraamme. Myöhemmin naapurin uroskoira tuuppasi minua mieheni jälkeen, gutaa teki.

        Seksielämänne ei varmaankaan kiinnosta ketään. Sairasta ja pervoa. Iljettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä noin päättelet

        Tietysti osallistutaan mielellään, saa koirulimmekin nauttia hyvästä ilmastosta. Rikkaammat voi maksaa tuplana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä kaksi monirotuista narttua. Mies pökkii toista kun toinen nuolee minua. Sen jälkeen vaihto, mies panee minua ja koirat nuolevat vuorotellen. Lopuksi koirat vielä puhdistavat kiimaliisterin ja sperman paikoistamme. Iloisia hetkiä perheen kesken.

        Saahan lapsetkin osallistua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä oli koira mukana useinkin. Nuoli temppuja tehdessä mieheni palleja sekä loppupeleissä meikäläisen rakoa. Taisi isäntäkin pari kertaa koiraa naida napsauttaa, mukavasti mälli lensi ja koira nautti.

        Ihanaa lukea koko perheen harrastuksesta. Näin otetaan lemmikitkin mukaan elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa lukea koko perheen harrastuksesta. Näin otetaan lemmikitkin mukaan elämään.

        Naapurimme harrastavat aktiivisesti koiriensa kanssa peuhaamista. Varmasti niihin yhtyvätkin, itseäkin himottaisi naapurin turren ripulinen reikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurimme harrastavat aktiivisesti koiriensa kanssa peuhaamista. Varmasti niihin yhtyvätkin, itseäkin himottaisi naapurin turren ripulinen reikä.

        Hyvin menee sisään, koiralla jos ripuli on liukuvoiteetkin valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin menee sisään, koiralla jos ripuli on liukuvoiteetkin valmiina.

        Aito harrastus, paineet helpottavat, stressi kaikkoaa, yleensä aktiivinen persepano koirulin kanssa on mieluista monelle suomalaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito harrastus, paineet helpottavat, stressi kaikkoaa, yleensä aktiivinen persepano koirulin kanssa on mieluista monelle suomalaiselle.

        Hyvin huomaa mitä rakille opetettu jos alkaa vieraitakin nylkyttää, jopa pikkulapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin huomaa mitä rakille opetettu jos alkaa vieraitakin nylkyttää, jopa pikkulapsia.

        Useat koiran omisjat suorittavat omia riittejään, ns. koiraköyrintää ja se onkin omituista. Laji on saavuttanut maassamme suuren suosion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useat koiran omisjat suorittavat omia riittejään, ns. koiraköyrintää ja se onkin omituista. Laji on saavuttanut maassamme suuren suosion.

        Eläimiin saa maassamme sekaantua, sen takaa laki. Ihanaa naida kiimasta ulisevaa koiraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan uroskoirani vuoteeseen yöksi. Nuoletan itseni uneen koiralla, joskus olen herännyt kiihkoon kun koira panee minua keskellä yötä. Silloin antaudun eläimellisen kiihkon valtaan saavuttaessani huipun koiran lauetessa.

        Joku oli yrittänyt väkisin naida koiraamme josta hän oli hyvin tuohtunut. Koiramme ei anna panna sontaiseen anaaliin kenen tahansa, ainoastaan perheemme miespuoliset jäsenet jäykkine jäseninee voivat koiraamme yhtyä. Ystävällisesti "Liisa" kennelinpitäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku oli yrittänyt väkisin naida koiraamme josta hän oli hyvin tuohtunut. Koiramme ei anna panna sontaiseen anaaliin kenen tahansa, ainoastaan perheemme miespuoliset jäsenet jäykkine jäseninee voivat koiraamme yhtyä. Ystävällisesti "Liisa" kennelinpitäjä

        Oottepa hassuja, mutta voisitteko välillä muistaa että lemmikkikeskusteluja lukee monta lasta jotka kokee tollaset koiranpanojutut todella ahdistavina


    • Anonyymi

      Ihminen pystyy samaan, jotkut jopa purevat.

      • Anonyymi

        Ihme lässytystä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme lässytystä...

        Onko sulla uniongelmakin, kun tuon tulit yöllä kertomaan?
        Ei ole hyvä ihmisen valvoa öitä, voi mieli järkkyä tai jopa seota.Siihen vois auttaa joku terapia, kysy kelalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla uniongelmakin, kun tuon tulit yöllä kertomaan?
        Ei ole hyvä ihmisen valvoa öitä, voi mieli järkkyä tai jopa seota.Siihen vois auttaa joku terapia, kysy kelalta.

        Juu, rakit räkyttää ja ulisee yölläkin ettei naapurit saa nukutuksi, kielletävä on moiset elukat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla uniongelmakin, kun tuon tulit yöllä kertomaan?
        Ei ole hyvä ihmisen valvoa öitä, voi mieli järkkyä tai jopa seota.Siihen vois auttaa joku terapia, kysy kelalta.

        No sähän tiedät sekoamisesta rakkihullu. Enkä ole DH.


      • Anonyymi

        Kuinka suuri osuus ihmisistä puree muita? Entä koirista?


    • Anonyymi

      Eiköhän se ihmisten keskeinen nuoleskelu aiheuta enemmän harmia kuin tuo.

      • Anonyymi

        Kannattaa varoa jos naisella koira, voi olla rakin bakteerja joka reiässä.


      • Anonyymi

        Oletko lesta?


    • Anonyymi

      Itse pesen käteni jos vieras koira pääsee nuolemaan, mutta en usko että terveen ihon läpi pöpöt hyökkäävät.

      Toki olisi toivottavaa, ettei ihmiset päästäisi koiria nuoleskelemaan ketään, koska jotkut ovat niin allergisiakin, että käsien pesullekaan ei auta riittävän nopeasti, ettei saisi jo nokkosihottumaa/kutinaa.

      Itse olen huomannut, että joillakin koiranomistajilla ei älykkyys tai empatiakyky riitä huomioimaan muita.

      • Anonyymi

        Osa ihmisistä on häirikköjä, heitä ei kiinnosta muiden huomioonottaminen. Osa häiriköistä käyttää häiriköintinsä välikappaleena koiraa. Hei itse eivät ymmärrä olevansa häirikköjä, harva heistä häiriköi tahallaan. Koska he eivät ymmärrä häiriköivänsä, he syyttävät niitä, jotka sanovat heille asiasta. Iso harmi myös kaltaisilleni kunnollisille koiranomistajille, että pieni porukka leimaa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa ihmisistä on häirikköjä, heitä ei kiinnosta muiden huomioonottaminen. Osa häiriköistä käyttää häiriköintinsä välikappaleena koiraa. Hei itse eivät ymmärrä olevansa häirikköjä, harva heistä häiriköi tahallaan. Koska he eivät ymmärrä häiriköivänsä, he syyttävät niitä, jotka sanovat heille asiasta. Iso harmi myös kaltaisilleni kunnollisille koiranomistajille, että pieni porukka leimaa kaikki.

        Tuo on kyllä totta. Jos asiallisesti huomautat koiran kusettamisesta ja paskattamisesta yksityisalueelle tai pihalle tulee koiranomistajista täysin häirikköjä. He syyttävät piskiään teoista vaikka itse ovat hihnan päässä. Usein todellakin käsittämätöntä raivoamista. Ei voi ymmärtää miksei selkeitä kieltoja tai kieltomerkkejä pystytä ymmärtämään ja häiriköidään asiasta asialliselle huomauttajalle.


    • Anonyymi

      Tai sitten jos huomauttaa koiranomistajalle asiallisesti koiran käytöksestä tai vaikkapa siitä että koira pitää olla hihnassa kiinni eikä antaa sen juosta ympäriinsä , niin silloin omistaja leimaa sinut psykopaatin tasoiseksi koiranvihaajaksi.

      ja vieläkö oikeasti jotkut uskoo siihen, että koiran suu on puhdas ?

      • Anonyymi

        Aina tulee koiranvihaajan leima oli asia mikä tahansa. Omistajalle huomautuksesta seuraa kommentti "minähän korjaan ne pois". Miksi se koira pitää paskattaa juuri siihen kieltomerkin viereen. Mikä tekee aikuisesta ihmisestä niin idiootin ettei suostuta ymmärtämään kieltomerkkiä. Tuota tapaa ei voi käsittää, Koira paskatetaan juuri sinne puistoon tai missä vain onkin kieltomerkki. Koiran suu ei ole todellakaan puhdas, hyi helvetti...


    • Anonyymi

      Röyhkeästi paskattavat rakkejaan kaupungin keskustassakin vaikka paljon ihmisiä lähellä, eivätkä siivoa paskoja pois.

      • Anonyymi

        Kaikki kivijalkaliikkeiden rappuset on koiranpaskalla kuorrutettu. Vanhukset liukastuvat paskakasoihin ja kuormittavat ensiapupoleja. Lisäksi paskaan liukastumisesta aiheutuva lonkkamurtuma lisää leikkauksia ja kuormittaa sairaalan lääkäreitä ja hoitajia jonka seurauksena heille seuraa kuormitusta joka aiheuttaa sairauslomia. Tämä vaikuttaa valtiontalouteen ja koko maamme hyvinvointiin. Tällainen menetys aiheutuu siitä idiootista joka antaa koiransa sontia vapaasti.


    • Anonyymi

      Koirat,niin omat kun vieraatkin on nuoleskelleet jo vuosien ajan,eipä ole vielä ainakaan mitään siitä seurannu-muuta kun hyvää mieltä!Olen varmaan jotenkin extraonnekas???Hällä väliä,nuoleminen saa jatkua!

      • Anonyymi

        Itku pitkästä ilosta. Voihan se jalkovälin nuolettaminen aikansa tuntua hyvälle kunnes mätänee. Joko hampaat lähteneet? Raajojen amputointi se vasta kivaa on!


      • Anonyymi

        Itse pusuttelen koiraani, hän on niin ihana! Koskaan ei ole tullut mitään paitsikerran heisimato, mutta hänet saatiin ulos elävänä ja hänkin on nyt lemmikkinäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itku pitkästä ilosta. Voihan se jalkovälin nuolettaminen aikansa tuntua hyvälle kunnes mätänee. Joko hampaat lähteneet? Raajojen amputointi se vasta kivaa on!

        Jalkovälin nuolettaminen on ihanaa!


    • Anonyymi

      12 / 76 käy koiriinkin

    • Anonyymi

      Kyllä ihmiset ovat hulluja, vievät rakit pikkuvauvojenkin lähelle ja antavat nuoleskella jopa suuta, esittelevät kuvia ja videoita oikein somessakin. Tuollaisilta pitäisi ottaa lapset huostaan tai vaatia hävittämään rakit. Pahimmillaan raatelevat hengiltä kun silmä välttää, suurin osa rakeista niin vihaisia ruuastaankin että raatelevat lapsen jos ryömii lähelle.

      • Anonyymi

        Meillä on kovasti pusuttelevia koiria ollu yli 60 vuotta ja eivät aiheutaneet minkänlaisia terveysriskejä, päin vastoin, ovat tuoneet elämälle paljon hyvää sisältöä. Koira on ihmisen paras ystävä ja sen omistaminen on tuo tullestaan vaastuuntuntoa. Omistajan on hallittava koiransa niin, että ne eivät millään tapaa häiritse yhteiseloa. Sama pätee myös ihmisten kesken.
        Suurin os koiran omistajista kunnioittaa lakeja ja ihmisten toivomuksia. Jättää heidät rauhaan ilkeinenne vihapuheitanne.Näissäkin kirjoituksissa ihmiset tuovat esiin jo normaalista erottuvan koiravihansa. Luulisi olevan kovin raskasta kantaa noin syvää mielessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on kovasti pusuttelevia koiria ollu yli 60 vuotta ja eivät aiheutaneet minkänlaisia terveysriskejä, päin vastoin, ovat tuoneet elämälle paljon hyvää sisältöä. Koira on ihmisen paras ystävä ja sen omistaminen on tuo tullestaan vaastuuntuntoa. Omistajan on hallittava koiransa niin, että ne eivät millään tapaa häiritse yhteiseloa. Sama pätee myös ihmisten kesken.
        Suurin os koiran omistajista kunnioittaa lakeja ja ihmisten toivomuksia. Jättää heidät rauhaan ilkeinenne vihapuheitanne.Näissäkin kirjoituksissa ihmiset tuovat esiin jo normaalista erottuvan koiravihansa. Luulisi olevan kovin raskasta kantaa noin syvää mielessään.

        Kaikkihan te väitätte hallitsevanne ja silti rakkinne puree ja jopa tappaa niin vieraita kuin oman perheen jäseniä, levitätte rakkiennne kannsa MRSA-bakteereja ja ties mitä muuta. Monet sairastuu vakavasti tai kuolee vaikka itse tuurilla välttyisitte sairastumiselta. Aivan sama kun antaisi lapsen leikkiä ladatulla aseella, täysin kelvottomia vanhemmiksi. Tuhoatte lapsilta tulevaisuudenkin koska rakit pahimpia ilmastotuholaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on kovasti pusuttelevia koiria ollu yli 60 vuotta ja eivät aiheutaneet minkänlaisia terveysriskejä, päin vastoin, ovat tuoneet elämälle paljon hyvää sisältöä. Koira on ihmisen paras ystävä ja sen omistaminen on tuo tullestaan vaastuuntuntoa. Omistajan on hallittava koiransa niin, että ne eivät millään tapaa häiritse yhteiseloa. Sama pätee myös ihmisten kesken.
        Suurin os koiran omistajista kunnioittaa lakeja ja ihmisten toivomuksia. Jättää heidät rauhaan ilkeinenne vihapuheitanne.Näissäkin kirjoituksissa ihmiset tuovat esiin jo normaalista erottuvan koiravihansa. Luulisi olevan kovin raskasta kantaa noin syvää mielessään.

        Eivät ole aiheuttaneet minkänlaisia terveysriskejä? Mistä sinä sen tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole aiheuttaneet minkänlaisia terveysriskejä? Mistä sinä sen tiedät?

        Niinpä, ei ne hampaatkaan heti tipu vaikka aiheuttaakin hammasmätää tai ei ole sattunut olemaan iho rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on kovasti pusuttelevia koiria ollu yli 60 vuotta ja eivät aiheutaneet minkänlaisia terveysriskejä, päin vastoin, ovat tuoneet elämälle paljon hyvää sisältöä. Koira on ihmisen paras ystävä ja sen omistaminen on tuo tullestaan vaastuuntuntoa. Omistajan on hallittava koiransa niin, että ne eivät millään tapaa häiritse yhteiseloa. Sama pätee myös ihmisten kesken.
        Suurin os koiran omistajista kunnioittaa lakeja ja ihmisten toivomuksia. Jättää heidät rauhaan ilkeinenne vihapuheitanne.Näissäkin kirjoituksissa ihmiset tuovat esiin jo normaalista erottuvan koiravihansa. Luulisi olevan kovin raskasta kantaa noin syvää mielessään.

        Yhdyntä koiran kanssa on paras joululahja molemmille. koiralle ja omistajalle. Kunnon doggystyle kera piiiiitkän panon. parempaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdyntä koiran kanssa on paras joululahja molemmille. koiralle ja omistajalle. Kunnon doggystyle kera piiiiitkän panon. parempaa ei ole.

        Kiitos vinkistä nyt pannaan koiraa sisään ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä nyt pannaan koiraa sisään ulos.

        Jouluakti koirulin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdyntä koiran kanssa on paras joululahja molemmille. koiralle ja omistajalle. Kunnon doggystyle kera piiiiitkän panon. parempaa ei ole.

        Entäs 69?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs 69?

        Kiitos tästäkin vinkistä ahkeralle kokeilijalle 👍


    • Anonyymi

      Mulla oli joku vuosi sitten kantapää hiertynyt sandaaleissa ja sitten tulehtunut. Olin tuttavalla vierailulla ja koirathan aistivat tulehtuneen kohdan ja haluavat sen nuolemalla parantaa. Koira siis nuoli sitä ja parin päivän kuluttua iho ja jalkaterä oli kuin uusi.

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Vanha keino erilaisten hiertymien ja kuppahaavojen hoitoon. Elukalla nuoletetaan toosaa ja kankea niinkauan kuin tuntuu vaivat. Parannuttuasi voivat jatkaa ihan vain muuten nuolettamista. Siihen jää koukkuun... mälli lentää jakiimaliisteri valuu....


      • Anonyymi

        Petoelukat haistaa veren, nuoleskeleehan ne luutakin ennen kuin alkavat järsiä. Kuvitteli varmaan pääsevänsä järsimään sinuakin jos olisi onnistunut tartuttamaan muutamassa tappavan bakteerin, sitä vartenhan petoelukoilla on tappavat bakteerit että saalis kuolee pelkästä puremasta, ei tarvitse kuin odottaa. Ei tarvitse ihmetellä että rakeilla kuola valuu kun pääsevät nuoleskelamaan mehukkaita vauvoja, omistajilla valuu jalkovälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Vanha keino erilaisten hiertymien ja kuppahaavojen hoitoon. Elukalla nuoletetaan toosaa ja kankea niinkauan kuin tuntuu vaivat. Parannuttuasi voivat jatkaa ihan vain muuten nuolettamista. Siihen jää koukkuun... mälli lentää jakiimaliisteri valuu....

        Myös ennaltaehkäisevästi kannattaa nuolettaa. Vanhan kansan viisaus on, että kun genitaalit nuolettaa päivittäin, ne eivät hierry saati haavaudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Vanha keino erilaisten hiertymien ja kuppahaavojen hoitoon. Elukalla nuoletetaan toosaa ja kankea niinkauan kuin tuntuu vaivat. Parannuttuasi voivat jatkaa ihan vain muuten nuolettamista. Siihen jää koukkuun... mälli lentää jakiimaliisteri valuu....

        Miksi viestini poistettiin? Vaadin vastauksen!


    • Anonyymi

      Itsellä on kuusi koiraa. Joskus tulee vähän naarmuja käsiin kynsistä, kun vien niille ruokaa ja koirulit hyppivät ilosta. Koirat nuolevat naarmut ja pian ne paranevatkin. Mitään yleisinfektiota ei ole tullut vaikka koirien kanssa olen vuosia elänyt.

      • Anonyymi

        Nuoleta ahkerasti niin päästään sinustakin ja rakeistasi.


      • Anonyymi

        Minä taas kennelinomistajana en anna niiden juurikaan hyppiä. Nuolla annan minäkin ja yhdessä viestissä mainittu jalkovälin nuolenta on aivan tavallista. Meillä nuollaan ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas kennelinomistajana en anna niiden juurikaan hyppiä. Nuolla annan minäkin ja yhdessä viestissä mainittu jalkovälin nuolenta on aivan tavallista. Meillä nuollaan ja paljon.

        En yhtään ihmettele. Taivaallisia orkkuja kun haaroväliä nuollaan jatkuvasti tai puolen tunnin välein.😉😉😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhtään ihmettele. Taivaallisia orkkuja kun haaroväliä nuollaan jatkuvasti tai puolen tunnin välein.😉😉😉

        Mukavaa lukea kuinka paljon eläinanaalista pitäviä ihmisiä on. Olen ymmärtänyt että juuri ns. koiraihmiset, kasvattajat ym. ovat hyvinkin suopeita tuota sekaantumista kohtaan. Maamme on muuttumassa vapaammaksi lemmikkien monikäyttöisyyden suhteen. Hyvä että saadaan tehoja irti eläimistä, pentunahan niitä on jo opetettava tavoille. ihmistä on elukat tehty palvelemaan eri muodoissaan ja tavoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavaa lukea kuinka paljon eläinanaalista pitäviä ihmisiä on. Olen ymmärtänyt että juuri ns. koiraihmiset, kasvattajat ym. ovat hyvinkin suopeita tuota sekaantumista kohtaan. Maamme on muuttumassa vapaammaksi lemmikkien monikäyttöisyyden suhteen. Hyvä että saadaan tehoja irti eläimistä, pentunahan niitä on jo opetettava tavoille. ihmistä on elukat tehty palvelemaan eri muodoissaan ja tavoilla.

        Isäntä antoi uutenavuotena koiran perceeceen rauhoittavan siemennesteruiskeen. koiruli rauhoittui ja kiitokseksi nuoli emännän jalkovälin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäntä antoi uutenavuotena koiran perceeceen rauhoittavan siemennesteruiskeen. koiruli rauhoittui ja kiitokseksi nuoli emännän jalkovälin.

        Hyvin alkoi sitten vuosi. Koiraa naidessa, on ilot ihmisilä.


    • Anonyymi

      Rakit levittää myös punkkeja niiden myötä erittäin vakavia sairauksia. Erittäin hyvä syy kieltää rakit.

      "Oulun yliopiston hyönteistutkija, intendentti Juhani Itämies on vakuuttunut siitä, että räjähdysmäisesti kasvanut lemmikkikoirien määrä on pääselittäjä puutiaisten eli punkkien nopeaan leviämiseen. Hänen mielestään on vain ajan kysymys, milloin punkit ovat arkipäivää aivan pohjoisimmassakin Lapissa.

      - Koira käy punkin isännäksi jopa paremmin kuin ihminen, kun punkki pääsee piiloutumaan sen karvoihin. Punkkien levittämä borrelia-bakteerikin voi tarttua myös koiraan, Itämies varoittaa.

      Punkit rupesivat Itämiehen mukaan runsastumaan kolmisenkymmentä vuotta sitten ja tänä keväänä punkkitietoja on kantautunut jo niinkin pohjoisesta kuin Rovaniemeltä, Ranualta ja Pellosta.
      Myös borrelia-bakteeria levittävä punkki on koko ajan laajentamassa reviiriään yhä pohjoisemmaksi."
      https://web.archive.org/web/20160304193316/https://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/171261-tutkija-koirat-paasyy-punkkien-vinhaan-leviamiseen

      • Anonyymi

        Punkki jalkovälin karvoituksessa ei hyvä. Aina jälkeen tarkista jalkoväli ettei tartuntaa koirasta.


    • Anonyymi

      Varo.
      Joku päivä koirani tulee nuolaisemaan sinua. Se on vielä vaarallisempaa, koska se on nuolaissut minua sitä ennen, etkä tiedä, kuka on nuolaissut minua ennen koiraa.

      • Anonyymi

        Tuskin kukaan on nuollut sitten vuoden 1955.


    • Anonyymi

      Eiko voisi poistaa jo tuota aloitusta. Eihän siinä mitään tolkkua ole.
      Uudet kommentit tuo vain sen esiin

      • Anonyymi

        Juuri niin, koiran nuolaisu saa aikaan intohimon ja suorastaan himon hyökyaallon jalkovälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, koiran nuolaisu saa aikaan intohimon ja suorastaan himon hyökyaallon jalkovälissä.

        Siitä vain sitten toimintaan, koiraa peliin. Käskytä Musti pukille.


      • Anonyymi

        Haista kakuli


    • Anonyymi

      Muistakaa kaikki koiranomistajat tästä lähtien: älkää enää nuoleskelko koirianne🐶!!!

    • Anonyymi

      Mielestäni suurempi terveysriski on koiranpaskat yleisillä alueilla ja teiden varsilla. Loiset ja taudinaiheuttajat leviävät kengänpohjissa ihmisten pihoille, lasten leikkipaikoille ja sisätiloihin. Eihän ihmisetkään pasko ympäri kylänraitteja ja syystäkin....

      • Anonyymi

        Tuo on totta ! Onkin hyvä asia siivota kaikki koiranpaska pois kengistä. Eräänlainen punkkitarkastus joka on ns. koiranpaskatarkastus ajaa asian hyvin.
        Miten on aktiivisilla koiraaktiihmisillä tuo koiran ryppynarun löysyys. Onko ok vai löysä meneekö jortikka inessiiviin hyvin. Olisi kiva kuulla aktiiviporukan kokemuksia. Miten naiset nuoletus ja akti, onnistuuko hyvin lemmikin kanssa. Käytättekö koiran sperman levitykselle iholle näätäkarva tai muuta, esim. tekokarvapensseliä?


    • Anonyymi

      Onko kohdallenne sattunut nyt epidemian aikana että koira saastaisella kielellään tai kuonollaan on koskenut. Minua nuolaisi naapurin koira saastasella kielellään. Ilmoitin välittömästi asiasta viranomaisille. Varmasti omistajia epidemian aikana sanktioidaan raskaasti kun päästetään saastaisella kielelläan/kuonolla tai muuten elukka koskettamaan ihmistä..

      • Anonyymi

        Ei saisi olla metriä lähempänä toisia, mutta rakkihullut vie saastaiset elukkansa nuolemaan toisiaan ja levittämään kaikkia tauteja. Pitäisi olla itsestään selvää ettei vanhusten annettaisi ulkoittaa omiakaan rakkejaan saati naapureiden rakkeja, m utta ei rakkihulluja kiinnosta.


    • Anonyymi

      Jos ja kun kuolen, kiitos kollektiivisesti koiranomistajien, tästä ei keuhkot enää pahene.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      jos joka nuolaisu johtaisi amputaatioon, ei tässä maassa tai muuallakaan maailmassa taitiasi montakaan kädellistä ja jalallista olla, sen verran usein koirat omistajiaan ja peheenjäseniä, ja koiralliseen taloon tulevia koiranystäviä nuoleksivat.

      • Anonyymi

        Aloitus oli konditionaalissa: "VOI johtaa."


      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa, että tulehdusten lisäksi sukuouolitaudit ovat mahdollisia. Eri tutkimusten mukaan koirista 85-86 prosentilla on jokin sukupuolitauti, useimmiten herpes simplex 1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa muistaa, että tulehdusten lisäksi sukuouolitaudit ovat mahdollisia. Eri tutkimusten mukaan koirista 85-86 prosentilla on jokin sukupuolitauti, useimmiten herpes simplex 1.

        Pitäisi tutkia aina kaikki rakit ja perjeenjäsenet jos jollakin on joku sukupuolitauti.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuo canimorsus tiedetään, ja pitäisikin osata epäillä jos päivystykseen haavansa kanssa lähtee (viimeistään sitten näytteistä löytyy). Ei saa haavoja koirilla nuolluttaa siinä se tarttuu, on opportunisti patogeeni eli jos sattuu väärään paikkaan niin tekee infektion. Terveellä iholla se on harmiton.

    • Anonyymi

      Todella erikoista että vielä nykyäänkin jotkut ihmiset luulee, että koiran nuolaisu on jotenkin hyvästä ja desinfioivaa haavoille!

      Koiran suu on kunnon bakteeripesäke ja vain tyhmät ihmiset antavat koiran nuolla haavojaan.

      Sukulaiseni antoi koiransa nuolla haavaansa ja se haava tulehtu todella pahasti ja sukulainen sai siitä verenmyrkytyksen. Ei uskonut kun lääkäri kertoi minkälainen bakteeripesäke koiran suu on ja että koiran ei tulisi antaa nuolla ihmisten haavoja. Sukulainen haukkui lääkärin ,sillä eihän hänen musti-Missensä ole mikään bakteeripesäke, vaan tasavertainen elämänkumppani.

    • Anonyymi

      Vakava juttu tuo koiralla nuolettaminen. Täälläkin moni vakinaisista kirjoittajista on kuvaillut kuinka jalköväli tulehtuu, elin rohtuu ja jopa voi mädäntyä. Lisäksi tuo koiran nuolenta on taas eri kategoriaa ja sekin on syytä ottaa vakavasti.

      • Anonyymi

        Asioista on syytä kirjoittaa, vaikka sitten vakinaisten kirjoittajien. Yleensä tuo koiran nuoleminen on ihan tyydyttävää touhua. Tietenkin paljon on siitä kiinni mistä kohti koiraa nuollaan ja pitääkö eläin siitä.


    • Että jos loppuis tuo paskanpuhuminen niin ilmoitan kaikille edellä olevan uskoville.

      Olen lähellä 70 ikävuotta ja minulla on aina avioliittomme aikana ollut koira/koiria. Koirat on nuollut päivittäin sekä minua että miestäni.

      Eli meidän olisi pitänyt kuolla jo lähes viisikymmentä vuotta sitten. ja tämä on itse koettu, ei tartte muita testejä.

      Eli kun jatkat tota paskaas niin hanki jotain lääketieteellistä faktaa asialle eikä vaan omaa jorinaasi.

      Koiralle allergiset ihmiset ovat asia erikseen mutta ei koirat juokse nuoleskelemassa ihmisiä suinpäin ja omani ainakin on hihnassa. Niin ovat muutkin koirat mitä vastaan tulee.

      • Anonyymi

        Totta, joskus jotkut ovat hiukan harhaisia.


      • Anonyymi

        Kai nuolet vastavuoroisesti takaisin, 69? Ei kaikkiin tauteihin kuole, mutta näkeehän sen että olet taantunut lähes rakkisi tasolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai nuolet vastavuoroisesti takaisin, 69? Ei kaikkiin tauteihin kuole, mutta näkeehän sen että olet taantunut lähes rakkisi tasolle.

        Eipä luulisi sinua rasittavan tuo. Ota suunta nikkilän suuntaan, eiköhän sieltä jostain hoitopaikka sinunlaisellekin järjesty.
        Hastalavista ja halivilivoo.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Eipä luulisi sinua rasittavan tuo. Ota suunta nikkilän suuntaan, eiköhän sieltä jostain hoitopaikka sinunlaisellekin järjesty.
        Hastalavista ja halivilivoo.

        Kivaa että vielä tuossa iässä harrastatte kolmen kimppaa ja jopa eläimen kanssa. Oletteko kokeilleet muita eläimiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kivaa että vielä tuossa iässä harrastatte kolmen kimppaa ja jopa eläimen kanssa. Oletteko kokeilleet muita eläimiä?

        Luuletko olevasi vitsikäskin? Mene hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kivaa että vielä tuossa iässä harrastatte kolmen kimppaa ja jopa eläimen kanssa. Oletteko kokeilleet muita eläimiä?

        Haista vanha paska.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Haista vanha paska.

        Koiranpaska?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivaa että vielä tuossa iässä harrastatte kolmen kimppaa ja jopa eläimen kanssa. Oletteko kokeilleet muita eläimiä?

        Aasia kerran


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Luuletko olevasi vitsikäskin? Mene hoitoon.

        Olisko nimim Taruolennon aika panna se netti kiinni pysyvästi


    • Anonyymi

      Oletko ollut aivokuollut koko 70-vuotisen ikäsi?

      • En mutta sinä näköjään olet. Etkö pysty tuottamaan parempaa tekstiä. Tai paree olisi kun et kirjoittais ollenkaan. Sanomasi on täysin mitätöntä.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        En mutta sinä näköjään olet. Etkö pysty tuottamaan parempaa tekstiä. Tai paree olisi kun et kirjoittais ollenkaan. Sanomasi on täysin mitätöntä.

        Taruolennon paska on ihanan makuista!


    • Anonyymi

      Tuo pitää paikkansa. Jos koira on nuollut tai olet itse nuollut koiraa on mahdollista että seurauksena voi olla jopa raajan/elimen amputaatio. Tätä asiaa on tutkittu ja havaittu että se pitää paikkansa. Tutkimuslähdeaineistoa en lähde tänne linkkaamaan, sen saa jokainen itse hakea. Jos on kiinnostusta kyllä materiaalia löytyy.

      • Anonyymi

        Ihmisiä jotka nuolettavat paikkojaan koirilla on paljon. Heille on jopa oma palsta täällä, jossa voi kokemuksia ja ajatuksia vaihtaa. Koiraa nuolevat ovat omaa luokkaansa, tuntuu hiukan kuvottavalta koiraa nuolla. Toki jos mieli tekee suotakoon se ilo heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä jotka nuolettavat paikkojaan koirilla on paljon. Heille on jopa oma palsta täällä, jossa voi kokemuksia ja ajatuksia vaihtaa. Koiraa nuolevat ovat omaa luokkaansa, tuntuu hiukan kuvottavalta koiraa nuolla. Toki jos mieli tekee suotakoon se ilo heille.

        Ällöttävin video kun nuori ämmä imee rakin kieltä, mikä on kaikkein saastaisin. Tai onhan ne kaikki rakkivideot ällöttäviä kun kuola valuu joka paikaan, miten sellaisessa asunnossa kukaan pystyy asumaan.


      • Jokaista koiranomistajaa on koira nuollut. Eli sairastuneita tai kuolleita pitäisi olla pivin pimein. Kyllä hauskaa nämä teitin juttunne. Suomen koiraihmimnen tietää koiran tavat ja rakasstaa koiraansa kuin lapsiansa.

        Sun juttus olisi pitänyt tulla ilmi jo vuosikymmeniä sitten tai sata vuotta sitten. Siitä asti koira on ollut vahtina je kehityksen myötä nyt myös enimmillään lemmikkinä.

        Hastalavista ja halivilivoo


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Jokaista koiranomistajaa on koira nuollut. Eli sairastuneita tai kuolleita pitäisi olla pivin pimein. Kyllä hauskaa nämä teitin juttunne. Suomen koiraihmimnen tietää koiran tavat ja rakasstaa koiraansa kuin lapsiansa.

        Sun juttus olisi pitänyt tulla ilmi jo vuosikymmeniä sitten tai sata vuotta sitten. Siitä asti koira on ollut vahtina je kehityksen myötä nyt myös enimmillään lemmikkinä.

        Hastalavista ja halivilivoo

        Tuo on kyllä totta. Amputaatioita on jouduttu tekemään paljon. Ylempänä on viesti jossa kerrotaan että validia dataa on saatavana ihan jokaisen ulottuvissa lukuisista operaatioista. Ymmärrän ettei viestin lähettäjä ole kaikkea tänne copypastannut. Myöskin tuon että antaa koiran nuolla itseään intiimialueelta asetetaan kyseenalaiseksi. Tulehdusvaara on todella suuri. Tietenkin aina voi kokeilla, siitähän voi pitää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta. Amputaatioita on jouduttu tekemään paljon. Ylempänä on viesti jossa kerrotaan että validia dataa on saatavana ihan jokaisen ulottuvissa lukuisista operaatioista. Ymmärrän ettei viestin lähettäjä ole kaikkea tänne copypastannut. Myöskin tuon että antaa koiran nuolla itseään intiimialueelta asetetaan kyseenalaiseksi. Tulehdusvaara on todella suuri. Tietenkin aina voi kokeilla, siitähän voi pitää.

        Kuulehan hei paskahousu. Koiran varsinainen virka on oikein hyvin ihmisten tiedossa.
        Jos olet itse saanut jonkun tulehduksen koirasi kanssa niin koira pitää ottaa sinulta pois heti.
        Olet älykääpiöistä pienin ja toivon että surkastut.
        Enempää ei ole sanottavaa kuin että hasta la paska ja häviä tästä elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta. Amputaatioita on jouduttu tekemään paljon. Ylempänä on viesti jossa kerrotaan että validia dataa on saatavana ihan jokaisen ulottuvissa lukuisista operaatioista. Ymmärrän ettei viestin lähettäjä ole kaikkea tänne copypastannut. Myöskin tuon että antaa koiran nuolla itseään intiimialueelta asetetaan kyseenalaiseksi. Tulehdusvaara on todella suuri. Tietenkin aina voi kokeilla, siitähän voi pitää.

        Itseäni ei haittaa jos jotain osaani vähän amputoidaan, se on vain lannoitetta luonnolle.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Kuulehan hei paskahousu. Koiran varsinainen virka on oikein hyvin ihmisten tiedossa.
        Jos olet itse saanut jonkun tulehduksen koirasi kanssa niin koira pitää ottaa sinulta pois heti.
        Olet älykääpiöistä pienin ja toivon että surkastut.
        Enempää ei ole sanottavaa kuin että hasta la paska ja häviä tästä elämästä.

        Onko kova fiksaatio paskaan kun sitä hoet. Anna nyt koirulin 🐶 vaan nuolla haaroja niin rauhoitut 👍👍


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Kuulehan hei paskahousu. Koiran varsinainen virka on oikein hyvin ihmisten tiedossa.
        Jos olet itse saanut jonkun tulehduksen koirasi kanssa niin koira pitää ottaa sinulta pois heti.
        Olet älykääpiöistä pienin ja toivon että surkastut.
        Enempää ei ole sanottavaa kuin että hasta la paska ja häviä tästä elämästä.

        Rakkihullut ovatkin älykääpiöistä suurimpia :)

        Ei tietenkään jokaisesta nuolaisusta tule bakteeria verenkiertoon, eihän kenelläkään ole aina haavoja, eikä haavastakaan joka kerta pääse bakteerit lisääntymään verenkierrossa. Ei HIVkään tartu yhdynnässä läheskään joka kerta ihmisestä toiseen, mutta harva haluaa ottaa riskiä.

        Läheskään kaikkia tauteja ei tiedetä mikä aiheuttanut, mutta rakinpaskapöly jne sairastuttaa valtavasti esim vanhuksia keuhkokuumeeseen ja aiheuttaa kuolemia vaikkei itsellään ole rakkia. MRSA on paheneva ongelma sairaaloissa, eikä ihme kun rakkien tuoreuuat ovat saastuneet siitä yli 40% ja rakit kantaa myös tuota bakteeria kaikkien lihansyöjäbakteerien ja muiden lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkihullut ovatkin älykääpiöistä suurimpia :)

        Ei tietenkään jokaisesta nuolaisusta tule bakteeria verenkiertoon, eihän kenelläkään ole aina haavoja, eikä haavastakaan joka kerta pääse bakteerit lisääntymään verenkierrossa. Ei HIVkään tartu yhdynnässä läheskään joka kerta ihmisestä toiseen, mutta harva haluaa ottaa riskiä.

        Läheskään kaikkia tauteja ei tiedetä mikä aiheuttanut, mutta rakinpaskapöly jne sairastuttaa valtavasti esim vanhuksia keuhkokuumeeseen ja aiheuttaa kuolemia vaikkei itsellään ole rakkia. MRSA on paheneva ongelma sairaaloissa, eikä ihme kun rakkien tuoreuuat ovat saastuneet siitä yli 40% ja rakit kantaa myös tuota bakteeria kaikkien lihansyöjäbakteerien ja muiden lisäksi.

        Mene museoon ja pysy siellä. En vaan tiedä mikä museo ottaisi vastaan mutta yritä. Olet täysi nuija tai ei niin vaan olet tosi nuija. Et kait asu pysyvästi Suomessa?


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Mene museoon ja pysy siellä. En vaan tiedä mikä museo ottaisi vastaan mutta yritä. Olet täysi nuija tai ei niin vaan olet tosi nuija. Et kait asu pysyvästi Suomessa?

        Miksiköhän rakkihullut tunkee kaupunkeihin, ainoa oikea paikka teille on korpi, missä ette aiheuta haittaa muille ihmisille. Rakit pidettävä kiinni tosin sielläkin ja etenkin eläinten rauhoitusaikoina.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Mene museoon ja pysy siellä. En vaan tiedä mikä museo ottaisi vastaan mutta yritä. Olet täysi nuija tai ei niin vaan olet tosi nuija. Et kait asu pysyvästi Suomessa?

        Taruolento painu vittuun!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkihullut ovatkin älykääpiöistä suurimpia :)

        Ei tietenkään jokaisesta nuolaisusta tule bakteeria verenkiertoon, eihän kenelläkään ole aina haavoja, eikä haavastakaan joka kerta pääse bakteerit lisääntymään verenkierrossa. Ei HIVkään tartu yhdynnässä läheskään joka kerta ihmisestä toiseen, mutta harva haluaa ottaa riskiä.

        Läheskään kaikkia tauteja ei tiedetä mikä aiheuttanut, mutta rakinpaskapöly jne sairastuttaa valtavasti esim vanhuksia keuhkokuumeeseen ja aiheuttaa kuolemia vaikkei itsellään ole rakkia. MRSA on paheneva ongelma sairaaloissa, eikä ihme kun rakkien tuoreuuat ovat saastuneet siitä yli 40% ja rakit kantaa myös tuota bakteeria kaikkien lihansyöjäbakteerien ja muiden lisäksi.

        Ai että koirat ovat vastuussa vanhusten kuolemista ja sairaaloissa olevista bakteereista.

        Miten tiede on noin jäljessä omaa tietämyyttäsi. Ei kait voi olla niin että sinä yksin olet päätynyt tähän lausumaasi.

        Miten perustelet sen että minulla ja perheenjäsenillämme on ollut koira yli 40 vuotta eikä yksikään ihminen ole sairastunut mihinkään kummaan koiratautiin.
        Plus ne tuhannet muut koiran omistajat. Kyllähän tuollaisesta olisi kirjoitettu ja raportoitu jos tällaista olisi tullut esille.

        Nyt faktaa pöytään ja loppu tuo paskan puhuminen.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Ai että koirat ovat vastuussa vanhusten kuolemista ja sairaaloissa olevista bakteereista.

        Miten tiede on noin jäljessä omaa tietämyyttäsi. Ei kait voi olla niin että sinä yksin olet päätynyt tähän lausumaasi.

        Miten perustelet sen että minulla ja perheenjäsenillämme on ollut koira yli 40 vuotta eikä yksikään ihminen ole sairastunut mihinkään kummaan koiratautiin.
        Plus ne tuhannet muut koiran omistajat. Kyllähän tuollaisesta olisi kirjoitettu ja raportoitu jos tällaista olisi tullut esille.

        Nyt faktaa pöytään ja loppu tuo paskan puhuminen.

        Miten luulet tietäväsi ettei kukaan sivullinen ole sairastunut/kuollut rakkiesi takia, et mitenkään. Fiksuimmat uskoo tieteellisiä tutkimuksia, tyhmimmät rakkihullut nuolettaa haavojaankin rakeillaan.

        Faktaa löytyy vanhoista keskusteluista, vaikka kovasti olette yrittäneetkin poistattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulet tietäväsi ettei kukaan sivullinen ole sairastunut/kuollut rakkiesi takia, et mitenkään. Fiksuimmat uskoo tieteellisiä tutkimuksia, tyhmimmät rakkihullut nuolettaa haavojaankin rakeillaan.

        Faktaa löytyy vanhoista keskusteluista, vaikka kovasti olette yrittäneetkin poistattaa.

        Mistä luulet tietäväsi? Siitä että kun oma koirani nuolee vain sukulaisia tai yleisesti ottaen lähimpiään. Heistä yksikään ei ole sairastunut koiratautiin. Et kait luule että se nuolee jokaista vastaantulijaa.
        Koira ei yleisesti ottaen ole sellainen.
        Eli näkemiin ja mieluummin hyvästi.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Mistä luulet tietäväsi? Siitä että kun oma koirani nuolee vain sukulaisia tai yleisesti ottaen lähimpiään. Heistä yksikään ei ole sairastunut koiratautiin. Et kait luule että se nuolee jokaista vastaantulijaa.
        Koira ei yleisesti ottaen ole sellainen.
        Eli näkemiin ja mieluummin hyvästi.

        Eikä ole ikinä paskonut ulos, joopa joo. Ne nuolemalla saadut bakteeritkin voi levitä kehen tahansa heikkokuntoiseen vanhukseen joka sitten sairastuu ja kuolee. Rakkihullut pitäisikin olla karanteenissa tai asua keskenään jossain korvessa.


    • Anonyymi

      Turhaa irvokkaasti herjata jotakin kirjoittaa kuten näyttää olevan toisilla tyyli. P-ousuksi ja jopa toisen vahingoittumisen toivominen on mielestäni niin sairasta että asiasta on hyvä ulmoittaa ylläpitoon. Tuollaisen häiriintyneen tekstin tuottaja on saatava vastuuseen tai jonkinlaiseen keskustellun tai peräti kunnon hoitoon. Lisäksi perätön väittämä etteikö koiraeläimen nuolenta ole vaarallinen ja johtaa jopa amputaation on pikemmiten korjattava. Tuon loanheiton ja aliarvoisen nimittelyn on loputtava.

      • Mene hoitoon paskahousu.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Mene hoitoon paskahousu.

        Haha! Kuka puhuu?


    • Anonyymi

      Olisi todellakin aika herätä asian vakavuuteen. Tuo nuoleminen voi pahimmillaan olla ihmiselle todella vaarallista. Täällä palstalla useat vastuuttomat kirjoittajat suorastaan kehoittavat nuolettamaan. Nykytilanteessa tuollainen yllyttäminen voi aiheuttaa kohtalokkaat seuraukset. Käden tai keskijalan amputointi ei ole leikin asia. Jotain rajaa noihin kirjoituksiin.

    • Anonyymi

      Juu,jos onkin ärhäkkä koira,se ei pidä että nuolaistaan kuonosta.Voi tosiaan käydä kiinni naamaan,tai käteen ja lähteä palojakin pahimmillaan.

      • Anonyymi

        Ei kannata todellakaan nuolaista koiraa. Antaa vaan koiran nuolla paikat. Tulehtuneet kantapäät ja genitaalit ovat terveitä kun ahkerasti eläimellä hoidattaa.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi että asia on arka ja monella tapaa hyvinkin tunteisiin menevä. Tuosta nuolettamisesta ollaan kasvattajapiireissä montaa mieltä, toiset nuolettaisivat vain käsiä ja jalkoja toiset jopa intiimialueitaan. Tietenkin kehotan kokeilemaan, mikä tuntuu hyvältä on sitä.

    • Anonyymi

      Olen jo aikaisemmin kirjoittanut samasta asiasta eli koiralla nuolettamisesta. Olen itse koiranomistaja ja jo sen ikäinen että olisin täysin amputoitu jos koiran nuolenta aiheuttaisi jotain. Vuosia on koirani nuollut minua joka paikasta eikä mitään ole tapahtunut. Tuo genitaalialueen nuolettaminen ei minulla ole ollut pääasia mutta nyt olen alkanut pitää siitä. Tuskin sekään aiheuttaa amputaation tarvetta, toki jos koira on nuollut paräpäätään en siihen heti omaa hilloviivaa tyrkylle työnnä. Odotan ja desinfioin koiran kuonon hyvin jotta nuolenta on molempien kannalta hyvä ja puhdas.

      • Anonyymi

        Parasta onkin. Koiran kuono on saastaa täysi ja jos sellaisen päästää ihan ilman pesua/desinfiointia nuolemaan jalkoväliä voi tulla pahaa jälkeä. Tulehdukset ja veneeriset taudit junttaantuvat alapäähän niin että toipuminen voi kestää kauan. Ei auta ihan tavallinen salva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta onkin. Koiran kuono on saastaa täysi ja jos sellaisen päästää ihan ilman pesua/desinfiointia nuolemaan jalkoväliä voi tulla pahaa jälkeä. Tulehdukset ja veneeriset taudit junttaantuvat alapäähän niin että toipuminen voi kestää kauan. Ei auta ihan tavallinen salva.

        Tuntuu olevan nuolettajien kokousketju. Hyviä hytinöitä vaan, isoa kieltä sisään ja minne vaan.


    • Anonyymi

      Kiitos kirjoituksesta! Minulla on kaksi koiraa, ne eivät nuole muita ihmisiä. Ei edes tuttujamme. Todellakin voi mitä tahansa infektioita saada koirasta. Oma nuori koirani söi metsän eläinten ulosteita. Ei tehnyt mieli antaa kättä nuuhkuttaa lenkin jälkeen. Nykyään ei syö enää metsäeläinten kakkoja. Silti en suukkottele koirieni kanssa. Ilmasuukkoja kyllä lentää. Silloin tällöin koirani lipaisevat kättä taijalkaa. Sille ei voi mitään. Muuten tämä ei ollut minulle mitenkään uutta. Kotieläimistä voi saada ihan mitä vaan. Vihatonta loppupäivää kaikille!

    • Anonyymi

      Nuolettaminen ok mutta keskustelussa esiin noussut intiimi kanssakäynti koiran kanssa ei ole mielestäni ok. Vaikka se on maassamme laillista ja sallittua on se jotenkin outoa.

      • Anonyymi

        Meillä on omat mieltymyksemme. Toiset ovat lähemmässä kosketuksessa koiraansa, minä tyydyn siihin että koira nuolee minua ja tyydytyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on omat mieltymyksemme. Toiset ovat lähemmässä kosketuksessa koiraansa, minä tyydyn siihin että koira nuolee minua ja tyydytyn.

        Meillä on vaimon kanssa aina muffe nuolemassa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on vaimon kanssa aina muffe nuolemassa mukana.

        Ainahan se porukalla parempaa. Etenkin jos koira opetettu oikein nuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan se porukalla parempaa. Etenkin jos koira opetettu oikein nuolemaan.

        Minulla koissu näykkäsi uloimmat häpyhuulet poies


    • Anonyymi

      Koira on riistänyt monen ihmisen hengen, kaikkea ei ole julkisuuteen tullut. On olemassa koiria jotka ilmaisevat kimppuun käymisen irvistämällä ennakolta. Koiria koulutetaan siihen. Tuttavani koira on juuri sellainen. On kuulemma purrut häntä monta kertaa. Koirat ovat pelastaneet ihmisiä maala ja merellä. Onpa koira purrut isäntää työn touhussa. Sitten vielä nämä koulutetut koirat voivat olla hyvinkin herkkiä käymään pääle.

    • Anonyymi

      Nuolettamisessa kannattaa olla varovainen. Olin nuolettamassa koirallani, kun hän puri mimua vaginaan.

      • Anonyymi

        Nuolettaminen on todella sensitiivinen kokemus. Todella ihanaa, Sääli että näykkäisi liian lujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuolettaminen on todella sensitiivinen kokemus. Todella ihanaa, Sääli että näykkäisi liian lujaa.

        Hän vain tervehti hampailla, se oli ihan kivaa kyllä! Tykkään muutenkin vähän rajummista otteista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän vain tervehti hampailla, se oli ihan kivaa kyllä! Tykkään muutenkin vähän rajummista otteista

        Sitten tervehtii vähän rajummin kun kysit terävillä kysilläsi. Moni rakkihullunainen löytynytkin alastomana tai housut kintuissa raadeltuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tervehtii vähän rajummin kun kysit terävillä kysilläsi. Moni rakkihullunainen löytynytkin alastomana tai housut kintuissa raadeltuna.

        Eihän nyt sentään! Eihän koira koskaan purisi ketään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tervehtii vähän rajummin kun kysit terävillä kysilläsi. Moni rakkihullunainen löytynytkin alastomana tai housut kintuissa raadeltuna.

        Aah, raatelu!


    • Anonyymi

      Kaikille oikeille ihmisille vastaus, siis ei näille poikkeaville eläimiinsekaantujille.
      Loukkasin jalkani työhommissa sellaisen metallimöhköleeseen joka oli leikattu vielä isommasta möhkäleestä leikkausnestettä käyttäen. Sain siitä helkkarin terävästä reunasta haavan joka ei parantunut millään. Ei lääkärin antamilla neuvoilla eikä lääkkeillä. Oli salvaa oli rohtoja jos jonkinlaisia, oli sairaslomaa ja kääreitä mutta mikään ei auttanut. Lääkäri kertoi sen leikkausnesteen olleen jotain "ihmeellistä".
      No meillä oli sellainen pikku koira, sellainen kotikoira kaikkien kaveri ja ilopilleri. Se oli aina kiinnostunut jos oli joku vaiva ja varsinkin haavoista se oli kiinnostunut. Kun se oli aina siinä lähellä niin annoin sen tutkia sitä haavaa ja kun se oli haistellut aikansa (siis ei alkanut nuolla heti niin kuin yleensä) se kokeili/haisteli sievästi haavaa ja antoi olla. Ajattelin että ei mitään apua mutta seuraavana päivänä nuuhkaisi ja nuolaisi vähän ja seuraavana päivänä enemmän ja taas joka päivä enemmän. Haava alkoi parantua ja kun pari viikkooa oli tätä jatkunut haava oli paljon parempi ja noin kolmen viikon jälkeen parantunut ja siitä ei jäänyt edes arpea. Sillä oli ne bakteerit millä haava parani.

      • Anonyymi

        Hieno todiste siitä ettei se nuoeskelu estänyt lääkeitä vaikuttamasta, eikä joka kerran kuole rakin nuolaisusta tai saa mitään tautiakaan, tosin ne voi olla pitkään piileviä. Todistaaksesi rakkihulluutesi, älä ikinä enää mene lääkärille, vaan anna rakkisi tohtoroida.


      • Anonyymi

        Siitähän on se sanonta, että se parantaa kun pieneen haavaan sylkäisee ja isompaan kusasee. Itse juon aina aanuseni ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa.


      • Anonyymi

        Pilluani nuoli koira ja se umpeutui, ihanaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän on se sanonta, että se parantaa kun pieneen haavaan sylkäisee ja isompaan kusasee. Itse juon aina aanuseni ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa.

        Korjaus: juon aamukuseni ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa.


    • Anonyymi

      Koirien annetaan nuolla omaa kroppaa ja jäseniä. Siinähän nuo bakteerit leviävävät kuten myös erilaiset vaaralliset amputointia vaativat tulehdukset ja kuoliot.

      • Anonyymi

        On pahan näköinen tuo netissä oleva video kun on koira nuollut. Nuolemisesta aiheutunut visvatulehdus on koko alapään tulehduttanut. Hirveää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On pahan näköinen tuo netissä oleva video kun on koira nuollut. Nuolemisesta aiheutunut visvatulehdus on koko alapään tulehduttanut. Hirveää.

        Kerrassaan kaamea pätkä. Siinä on nuoletettu kyllä yhtämittaa tunteja joka päivä, ei tuollainen mädäntyminen muuten aiheudu. Ehkä vieläpä yhdytty eläimeen lain toki sen salliessa. Siinä on jo hiukan liikaa, pitäisi pelkän nuolettamisen riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrassaan kaamea pätkä. Siinä on nuoletettu kyllä yhtämittaa tunteja joka päivä, ei tuollainen mädäntyminen muuten aiheudu. Ehkä vieläpä yhdytty eläimeen lain toki sen salliessa. Siinä on jo hiukan liikaa, pitäisi pelkän nuolettamisen riittää.

        Lieneekö edes laillista nuolettaa noin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieneekö edes laillista nuolettaa noin

        Toki on. Maassamme on laillista yhtyä eläimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki on. Maassamme on laillista yhtyä eläimiin.

        Mutta se yksi maajussi taisi saada sakkoa, kun raiskasi sonnin? Tai ainakin se oli uutisissa. Lauttasaaressa tapahtui siinä Isokaarella


    • Anonyymi

      Eilen oli uutinen Ruotsista jossa mies oli tulehduksen ja laajan infektion seurauksena menettänyt keskiraajansa. Hän oli käyttänyt koiraa jonkinlaisena apulaisena joka käskystä nuollut miestä. Tässä taas yksi tapaus lisää noihin paljon uutisoituihin nuolentatapauksiin. Nykyisen covid aallon aikana on vastuutonta antaa koiran nuolla mitään paikkaa ihmisessä. Toki läntinen naapurimme on kaikessa oudossa meitä edellä.

      • Anonyymi

        Harvinaista, useimmiten peniksen menetys koiraseksissä johtuu siitä, että koira puree peniksen irti. Hauska pikku namipala, mums mumsvuh vuh hauhau


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaista, useimmiten peniksen menetys koiraseksissä johtuu siitä, että koira puree peniksen irti. Hauska pikku namipala, mums mumsvuh vuh hauhau

        Taitaa olla rakkihullujen tekemiä murhia, kuten sekin netissä leviävä video missä purettavat rakeillaan. Naisilta lähtee joskus henki kun yrittävät pakottaa rakkinsa astumaan, nuolettamalla saavat lähinnä tauteja, toki nistäkin henki lähtee hyvällä tuurilla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minua ei yksikään koira ei muukaan nuole. T. koiratyttö hämeestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei yksikään koira ei muukaan nuole. T. koiratyttö hämeestä

        Voin tulla panemaan jos oot hyvännäköinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin tulla panemaan jos oot hyvännäköinen

        Hyvin sopii, tosin vain kakkoseen. Rektumi ripulissa odotaaaaaahh,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sopii, tosin vain kakkoseen. Rektumi ripulissa odotaaaaaahh,

        Hienoa, koirakin mukaan leikkiin!


    • Anonyymi

      Tämäkin asia tutkittu monen tahon toimesta. Ihmiset eivät vieläkään usko ettei koiralla kannata nuolettaa mitään paikkoja kropassaan, Seuraukset voivat olla vakavat, Antaa koiran nuolla vain omaa peräänsä tai toisen koiran,

    • Anonyymi

      Minun koirani on aina nuollut alapäätäni enlä ole koskaan saanut mitään oireita. Häpyhuulet hän naukkaisi irti kerran, mutta mitä niillä edes tekee, ei mitään

      • Anonyymi

        Inhottava kuitenkin, vaikka itse asian hyväksyy. Nykyään on hyvää plastiikkakirurgiaa myös julkisella puolella, kannattaa kysellä. Vähemmän nuolentaa sitten kun uudet laitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhottava kuitenkin, vaikka itse asian hyväksyy. Nykyään on hyvää plastiikkakirurgiaa myös julkisella puolella, kannattaa kysellä. Vähemmän nuolentaa sitten kun uudet laitettu.

        Juu ei minua haittaa! Uudet häppärit saa tosta vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei minua haittaa! Uudet häppärit saa tosta vaan!

        Hyvät on uudet roikkohuulet tosta vaan koirulilla nuolettaa. Koira kiittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät on uudet roikkohuulet tosta vaan koirulilla nuolettaa. Koira kiittää.

        Meidän emäntä sai uudet huulet kun pojan hörökorvia pienennettiin.


    • Anonyymi

      Tulehdusriskihän siinä on, koska koirat nuolevat anustaan. Emäntää nuollessa kolibakteerit siirtyvät ihmisen munasarjoihin. Riski on kuitenkin pieni, jos a) oolet neitsyt tai b) sinulla oli jo vaihdevuodet. Muussa tapauksessa on syytä mennä gynekologille, vaikkei oireita olisikaan. Pahassa tilanteessa märkäkertymä poistetaan leikkauksella, jottei jouduta poistamaan sukuelimiä. Lisää aiheesta: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00746

      • Anonyymi

        Virtsarakon mätäneminen on myös ikävää tai kun leviää suolistoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtsarakon mätäneminen on myös ikävää tai kun leviää suolistoon.

        Ikävää asiaa kun koirat saastuttavat ihmisen sairaaksi ikävä asia. Koira kannattaa desinfioida hyvin. Ei saa päätää nuolemaan jos joira on juuri nuollut anusaukkoa.


    • Anonyymi

      Nyt pandemian aikaan on varottava erityisesti koiran kieltä. Nuo vekkulit peräreiän nuolijat nuolaisevat heti perän nuolun jälkeen naamaasi. Niinpä. koirulilta tuli korona. Nuoletukset keskeytettävä ainakin kuukaudeksi. Johan siinä ierotiikkaelämä kärsii.

      • Anonyymi

        Koronaräkää kadulta kuonossa ja jaloissa suoraan sohvalle ja naamalle, yäk. Pitäisi kieltää ehdottomasti tuomasta rakkejaan kauppoihinkin, mutta siellä niitä vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronaräkää kadulta kuonossa ja jaloissa suoraan sohvalle ja naamalle, yäk. Pitäisi kieltää ehdottomasti tuomasta rakkejaan kauppoihinkin, mutta siellä niitä vaan on.

        Missä rakkien hengityssuojat, nuuhkivat joka paikkaa ja levittävät koronaa muiden tautien lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä rakkien hengityssuojat, nuuhkivat joka paikkaa ja levittävät koronaa muiden tautien lisäksi.

        Kun korona on ohi jää maassamme heitteille satoja, ehkä tuhansia koiria. Niitä on otettu hetken seuraksi, lapsille kaveriksi tai muuten leluksi, jne. Kun rokotukset ovat loppuneet ja tilanne normalisoitunut, ihmisille on kehittynyt laumasuoja, vaarana ovat koiralaumat. Heitteille jätetyt koirat muodostavat laumoja joissa korona leviää, lisäksi ne ovat vaarallisia ympäristölle eri tavoin. Toivottavasti ihmiset huomioivat vaarat ja varautuvat tilanteisiin ja agressiivisiin koiriin ja koiralaumoihin. Tähän on hyvä myös metsästysseurat ja muut viranomaiset saada mukaan jotta raivoavat elukat saadaan hillittyä ja lisääntyminen loppumaan.


    • Anonyymi

      Ilmanko hesassa paljon koronaa kun rakit levittää, eivätkä käytäkään rakkeja testaamaan kun tajusivat että levittäisi lisää.

      • Anonyymi

        Nyt matalalla kynnyksellä koirat koronatestiin. Useat lääkäriasemat ottavat koirakoronatestejä. Ikävää jos alapään limakalvojen kautta leviää tauti kun altistunut koira on nuollut antaumuksella.


    Ketjusta on poistettu 61 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe