Ei Loimaa olekaan pahin sukurutsinkialue Suomessa! Se vieressä oleva Ypäjä vie voiton. Luin Hämeen historiaa Wilkuna ja Putkonen teoksista, joissa paljastettiin, että Ypäjällä isät makasi tyttärensä tiineiksi vielä 1920! Pakkonaittivat ne sitten serkkupojilleen, luvaten tilan siirtymisen, jos ei olut omia poikia.
Hattulan ja Tammelan papit kävivät 1920 lokakuussa talo talolta paikoissa haukkumassa ja synnistä saarnaamassa Perttulassa, Asemalla ja Palikkalassa. Mukana oli lääninlääkäri Wahlström.
Oli myös jotenkin yleinen tieto, että isännän aikuiset pojat saivat maata isännän uusimman nuorikon. Usein edelliset olivat kuolleet synnytyksissä. Ihana paikkakunta, muutan sinne seuraamaan ilmeitä ja tautien runnellusta.
Sitä sukurustinkia
4
149
Vastaukset
- Tilaa_on
Tervetuloa vaan. Kyllä tänne yksi luulotautinenkin mahtuu.
- Sisaren_mies
Aloittaja saattaa olla väärässä. Osa Ypäjästä kuului ennen Loimaaseen. Mannisten kylä ja sen länsipuoliset alueet eli raja kulki läheltä nykyistä keskustaa. Asema on ollut selkeästi Loimaan puolta, Perttula siinä ja siinä. Eli kyllä se rustninki ihan loimaalaislähtöistä täälläkin on.
- maalainenvaan
En tunne kirjaa, voisitko kertoa, miten äidit suhtautuivat tähän kaikkeen?
Heistä tuli kyliä kiertäviä vanhuksia, jotka leskiksi jäätyään heitettiin lasten toimesta ulos.
Missä vaiheessa naisleski sai asumisoikeuden tai omistusoikeuden avioparin yhteiseen maatilaan? Vielä tänäänkään heillä ei oe helppoa, naapurit ja "serkkupojat" vahtivat ahneina. Miesten maa ja valta. - maalailevinaan
Kyllä se rajalahdentiestä se raja meni se nyt juuri ja juuri ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627