Asiahan ei minulle kuulu ja olen pannut merkille, että se ei kyllä kuulu kennellekään päättäjille, tai onhan siitä siitä keskustelltu siis selitelty, kuten asiasta vastaava taivasministerikin. Ministerin posti säilynyy ilmeiseti maaliin asti.
Meillä on yli 10% henkilöstövajaus poliisissa. Ja osaa koulutettuja pidetään työttömänä. Ja töitä on lisäksi enemmän kuin koskaan. Sisäministeriöllä on tietysti tiedossa syrjäseudun katastrofi poliisipulan vuoksi mutta mitään ei siihen tulla tekemään, paitsi selittellään. Poliisit työllistyy nytkin valtaosalta kasvukeskuksiin 95 % . Lisäksi taajamissa on kaikella tavalla valvontakamerat ja tekniikka suurena apuna. LP-poliisin partiot oli joskus hyvä apu haja-asutusalueella kentällä kiireisessä hätätilassa tapahtuneissa järjestys-väkivaltatapahtumissa paikallispoliisin avuksi mutta ei enää. (tästä ei saanut keskustella). Eli maalla-asuvat saavat jatkossa turvata itseään ja omaisuuttaan yksityisin turvapalveluin. Erinomaista silloinhan maaseudun väki työllistyy vartiointiliikkeisiin. Sama tyhjiö koskee myös sairasautopalveluja ja jatkossa paloturvallisuuskin on pahemmin retuperällä.
Minä en henkilökohtaisesti asiasta kyllä kärsi (apua saan 10-14 minuutissa asiassa kuin asiassa) ja valtakunnan kukkaron kannalta voi olla hyvä ja jatkua näin. Mutta se ei liene aivan tasa-arvoa, Sellaiseksi sitä ei kyllä tulla samaan mutta nyt on liian suuri epäsuhde. Keskusteluissa selittelyjä tuohon antaa pappa Paatero (hänellä on kyllä varmasti sata itseään fiksumpaa ”vallatonta” alaista) ja sisäministeri uskoo Herran voimaan ja hyvään tahtoon.
Pääasia, että maaseudun väestö itse on tyytyväinen.
Odotan taas tyypillisiä haukkua jos asoihinne puuttuu. Kiitos jo ennakkoon.
Maaseudun turvallisuus pahempi kuin koskaan
7
77
Vastaukset
- niiiniiin
Kuten itse totesit, asia ei oikeastaan sulle kuulu ....
- On_turvatonta
Kyllä tosiasia on, että turvallisuus täällä maalla on huonotunut aika paljon. Liikennevalvontaa hoidetaan kirkonkylillä hidastetöyssyillä. Poliisin tulo kestää tunnin, jos sitä tarvitsee paikalle, joskus ei ehdi siihenkään.
Meidänkin kuntaan on pesiintynyt kaiken maailman huumehörhöä, kun on halpoja asuntoja tarjolla ja lopputulos näkyy lehtiotsikoissa tehtyinä rikoksina.
Yrittäjät selvittää itse rikoksia, kun poliisilla ei resurssit riitä. Auton katsastus ja rekisteröinti alkaa olemaan täällä jo vitsi, miksi vaivautua katsastamaan ja rekisteröimään autoa, kun sillä voi ajella kortitta pikku taikka isommassa pöhnässä, huumetokkurassa.
En kaipaa mitään poliisivaltiota, mutta ei tämäkään menettele, että voit koska vaan joutua autokolariin ja vastapuolella ei ole mitään vakuutuksia autossaan. Toki Liikennevakuutuskeskus hoitaa korvauspuolen, mutta aikaa menee ja vaivaa tulee, tämä kokemuksella.
Polttoaineita on varastettu ja muuta tavaraa. Koneurakoitsijat ei viitsi enään täyttää illalla koneiden säiliöitä valmiiksi aamua varten, kun ne polttoaineet varastetaan yön aikana. Maadoituskuparit häviää kaivannoista, jos et niitä heti peitä. Jopa kokonaisia kaivinkoneita varastetaan työmailta röyhkeästi. Maatiloilla käy salakuvaajia ja muita hiippareita, että riistakameroita asennellaan ja muistikortteja katsotaan tietokoneelta. Tätähän se nyt alkaa olemaan!- niiiniiin
Ei niitä ole maalla ennenkään poliiseja joka kylälle löytynyt.
- pakoonmaalta
Tottakai poliisit ovat siellä missä ovat ihmisetkin. Ei valtiolla ole varaa maksaa palkkaa siitä että poliisi pyörii jossain peräkylillä siltä varalta jos jostain tankista joskus varastetaan löpöä. Peräkylien turvallisuus ongelmat ratkeavat sillä että nuoret muuttavat pois työn perässä, kylille jäävät sosiaalihuollon asiakkaat joilla ei ole elämältä suuria odotettavissa sekä eläkeläiset. Kun viimeinen vanhus saatetaan kirkkomaalle perikunta sammuttaa valot.
- näkijänä
Poliisit kuskaavat kaupungeissa kännisiä paikasta toiseen, hyysäävät niitä ja paapovat.
Kun poliisia tarvittaisiin oikeisiin poliisin töihin, ei niitä näy missään.
Juopot on etusijalla.
Poliisit ovat kännisten ilmaisia takseja. Katsokaa poliisit ohjelmaa.... - turhakkeeet
poliisit juoksee etsimässä jotain kaljapullonrikkojaa,kissaa joka kusi lasten hiekkalaatikolle,katsomassa tekeekö poitsu itsemurhan,siis aivanturhia juttuja
kissasta pääsee kivellä eroo ja ku muutama kerra osuu ei o halua tulla
jos vanhemmat ei kakarastaan huolehdi ni antaa tappaa sit ittensä
jos joku rikkoo jonku pullo ni onko helvetti vaikee siivota
yhteiskunta o sellane saatana paappoja ja poliisit yksiä vitu lastentarhan erotuomareita
- dfgdfgfdgs
Meidän pitää järjestää oman kylän vartiointi oman kylän voimin. Ja käydä tehokkaampi vaalikampanja seuraavalla kerralla, jotta saadaan meidän maamme raiskaaminen lopetettua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446