Onko itsemurha sitten hyvä

Lonely15

Olen pikkuhiljaa miettinyt, onko parempi jos mua ei olis? Mun lapsuudesta on muisto kun äitini yritti puukottaa isäni. Minun isoveljeni on kuollut, ja pikkusisko on kehitysvammainen äidin juopottelun takia! Nykyisin on äitipuoli, joka haukkuu minua ja huutaa minulle. Ja kaiken lisäksi vihaan luokkaani. Kaikki on kusipäitä jotka kiusaa ja tönii. Olen usein miettinyt, pitäisikö vain hypätä raiteille... En kestä enään tätä

Eikä minulla ole kavereita

19

298

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lonely15

      Ja mua luullaan homoksi

    • Herää

      Puhu jolllekki aikuiselle, iha oikeesti... Vaikka lastensuojeluun.

    • awdawdawdawd

      Enää* ei enään. Varmaan kannattais.

    • Hei Lonely15!

      Itsemurha ei koskaan ole ratkaisu, eikä sitä kannata edes harkita. Aina on toivoa ja kaikki ongelmat ovat ratkaistavissa. Parasta sinun kannaltasi olisi nyt puhua asiasta jollekin luotettavalle aikuiselle. Voisit mennä esimerkiksi terveydenhoitajan, opon, koulukuraattorin tai vaikkapa jonkun opettajan tai sukulaisen luo ja kertoa, miltä sinusta tuntuu.

      Jos kasvotusten puhuminen tuntuu pahalta tai hankalalta, voit saada apua myös näiden linkkien kautta:

      https://www.tukinet.net/info.tmpl
      http://www.mll.fi/nuortennetti/

      Toivottavasti asiat järjestyvät, kaikkea hyvää sinulle!

      Terveisin Hansu ja Jutta Jyväskylän NettiSaappaasta

    • äläedesyritäsitä

      Itsemurha ei ole ratkaisu, kuten aiempi sanoi. Elämä on lahja ja velvollisuus. Pitää siis tehdöä kaikkensa elääkseen niin pitkään kuin mahdollista. Vaikka elämä olisi paskaa, voi aina keksiä jotain elämisen arvoista. Sinun täytyy vain löytää se. Etkä sinä ikuisesti kotona ole haukuttavana ja kaverittomana.

      • Lonely15

        Kiitos tuesta mutta lisään vain että yleensä kun olen yrittänyt hankkia ystäviä niin kävellään vain pois


      • SallaKo

        Oletko kokeillut vielä seurakunnan toimintaa? Siellä on mukavaa porukkaa ja varmasti ollaan kiinnostuneita sinusta ja asioistasi ja laitetaan asiasi kuntoon ja varmasti myös kavereita löytyy. Mutta totta että jos ainoa vanhempasi on alkoholisti, sinulle järjestetään parempi koti muualta siihen asti, kunnes äitisi saa asiansa kuntoon. Seurakunnasta varmasti osataan johdattaa sinua eteen päin oikeisiin paikkoihin, kun vain jollekulle asiasi kerrot. Rukoilen puolestasi!


      • SallaKo

        Ja tosiaan, myös nuorten toimintaa ja harrastusmahdollisuuksia löytyy monista seurakunnista!


    • peruskouluroskaa

      Se roska loppuu peruskouluun. Voisiko vaihtaa koulua.

    • SallaKo

      Olis muuten kyllä tarpeellista, että näiltä nuorten sivuilta siivottais pois kaikki itsemurhaan yllyttävät kommentit.

    • Mitä vittua? Toisinajattelijat pitäisi siis vaientaa? Mitä jos itsemurha onkin sitten oikea ratkaisu? Jos siellä odottaa parempi paikka? Mistä tiedät?
      Suosittelen kyllä vaikka kattelemaan pari vuotta, jos vielä vituttaa ni anti palaa vaa.

      • SallaKo

        No eiköhän huonoa elämäntilannetta voi paremmillakin tavoilla parantaa kuin neuvomalla tappamaan itsensä. Miten ois jos joku vaikka auttais jotenkin?


    • jjdjsjsk

      Itsemurha on maailman itsekkäin teko

    • tsemppiä

      Jos teet itsemurhan, niin alennut siihen mihnin kiusaajat juuri pyrkii! Näytä miten vahva olet etkä tee niin kuin toiset haluaa! toivon sulle paljon onnea.

      • onnkla

        sori tää ei tähän nyt liity, mut muille kisuatuille. sun pitää jatkaa elämää, keskity hyviin asioihin!!


    • MMZGames

      Sun kannattais otta yhteyttä Lastensuojeluun , mutta älä MLL:lle . Syy ,ai syy , juu täältä tulee. Äitini on lastensuojelu työntekijä ja oli pari vuotta töissä MLL:llä kunnes lähti sieltä. en juuri nyt muista miksi , mutta se taisi olla se että siellä kohdeltiin lapsia väärin tai jotain sen tapaista. Otetaan huomioon että tämä tapahtui noin 5 vuotta sitten joten asiat ovat varmaan muuttuneet. Mutta jos asut porin lähettyvillä niin Luotsinmaja on paras paikka.

      • vittumitäpaskaaa

        Mll kusetaa rahaa muutenki ite muka lahjotin viis euroo hyväntekeväisyyten enkä saanu vitosen lahjakorttii kuulemma painoin väärää nappii ku painoin lunasta voitto....


      • MMZGames

        joo kuulemma äitini oli talosvastaavana ja rahaa katosi tililtä jostain syystä. No syy oli tämä: joku työntekijä oli hankkinut bb 24h camin tai jonku semmosen , ja hän katteli sitä TYÖAJALLA. Ja kuulemma myös hänelle maksettiin siitä palkkaa. Ja vaikka Äitini oli talousvastaava niin hän ei saanut tietää mihin muut rahat menivät.


    • kokemustaon

      Puhu sosiaalityöntekijän tai vastaavan kanssa!!! Itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään :(. Mitä kaikki läheiset ihmiset tekevät ilman sinua vaikka ovatkin olleet sinua kohtaan ärsyttäviä ja paskamaisia... Oma äitini kuoli huumeisiin ollessani 8 vuotias :( nyt olen 16 v poika! ja asun sijaisperheessä ja olen aivan onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Vielä kerrottakoon että kävin terapiaa 3 vuotta vain äitini kuoleman takia :/. Tsemppiä sinulle!!! Muista että oikea ratkaisu on sinun sisälläsi ja että työntekijät kuuntelevat sinua missä tahansa asiassa :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe