Viisaat, asiantuntijat yms. sanovat usein että ras

antero.J

ismi ja syrjintä ja muu vastaava esim. homoja, vieraita kulttuureja, erilaisuutta kohtaan johtuu PELOSTA ja tietämättömyydestä ko. asiaa kohtaan.
Mielestäni se ei ole pelkoa, vaan jotain muuta. Mutta mitä, mielestänne?

11

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Minun mielestäni kysymys pohjimmiltaan on juuri pelosta.
      Se näkyy myös asioiden muutosvastustuksessa kaikkialla. Uuusien asioiden torjumisena.
      Pelko nousee heti ihmismieleen, jos hänen täytyy astua ulos mukavuusalueeltaan.

Tietämättömyys on sitä, ettei halutakaan ottaa asioista oikeasti selvää.
      Etsitään vaan sitä mikä vahvistaisi omia luutuneita käsityksiä ja ennakkoluuloja.

• Minun mielestäni eppu2 on aivan oikeassa.

• Samaa mieltä eppu2 kanssa.

• antero.jl

Eikä ole kyse pelosta!

Itse en ymmärrä ja tykkää esim. romaneista. Mutta en heitä pelkää. En siedä siksi että elävät minun kustannuksellani eikä tee töitä, samoin monet mamut. En moiti homoja, transuja, lesboja, en budhalaisia en mitään erikoisia jos he ei ole minun elätettävinä.

• su.to.rum

Antero.jl
        Aivan. Siis itsekkyydestäkin voi olla kyse. Mistä muusta vielä?
        Yksi syy on luullakseni se ett pidetään itseä noita muita parempana. Liittyy itsekkyyteen tietysti. Jotain i-s-i-s-t-ä varmaan on syytä pelätäkin.

• ElleiPelkoaNiin

Pelkään, että Antero.jl'n kaltaiset ihmiset lisääntyvät Suomessa ja tietämättömyys kasvaa samalla. Luultavasti hän itse saattaa elää meidän muiden suomalaisten maksamien palveluiden ja tukien avulla.
        Vain typerät, sivistymättömät ja ennakkoluuloiset ihmiset lokeroivat ihmisiä omien luulojensa mukaan.

He eivät tutustu ihmisiin ja asioihin, he vain kuvittelevat. Kun liikkuvat kaltaistensa parissa, eivät voi muuta oppiakaan.

• jaahasVaiNiin

Pelkään, että Antero.jl'n kaltaiset ihmiset lisääntyvät Suomessa ja tietämättömyys kasvaa samalla. Luultavasti hän itse saattaa elää meidän muiden suomalaisten maksamien palveluiden ja tukien avulla.
        Vain typerät, sivistymättömät ja ennakkoluuloiset ihmiset lokeroivat ihmisiä omien luulojensa mukaan.

He eivät tutustu ihmisiin ja asioihin, he vain kuvittelevat. Kun liikkuvat kaltaistensa parissa, eivät voi muuta oppiakaan.

• eppu2

P e l k ä ä t, että elävät kustannuksellasi. Luulet, etteivät tee töitä. Yleistät.
        Kaikki hyvin kunhan eivät tule Sinun mukavuusalueellesi.
        Ymmärsin pelko-käsitteen tässä ehkä vähän laajemmin.

Henkinen edistys ei ihmiskunnassa etene, jos aina vaan kuljetaan laput silmillä.

• Mitä se sinun mielestäsi sitten on?
      Unohdit kertoa.
      Minä näen nuo olevan taistelua elämän puolesta.
      Elämän, joka kuvaannollisesti on luonut Baabelin tornin.
      Jotta asiat eivät sekoittuessaan vaaranna koko elämää.
      Huomautan että EN kirjoita uskonnosta.

H.

• hunksz

Kuinka vastaukseni muotoilisin nyt aloituksen otsikkoon, että hyväksyisin kirjoituksesi ja alkaisin kuulumaan "klaaniisi"?

Kysymyksesi oli hyvä, joka ainakin mielessäni herätti lisäkysymyksiä aloitajasta?

Onko nämä nykyiset sodankäynnit vain homojen ja lesbojen taistelua?? Kuuluuko ALLAHIN huuto?

Jokusen kirjankin olen lukenut aiheesta, Vaikka "Alastarossa" en olekkan vieraillut?

• Kun nousen esim. lentokoneeseen ja näen kanssamatkustajien joukossa tummia ulkolaisia nuoria miehiä, arabeja jne. ajattelen terroristiako. (pelko)

Kun näen hunnutetun naisen ajattelen, alistettu. (sääli)

Kun näen mustalaisen hienoissa merkkiautossa, ajattelen, millä rahalla. (kateus)

Feministinen homo pistää silmään kuten myös maskuliiniinen lesbo, ajattelen, miksi (tietämättömyys)

Tunteita laidasta laitaan.

Tunteen määritelmä.
      Tunne on jonkin ärsykkeen aiheuttama lyhytaikainen kokemus tai reaktio. Yleensä tunne herää sosiaalisissa tilanteissa, ajattelun tai tavoitteiden yhteydessä. Tunteet voivat olla perinnöllisiä, kaikissa kulttuureissa ilmeneviä universaaleja tunteita. Näitä ovat esimerkiksi pelko, inho ja rakkaus. Tunteet ohjaavat ihmisen toimintaa motiivien, tavoitteiden ja tiedonkäsittelyn ohella. Tunteet edistävät ihmisen sopeutumista ympäristöön, kuten sosiaalisiin - tai uhkaaviin tilanteisiin. Tunteet ovat myös verbaalinen kommunikaatiokanava, viestinnän väline. (wiki)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      312
      3655
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      29
      2016
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1646
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1491
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      97
      1290
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      144
      1191
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1074
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      96
      1038
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      212
      867
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      787
    Aihe