Pieneksi kasvaminen?

onk_näi

Lainaus Lauri Lahtinen 7.9.2013

Usko näyttää olevan paradoksien täyttämä asia. Juuri, kun luulen kasvun merkitsevän näkyvää kasvua, saan pettyä. Vuosia sitten kuvittelin, että elämä on nousujohteista.Toimeni vankilalähettinä saa tuulta alleen. Opin vähitellen puhumaan hyviä ja valloittavia saarnoja. Yhä useampi ihminen tulee kuulemaan minua, kun esiinnyn muurien ulkopuolella. Saan jo ainakin hopeisen sädekehän, kun olen mennyt muurien sisään ja päässyt vielä ulos samana päivänä.

Todellisuus oli alussa sellainen, että sain kannustusta ja pidin sitä automaattisesti kehumisena, koska matalahko itsetuntoni kaipasi sitä Ehkä se homma olisi sammunut alkuunsa, jos kritiikki olisi ollut rehellistä. En tiedä ihan tarkkaan. Onhan se tietysti ritisriitaista ajatella antautuneensa Pyhän Hengen välikappaleeksi, mutta kuitenkin vähättelisi Hänen toimintaansa. Jossain vaiheessa alkoi kasvukäyrä kääntyä. Lihallisena ihmisenä tarkkailin tietysti omaa suoritustani. Havaitsin, että ne parhaat ajatukset jäivät sanomatta, joita olin suurella hartaudella mietiskellyt.

Varhaisessa vaiheessa opin, etten tarvitse muistiinpanoja, kun en osaa niitä käyttää. Herra ilmaisi sen yksinkertaisella, mutta vakuuttavalla tavalla. Hän puhalsi minun paperini lattialle ja ne menivät seksisin, kun ei ollut sivunumeroita. Toinen opetus oli kamalampi. Jos menee puhumaan huolimattomasti valmistautuneena, niin voi käydä muistin menetys. Tuttu teksti, ehkä ennenkin käytetty, mutta ajatukset siitä puuttuvat. Silloin on käytettävä jossain kuulemaani hätärukousta: Apua!

Monesti käy niin, että pääsen mielestäni kunniallisesti aameneen, mutta sitten tapahtuu jotain, joka sekottaa kokouksen käsikirjoituksen. Teen jonkin tyhmän liikkeen tai jotain, joka inhimillisesti harmittaa jälkeen. Mielestäni on kummallista, kun on ollut väkevä kokous ja sitten mieltä jäytää joku käytöshäiriö, joka nollaa koko oman suorituksen. Kiitos Herralle! Se hyvä, mitä kuulijat ovat saaneet. ei häviä minun harmini myötä.Näin minulle ei jää mitään käteen, vain Jumalan armo joka kantaa jokaista. On kokonaan armoa, että saan olla Hänen palveluksessaan. On kokonaan armoa, että ihmiset istuvat paikoillaan ja kuuntelevat. On kokonaan armoa, että olen olemassa. On kokonaan armoa, että viimein pelastun Jeesuksen ristin tähden.

6

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onk_näi

      Paljon huononnuksia tässä uudistuksessa.Luulin, ettei tämä tullut tänne olenkaan, koska tuli monia herjauksia. En uskonut toisenkaan kirjoituksen tulleen julki.

      • teuta

        Olisi kivaa jo kaikkia kolmea arvioitaisiin , yhden voi jöttää..


    • normimittane

      No se ny vaa harmittaa latea ko on jäänyt vähän lyhyemmäks

    • Olisi ihan mukava, jos näin täydellisessä lainauksessa olisi lähde mistä kopsattu. Tuo on siis puolitoistavuotta vanha juttu kirjoitettu Mikaelin seurakunnan nettiplokiin. Olen siis sama henkilö ja sopivan mittainen ainakin housunpuntit ja hihat todistavat sopivaa pituutta. Mikaelilaiseen kirjoittelin kai runsaan vuoden itselle ajankohtaisista aiheista.

      • teuta

        Hyvää ystävän päivää..

        Sinulle vihne


      • Kiitos, samoin sinulle ja läheisillesi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe