Onko täällä keskustelussa ketään ketkä pelaavat/keräilevät retropelejä?
Tietääkö kukaan mitään hyviä SUOMALAISIA sivustoja mistä voi lukea, jutella yms. retropeleistä?
Retropelaajia?
6
160
Vastaukset
- Hmmmm
Mitäs Retroja?
- Minimerkki
Pelasin tossa yks päivä yhtä ps onen suosikkiani eli Destruction Derbyä, oli kyllä aivan karmea paska kokemus, joten retroilu saa mun puolesta jäädä.
- 4751
Jos tarkoitat PlayStation-versiota, niin siihen saa hienommat suodatetut tekstuurit ja Full HD-tarkkuuden, kun pelaa ePSXe:llä PC:llä. Ainoa kompastuskivi on se, että PlayStationin BIOS on muistivedostettava itse, mutta siihen löytyy ohjeet netistä.
- Nostalgiaa
Vanhojen pelien pelaajille hatunnosto! Harmittavan usein vanhat pelit unohtuvat naftaliiniin, vaikka siellä on todella loistavia pelejä. Varsinaisesti en ole retropelaaja, koska tuossa noi vanhat konsolit on ihan yhtälaisessa käytössä uusien kanssa. Vielä tänäkin päivänä ps2 on se kaikkien aikojen paras konsoli minulle, mutta en sitä kyllä vielä retroksi laske. Uskomaton määrä hyviä pelejä vieläkin saatavilla, vähän bugeja, vakaa konsoli, MUISTIKORTTI (!), levy vaan sisään ja alkaa pelaamaan. Ei tartte päivitellä, asennella, skypettää, mesettää, eikä mitään muutakaan pelaamista häiritsevää hömppää.
Retropelisivustoista en kyllä tiedä mitään :( Voisi itsekin käydä moisia vilkuilemassa, jos niitä jostain löytyy. - sklfsgerbkee
Omistan sellaisen retrokoneen kuin Commodore Amiga 500 ja ehkä n. kerran vuodessa tulee laiteltua se käyttökuntoon retroilusessiota varten. Tämähän on tietokone joten tällä voi tehdä muutakin kuin vain pelata mutta jos retropelit kiinnostaa niin esim. Suomen Amiga käyttäjien sivuilla on juttua peleistäkin:
http://saku.amigafin.org/
Omistan myös PS1:n ja PS3:n, joko muuten PS1 alkaa olla retrokone? Sillä tuli pelattua todella paljon Gran Turismo 1 ja 2. Samaa pelisarjaa olen pelannut myös PS3:lla, GT6 tällä hetkellä aktiivikäytössä :) - Atari_Joystic
Ritari Ässäkin pelasi joutessaan tietokonepelejä jo 80-luvun alussa :)
https://pbs.twimg.com/media/CA4rV6CWsAAJfcq.jpg:large
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6332761Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232200Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302159- 891946
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201789Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671580- 1281352
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231260Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau261178- 661144