Retropelaajia?

retropelaaja

Onko täällä keskustelussa ketään ketkä pelaavat/keräilevät retropelejä?
Tietääkö kukaan mitään hyviä SUOMALAISIA sivustoja mistä voi lukea, jutella yms. retropeleistä?

6

198

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm

Mitäs Retroja?

• Minimerkki

Pelasin tossa yks päivä yhtä ps onen suosikkiani eli Destruction Derbyä, oli kyllä aivan karmea paska kokemus, joten retroilu saa mun puolesta jäädä.

• 4751

Jos tarkoitat PlayStation-versiota, niin siihen saa hienommat suodatetut tekstuurit ja Full HD-tarkkuuden, kun pelaa ePSXe:llä PC:llä. Ainoa kompastuskivi on se, että PlayStationin BIOS on muistivedostettava itse, mutta siihen löytyy ohjeet netistä.

• Nostalgiaa

Vanhojen pelien pelaajille hatunnosto! Harmittavan usein vanhat pelit unohtuvat naftaliiniin, vaikka siellä on todella loistavia pelejä. Varsinaisesti en ole retropelaaja, koska tuossa noi vanhat konsolit on ihan yhtälaisessa käytössä uusien kanssa. Vielä tänäkin päivänä ps2 on se kaikkien aikojen paras konsoli minulle, mutta en sitä kyllä vielä retroksi laske. Uskomaton määrä hyviä pelejä vieläkin saatavilla, vähän bugeja, vakaa konsoli, MUISTIKORTTI (!), levy vaan sisään ja alkaa pelaamaan. Ei tartte päivitellä, asennella, skypettää, mesettää, eikä mitään muutakaan pelaamista häiritsevää hömppää.

Retropelisivustoista en kyllä tiedä mitään :( Voisi itsekin käydä moisia vilkuilemassa, jos niitä jostain löytyy.

• sklfsgerbkee

Omistan sellaisen retrokoneen kuin Commodore Amiga 500 ja ehkä n. kerran vuodessa tulee laiteltua se käyttökuntoon retroilusessiota varten. Tämähän on tietokone joten tällä voi tehdä muutakin kuin vain pelata mutta jos retropelit kiinnostaa niin esim. Suomen Amiga käyttäjien sivuilla on juttua peleistäkin:
      http://saku.amigafin.org/

Omistan myös PS1:n ja PS3:n, joko muuten PS1 alkaa olla retrokone? Sillä tuli pelattua todella paljon Gran Turismo 1 ja 2. Samaa pelisarjaa olen pelannut myös PS3:lla, GT6 tällä hetkellä aktiivikäytössä :)

• Atari_Joystic

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      976
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      256
      804
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      716
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      73
      709
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      671
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      630
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      601
    Aihe