Pankeissa ja apteekeissa

huspois

on käytössä numerojonotussysteemi. Näiden paikkojen työntekijät ovat ilmeisen tarkkoja ihmisiä ja voisi olettaa, että he ovat myös sääntöorientoituneita ihmisiä.

Miten te toimisitte, jos joku toinen asiakas menisi teidän vuoronumerollanne tiskille?

Miten te toimisitte, jos työntekijä ottaisi ensin paikalle menneen palveltavakseen eikä noteeraisi teidän numeroanne?

Miten te suhtaudutte omien oikeuksinne puolustamiseen näin vähäpätöisessä asiassa?

Miten toimisitte jatkossa?

Minulle kävi näin että toinen asiakas vei vuoroni ja oli juuri istumaisillaan tuoliin, kun minä ennätin paikalle ja ilmoitin, että nyt on minun vuoroni. Työntekijä päästi kuitenkin istumaan ennättäneen henkilön minun vuorollani eikä edes katsonut minuun vaan kohteli kuin torakkaa.

39

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Numeroennensua

Me vastaamme että sitten sinä olet torakka.

• MinäMinäMinäEnsin

Ja iso torakka, ihan tuolinsa kokoinen torakka.

• Heikunkeikku

En noin vähäpätöisen asian takia alkaisi mesomaan ja oikeuksiani esiintuomaan, mutta vihaksi se kyllä pistäisi. Seisoisin siinä etuilijan vieressä viivasuisena odottelemassa, että hän häipyisi ja sitten tryykäisin asioimaan omia asioitani.
      Mutta toi "Torakka" pisti kyllä silimään. Jos mulle tulis semmonen mieleen, että ihan torakaks virkailija aattelis, niin toisin sen kyllä kohteliaasti esille: "Kuis sää tolleen käyttäydyt, tuli tunne, että torakaks mua aattelet?" Joo, noin vamaa sanoisin.

• huspois

Tuo tuli mieleen nyt tätä kirjoittaessani. Työntekijä ei katsonut minua päinkään vaan hätisteli kädellään pois kuin olisin ollut torakka hänen kasvoillaan.

Olin odottanut vuoroani useita minuutteja ja sitten tämä vasta paikalle saapunut kävelee suoraan tiskille.

• Heikunkeikku
        huspois kirjoitti:

Tuo tuli mieleen nyt tätä kirjoittaessani. Työntekijä ei katsonut minua päinkään vaan hätisteli kädellään pois kuin olisin ollut torakka hänen kasvoillaan.

Olin odottanut vuoroani useita minuutteja ja sitten tämä vasta paikalle saapunut kävelee suoraan tiskille.

Asia näyttää vaivaavan sinua ja kurja asiahan tuo on, jos olit jo odotellut vuoroasi useita minuutteja ja sitte joku tryykää sun eteesi. Tryykääjä oli ajattelematon, ehkä itsekäs, ehkä sivistymätön, ehkä tietämätön, ehkä vaikka mitä. Kun ei tiedä toisen jutuista.
        Virkailijan käytös oli myös tosi asiaton. Siitä olisit voinut kysyä tarkemmin. Tai minä olisin ehkä kysynyt, jos sillä päällä olisin ollut tai sitten olisin hiljaa ja mumissut vain itsekseni.
        Mutta sattuuhan niitä virkailijalle joskus pieniä virheitä ja asiakaskunnassakin on joka lähtöön jos jonkinmoisia tyyppejä.

• huspois

Minä olen perusteellinen joidenkin asioiden suhteen. Asioita täytyy selvitellä jne.

• En hyväksyisi. Sanoisin että nyt on minun vuoroni onko selvä?

• huspois

Tällaisissa tilanteissa ihminen pääsee käyttämään valtaansa. Mietin palveluntarjoajan vaihtamista.

• Seuraavaksi saamme varmaan huonon liikkeen nimen ja heti sen perään oman, paremman liikkeen nimen, niinku mainoksena.

H.

• huspois

Voiko ihminen puolustaa omia oikeuksiaan liian pikkutarkasti? Missä sinun rajasi kulkee?

• "huspois"

Minua ei ohiteta ilman minun lupaani.
        Jos katson että laki ja oikeus on minun puolellani.
        Itse ohittelen kyllä surkimuksia mennen tullen.
        Helposti saatan ihan tönäistäkin.
        Metron laiturilla en kuitenkaan.
        Verien seisahduttaminen ei ole kaunista kattoo.
        Varsinkin jos veri vuotaa ulos vauhdilla.
        Naaman iho saa kalveta, kunhan nahka säilyy ehjänä.
        Minun oikeuksiani saa polkea ainoastaan kunnioittamani Poliisi, laitoksineen.

H.

• Lainyläpuolella

Heikkopa on luonteesi kun poliisia jo pelkäät viimeisessä sanassasi.
        Itse olen kingien kingi ja sen olen antanut näkyä.
        En kunnioita edes poliisia koska rehellistä poliisia ei ole olemassakaan.
        Heillä on pelkkä virkapuku, sisällä ihmispaskaa, torakkaa, jätettä, rottia.
        Ihmisellä on oikeuksia ja oikeudet, niistä pidän kiinni kunnes niitä rikotaan toisen taholta. Sitten räjähtää.

• suus.kiinni
        Lainyläpuolella kirjoitti:

Ihmisellä on oikeuksia ja oikeudet, niistä pidän kiinni kunnes niitä rikotaan toisen taholta. Sitten räjähtää.

Kunhan uhoat, se on nähty kuinka ovat tosipaikan tullessa ovat raukkoja.

• Lainyläpuolella

Oon nähnyt, raukkoja ovat, tosi paikan edessä melkein kaikki, raukkoja ovat ja turpa kii.
        Ite en vaikene.

• Lainyläpuolella kirjoitti:

"Lainyläpuolella"

Lain ylä-puolelle saa toki nousta.
        Pitää vaan muistaa että tarvittaessa sieltä ammutaan alas.
        Luodeilla, jotka eivät kumi-maisesti veny, saati värjää feikki-punaisella.
        Suomen lain-valvojilla on uskomattoman hieno kyky joustaa.
        Varsinkin silloin kun he huomaavat tapauksessa piirteitä jotka eivät osu
        kohdalleen perinteisessä Suomalaisessa reiluus-meiningissä.
        Silloinkin, kun jotain on mennyt päin lakia.

H.

• ö-Öö

Sattui terkkarissa.

Odottelin vuoroani. Viereen änkesi hyvin humalainen tsadinkundi, otti ensin koneesta numeron. Noh, numero vaihtui, oli somaliperheen uoro. Tsadilainen herrrasmies juoksee luukulle, että hänen vuoro. Virkailija toimitti pois. Palasi istumaan viereeni. "Hyvä kun nuokin osaa nykyään suomea jne" Enpä tiedä, taisivat kaikki olla syntyperäisiä suomeen kansalaisia.

Mulla oli seuraava numero. Kun numero vaihtui, tsadilainen herrasmies juoksi luukulle. Virkailia aukaisi josuunsa, mutta meitsi viittelöi, että ota vaan se ensin.

Ei virkailijoiden pitäisi joutua käyttämään aikaa tollaseen, asiakkaita vaan vähän joka lähtöön.

=DW=

• Tuliheillekalliiksi

Menin työterveysaseman hierojalle. Olin jo odottanut tovin, ja hieroja huusi jotain toista henkilöä. Minä sanoin olevani seuraava. Viisi minuuttia myöhemmin ryntäsi paikalle se oikean niminen ja samantien hierojan kassa ovesta sisään. Minä ihmeissäni, ja selvisi että meille oli annettu sama aika.

Siitä tuli pitkä juttu, suivaannuin sikana, olisi ollut oiken että minä olisin päässyt ensin, koska olin ajoissa paikalla.

• huspois

Miten se tuli heille kalliiksi?

• Kallistaonkaikki

He menettivät asiakkaan, ilmeisesti? Tuskin tuo hierottava palasi sinne uudelleen?

• flegu

En hyväksy etuilua.
      En valtaväestön, erään etnusen vähemmistön enkä itäturistien taholta.
      Useimmat näyttävät pelkäävän etnikkojen röyhkeyttä ja kovaäänisyyttä.
      Itäturisteja valistan, paitsi marketin kassa- niin myös pysäköintikäyttäytymisessä.
      Suurin osa valtaväestöstä on lampaita suhteessaan etnikkoihin ja itämaan ihmisiin.
      En voi käyttää etnikoista heidän ryhmästään yleisesti käytettyä nimitystä koska se johtaa usein koko hengentuotteen sensurointiin.
      Niin pitkälle me olemme etnistyneet.

• jovainn

Tuo kirjoituksesi on täyttä asiaa. Plussaa sulle

• eppu2

Mainitsisin asiasta, ellei auta niin, olkoon. On joskus niin käynytkin.
      En rupea moisesta riitelemään.
      Onhan näitäkin, jotka kerää puolet ostoksista koriin, jos on ruuhkaa ja pistää ukkonsa jonottaan, itse lentäen pitkin kauppaa tavaroita haalien. Huvittavaa touhua.

• flegu

>eppu2. Itäturistien kohdalla ymmärrettävää tietämättömyyttä joka jää pois valistuksen avulla.
        Meikäläisten kohdalla lähinnä säälittävää. Minua ei huvita tippaakaan!

• eppu2
        flegu kirjoitti:

>eppu2. Itäturistien kohdalla ymmärrettävää tietämättömyyttä joka jää pois valistuksen avulla.
        Meikäläisten kohdalla lähinnä säälittävää. Minua ei huvita tippaakaan!

Lähinnä säälittävästi huvittavaa tarkoitinkin.
        En nyt osaa paremmin sanoa.

• 1eero

Lappujonotus hyvä systeemi kaikin puolin, ei koskaan häikkää.
      Tää elämä on yhtä jonotusta kun miettii, kehdosta hautaan tänäänkin tovin.
      Armeian aikaan vasta pitkät jonot oli, hirveesti aikaa ihmisillä mennee tohon jono jonottamiseen.

• Hevostalli

Mielestäni kaikkien mestojen ympärille pitää rakentaa lehmäaitaus. Siis kaikkien mihin joutuu jonottamaan, oli se apteekki, pankki, kela tai muu.
      Sieltä lehmihaasta sitten otetaan asiakkaita vuoronperään, tule sinä siitä kun olet lähimpänä veräjää.
      Suomalaiset on kyyytetty jonottamaan, leipäjonoja myöten.

• bessie-

Olisiko sinusta parempi, että vahvemmat ja röyhkeimmät kyykyttäisivät muita tai peräti talloisivat hengiltä? Hyvin toimivaksi ja tasa-arvoiseksi järjestetty jonotussysteemi on minusta paras, ja aitauksiakin tarvitaan turvallisuutta takaamaan.

• Tuntuuhan se omituiselta, jos on jonotussysteemi ja sitten sallitaan etuilut. Eipä ne,
      jotka siellä tiskin takana ovat pahemmin tarkastele
      millaisella numerolla siihen jakkaralle istut.

Nykyään sitä on jonotuslaput jo lihatiskeilläkin ja myyjän on mahdotonta nähdä milloin kenenkin vuoro oikein on. Ihan kelpo systeemi sielläkin.

Pahiten olen jonottanut erään huvipuiston lippuluukulla, siellä oli samanlainen kuin lentokentillä turvatarkastuksissa on, pilttuuta pitkin edestakaisin viipelletään, eikä niissäkään pahemmin etuilla.

• mimmimum-mi

Useinhan esim. apteekissa vuoroaan odottava ei huomaa tarpeeksi nopeasti....että hänen numeronsa vilkkuu taululla...ja lukee hitaasti sen kassan numeron...ja ehditään jo painaa seuraavaa asiakasnumeroa...menevätkin sitten samaanaikaan kahdella numerolla....jolloin toinen luulee että etuilee... Tuli varmaankin selvästi esitettyä....

• eppu2

Tuokin on totta, juuri eilen apteekissa käydessäni, edelläni otti numeron eräs vanhempi rouvashenkilö.
        Hänen numeronsa tuli näyttöön. Tiesin, että oli hänen vuoronsa.
        Hän näytti hämilliseltä. Sanoin, että kyllä se on sinun vuorosi.
        Kiitteli ja meni sitten luukulle.

• ent.siivoojaparka

Tuo mimmimummin selitys minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Olisin hyvin voinut olla minä se etuilija.
        Joskus lähden ulkopuolelle tupakalle jos on pitkät jonot ja tiirailen ikkunasta, milloin oma vuoroni alkaa lähestyä. Jos tiskillä on monta luukkua, niin ne numerot saattaa vaihtua yhtäkkiä yllättäin nopeasti. Just kun tulee sisälle ja on menemässä lattian yli, niin on ehditty painamaan seuraava numero. Silloin voi torakasta näyttää siltä, että kävelen vain ovesta suoraan tiskille ja otan hänen paikkansa.

• bessie-
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Tuo mimmimummin selitys minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Olisin hyvin voinut olla minä se etuilija.
        Joskus lähden ulkopuolelle tupakalle jos on pitkät jonot ja tiirailen ikkunasta, milloin oma vuoroni alkaa lähestyä. Jos tiskillä on monta luukkua, niin ne numerot saattaa vaihtua yhtäkkiä yllättäin nopeasti. Just kun tulee sisälle ja on menemässä lattian yli, niin on ehditty painamaan seuraava numero. Silloin voi torakasta näyttää siltä, että kävelen vain ovesta suoraan tiskille ja otan hänen paikkansa.

"Silloin voi torakasta näyttää siltä, että kävelen vain ovesta suoraan tiskille ja otan hänen paikkansa."

Niinhän sinä teetkin, tai yrität tehdä. Sinulla kai on vain yksi numero? Jos sinulla on numero 16 ja vuorossa on jo numero 17, niin turha sinun on enää mennä siihen etuilemaan. Voi olla että tiskin takaa sanotaan sinulle, että otan sinut seuraavaksi, tai hän voi jopa kysyä vieressä olevalta vapautuvalta josko tämä ottaa sinut seuraavaksi. Joko tyydyt siihen tai otat uuden numeron.

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

"Silloin voi torakasta näyttää siltä, että kävelen vain ovesta suoraan tiskille ja otan hänen paikkansa."

Niinhän sinä teetkin, tai yrität tehdä. Sinulla kai on vain yksi numero? Jos sinulla on numero 16 ja vuorossa on jo numero 17, niin turha sinun on enää mennä siihen etuilemaan. Voi olla että tiskin takaa sanotaan sinulle, että otan sinut seuraavaksi, tai hän voi jopa kysyä vieressä olevalta vapautuvalta josko tämä ottaa sinut seuraavaksi. Joko tyydyt siihen tai otat uuden numeron.

Äläkä höpäjä. Jos olen jo oven suussa, kun numeroni näkyy taulussa, niin kyllä se on minun vuoroni silloin, vaikka hätäinen expediitti ehtiikin painamaan uuden numeron ennenkuin olen perillä tiskin luona ja olen ennen sitä torakkaa. "Först till kvarn..." Jos torakka ehtii ennen minua, niin sitten en ala riitelemään.

• bessie-

Äläkä höpäjä. Jos olen jo oven suussa, kun numeroni näkyy taulussa, niin kyllä se on minun vuoroni silloin, vaikka hätäinen expediitti ehtiikin painamaan uuden numeron ennenkuin olen perillä tiskin luona ja olen ennen sitä torakkaa. "Först till kvarn..." Jos torakka ehtii ennen minua, niin sitten en ala riitelemään.

No niillä numeroillahan se vuoro näytetään, se missä asiakkaat numerolappuineen ovat ei vaikuta asiaan. Asiakkaan asia on huolehtia vuorostaan, ja koko systeemin toimiminen on paljolti myös sen varassa, ettei henkilökunta hätäile vaan ja odottaa riittävän kauan ja vielä katselee ympärilleen ennen seuraavan numeron painamista. Jos ja kun tässä kohdin tulee vähän epäselvä tilanne niin napin painaja hoitaa sen oman tilannearvionsa perusteella, tiukasti numerojärjestyksessä pitäytyminen harvemmin on 'oikeudenmukainen' ratkaisu.

Se nyt vielä puuttuisi, että vuoronsa itse missanneet rupeaisivat riitelemään ja vaatimaan että muut luopuisivat omasta vuorostaan heidän hyväkseen.

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

No niillä numeroillahan se vuoro näytetään, se missä asiakkaat numerolappuineen ovat ei vaikuta asiaan. Asiakkaan asia on huolehtia vuorostaan, ja koko systeemin toimiminen on paljolti myös sen varassa, ettei henkilökunta hätäile vaan ja odottaa riittävän kauan ja vielä katselee ympärilleen ennen seuraavan numeron painamista. Jos ja kun tässä kohdin tulee vähän epäselvä tilanne niin napin painaja hoitaa sen oman tilannearvionsa perusteella, tiukasti numerojärjestyksessä pitäytyminen harvemmin on 'oikeudenmukainen' ratkaisu.

Se nyt vielä puuttuisi, että vuoronsa itse missanneet rupeaisivat riitelemään ja vaatimaan että muut luopuisivat omasta vuorostaan heidän hyväkseen.

Sitähän minä sanoin, että en riitelemään ala koskaan, sinunkaan kanssasi.

• bessie-

Sitähän minä sanoin, että en riitelemään ala koskaan, sinunkaan kanssasi.

Juu, mitä sitä vuoroista riitelemään kun asian voi ratkaista vaikkapa järjestämällä rehdin juoksukilpailun. Voittaja voisikin olla yllättäen vaikkapa valppaana hyvissä lähtökuopissa ollut numero 15.

• komprendo
        bessie- kirjoitti:

Juu, mitä sitä vuoroista riitelemään kun asian voi ratkaista vaikkapa järjestämällä rehdin juoksukilpailun. Voittaja voisikin olla yllättäen vaikkapa valppaana hyvissä lähtökuopissa ollut numero 15.

Hyvä huomio, bessie.

• ent.siivoojaparka
        bessie- kirjoitti:

Et sitten minua tunne vielä? En ole yhtään niitä kilpailuihmisiä missään lajissa. Aina annan latua, jos joku sitä takanani huutaa.
        Vaan nyt on alettava valmistautumaan oopperaan, että ehdin saamaan ihan maltillisesti sisään kävellen aitiopaikan. Ei ole kuulemma numeroituja paikkoja siinä esityksessä.

• Mielenterveyshoitaja

Kyse on pummiduunareiden mielenterveyshoidosta. Turha tiskitorakka ei saa mitään arvostusta, muuta kuin numerojen avulla. Näin torakkakin saa ihmisarvon hetkeksi, kun voi jonotuttaa muita ja päivitellä facebookkia rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe